Strona poświęcona motoryzacji

Elektryczny Mercedes wjeżdża na polskie drogi

Mercedes wśród aut elektrycznych gotowy do startu. Mercedes-Benz EQC (zużycie energii elektrycznej w cyklu łączonym: 22,3-25,0 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 0 g/km)*jest już dostępny w sprzedaży. EQC powstaje w fabryce Mercedes-Benz w Bremie, a jego budowę można elastycznie zintegrować z bieżącą produkcją seryjną pojazdów z silnikiem spalinowym lub napędem hybrydowym. Wysokie standardy produkcji Mercedes-Benz zapewniają więc najwyższą jakość wszystkich modeli. Jako pionier w zakresie strategii CASE, nowy EQC 400 4MATIC oferuje bogate wyposażenie standardowe i atrakcyjne usługi.

Wraz z Mercedesem EQC wkraczamy w nową epokę mobilności. Stanowi on element rosnącej rodziny w pełni elektrycznych samochodów Mercedes-Benz i łączy cechy, które definiują naszą markę, takie jak jakość, bezpieczeństwoi komfort. Oferujemy naszym klientom progresywny design i wyjątkowy komfort jazdy – a to wszystko w połączeniu z zasięgiem absolutnie wystarczającym do codziennej eksploatacji” – mówi Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialna za sprzedaż w Mercedes-Benz Cars.

Ze swoim płynnym, przejrzystym designem i typowymi dla marki akcentami kolorystycznymi, Mercedes-Benz EQC jest pionierem awangardowego „elektrodesignu” – a jednocześnie odzwierciedla idiom projektowania „progresywnego luksusu”. W połączeniu z szeroką gamą usług i zasięgiem od 374 do 417 km (cykl WLTP)* sprawia, że mobilność elektryczna jest wygodna i dopasowana do codziennego użytku.

Charyzmatyczny EQC imponuje sumą swoich atrybutów: zapewnia imponujące wrażenia z jazdy, odznacza się wysokim poziomem komfortu akustycznego i ekscytującą dynamiką jazdy. Tym samym reprezentuje wszystkie znaki rozpoznawcze marki spod znaku trójramiennej gwiazdy – jest prawdziwym Mercedesem wśród aut elektrycznych.

Ceny EQC rozpoczynają się od 328 300 zł za już bogato wyposażoną wersję podstawową – EQC 400 4Matic. Od 364 500 zł dostępna jest wersja EQC 400 European Edition. Najwyższy wariant – EQC 400 4Matic Edition 1886 kosztuje 367 600 zł.

Rozpoczęcie produkcji: EQC idealnie zintegrowany z bieżącą produkcją seryjną

W pierwszej kolejności EQC będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej zakładów Mercedes-Benz w Bremie. Model powstaje na tej samej linii, co Klasa C Limuzyna i Kombi, a także GLC i GLC Coupé – z pomocą technik cyfrowych, w sposób elastyczny oraz zrównoważony. Produkcja pojazdów z różnymi układami napędowymi może być płynnie i efektywnie dostosowywana do zapotrzebowania ze strony klientów. Takie podejście stanowi idealny sposób na zapewnienie możliwie najlepszego wykorzystania mocy produkcyjnych fabryki oraz zagwarantowanie wysokich standardów produkcji i jakości Mercedes-Benz.

Zespół montażystów wspomaga się rozwiązaniami cyfrowymi, takimi jak zaawansowane urządzenia mobilne, systemy automatycznego transportu i „fabryka bez papieru”. Nawet w dobie elektrycznej mobilności pracownicy z działu produkcji są jednak niezastąpieni. Wykorzystanie Big Data (dużych, zmiennych i różnorodnych zbiorów danych) oraz sztucznej inteligencji pomaga na przykład w konserwacji predykcyjnej. Oznacza to, że firmie już teraz opłacają się poczynione na wczesnym etapie inwestycje w maksymalną elastyczność i najnowocześniejszy sprzęt, oferujący nowatorskie rozwiązania w dziedzinie Przemysłu 4.0.

Elastyczność i efektywność produkcji to decydujące filary strategii naszej globalnej sieci fabryk Mercedes-Benz Cars. Doskonałym tego dowodem jest właśnie produkcja EQC. Pracownicy zakładów w Bremie mają wieloletnie doświadczenie w wytwarzaniu pojazdów z szeroką gamą układów napędowych. Bazujemy na tym »know-how« również w epoce elektrycznej. A wraz z rozpoczęciem produkcji EQC przestawiamy zwrotnicę – na elektryczną mobilność przyszłości” – mówi Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Cars ds. produkcji i łańcucha dostaw.

Film na temat produkcji EQC można znaleźć na kanale Daimlera na YouTubie: https://youtu.be/52CiFPBASaM

Unikalne „podwójne małżeństwo”

Kiedy nadwozie, zawieszenie i układ napędowy łączą się, tworząc wspólną konstrukcję, określa się to mianem „małżeństwa”. W przypadku EQC do „ożenku” dochodzi, gdy obie jednostki elektryczne zostają zamontowanew nadwoziu. Jedną z głównych innowacji stanowi tak zwane centrum łączenia akumulatorów. To tutaj zawierane jest drugie „małżeństwo”: za pomocą przymocowanych do nadwozia zawieszek, każdy egzemplarz EQC zostaje zidentyfikowany jako pojazd elektryczny i wyposażony w akumulator. Po osadzeniu nadwozia na ramie specjalne ramiona mocują akumulator w pojeździe od strony podłogi, a pracownik monitoruje jego automatyczne przykręcenie.

Globalna sieć fabryk oraz sieć produkcji akumulatorów

Poza fabryką w Bremie jeszcze w tym roku produkcję EQC na rynek Państwa Środka rozpocznie chińsko-niemiecka spółka joint venture Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC). Podobnie jak w przypadku Klasy C i GLC, zakłady w Bremie pełnią funkcję centrum kompetencji w zakresie produkcji EQC dla pozostałych lokalizacji. BBAC stanowi część globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Cars. Pozostałe wytwórnie przyszłych modeli Mercedes-Benz EQ to fabryki Mercedesa w Rastatt (Niemcy), Sindelfingen (Niemcy), Tuscaloosa (USA) oraz Hambach (Francja).

Akumulatory na potrzeby produkcji EQC są wytwarzane przez całkowicie zależną spółkę Daimlera – Accumotive – w jej fabryce w Kamenz koło Drezna i trafiają do fabryki w Bremie częściowo naładowane. Przechowuje się je w pobliżu linii produkcyjnej, a następnie dostarcza w elastyczny sposób, zgodnie z zapotrzebowaniem, za pomocą automatycznego systemu transportowego. Lokalna produkcja akumulatorów jest głównym czynnikiem sukcesu elektrycznej inicjatywy Mercedes-Benz Cars.

W sumie firma zainwestuje ponad miliard euro w globalną produkcję akumulatorów z dwiema fabrykami zlokalizowanymi w Kamenz w Saksonii i dwiema w Stuttgarcie-Untertürkheim oraz po jednej w Sindelfingen (Niemcy), Pekinie (Chiny), Tuscaloosa (USA), Jaworze (Polska) i Bangkoku (Tajlandia). W przyszłości światowa sieć produkcji akumulatorów Mercedes-Benz Cars będzie składać się z dziewięciu zakładów na trzech kontynentach.

Bogate wyposażenie standardowe – przedsmak tego, co przyniesie przyszłość

Już bazowa wersja Mercedesa EQC oferuje szeroki zakres standardowego wyposażenia i, jako pionier marki EQ, ucieleśnia cztery filary strategii cyfryzacji CASE: łączność („Connected”), funkcje jazdy autonomicznej („Autonomous”), usługi i współdzielenie („Shared & Services”) oraz napęd elektryczny („Electric Drive”). Innowacyjny system inforozrywki, najnowsze układy wspomagające, usługi wykraczające poza sam pojazd oraz inteligentna strategia układu napędowego sprawiają, że nowy SUV premium na prąd imponuje sumą swoich atrybutów.

Łączność: inteligentnie rozwiązana koncepcja obsługi z uwzględnieniem specyfiki EQC

Żaden inny system nie uosabia kwestii łączności w ramach strategii CASE bardziej niż system informacyjno-rozrywkowy Mercedes-Benz MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Należy on do standardowego wyposażenia modelu EQC i – jako element kompleksowej koncepcji obsługi oraz wyświetlania informacji – tworzy emocjonalną więź pomiędzy kierowcą, pojazdem a pasażerami. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX wraz z panoramicznym kokpitem opartym na dwóch ekranach o przekątnej 10,25” (prawy dotykowy) ma możliwość uczenia się zwyczajów użytkownika. Do seryjnej specyfikacji należy także panel dotykowy w konsoli środkowej. Jedną z unikalnych funkcji MBUX-a jest sterowanie głosowe, które potrafi rozumieć nawet dialekty oraz polecenia specyficzne dla modelu EQC.

Szczególną uwagę zwracają funkcje i usługi opracowane specjalnie w celu spełnienia wymagań w zakresie mobilności elektrycznej, spotykane wyłącznie w modelach marki EQ. Należą do nich usługi zdalnego sterowania i nawigacji, które stanowią standardowe wyposażenie EQC. Jest wśród nich zoptymalizowana nawigacja z planowaniem trasy pod kątem zasięgu i postojów na ładowanie, a także spersonalizowane ustawienia ładowania oraz wstępne sterowanie wentylacją wnętrza. Pozytywne wrażenia użytkownika wzmacniają wskaźniki stosowane wyłącznie w EQC, takie jak miernik mocy zamiast obrotomierza. Kolejną szczególną cechą jest inteligentne wspomaganie kierowcy z pięcioma programami jazdy i pięcioma konfigurowalnymi poziomami rekuperacji, które można regulować w oparciu o prędkość pojazdu oraz trasę przejazdu.

Funkcje jazdy autonomicznej: atrakcyjne opcjonalne elementy wyposażenia i dodatkowe pakiety

Mercedes-Benz podejmuje istotne kroki w kierunku zautomatyzowanej jazdy i oferuje nabywcom EQC najnowszą generację pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy (6432 zł). Pakiet ten obejmuje udoskonalone systemy wsparcia kierowcy i imponuje szeregiem dodatkowych rozwiązań,które zwiększają zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo: DISTRONIC umożliwiający utrzymanie bezpiecznego dystansu od poprzedzającego pojazdu, zarówno w czasie jazdy z włączonym, jak i wyłączonym tempomatem, DISTRONIC PLUS oraz system PRE-SAFE®, który rozpoznaje krytyczne sytuacje już w początkowej fazie i w razie zagrożenia wypadkiem inicjuje prewencyjne działania na rzecz ochrony pasażerów.

Zewnętrzna linia AMG (6891 zł) podkreśla z kolei dynamiczny charakter Mercedesa EQC. Dzięki elementom takim jak osłona chłodnicy z dwoma ostrzami „wstrzykuje” sportowe geny AMG w elektryczną mobilność i łączy wyjątkowe wzornictwo z unikalną technologią. Także opcjonalna wewnętrzna linia AMG (4645 zł) wzmacnia sportowy sznyt EQC – widoczniei namacalnie. Obejmuje ona na przykład wielofunkcyjną sportową kierownicę z obszyciem ze skóry nappa i spłaszczoną dolną częścią wieńca oraz perforowanym obszarem chwytu czy sportowe fotele z typową dla AMG tapicerką, zapewniające jeszcze lepsze podparcie boczne.

Usługi i współdzielenie: bezproblemowa mobilność elektryczna przez długi czas

Litera „S” (od „Shared & Services”, czyli współdzielenia i usług) w nazwie strategii CASE nabiera coraz większego znaczenia: atrakcyjne pakiety usług EQC skonfigurowane z myślą o bezproblemowym długofalowym użytkowaniu pojazdu spełniają wymagania klientów w zakresie większej wygody. Ich gama obejmuje szereg pakietów usług oferowanych przy zakupie pojazdu – są to: „Usługa konserwacji”, „Usługa odbioru i dostawy”, „Rozszerzenie gwarancji pojazdu” oraz „Pakiet zużycia części” (oferta może różnić się w zależności od rynku).

„Usługa konserwacji” obejmuje przeprowadzanie wszystkich wymaganych prac eksploatacyjnych przez okres do 6 lat lub przebieg 150 000 kilometrów. Szczególną uwagę zwraca się na sprawdzenie elementów istotnych dla bezpieczeństwa i działania podzespołów elektrycznych. Wykorzystanie oryginalnych części Mercedes-Benz oraz specjalnych narzędzi przekłada się na pewne, bezstresowe użytkowanie pojazdu.

„Usługa odbioru i dostawy” – w połączeniu z „Usługą konserwacji” – sprawia, że planowanie wizyt w serwisie jest wygodniejsze niż kiedykolwiek. Samochód będzie odbierany w celu przeprowadzenia prac eksploatacyjnych przez okres 6 lat (lub do 6 razy), a na życzenie klienta zostanie również odstawiony w wybrane miejsce – do domu, biura lub innego dowolnego miejsca znajdującego się w określonej odległości od serwisu Mercedes-Benz autoryzowanego dla EQC.

Pakiet usług „Rozszerzenie gwarancji pojazdu” chroni właściciela EQC przed niespodziewanymi kosztami napraw, wykraczającymi poza standardową gwarancję na nowego Mercedesa – nawet przez 6 lat od zakupu. Rozszerzona gwarancja stanowi optymalne uzupełnienie standardowego certyfikatu dla akumulatora wysokiego napięcia. Jego ważność wynosi 8 lat i jest ograniczona przebiegiem do 160 000 km (szczegółowe warunki „przedłużenia gwarancji pojazdu” znajdują się w odpowiednich ogólnych warunkach dla każdego rynku).

„Pakiet zużycia części” obejmuje wymianę najważniejszych zużytych elementów, takich jak klocki i tarcze hamulcowe czy pióra wycieraczek, przez okres do 6 lat.

Wszystkie powyższe pakiety usług są powiązane z pojazdem przez okres 6 lat i przekazywane kolejnym właścicielom w przypadku jego sprzedaży.

Napęd elektryczny: siła napędowa dostępna natychmiast

EQC jest prekursorem nowej generacji napędów elektrycznych Mercedes-Benz. Jego całkowita moc wynosi 300 kW (408 KM). Silnik elektryczny przy każdej z osi przekształca energię elektryczną w energię mechaniczną, oferując imponujący moment obrotowy o wartości 760 Nm. Dzięki inteligentnej strategii działania komponenty napędu dostarczają siłę napędową dokładnie tam, gdzie jest potrzebna, w zależności od sytuacji na drodze – efektywnie i niemal bezgłośnie. W pełni aktywny napęd na wszystkie koła 4MATIC poprawia stabilność prowadzenia, przede wszystkim w trudnych warunkach drogowych. W sposób ciągły rozdziela moc, zwiększając bezpieczeństwo prowadzenia i przyjemność z jazdy, a przy tym uwzględnia zapewnienie optymalnego zasięgu.

Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy EQC – centralne urządzenie magazynujące energię dla napędu elektrycznego – imponuje wysoką gęstością mocy i użyteczną pojemnością 80 kWh. Efekt: zasięg od 374 do 417 km (w cyklu WLTP)* oraz wysokowydajny elektryczny napęd pojazdu. Modułowa konstrukcja systemu składająca się z dwóch modułów o 48 ogniwach i czterech modułów o 72 ogniwach przekłada się na wyjątkowo zwartą konstrukcję akumulatora.

Ładowanie w domu

EQC może być „tankowany” z domowego gniazdka, jednak wielokrotnie szybsze ładowanie akumulatora wszystkich Mercedesów z napędem elektrycznym i hybrydowym plug-in zapewnia domowy wallbox Mercedes-Benz. To stacja ładowania umożliwiająca szybkie, bezpieczne i wygodne ładowanie w domu. Wspólnie z lokalnym partnerem do spraw instalacji Mercedes-Benz oferuje też łatwy, sprawny montaż wallboxa oraz profesjonalne doradztwo w zakresie elektromobilności.

Pełen relaks: podróż, ładowanie i płatności

Standardowe wyposażenie EQC obejmuje liczne usługi cyfrowe, umożliwiające bezproblemową jazdę „na prądzie” oraz ładowanie akumulatora.

Zoptymalizowana nawigacja automatycznie oblicza szybką, dogodną trasę z uwzględnieniem minimalnych przerw na ładowanie. Planowanie trasy jest możliwe nie tylko w samochodzie, ale i w aplikacji Mercedes me. Klimatyzacja wstępna sprawia, że już w chwili ruszenia z miejsca w kabinie panuje optymalna temperatura. Uwzględnienie danych pojazdu, takich jak aktualny poziom naładowania akumulatora, a także informacje o trasie, pogodzie i dostępnych stacjach ładowania, pozwalają na dynamiczną regulację pokonywanej trasy.

Dzięki nawigacji zoptymalizowanej pod kątem modelu EQC klienci Mercedes-Benz mogą z łatwością wyszukać stacje ładowania, a usługa Mercedes me Charge zapewnia im wygodny dostęp do stacji ładowania różnych dostawców w wielu krajach. Klienci korzystają przy tym ze zintegrowanej funkcji płatności z prostym fakturowaniem. Mercedes me Charge umożliwia też dostęp do stacji szybkiego ładowania ogólnoeuropejskiej sieci IONITY. Krótkie czasy ładowania uprzyjemniają długie podróże głównymi europejskimi trasami.

Limitowane edycje specjalne na starcie

Samochody Edycji „European Edition” (zużycie energii elektrycznej w cyklu łączonym: 22,3 – 25,0 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 0 g/km)* charakteryzują się czarnym lub białym lakierem nadwozia, elementami wykończenia wnętrza w kolorze brązowego drewna jesionowego oraz wyposażeniem standardowym bogatszym względem podstawowego modelu o pakiet przeglądów EQ, nagłośnienie Burmester czy też pakietu parkowania z kamerą 360°. Edycję „European Edition” wyceniono na 364 500 zł.

Wraz ze specjalną serią EQC Edition 1886 (zużycie energii elektrycznej w cyklu łączonym: 22,3 – 25,0 kWh/100km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 0 g/km)*, która miała swoją światową premierę podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku, wynalazca samochodu pokazuje, że jego idea mobilności jutra wykracza daleko poza sam pojazd. Edycja specjalna jest dostępna do czerwca 2020 roku. Samochody z limitowanej serii „Edition 1886” posiadają bardzo bogate wyposażenie z kilkoma unikalnymi elementami, a także pakiet ISP (zawierający 6 letnią gwarancję serwisową, pakiet przeglądów oraz usługę door 2 door). Z uwagi na rozbudowaną specyfikację, specjalną edycję EQC wyceniono na 367 600 zł brutto.

Dane techniczne w skrócie:

Emisje CO2

0 g/km

Zużycie energii elektrycznej (WLTP)

22,3 – 25,0 kWh/100km*

Zasięg (WLTP)

374-417 km*

Czas ładowania przy pomocy wallboxa lub na publicznej stacji (ładowanie AC)

11 godzin (10-100%, przynajmniej 7,4 kW, 16 A/fazę)

Czas ładowania na stacji szybkiego ładowania (DC)

około 40 min (10-80%, 400 V, prąd przynajmniej 300 A)

Układ napędowy

2 silniki asynchroniczne, napęd na wszystkie koła

Moc maks.

300 kW (408 KM)

Maksymalny moment obr.

760 Nm

Prędkość maksymalna

180 km/h (ograniczona elektronicznie)

Przyspieszenie 0-100 km/h

5,1 s

Akumulator

litowo-jonowy

Pojemność akumulatora

80 kWh

Masa akumulatora

652 kg

Dł./szer. (z lusterkami bocznymi)/wys.

4761/1884 (2096)/1623 mm

Rozstaw kół (przód/tył)

1625/1615 mm

Rozstaw osi

2873 mm

Pojemność bagażnika (zależnie od wyposażenia)

około 500 l

Masa własna/DMC/ładowność

2495/2940/445 kg

Masa przyczepy (nachylenie drogi do 12%)

1800 kg

Ceny Mercedesa EQC

od 328 300 zł

Ceny Mercedesa EQC Edition 1886

 

 

Źródło: Mercedes

 

 

 

 

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 3
    • 3 009
    • 689
    • 1 284 922
    • 204 449