Strona poświęcona motoryzacji
ŠKODA kontynuuje rozwój w skali globalnej. Od stycznia do końca listopada marka dostarczyła 1 148 600 pojazdów klientom na całym świecie, co stanowi wzrost o 5,1 proc. w stosunku do tego samego okresu w poprzednim roku. Największą poprawę wyników w listopadzie odnotowano na rynku w Rosji (o 42,9 proc.) i w Europie (o 8,3 proc.). Głównym motorem napędowym dla rozwoju marki pozostaje udana ofensywa w segmencie SUV-ów. Najchętniej kupowanym modelem jest ŠKODA OCTAVIA, a popyt na kompaktowego SUV-a KAROQ nadal rośnie.
– W ciągu jedenastu miesięcy udało nam się zwiększyć dostawy samochodów na całym świecie o 5,1 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Świetne wyniki osiągnęliśmy pomimo wyzwań związanych z wprowadzeniem nowej procedury WLTP i malejącym rynkiem samochodowym w Chinach. Dzięki konsekwentnie prowadzonej kampanii produktowej docieramy do nowych grup klientów. Wraz z najnowszym modelem SCALA stawiamy kolejny krok w kierunku dynamicznego rozwoju w segmencie samochodów kompaktowych – komentuje Alain Favey, członek Zarządu ŠKODA AUTO ds. sprzedaży i marketingu.
W Europie Zachodniej ŠKODA dostarczyła w listopadzie 43 300 pojazdów, czyli o 7,9 proc. więcej niż w poprzednim roku. W Niemczech marka zwiększyła swoje dostawy o 7,1 proc. do 17 300 samochodów dostarczonych do klientów. Dwucyfrowy wzrost odnotowano we Francji (o 27,1 proc.), Wielkiej Brytanii (o 20,6 proc.), Hiszpanii (o 16,9 proc.), Belgii (o 12 proc.) i Holandii (o 11 proc.).
ŠKODA znacząco zwiększyła dostawy w Europie Wschodniej, gdzie w listopadzie odnotowano wzrost o 15,8 proc w porównaniu z tym samym miesiącem w poprzednim roku. W Serbii liczba samochodów dostarczonych do klientów wzrosła o 47,3 proc., w krajach bałtyckich o 24 proc., natomiast w Rosji o 42,9 proc., do 8 200 pojazdów.
W Europie Środkowej dostarczono 18 500 pojazdów co oznacza niewielki spadek, o 3 proc. w porównaniu z listopadem 2017 r. W Czechach sprzedano o 7,6 proc. mniej samochodów w porównaniu z poprzednim rokiem. Marka rozwinęła się z kolei na rynku w Polsce, gdzie dostarczono do klientów o 13,16 proc. więcej pojazdów niż w listopadzie poprzedniego roku (6 672 samochodów) oraz na Słowacji, gdzie sprzedaż wzrosła o 16,5 proc. (do 2 200 samochodów).
W listopadzie, w związku z ogólną tendencją spadkową na chińskim rynku samochodowym, ŠKODA dostarczyła o 24,3 proc. mniej pojazdów do klientów niż w poprzednim roku. Jednak w okresie od stycznia do końca listopada, marka odnotowała wzrost sprzedaży o 7,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku (282 600 samochodów dostarczonych w 2017 r.).
Źródło: Skoda
Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 4 297
    • 781
    • 1 286 210
    • 204 541