Strona poświęcona motoryzacji
Premiera Mercedes-Benz Klasy V w 2014 roku pokazała zupełnie nowe podejście do designu, atrakcyjności, komfortu i bezpieczeństwa dostępnych w segmencie MPV. Koncepcja okazała się prawdziwym sukcesem: dowodem może być 209 000 egzemplarzy Klasy V, które zostały sprzedane od czasu jej rynkowego debiutu. Rekordowy okazał się rok 2018 r. z około 64 000 sprzedanych pojazdów, jedną z najmłodszych grup nabywców marki Mercedes-Benz i udanymi premierami na kolejnych rynkach, szczególnie w Azji. Na początku 2019 r. do listy rynków, na których zadebiutowała Klasa V, dołączyły Indie. Facelifting odświeży ten już odnoszący sukcesy model. Kluczowe punkty obejmują zmieniony i efektowny design przodu pojazdu, a także czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 V 300 d osiągający nową najwyższą moc 176 kW (239 KM) (przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym 6,3-5,9 l / 100 km, średniej emisji CO2 165-154 g / km)*. Po raz pierwszy dostępna jest ponadto automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC, a systemy bezpieczeństwa i asystujące, w tym Active Brake Assist, zostały dostosowane do najnowszego poziomu technologicznego. Nowa Klasa V może być zamawiana w Europie od marca 2019 roku. Ponadto, Mercedes-Benz Vans nadal rozwija swoją strategię flot elektrycznych eDrive @ VANs i wkrótce zaoferuje w pełni elektryczny pojazd typu MPV.

Nowy wygląd i jeszcze większy komfort

Stylistyka i walory estetyczne Klasy V zapewniają jej pozycję lidera segmentu MPV. Projektanci Klasy V w Stuttgarcie posłużyli się precyzyjnie przemyślanymi środkami, aby nadać MPV nowy wygląd, idący w parze z idiomem współczesnych samochodów osobowych Mercedes-Benz. Nowa Klasa V sprawia wrażenie szerszej i jest jeszcze bardziej wyrazista dzięki nowemu frontowi. Wynika to ze zmienionego projektu zderzaka z efektownymi wlotami powietrza i nową diamentową strukturą w osłonie chłodnicy. Gwiazda Mercedesa jest umiejscowiona centralnie w osłonie chłodnicy i otoczona dwiema srebrnymi listwami. Możliwość personalizacji dzięki atrakcyjnym liniom nadwozia AVANTGARDE i EXCLUSIVE została zachowana, a linia AMG stała się wizualnie mocniejsza: ma teraz nową osłonę chłodnicy z chromowanymi pinami, co zapewnia jej sportowy charakter.

Nowe kolory lakierów metalicznych: grafitowo-szary i selenitowo-szary poszerzają spektrum dobrze odbieranych przez klientów tonów czarno-białych. Równie nowy jest opcjonalny kolor stalowo-niebieski. Z kolei, również opcjonalny, lakier czerwony hiacynt metalik nadaje nowej Klasie V bardziej emocjonalnego charakteru. Jednocześnie cztery nowe wzory obręczy ze stopów lekkich zapewniają mocny i awangardowy wygląd. Są to 5-ramienne 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich w kolorze czarnym z polerowanym frontem oraz również 5-ramienne 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich w kolorze tremolitowo-szarym lub czarnym – obydwa z polerowanym wykończeniem o wysokim połysku. Nową serię felg zamykają czarne, 19-calowe, 10-ramienne obręcze kół ze stopu metali lekkich o wysokim połysku.

Również we wnętrzu widać, że projektanci skoncentrowali się na przeniesieniu filozofii designu współczesnych modeli samochodów osobowych Mercedes-Benz do nowej Klasy V. Wnętrze nowej Klasy V wpisuje się w trend nowoczesności i przejrzystości. Odświeżona wersja uwzględnia nowe otwory wentylacyjne o bardziej sportowym wyglądzie, przypominające turbiny, a także nowe tarcze w zestawie wskaźników. Dzięki prostemu designowi kierowcy zyskują łatwiejszą orientację we wszystkich funkcjach. Nowy kolor tapicerki i wyposażenia ze skóry nappa „tartufo” tworzy nowoczesne i eleganckie zestawienie. Uwzględniając skórę Lugano i skórę nappa, każda dostępna w kolorze czarnym i jedwabistym beżu, oraz czarną tkaninę Santos, łącznie Klasa V oferuje sześć różnych tapicerek w jasnych i ciemnych kolorach. „Nowoczesny i elegancki” to określenie, które pasuje również do nowego elementu wykończeniowego: podwójnego przeszycia, zastosowanego na desce rozdzielczej i bocznych elementach wykończeniowych. Elementy wykończenia w lakierze fortepianowym, drewnie hebanowym, włóknie węglowym i szczotkowanym aluminium pozostały bez zmian.

W odświeżonej wersji Klasy V pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się wyjątkowo wygodną przestrzenią. Opcjonalnie dostępne luksusowe fotele w pierwszym rzędzie siedzeń to czysta przyjemność. Podobnie jak w Klasie S, oferują możliwość pełnego rozłożenia (funkcja spania), masaż pleców oraz ogrzewanie i wentylację. Podróż nową Klasą V występującą w roli shuttle busa sprawia, że po męczącym locie lub spotkaniu biznesowym można się poczuć jak na zabiegu w spa.

Nowy silnik, nowa skrzynia biegów – mocna i wydajna

Nowa Klasa V będzie wyposażona w czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 w następujących wariantach wyjściowych[WJ(1] :

• V 250 d o mocy 140 kW (190 KM) i momencie obrotowym 440 Nm (średnie zużycie paliwa 6,3-5,9 l / 100 km, średnia emisja CO2 165-154 g / km) *

• V 300 d – z nowymi topowymi wartościami w swoim segmencie: 176 kW (239 KM) mocy i momentem obrotowym 500 Nm (średnie zużycie paliwa 6,3-5,9 l / 100 km, średnia emisja CO2 165-154 g / km) *

W fazie przyspieszania, V 300 d może na krótko dostarczyć dodatkowo 30 Nm momentu obrotowego („overtorque”) oprócz 500 Nm momentu obrotowego. V 300 d przyspiesza od 0 do 100 km / h w 7,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 220 km / h.

Nowa generacja silników jest jeszcze bardziej wydajna i czysta, a ponadto zapewnia jeszcze lepszą charakterystykę hałasu i drgań. Wewnątrz pojazdu jest przyjemnie cicho, a irytujące wibracje zostały zredukowane.

Jedną z nowatorskich cech nowej generacji silników jest połączenie aluminiowej obudowy i stalowych tłoków, stopniowanej misy spalania w tłoku i powłoki tulei cylindrowych NANOSLIDE® w celu zmniejszenia tarcia w silniku. To, jak efektywne są te środki, można dostrzec na podstawie oszczędności paliwa rzędu 13 procent, którą może pochwalić się nowy V 250 d w porównaniu z jego poprzednikiem**.

Większość komponentów istotnych dla redukcji emisji jest instalowana bezpośrednio na silniku. Podejście to obejmujące nowy stopniowy proces spalania w misie tłoka, dynamiczną wielostopniową recyrkulację gazów spalinowych i układ oczyszczania spalin powoduje niskie zużycie paliwa przy niskiej emisji. Dzięki położeniu komponentów w pobliżu silnika, układ oczyszczania spalin ma małe straty ciepła i korzystne warunki pracy. Zastosowane rozwiązania to:

• Recyrkulacja gazów spalinowych wysokiego i niskiego ciśnienia

• Filtr cząstek stałych z funkcją katalizatora SCR (selektywna redukcja katalityczna) (sDPF)

System Common Rail najnoweszej generacji.

Facelifting po raz pierwszy zapewni także Klasie V opcjonalnie automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC. Szczególnie wygodna i wydajna automatyczna skrzynia biegów zastępuje 7G-TRONIC i jest dostępna jako standard dla modeli z silnikiem V 300 d (średnie zużycie paliwa 6,3-5,9 l / 100 km, średnia emisja CO2 165-154 g / km) * i V 250 d (średnie zużycie paliwa 6,3-5,9 l / 100 km, średnia emisja CO2 165-154 g / km) *. Kierowca może użyć przełącznika DYNAMIC SELECT, aby wybrać programy jazdy „Komfort” i „Sport”, a tym samym wpłynąć na rodzaj przełożeń. Alternatywnie, tryb „M” umożliwia ręczne sterowanie za pomocą manetek zmiany biegów DIRECT SELECT na kierownicy.

Wszystkie warianty silnika nowej Klasy V są standardowo wyposażone w napęd na tylne koła, ale stały napęd na wszystkie koła 4MATIC jest dostępny jako opcja. W ten sposób nowa Klasa V może nadal poruszać się zwinnie na różnych rodzajach terenu. Wysokość pojazdu wciąż nie przekracza dwóch metrów, nawet jeśli jest wyposażony w napęd na wszystkie koła. Dzięki temu nowa Klasa V nie traci nic ze swojej codziennej użyteczności i bez żadnych problemów zmieści się w zwykłych garażach, a także garażach wielopoziomowych i podziemnych.

Nowa Klasa V, jeszcze bezpieczniejsza

Dzięki funkcji Crosswind Assist w standardzie kierowca otrzymuje wsparcie w utrzymaniu Klasy V na torze jazdy, nawet w przypadku ostrego bocznego wiatru. Z kolei ATTENTION ASSIST, który został wprowadzony do Klasy V pięć lat temu, wyznaczył nieistniejący wcześniej standard bezpieczeństwa w swoim segmencie. Model po faceliftingu umacnia Klasę V na pozycji lidera pod tym względem.

Nowy Active Brake Assist może teraz wykryć ryzyko kolizji z pojazdem jadącym z przodu i początkowo uruchamia ostrzeżenie wizualne i akustyczne. Jeśli kierowca zareaguje, aktywny układ wspomagania hamulców zwiększa ciśnienie hamowania, aby dostosować się do wymagań sytuacji. Jeśli kierowca nie zareaguje, system inicjuje hamowanie autonomiczne. W ruchu miejskim Active Brake Assist reaguje również na stacjonarne przeszkody lub przechodzących pieszych. W ten sposób można uniknąć wypadków lub przynajmniej zmniejszyć ich konsekwencje.

Kolejną nową funkcją wspierającą bezpieczeństwo jest opcjonalny system Highbeam Assist Plus, który jest dostępny po raz pierwszy w Klasie V. W trybie świateł drogowych funkcja Highbeam Assist Plus pozwala kierowcy cieszyć się stałym, szerokim oświetleniem drogi bez oślepiania innych użytkowników drogi. W przypadku pojazdów jadących z przodu lub nadjeżdżających z przeciwka, diody LED modułu świateł drogowych są częściowo dezaktywowane i w ten sposób tworzą wycięcie w kształcie litery U w stożku światła. Pozostałe obszary jezdni nadal są oświetlane reflektorami świateł drogowych (częściowe światła drogowe).

Facelifting także dla samochodów kempingowych i pojazdów rekreacyjnych Mercedes-Benz

Zarówno jeśli chodzi o styl, atrakcyjność, wydajność, jak i bezpieczeństwo, cała rodzina pojazdów Marco Polo oparta na Klasie V skorzysta z nowych rozwiązań zastosowanych w pierwszym faceliftingu Mercedes-Benz MPV jednocześnie z modelem bazowym. Kompaktowe pojazdy kempingowe Marco Polo i Marco Polo HORIZON oraz pojazdy rekreacyjne mają również nową stylistykę przodu, nowe kolory lakieru i obręcze kół ze stopów lekkich, a także nowe otwory wentylacyjne i tapicerki. Dołącza do nich nowy silnik wysokoprężny o mocy 176 kW (239 KM) (średnie zużycie paliwa 6,8-6,1 l / 100 km, średnia emisja CO2 180-160 g / km)* oraz aktywny układ wspomagania hamowania Active Brake Assist i system świateł drogowych Highbeam Assist Plus.

Ekspansja strategii eDrive @ VANs

W segmencie MPV Mercedes-Benz Vans wkrótce podejmie kolejny krok i stanie się pierwszym producentem klasy premium oferującym w pełni elektryczny model. W ten sposób Mercedes-Benz Vans konsekwentnie rozszerza swoją kompleksową strategię eDrive @ VANs. Po eVito i eSprinterze oferta w pełni elektrycznych pojazdów zostanie rozszerzona o serię modeli do użytku prywatnego.

Mercedes-Benz Vans przedstawi wstępny pogląd na temat elektrycznej przyszłości swojego MPV na Geneva International Motor Show 2019 na przykładzie przedseryjnego pojazdu koncepcyjnego „Concept EQV”, który podczas genewskiego salonu będzie świętować swoją premierę.

Zarząd Mercedes-Benz o nowej Klasie V

„Wprowadzając Klasę V pięć lat temu, pokazaliśmy, że styl i dynamiczny wygląd jest możliwy również w formacie XXL, dzięki czemu udało nam się przekonać rodziny, poszukiwaczy przygód i klientów biznesowych – z całej Europy. Dowodem na to jest 209 000 egzemplarzy Klasy V, które sprzedaliśmy od momentu wprowadzenia na rynek, a także fakt, że pojazd ten jest wybierany przez jedną z najmłodszych grup kupujących w Mercedes-Benz. W 2019 r. będziemy kontynuować ten sukces, a dzięki liftingowi rozwijamy mocne strony naszych samochodów typu MPV w sposób celowy, a wkrótce zaznaczymy naszą obecność w tym segmencie, rozszerzając nasze portfolio o w pełni elektryczny MPV”.

Wilfried Porth, członek zarządu Daimler AG ds. zasobów ludzkich i dyrektor ds. relacji pracowniczych w Mercedes-Benz Vans

„Dzięki precyzyjnym posunięciom nadaliśmy Klasie V nowy wygląd, który z zewnątrz przejawia się większą wyrazistością dzięki nowemu stylowi przodu, a wewnątrz ujmuje zmysłową czystością”.

Gorden Wagener, dyrektor ds. designu w Daimler AG

„Odświeżona Klasa V otrzyma czterocylindrowy silnik wysokoprężny Mercedes-Benz OM 654. Jest to wyjątkowo wydajna i czysta jednostka. Przykładowo, w wariancie wyjściowym V 250 d, oszczędności paliwa są większe niż 10 procent w porównaniu do poprzedniego modelu **. Jednocześnie nowa Klasa V jest jeszcze bardziej dynamiczna dzięki nowemu, topowemu silnikowi V 300 d. To naprawdę punkt odniesienia w tym segmencie***”. “

Dr Ulf Zillig, kierownik ds. rozwoju w Mercedes-Benz Vans

* Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 są tymczasowe i zostały określone przez serwis techniczny dla procesu certyfikacji zgodnie z procesem testowania WLTP i skorelowane w wartościach NEDC. Homologacja typu CE i certyfikacja zgodności z oficjalnymi danymi nie są jeszcze dostępne. Możliwe są rozbieżności między tymi danymi a oficjalnymi wartościami.

** Informacja dotyczy V 250 d (140 kW), napęd na tylne koła, automatyczna skrzynia biegów, kierownica po lewej stronie.

*** V 250 d (średnie zużycie paliwa 6,3-5,9 l / 100 km, emisja CO2 średnio 165-154 g / km), V 300 d (zużycie paliwa średnie 6,3-5,9 l / 100 km, średnia emisja CO2 165-154 g / km). Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są prowizoryczne, zostały określone przez serwis techniczny dla procesu certyfikacji zgodnie z procedurą testu WLTP i skorelowane jako dane NEDC. homologacja typu WE ani certyfikat zgodności z oficjalnymi danymi nie są jeszcze dostępne. Między podanymi liczbami a oficjalnymi liczbami mogą występować różnice.

Źródło: Mercedes

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 3
    • 3 816
    • 766
    • 1 285 729
    • 204 526