Strona poświęcona motoryzacji

W polskich salonach spod znaku Trzech Diamentów debiutuje właśnie nowy model najpopularniejszego SUV-a tej marki – Mitsubishi ASX 2020.  Najnowsze wcielenie japońskiego bestsellera wyróżnia się nowym, wyrazistym projektem nadwozia, który podkreślają dostępne już w podstawowej wersji nowoczesne światła BI-LED. Wielką radość z jazdy zapewnia dynamiczny i trwały silnik benzynowy z systemem zmiennych faz rozrządu o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM, który współpracuje z nową, automatyczną, bezstopniową przekładnią CVT ze sportowym trybem pracy i 6 przełożeniami oraz manualną skrzynią biegów. Słynący z zaawansowanych systemów napędu producent oferuje w nowym modelu Mitsubishi ASX 2020 wybór między napędami 2WD i 4WD. Na solidnego, japońskiego SUV-a obowiązuje 5-letnia gwarancja z nielimitowanym przebiegiem pakietem Assistance. Nowe Mitsubishi ASX 2020 jest dostępne w cenie już od 74 490 zł.

BESTSELLER

ASX jest jednym z 3 najlepiej sprzedających się modeli Mitsubishi na całym świecie. Największym rynkiem dla tych SUV-ów jest Europa (udział sprzedaży w gamie to 27%), gdzie w latach 2010-2019 nowych właścicieli znalazło 333 tysiące sztuk. Warto wspomnieć, że SUV-y to ogółem aż 78% sprzedaży MMC na Starym Kontynencie, a 45% z europejskiej oferty marki to auta 4WD. Najwięcej ASX-ów (dane MME do czerwca 2019) kupili  Niemcy (82266 szt.), Hiszpanie (46015 szt.) oraz obywatele Wielkiej Brytanii (30743 szt.). Polska w tym rankingu zajmuje dobre, piąte miejsce ze 19191 sztukami ASX, które wybrali nasi kierowcy.

NOWY, WYRAZISTY STYL

Mitsubishi ASX 2020 przykuwa wzrok całkiem nowym designem nadwozia z pokrywą silnika zachodzącą na masywne zderzaki, charakterystycznym, muskularnym grillem,  osłoną pod zderzakiem oraz tylnym „dyfuzorem” – ten offroadowy styl, będący kolejną interpretacją motywu „Dynamic Shield” podkreśla moc, solidność oraz wytrzymałość nowego modelu. Porównując z poprzednikiem maska pojazdu jest bardziej pochylona, co poprawia widoczność do przodu. Stylizację podkreślają też charakterystyczne reflektory LED, z kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi umieszczonymi przy krawędzi zderzaka. W tylnej części nadwozia umieszczono zestaw lamp LED, który rozciąga się na całej szerokości samochodu i wraz z nowym zderzakiem uwypukla jego muskularną sylwetkę.

WNĘTRZE Z NOWOCZESNYM SYSTEMEM MULTIMEDIALNYM

W udoskonalonym i bardziej ergonomicznym wnętrzu Mitsubishi ASX 2020, wykonanym ze starannie dobranych, miękkich plastików i materiałów, zamontowano nowy system multimedialny SDA z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym. Nawigację można obsługiwać dotykowo lub wydając komendy głosowe. System nie tylko uwzględnia aktualne warunki na drodze czy pozwala słuchać muzyki lub wykonywać połączenia telefoniczne, ale też ułatwia sprawdzanie wiadomości tekstowych SMS.

SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY

Do napędu ASX przewidziano wolnossący silnik MIVEC –  dynamiczny i niezawodny. Przy pojemności 2 litrów generuje 150 KM mocy i 195 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do poprzednika to 33 konie mechaniczne więcej, zaś maksymalny moment obrotowy podwyższono o 31 Nm.

NOWA, ŚWIETNIE DZIAŁAJĄCA PRZEKŁADNIA CVT

Nowa, bezstopniowa przekładnia INVECS-III CVT stosowana w ASX model 2020 w swojej koncepcji jest podobna do przekładni użytej w modelu Eclipse Cross i oferuje ręczne sterowanie zmianą biegów w sportowym trybie pracy. Dysponując sześcioma zaprogramowanymi przełożeniami, tryb sportowy zapewnia szeroki zakres przełożeń, a jednocześnie różnice przełożeń sąsiednich biegów są stosunkowo niewielkie, co pozwala na maksymalne wykorzystanie potencjału silnika.

Układy elektroniczne kontrolujące CVT wykorzystują nowy system sterowania zmianą przełożenia „Step-up”, aby zmniejszyć odczucie opóźnionego działania powszechne w przypadku przekładni CVT, przy których zmiany prędkości obrotowej silnika wydają się wyprzedzać reakcje przekładni przy bezstopniowym zmienianiu przełożenia.

NIE TYLKO DO REKREACJI

Kompaktowy SUV Mitsubishi (długość nadwozia 4365 mm) ma 19 cm prześwitu. Nawet w wersji z napędem tylko na przód samochód sprawdza się na co dzień i na wypady „od święta”. ASX zabierze 406 l bagażu, może też holować przyczepy o masie od 710 kg (bez hamulca) lub 1300 kg (z hamulcem). Przednie zawieszenie to typowe kolumny MacPhersona, gdy z tyłu oś jest tzw. wielowahaczowa – samochód jest więc nie tylko komfortowy, ale też wytrzymały. W zależności od układu napędowego (napęd na przód lub na obie osie) pokona przeszkody poza drogami asfaltowymi.

10 X BEZPIECZEŃSTWO

W standardzie, bez względu na wersję ASX otrzymuje: system aktywnej stabilizacji toru jazdy (ASC) z kontrolą trakcji (TCL), system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA),  ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), system sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), wzmocnioną konstrukcję nadwozia (tzw. RISE) podobnie jak czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne (plus poduszkę tzw. kolanową), mocowanie fotelików dla dzieci ISO-FIX na tylnej kanapie (dwa punkty). W droższych modelach mamy także światła automatyczne (od Intense Plus), system ograniczający skutki kolizji czołowych FCM (Intense Plus), ostrzeganie o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu LDW, monitorowanie martwego pola w lusterkach zewnętrznych oraz monitorowanie ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (Instyle).

BI-LED-Y W STANDARDZIE

Już w najtańszej wersji można się spodziewać dobrego wyposażenia. Samochód opuszcza fabrykę z immobilizerem, wycieraczkami szyby przedniej z czujnikiem deszczu, elektrycznie regulowanymi i podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi, elektrycznymi szybami z przodu i z tyłu (z funkcją Auto od strony kierowcy), jest też sterowanie systemem audio na kierownicy i zestaw głośnomówiący Bluetooth. Wszystkie wersje (poza najtańszą) otrzymują kamerę cofania oraz centralny zamek ze sterowaniem pilotem. Każdy dostępny w Polsce ASX ma światła do jazdy dziennej i reflektory w technologii Bi-LED z czujnikiem zmierzchu oraz tylne lampy LED (jedyny -SUV w tej klasie, który może się tym pochwalić), a trzy topowe odmiany (Intense, Intense Plus, Instyle) również diodowe reflektory przeciwmgielne LED.

Do wyboru jest klimatyzacja manualna (dostępna w najtańszych Mitsubishi) bądź 1-strefowa, automatyczna. System otwierania samochodu i uruchamiania silnika bez kluczyka w stacyjce (KOS) jest w ASX-ach Intense Plus oraz Instyle, w tych autach montowane znajdziemy bez dopłaty podgrzewanie przednich foteli. W japońskim SUV-ie klient wybiera także audio. Już w podstawowych wersjach auta są dostępne radioodtwarzacze CD z MP3 a droższe wersje różnią się zastosowaniem ekranów dotykowych. Do wyboru jest też stacja multimedialna SDA z Android Auto/Apple Car Play (w odmianie z lub bez nawigacji) oraz tuner cyfrowy DAB (w wersjach Intense, Intense Plus i Instyle).

WYŻSZA WARTOŚĆ, NIŻSZY KOSZT UŻYTKOWANIA AUTA

Jak pokazują badania wśród klientów i dane z firm analizujących rynek motoryzacyjny, zmiany wprowadzone w nowym modelu Mitsubishi ASX – ceniony przez klientów silnik wolnossący, nowoczesny system multimedialny, światła bi-ledowe, automatyczna przekładnia oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa FCM, BSW i RCTA, dokładnie odpowiadają oczekiwaniom właścicieli aut i podwyższą wartość rezydualną tego pojazdu, co wpływa na znaczące obniżenie kosztu związanego z posiadaniem auta.

5 LAT GWARANCJI PRODUCENTA, MITSUBISHI ASSISTANCE PACKAGE (MAP) I MITSUBISHI POMOC

Nowe Mitsubishi ASX 2020, podobnie jak pozostałe modele tej marki, są dostępne z 5-letnią gwarancją fabryczną i  nielimitowaną przebiegiem gwarancją Mitsubishi Assistance Package, zapewniającą przez okres 5 lat bezpłatną pomoc 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w przypadku awarii, wypadku, przebicia opony, kradzieży a także, gdy użytkownik zatankuje niewłaściwe lub zanieczyszczone paliwo albo złamie lub zgubi kluczyk.

Polskie salony Mitsubishi Motors oferują także kompleksowy program opieki serwisowej o nazwie MMC Pomoc 24/7-  całodobowy program pomocy Assistance dla posiadaczy nowych, jak i używanych aut Mitsubishi. Dzięki całodobowemu centrum pomocy pod numerem telefonu 22 463 19 99 użytkownicy aut Mitsubishi mogą otrzymać szybkie, profesjonalne wsparcie i poradę w przypadku kolizji, czy awarii. Można dzięki temu oszczędzić czas i nerwy, unikając zarazem nieuczciwych propozycji drogiego i nieprofesjonalnego holowania oraz kłopotów związanych z kosztowną, nierzadko nierzetelną naprawą w nieautoryzowanym warsztacie.

ASX – WYJĄTKOWA OFERTA NA START

Ceny nowego Mitsubishi ASX w ofercie premierowej startują od 74 490 zł. Nowego SUV-a można zamówić w jednym z pięciu poziomów wyposażenia. Auta da się skonfigurować na wiele różnych sposobów, także w kwestii wyboru układu przeniesienia napędu (4 odmiany 2WD MT, trzy 2WD z CVT oraz trzy z napędem 4WD CVT). Dzięki wprowadzeniu wielu rozwiązań bez dopłaty (np. pakiet świateł LED o wartości 3500 zł jest za darmo w każdej wersji) lub obniżeniu ceny (np. dopłata do automatycznej przekładni CVT to jedyne 5000 zł) suma korzyści może sięgnąć nawet 10 000 zł. Klienci najprawdopodobniej najchętniej będą sięgać po wersję Intense w której bogate wyposażenie idzie w parze z bardzo korzystną ceną, szczególnie na tle ofert innych marek.

Więcej informacji na temat modelu Mitsubishi ASX 2020 (plus możliwość zapisania się na jazdy testowe) można znaleźć na stronie  https://www.mitsubishi.pl/samochody/asx

Źródło: Mitsubishi

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 935
    • 374
    • 1 282 848
    • 204 134