Strona poświęcona motoryzacji

Nowy film Wesa Andersona „Francuski kurier” jest adaptacją zbioru opowiadań z ostatniego numeru amerykańskiego czasopisma, który ukazał się w fikcyjnym francuskim miasteczku z XX wieku.
Współpraca artystyczna Citroëna przy tej produkcji zaowocowała przewijającymi się w czołowych rolach przez cały film modelami Traction Avant i Type H.
Oprócz nich na ulicach tego typowo francuskiego miasteczka pojawia się też kilka innych modeli Citroëna

Nowy film nominowanego wielokrotnie do Oscara reżysera-wizjonera Wesa Andersona „THE FRENCH DISPATCH” („Francuski kurier”) jest adaptacją zbioru opowiadań z ostatniego numeru amerykańskiego czasopisma o tej samej nazwie, który ukazał się w fikcyjnym XX-wiecznym francuskim miasteczku. Scenariusz filmu rozgrywa się w wyimaginowanym miasteczku Ennui-sur-Blasé (gra słów – w dowolnym tłumaczeniu „zblazowana nuda”), które przedstawia Francję na tle upływających lat.

Wes Anderson: „Wizualna warstwa filmu, kostiumy, scenografia, wszystko powstało na bazie poszukiwań i dokumentacji. Pomimo że chodzi o kompletnie fikcyjną historię, a wszystko zostało wymyślone z dużą dozą fantazji, wszystko w tym filmie jest mocno zakorzenione w realiach”.
Współpraca artystyczna z marką Citroën jest widoczna w całym filmie. Wizyta w Konserwatorium Citroëna jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć pozwoliła wytypować modele, które byłyby najodpowiedniejsze do fabuły pod względem historycznym. Wybór padł na Traction Avant i Type H. Obok nich na ulicach tego typowego francuskiego miasteczka pojawiają się też inne modele Citroëna: 2 CV, Ami 6, DS i GS.

ANIMOWANY POŚCIG Z UDZIAŁEM TRACTION AVANT

Po śmierci redaktora naczelnego „Francuskiego kuriera”, wielkonakładowego amerykańskiego czasopisma z siedzibą we francuskim mieście Ennui-sur-Blasé, cały zespół redakcyjny zbiera się, aby napisać poświęcony mu nekrolog. Wspomnienia związane z ukochanym szefem ułożą się w cztery historie składające się na treść filmu, z których jedną jest „Prywatna jadalnia komisarza policji”, utrzymana w konwencji francuskich dramatów kryminalnych z lat 30., 40. i 50. ubiegłego wieku. W kluczowym momencie rzeczywisty obraz filmowy zostaje zastąpiony animacją przywołującą na myśl francuskie komiksy i miasto Angoulême, stolicę francuskich kreskówek. Samochodowy pościg odbywa się kultowym modelem tamtych czasów: Citroënem Traction.

CITROËN I KINO

Popularna, licząca sobie ponad sto lat marka Citroën była od zawsze obecna w filmie i może się poszczycić obecnością swoich kultowych modeli w scenach, które trwale zapisały się w historii kina. Lista jest długa i obejmuje filmy, które odniosły światowy sukces: pojawiający się w filmie „Tylko dla twoich oczu” (1981 r.) model 2 CV 007, który stał się okazją do opracowania serii specjalnej modelu świętującego właśnie swoje 40-lecie, Citroën DS w filmie „Powrót do przyszłości II” (1989) czy też 2 CV w animowanej produkcji „Auta 2” (2011), w której całuje się z DS ponad Sekwaną. W filmie „Podwodne życie ze Stevem Zissou” (2004) Wes Anderson oddaje dwukrotnie hołd Citroënowi: kiedy załoga profesora Zissou rusza na ratunek, by uwolnić zakładników uwięzionych w Hotelu Citroën, oraz w scenie jazdy żółtym Mehari po wyspie służącej im za bazę.

Źródło: Citroen

Historia motoryzacji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 2
    • 2 109
    • 596
    • 1 284 022
    • 204 356