Strona poświęcona motoryzacji
  • Alfa Romeo ma przyjemność zaprezentować Tonale, model, który jest wyrazem metamorfozy marki. Wierna swojemu DNA, Alfa Romeo, którą od 1910 roku cechuje szlachetna włoska sportowa elegancja, dzięki nowemu modelowi Tonale, przechodzi radykalną ewolucję ku przyszłości i nowej erze elektryfikacji oraz łączności ze światem.
  • Niepowtarzalny włoski design, niezwykle wierny konceptowi, z którego się wywodzi, najnowocześniejsza technologia, oprogramowanie i systemy elektryfikacji stworzone, aby służyć DNA marki, bogactwo innowacyjnych usług ukierunkowanych na klienta
  • Jasna misja – odkrywanie na nowo sportowego charakteru na miarę XXI wieku. Nazwa naznacza ewolucyjną ciągłość ze Stelvio, fascynującą nową drogę, która prowadzi do nowego celu i ku przyszłości
  • Alfa Romeo Tonale jest produkowana we Włoszech, w zmodernizowanym zakładzie Giambattista Vico w Pomigliano d’Arco, jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w świecie motoryzacji, gdzie powstała specjalna linia montażowa z najnowocześniejszą technologią i niespotykanym dotąd poziomem automatyzacji
  • Bijąca rekordy technologia, zastosowana w Tonale, ma na celu zapewnić jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, doświadczenia klienta oraz ochronę wartości rezydualnej
  • Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”). Unikatowy i oparty na technologii „blockchain token NFT Tonale” nadaje samochodowi certyfikat w momencie zakupu, a następnie ewoluuje, „śledząc” jego użytkowanie w trakcie cyklu „życia” samochodu , co przynosi znaczne korzyści w zakresie ochrony wartości rezydualnej
  • Najwyższy poziom łączności i całkowicie nowy system multimedialny zaprojektowane tak, aby zapewnić aktualizacje Over-the-Air i integrację z Amazon Alexa. Dwa duże ekrany Full TFT o łącznej przekątnej 22,5” są najlepsze w swojej klasie w tym segmencie
  • Technologia na rzecz bezpieczeństwa, dzięki systemom ADAS poziom 2, oraz komfortu w samochodzie. Otoczenie zostało zaprojektowane dla i wokół pasażerów, a drobiazgowa dbałość o szczegóły łączy się z ciągłym dążeniem do najwyższej jakości
  • Najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie elektryfikacji – unikalne i ekskluzywne rozwiązania techniczne, stworzone przez Alfę Romeo w celu wzmocnienia jej DNA. Wzorzec Alfy Romeo – elektryfikacja służąca marce i jej DNA, z misją odkrycia na nowo sportowego charakteru na miarę XXI wieku
  • Dwa poziomy elektryfikacji, Hybrid i Plug-in Hybrid Q4, opracowane przez Alfę Romeo w celu zagwarantowania najlepszych w swojej klasie osiągów
  • W wersji Hybrid, Alfa Romeo oferuje prawdziwą zelektryfikowaną jazdę – swój ekskluzywny debiut odnotowuje całkowicie nowy, 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy, który może napędzać koła nawet wtedy, gdy silnik spalinowy jest wyłączony
  • Wersja Plug-in Hybrid Q4 o mocy 275 KM z napędem na wszystkie koła jest najlepsza w swojej klasie, a jej przewidywany zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 80 km* w cyklu miejskim. Jest to najmocniejsza i najbardziej wydajna wersja w gamie
  • To klienci są w centrum uwagi Alfy Romeo. Najwyższa jakość produktów i usług zapewnia całkowicie nowy sposób obsługi klienta: przedłużona gwarancja, program certyfikacji samochodów używanych, sprzedaż internetowa
  • Zastosowano specyficzne rozwiązania techniczne, zapewniające dynamikę jazdy, która wyznacza standardy w tym segmencie
  • Zamówienia zostaną otwarte w kwietniu wraz z ekskluzywną premierową edycją „EDIZIONE SPECIALE”.

KRÓTKI OPIS MODELU

DESIGN – WIERNY SAMOCHODOWI KONCEPCYJNEMU, WŁOSKI I NIEZAPRZECZALNIE „ALFOWSKI”
Dzięki niezwykłej pracy wykonanej w Centro Stile Alfa Romeo, produkcyjna wersja Alfy Romeo Tonale jest niezwykle wierna samochodowi koncepcyjnemu, z którego się wywodzi.
Stworzona z myślą o młodych i dynamicznych mieszkańcach miast, Tonale, cechuje się wyrazistym, zmysłowym i wybiegającym w przyszłość designem, wyznaczając nowe kanony stylistyczne, które pozostaną punktem odniesienia w przyszłych modelach Alfy Romeo: 5-otworowe, aluminiowe obręcze kół, zegary w „teleskopowej” tablicy rozdzielczej, 3-ramienna sportowa kierownica i reflektory główne o sinusoidalnie wygiętym kształcie.
Kompaktowe wymiary Tonale – długość 4,53 m, szerokość 1,84 m i wysokość 1,6 m – łączą w sobie wyjątkowość włoskiego kunsztu i oryginalny, współczesny styl typowy dla Alfy Romeo, tworząc syntezę prestiżowego dziedzictwa i spojrzenia w przyszłość.
Widzimy charakterystyczne cechy stylistyczne, które weszły do historii światowej motoryzacji, jak „GT Line”, która biegnie od tyłu do reflektorów, przywołując na myśl kształty Giulii GT i przeplatając się z pełnymi i eleganckimi bryłami nadwozia, przypominającymi kultowe modele, jak 8C Competizione.  Z przodu znajduje się niepowtarzalne „Trilobo” oraz charakterystyczny grill Alfy Romeo „Scudetto” w centralnym punkcie.
Reflektory adaptacyjne (matrycowe) „3+3” z nową matrycą Full-LED przywodzą na myśl dumny wygląd modelu SZ Zagato lub samochodu koncepcyjnego Proteo. Trzy moduły, opracowane we współpracy z firmą Marelli, tworzą unikalną linię przodu samochodu i jednocześnie zapewniają światła dzienne, dynamiczne kierunkowskazy oraz funkcję „Welcome and Goodbye” (aktywowaną za każdym razem, gdy kierowca włącza lub wyłącza samochód), aby zapewnić najlepsze warunki oświetlenia dzięki wprowadzeniu dwóch zaawansowanych technologii. Pierwsza z nich, „Adaptive Driving Beam”, stale dostosowuje światła mijania w zależności od prędkości i warunków jazdy; druga, „Glare-Free High Beam Segmented Technology”, automatycznie wykrywa ruch przed samochodem i/lub jazdę z przeciwnego kierunku, aby uniknąć oślepiania przez inne samochody; wreszcie trzeci moduł, automatycznie aktywowany podczas pokonywania zakrętów, aby zapewnić najlepsze możliwe oświetlenie boczne. Technologie te zapewniają większą wydajność – pod względem trwałości i oszczędności energii, dzięki dwukrotnie większej intensywności światła w porównaniu z konwencjonalnymi lampami halogenowymi i niższej emisji – oraz większe bezpieczeństwo, dzięki mniejszemu zmęczeniu oczu i lepszemu komfortowi jazdy.
W tylnych światłach zastosowano te same elementy stylistyczne, co w światłach przednich, tworząc krzywą sinusoidalną, która oplata całą tylną część samochodu, tworząc niepowtarzalną i charakterystyczną sygnaturę świetlną.
Zmysłowość i dynamizm samochodu przejawiają się również w ogromnej tylnej szybie, będącej hołdem dla modelu 8C Competizione, oraz we wzorze obręczy kół, które odwzorowują „tarczę telefonu”.

Zainspirowane historią wyścigów Alfy Romeo, wnętrze Tonale jest silnie skoncentrowane na kierowcy, z łatwym dostępem do wszystkich elementów sterujących, co zapewnia bezpieczne i niezrównane wrażenia z jazdy. Z taką samą troską potraktowano pasażerów, którym zapewniono idealną przestrzeń do komfortowego podróżowania. W rezultacie powstało wnętrze zaprojektowane dla i wokół pasażerów, charakteryzujące się drobiazgową dbałością o szczegóły oraz najwyższą jakością.
Wnętrze Tonale wzbudza prawdziwe emocje, nie wspominając o najnowszej technologii, która zapewnia łączność i komfort, przy jednoczesnym zachowaniu przyjemności ze sportowej jazdy.

BIJĄCA REKORDY TECHNOLOGIA – OPROGRAMOWANIE I ŁĄCZNOŚĆ OFERUJĄ JESZCZE LEPSZE WRAŻENIA Z JAZDY I CHRONIĄ WARTOŚĆ REZYDUALNĄ
Jako pierwsza na świecie, Alfa Romeo Tonale debiutuje z technologią niewymienialnego tokena (NFT), prawdziwą innowacją w sektorze motoryzacyjnym. Alfa Romeo jest pierwszym producentem samochodów, który połączył samochód z cyfrowym certyfikatem NFT. Technologia ta oparta jest na koncepcji „blockchain card”, poufnego i niemodyfikowalnego zapisu głównych etapów „życia” samochodu. Ta charakterystyczna funkcja off-board, możliwa do natychmiastowego wykorzystania i zrównoważona, podkreśla innowacyjny charakter Alfy Romeo. Za zgodą klienta, NFT rejestruje dane pojazdu, generując certyfikat, który może być wykorzystany jako gwarancja, że samochód był prawidłowo utrzymywany, co ma pozytywny wpływ na jego wartość rezydualną. Na rynku samochodów używanych, certyfikacja NFT stanowi dodatkowe źródło wiarygodnego pochodzenia, na które mogą liczyć właściciele i dealerzy. Równocześnie nabywcy będą spokojni przy wyborze swojego samochodu.

Alfa Romeo interpretuje wykorzystanie oprogramowania i łączności w celu zwiększenia komfortu jazdy kierowcy, który jest i pozostaje w centrum uwagi. Tonale jest wyposażone w najbardziej zaawansowaną technologię, która zapewnia komfort jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu przyjemności z jazdy typowej dla Alfy Romeo.
Jedną z najważniejszych nowości Alfy Romeo Tonale są wbudowane funkcje asystenta głosowego Amazon Alexa, dzięki którym w swoim samochodzie można zawsze „czuć się jak w domu”, a codzienne wykonywane czynności mogą być jeszcze prostsze i wygodniejsze.
Można również otrzymywać stałe aktualizacje na temat stanu samochodu, będąc w zaciszu własnego domu, poznać poziom naładowania akumulatora i/lub paliwa, znaleźć punkty użyteczności publicznej, znaleźć ostatnią lokalizację samochodu, wysyłać polecenia zdalnego blokowania i odblokowywania itp.  Alexa może być również wykorzystywana, by dodać produkty do listy zakupów, wyszukać pobliską restaurację lub ustawić światła lub ogrzewanie podłączone do systemu automatyki domowej, a wszystko to przy zachowaniu maksymalnej koncentracji na drodze.

Alfa Romeo Tonale jest w standardzie wyposażona we wbudowany i całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy. Dzięki spersonalizowanemu systemowi operacyjnemu Android i łączności 4G z aktualizacjami Over-the-Air (OTA), oferuje on również treści, funkcje i usługi, które są na bieżąco aktualizowane.
System ten obejmuje w pełni cyfrowy ekran zegarów o przekątnej 12,3”, główny ekran dotykowy na desce rozdzielczej o przekątnej 10,25” oraz wyszukany, wielozadaniowy interfejs, dzięki któremu wszystko jest na wyciągnięcie ręki, bez odwracania uwagi od drogi. Dwa duże ekrany Full TFT o łącznej przekątnej 22,5” są najlepsze w swojej klasie w tym segmencie.

Technologia służy również bezpieczeństwu i komfortowi – autonomiczna jazda na poziomie 2., z nowymi zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy (ADAS), które działają zgodnie z filozofią Alfy Romeo. Również w tym przypadku oprogramowanie jest zgodne z DNA marki, a w centrum uwagi pozostaje kierowca. Dzięki temu wszystkie systemy działają, nie zakłócając komfortu kierowcy, a kontrola i emocje związane z prowadzeniem samochodu pozostają niezmienne.
Do wyposażenia należą: Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), aktywny asystent utrzymania  pasa ruchu (LC) i asystent jazdy w korkach („Traffic Jam Assist”), które automatycznie dostosowują prędkość i tor jazdy, utrzymując samochód na środku pasa ruchu i w odpowiedniej odległości od pojazdu jadącego z przodu, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo i komfort. Tonale jest również wyposażone w inne innowacyjne urządzenia i technologie, które doskonalą interakcję pomiędzy kierowcą, samochodem i drogą: od autonomicznego systemu awaryjnego hamowania („Autonomous Emergency Braking”), który ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie i włącza hamulce, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji z pieszym lub rowerzystą, poprzez system wykrywania znużenia u kierowcy („Drowsy Driver Detection”), który ostrzega kierowcę, jeśli zacznie być zmęczony i senny, system monitorowania martwego pola („Blind Spot Detection”), który wykrywa pojazdy w martwych polach i ostrzega o zbliżającym się pojeździe, aby uniknąć kolizji, po system wykrywania obiektów na drodze cofania („Rear Cross Path Detection”), który ostrzega o pojazdach zbliżających się z boku podczas cofania. Do kompletu tych wszystkich systemów bezpieczeństwa jazdy dochodzi wysokiej rozdzielczości kamera 360° z dynamiczną siatką.

NAJNOWOCZEŚNIEJSZA ELEKTRYFIKACJA Z ROZWIĄZANIAMI ZAPROJEKTOWANYMI, BY WZMOCNIĆ DNA MARKI
Dla marki, Tonale stanowi naturalny punkt wejścia w świat elektryfikacji, ale zgodnie ze swoim śmiałym podejściem, Alfa Romeo wyznacza wzorzec – elektryfikacja musi służyć marce i jej DNA, z misją odkrycia na nowo sportowego charakteru na miarę XXI wieku.
Jest to konkretne zobowiązanie na rzecz przyszłości ukierunkowanej na zrównoważoną mobilność, przy jednoczesnym zachowaniu wierności pierwotnym wartościom.
Przewidziane są dwa poziomy elektryfikacji: Hybrid i Plug-in Hybrid. Tonale debiutuje z silnikiem Hybrid VGT  („Variable-Geometry Turbo”) o mocy 160 KM, zaprojektowanym specjalnie dla Alfy Romeo. Jej turbosprężarka o zmiennej geometrii w zestawieniu z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm sprawia, że 1,5-litrowy silnik benzynowy może napędzać koła nawet wtedy, gdy silnik spalinowy jest wyłączony. Alfa Romeo zdecydowała się na takie rozwiązanie techniczne, aby zaoferować autentyczne wrażenia ze zelektryfikowanej jazdy. Napęd umożliwia uruchomienie i jazdę w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach, a także podczas parkowania i długiej jazdy. W momencie wprowadzenia na rynek dostępna będzie także wersja hybrydowa o mocy 130 KM, również zestawiona z 7-biegową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2″.
Najwyższe osiągi gwarantuje wyjątkowy układ napędowy Plug-in Hybrid Q4 o mocy 275 KM, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy, a jego zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi nawet 80 km* w cyklu miejskim (ponad 60 km* w cyklu mieszanym), co stanowi najlepszą wartość w klasie w tym segmencie. Standardowo w układzie napędowym Plug-in Hybrid układ napędu Q4 zapewnia niezrównany poziom bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy.
Ofertę silników dopełnia nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra i mocy 130 KM, dysponujący momentem obrotowym 320 Nm, zestawiony z 6-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i napędem na przednie koła.

KLIENCI W CENTRUM UWAGI ALFY ROMEO – JAKOŚĆ PRODUKTÓW I USŁUG
Wraz z Tonale, Alfa Romeo wprowadza serię nowych usług, które na nowo definiują doświadczenia klienta i obejmują całą gamę samochodów marki.
Cyfrowe doświadczenia – zakup samochodu przez klienta może odbyć się online, w zaciszu własnego domu, w trzech prostych krokach, poprzez dostęp do interfejsu identycznego jak ten, który używany jest w salonach dealerskich.
Rozszerzona gwarancja – nieustanne wysiłki na rzecz poprawy jakości produktu zaowocowały udostępnieniem innowacyjnej rozszerzonej gwarancji Alfy Romeo, wydłużającej ochronę głównych komponentów samochodu do 5 lat. Gwarancja na akumulatory w hybrydowych wersjach Tonale również została wydłużona do 8 lat lub 150 000 km przebiegu, stając się najlepszą ofertą w tym segmencie.

Alfa Romeo Certified –  to program przeznaczony dla klientów z rynku samochodów używanych. Celem jest zapewnienie identycznych wrażeń związanych z zakupem, jak przy zakupie nowego samochodu. Główne cechy tej usługi to:

  • Zakres gwarancji równoważny z zakresem gwarancji na nowy samochód
  • „Satysfakcja lub zwrot pieniędzy” w ciągu 10 dni lub przy przebiegu 1000 km
  • Brak kosztów serwisowania przez 15 000 km lub 1 rok
  • 120 kontroli samochodu
  • Indywidualne usługi posprzedażowe i finansowe
  • Jazda próbna
  • W okresie gwarancji, pomoc drogowa 24/7 w całej Europie.

Alfa Romeo Videocheck – to usługa związana z obsługą posprzedażną, stworzona z myślą o szczególnych relacjach, jakie łączą klientów z ich samochodami. Jedyny cel – jakość usług i przejrzystość dla klientów. Jeśli w warsztacie okaże się, że samochód wymaga więcej pracy niż uzgodniono z klientem, mechanicy będą mogli przeprowadzić procedurę za pośrednictwem aplikacji mobilnej, aby zatwierdzić wykonanie pracy i wysłać filmik, który zostanie dołączony do kosztów naprawy. Klient będzie mógł wtedy częściowo lub całkowicie zaakceptować lub odrzucić nowy kosztorys.

NAJLEPSZA W SWOJEJ KLASIE DYNAMIKA JAZDY DZIĘKI SPECJALNYM ROZWIĄZANIOM TECHNICZNYM
Tonale stanowi punkt odniesienia w segmencie pod względem dynamiki jazdy. Zapewnia doskonałe zachowanie dynamiczne typowe dla samochodów sportowych, czego dowodem jest najlepszy rozkład masy i najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w tym segmencie (13,6), a także fakt, że jest jedynym modelem w swojej klasie wyposażonym w Zintegrowany układ hamulcowy (IBS) i łopatki zmiany biegów wykonane z aluminium. Zastosowanie stałych zacisków Brembo, z 4 tłoczkami i samowentylowanymi tarczami z przodu oraz pełnymi tarczami z tyłu, przyczynia się do poprawy skuteczności hamowania. W Tonale zastosowano w pełni niezależne zawieszenie MacPherson z amortyzatorami z systemem „Frequency Selective Damping” (FSD). Aby jeszcze bardziej zwiększyć jej wyjątkowe właściwości jezdne, nawet na nawierzchniach o niskiej przyczepności, Tonale oferuje dwa rodzaje napędu: napęd na wszystkie koła Q4 w wersji Plug-in Hybrid e-Q4 oraz napęd na przednie koła w wersji Hybrid i diesel. Te ostatnie są również wyposażone w elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy Alfy Romeo. Specyfikację techniczną dopełnia aktywne zawieszenie „Dual Stage Valve” z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. Krótko mówiąc, siadając za kierownicą nowej Alfy Romeo Tonale można poczuć się jak za kierownicą samochodu, który zachęca do podróży, nie zważając na cel.

NOWA STRATEGIA GAMY
Alfa Romeo Tonale wprowadza nową strategię gamy, dzięki której konfigurowanie samochodu przez klienta stanie się jeszcze łatwiejsze. Dostępne są dwa główne poziomy wyposażenia: Super i Ti, oba z jasno zdefiniowaną specyfikacją techniczną, która zaspokoi potrzeby najbardziej wymagających klientów. Poziom wyposażenia Super, będący wejściowym poziomem do wyjątkowego komfortu Alfy Romeo, można wzbogacić o  wersję Sprint, która zawiera dodatkowe liczne opcje o zdecydowanie sportowym charakterze. Z kolei poziom wyposażenia Ti, który uwydatnia elegancję i wyrazisty charakter Tonale, można rozbudować wybierając wersję Veloce, aby uzyskaćmaksymalne osiągi i sportowy charakter.

PRODUKCJA WE WŁOSZECH W POMIGLIANO NA SPECJALNEJ LINII PRODUKCYJNEJ I Z BEZKOMPROMISOWĄ JAKOŚCIĄ
Alfa Romeo Tonale jest produkowana w odnowionym zakładzie Stellantis, Giambattista Vico w Pomigliano d’Arco (Neapol) – jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych Grupy – na zmodernizowanej linii produkcyjnej przeznaczonej dla nowego modelu Alfy Romeo, ze specjalnie stworzoną, ultranowoczesną jednostką montażową. Zaprojektowany w 1968 roku przez Alfę Romeo i działający od 1972 roku kompleks przemysłowy wyprodukował do tej pory 5 milionów samochodów i zdobył liczne międzynarodowe nagrody, w tym: w 2012 roku srebrny certyfikat World Class Manufacturing (WCM) i nagrodę Automotive Lean Production dla najlepszego zakładu w Europie, a następnie w 2013 roku złoty medal WCM. W ubiegłym roku zakład przeszedł gruntowną modernizację, aby sprostać wyzwaniom przyszłości, czego dowodem jest przyjęcie najbardziej innowacyjnych technologii do produkcji samochodów hybrydowych przez wyszkolonych pracowników oraz poszanowanie środowiska naturalnego.

SZCZEGÓŁOWY OPIS MODELU

DESIGN:
WIERNY SAMOCHODOWI KONCEPCYJNEMU, WŁOSKI I NIEZAPRZECZALNY STYL ALFY ROMEO

  • Niezwykle wierna stylistyce samochodu koncepcyjnego, z którego się wywodzi, Alfa Romeo Tonale jest idealną syntezą prestiżowego dziedzictwa marki i zapowiedzi nowych kanonów
  • Innowacyjne reflektory „3+3″ i tylne lampy o sinusoidalnie wygiętym kształcie, tworzące niepowtarzalną „sygnaturę świetlną”, zostały wiernie odtworzone z samochodu koncepcyjnego
  • Zgodnie z tradycją Alfy Romeo, bardzo ważnym elementem jest „GT Line”, która biegnie od tyłu do reflektorów, a także wzór obręczy kół, który nawiązuje do tarczy telefonu
  • Wnętrze, zainspirowane historią wyścigów Alfy Romeo, jest silnie skoncentrowane zarówno na kierowcy, jak i na komforcie pasażerów
  • Zestawienia prestiżowych materiałów: chłodu i solidności aluminium, ciepła i miękkości skóry oraz  Alcantary, wyraża osobowość młodego i dynamicznego mieszkańca miasta
  • Wnętrze dla fanów jazdy – hipnotyzujące, przyjazne i dynamiczne: „teleskopowa” tablica rozdzielcza, stylistyka Alfy Romeo i 3-ramienna, sportowa kierownica z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów.

Nadwozie
Alfa Romeo Tonale jest konsekwencją „odkryć”, których pierwszym rezultatem był samochód koncepcyjny, a następnie produkcja seryjna, mająca być potwierdzeniem intensywnych badań i rozwoju w zakresie jego stylistyki. Badania, liczne odniesienia do historii, inspiracje i rozwój tych istotnych składowych pozwoliły Centro Stile Alfa Romeo odegrać główną rolę w określaniu specyfikacji technicznej samochodu koncepcyjnego. W rezultacie powstał zachwycający samochód, który łączy w sobie cechy stylistyczne Alfy Romeo, zinterpretowane w nowoczesny sposób i zachowujące cechy włoskiego wzornictwa.
Z boku samochód wyróżnia się wydłużonym łukiem poniżej pasa klamek, nazwanym przez projektantów Alfy Romeo „GT Line“, który biegnie od tyłu do reflektorów, nadając kształt nadwoziu i jego „postawie” z profilu. W dolnej części boków, specjalne modelowanie powierzchni uwypukla zmysłowość i atletyzm nadwozia. Wszystkie te charakterystyczne elementy są głęboko zakorzenione w DNA marki, jak na przykład „GT Line” i jej wyraźne nawiązanie do prostych, kultowych kształtów Giulii GT. Jeśli chodzi o „profilowanie”, z pełnymi bryłami i zmysłowymi kształtami, należy wspomnieć o niektórych modelach, które stały się częścią historii motoryzacji, jak 8C Competizione i inne ikony marki. Samochody pozornie odległe od siebie pod względem generacji i typu, a jednak można je z łatwością wyodrębnić, oglądając Tonale z różnych perspektyw.
Z przodu wyróżnia się nowy, „pływający” grill, już nie jako część zderzaków, ale jako odrębny element. W dolnej części znajdują się dwa główne boczne wloty powietrza; wraz z grillem tworzą one to, co od kilku generacji znane jest pod nazwą „Trilobo“. W górnej części przodu na uwagę zasługują reflektory, wierne  koncepcji „3+3″, kolejny efekt przeróbek kultowych modeli, jak SZ Zagato i samochodu koncepcyjnego Proteo. Geometria 3D świateł może z łatwością zostać zinterpretowana jako bezpośrednie przedłużenie grilla. Ta sama koncepcja jest uwidoczniona przez sekwencję świateł zwanych „welcome light” i kierunkowskazy.
Oświetlenie po raz kolejny gra główną rolę w tylnej części. Przekształcono propozycję zastosowaną w samochodzie koncepcyjnym w rodzaj sinusoidy, która przechodzi z boku na bok tyłu i staje się niepowtarzalną „sygnaturą świetlną” Tonale. Wracając do niektórych elementów bryły, na uwagę zasługuje kształt szyby tylnej. Jej zaokrąglenie i klasyczne już zagięcie w dolnej linii środkowej charakteryzują górną część tylnej bryły samochodu, nadając mu sportowy, a jednocześnie elegancki charakter. Również tutaj można znaleźć wiele odniesień: patrząc na górną część, gdzie spotykają się szyby boczne, ich krawędzie i górna część tylnej szyby, natychmiast nasuwają się skojarzenia z takimi ikonami, jak 8C Competizione. Wszystko to podkreśla znaczenie, jakie w procesie projektowania Tonale miała inspiracja innymi modelami Alfy Romeo z różnych segmentów i generacji. To samo można powiedzieć o innym znaku rozpoznawczym nowego C-SUV-a: obręczach kół w kształcie tarczy telefonu, które bardzo się podobały w samochodzie koncepcyjnym, a teraz zostały odtworzone w modelu produkowanym seryjnie. Jest to przeróbka motywu perforowanej tarczy telefonu, wynik ewolucji, która rozpoczęła się w latach 60. XX. od tak kultowych samochodów, jak 33 Stradale.  Z czasem perforacje były stopniowo powiększane, najpierw w celu dostosowania do rozwiązań i koncepcji technicznych, a następnie ze względu na potrzebę chłodzenia hamulców, lekkości i wytrzymałości. Do tak pięknego stroju potrzebne jest też świetne, eleganckie obuwie, dlatego też obręcze kół Tonale, dostępne w rozmiarach 17″, 18″, 19″ i 20″, podkreślają prezencję modelu.

Wnętrze
Stylistyka wnętrza Tonale, które czerpie inspirację z historii wyścigów Alfy Romeo, przywołuje na myśl jej pasję, dzięki dynamicznym i mocnym kształtom. Linie równoważą harmonię i siłę, a cały samochód daje wrażenie ciągłej gotowości do jazdy.
Wszystko jest skoncentrowane i ukierunkowane na kierowcę, mimo że wnętrze zostało zaprojektowane również z myślą o komforcie pasażerów. Sportowe i zaawansowane technologicznie otoczenie – reprezentowane przez chłód i solidność aluminium, ciepło i miękkość skóry oraz Alcantary – symbolizuje osobowość młodego i dynamicznego mieszkańca miasta.
Wśród najbardziej charakterystycznych elementów nowego modelu wyróżnia się „teleskopowa” tablica zegarówz wyraźną stylistyką Alfy Romeo oraz kompaktowa kierownica o sportowym kształcie, która zapewnia precyzyjne i bezpośrednie wyczucie układu kierowniczego. Kierownicę zdobią również ekskluzywne, aluminiowe łopatki do zmiany biegów.
W tunelu centralnym znajduje się zasadniczy element wyposażenia Alfy Romeo, nowy selektor trybu jazdy D.N.A., a „ukierunkowaną na kierowcę” deskę rozdzielczą wyróżniają nawiewy klimatyzacji: środkowe są wąskie, a zewnętrzne mają słynny kształt „turbiny”. Wszystko to ozdobione jest motywem diamentowej faktury, widocznym na nawiewach, tunelu centralnym i klamkach, inspirowanym precyzyjną obróbką mechaniczną z grawerowaniem laserowym. Deska rozdzielcza zawiera również wstawkę podświetlaną od tyłu z efektem „nieoczekiwanego podświetlenia” – gdy panel jest wyłączony, pojawia się grafika, a gdy jest włączony, grafika znika i pojawia się nowe tło, wykorzystujące wielokolorowe podświetlenie. Te same elementy 3D można dostrzec na tkaninach siedzeń, począwszy od wersji podstawowych, aż po efekt gradientu z kontrastującym kolorem tła przy Alcantarze i skórze wegańskiej, w wersjach w najwyższej konfiguracji. Ergonomiczne fotele doskonale sprawdzają się w codziennym użytkowaniu, a ich nowy i dynamiczny styl wynika z zastosowania tkanin neoprenowych, powszechnie stosowanych w odzieży sportowej. Wnętrze Tonale zapewnia więc niezwykły, wszechstronny komfort, uzyskany za sprawą fascynującej i przyjaznej kabiny pasażerskiej z dynamicznymi cechami cenionymi przez fanów jazdy.

BIJĄCA REKORDY TECHNOLOGIA – OPROGRAMOWANIE I ŁĄCZNOŚĆ OFERUJĄ JESZCZE LEPSZE WRAŻENIA Z JAZDY I CHRONIĄ WARTOŚĆ REZYDUALNĄ

  • Tonale, jako pierwszy samochód na świecie, wprowadza technologię niewymienialnego tokena (NFT), prawdziwą innowację w branży motoryzacyjnej
  • Łączność na najwyższym poziomie, z narzędziem „Alfa Connect Services” i aktualizacjami Over-the-Air
  • Dzięki wbudowanemu systemowi Amazon i asystentowi głosowemu Alexa, Tonale oferuje atmosferę „jak w domu” 
  • Całkowicie odnowiony system informacyjno-rozrywkowy wyposażony w zaawansowany interfejs człowiek-maszyna (HMI) zapewnia maksymalną interakcję z użytkownikiem
  • „Teleskopowa” tablica rozdzielcza z w pełni cyfrowym ekranem o przekątnej 12,3” i ekranem dotykowym o przekątnej 10,25”, zapewniająca obsługę jak w smartfonie, najlepsza w segmencie pod względem całkowitych wymiarów (22,5”).

Technologia NFT
Tonale, jako pierwszy model na świecie, debiutuje z technologią niewymienialnego tokena (NFT), będącą prawdziwą innowacją w sektorze motoryzacyjnym. Alfa Romeo jest pierwszym producentem, który połączył samochód z cyfrowym certyfikatem NFT. Technologia opiera się na koncepcji „karty Blockchain”, poufnego i niemodyfikowalnego zapisu najważniejszych etapów „życia” danego pojazdu. Ta charakterystyczna funkcja off-board podkreśla innowacyjny charakter Alfy Romeo. Po uzyskaniu zgody klienta, NFT rejestruje dane pojazdu, generując certyfikat, który może stanowić gwarancję ogólnego stanu samochodu, co pozytywnie wpływa na jego wartość rezydualną. Na rynku samochodów używanych, certyfikat NFT jest dodatkowym źródłem wiarygodności, przydatnym zarówno dla właściciela pojazdu, jak i dla dealerów. Natomiast klienci będą spokojni, wybierając samochód używany.

Amazon Alexa, aby zawsze czuć się jak w domu
Alfa Romeo Tonale ma wbudowane funkcje asystenta głosowego Amazon Alexa, dzięki którym w swoim samochodzie zawsze można „czuć się jak w domu”, a codzienne czynności stają się jeszcze prostsze i wygodniejsze.
Można również otrzymywać w zaciszu swojego domu bieżące aktualizacje stanu pojazdu, sprawdzać poziom naładowania i/lub paliwa, wyszukiwać interesujące miejsca, znaleźć ostatnią lokalizację swojego samochodu, wysyłać polecenia zdalnego blokowania i odblokowywania drzwi, i wiele więcej. Asystenta głosowego „Alexa” można także poprosić o dodanie produktów do listy zakupów, wyszukanie restauracji w pobliżu lub ustawienia oświetlenia czy ogrzewania podłączonego do systemu automatyki domowej, a wszystko to, pozostając jednocześnie skupionym na drodze.

Duży wyświetlacz oraz prosty i intuicyjny interfejs HMI
Alfa Romeo Tonale oferuje w standardzie nowy system multimedialno-informacyjny, składający się z dwóch dużych wyświetlaczy, łącznie 22,5”, co jest rekordem w tym segmencie, oraz zaawansowanego, płynnie działającego i intuicyjnego interfejsu człowiek-maszyna (HMI), dzięki któremu wszystkie funkcje są na wyciągnięcie ręki. Dzięki konfigurowalnemu systemowi operacyjnemu Android i łączności 4G z bezprzewodową aktualizacją Over-the-Air (OTA), nowy system multimedialno-informacyjny oferuje również zawsze aktualne treści, funkcje i usługi. 
Nad kierownicą w centralnej części tablicy rozdzielczej, charakteryzującej się historycznym „teleskopowym” kształtem, wyróżnia się nowy, cyfrowy ekran TFT o przekątnej 12,3”, umożliwiający dostęp do wszystkich danych samochodu i ustawień trybu autonomicznej jazdy. Zestaw wskaźników można skonfigurować według własnych preferencji, wykorzystując trzy dostępne konfiguracje: Evolved, Relax i Heritage. Ostatnia konfiguracja jest inspirowana kultowymi modelami marki.
W desce rozdzielczej wbudowany jest innowacyjny ekran dotykowy o przekątnej 10,25”, inspirowany najnowszymi modelami smartfonów, który zaspokoi potrzeby i gusta każdego klienta. Opracowany system jest oparty na widżetach, elementach graficznych zaprojektowanych do intuicyjnej obsługi wszystkich funkcji z możliwością dostosowywania do indywidualnych potrzeb poprzez funkcję „drag and drop”. Każdy użytkownik może stworzyć swoją własną stronę główną, na której każda funkcja pojazdu staje się aplikacją. Zatem, przewijanie w poziomie wywołuje ekrany dostępu do Alfa DNA, radia, mediów, smartfona, nawigacji, klimatyzacji, usług połączonych i ADAS. Kierowca może wybrać czy będzie korzystał z przełącznika, czy z ekranu dotykowego.

Usługi Alfa Connect Services
Alfa Romeo Tonale jest wyposażona w „Alfa Connect Services”, narzędzie zapewniające zaawansowaną łączność ze światem oraz zestaw usług zwiększających bezpieczeństwo i komfort. Wśród nich znajduje się przede wszystkim „My Navigation”, składająca się z aplikacji umożliwiających zdalne wyszukiwanie miejsc docelowych i punktów użyteczności publicznej (PoI). Pakiet obejmuje również funkcję Send &Go, dzięki której klienci mogą wysłać cel podróży bezpośrednio ze swojego smartfona. „My Remote” zawiera różnorodne usługi, w tym możliwość zdalnego sterowania niektórymi funkcjami samochodu (blokowanie/odblokowanie drzwi, migające światła) za pomocą smartfona/smartwatcha, lokalizacji samochodu, monitorowania niektórych parametrów (prędkość i obszar) oraz otrzymywania powiadomień..
Usługa „My Wi-Fi” umożliwia użytkownikowi podłączenie jednocześnie ośmiu urządzeń znajdujących się w samochodzie. W ramach „Alfa Connect Services”, kierowca ma również dostęp do usługi „My Assistant”: w przypadku awarii lub nagłego wypadku, kierowca może wezwać pomoc, kontaktując się z centrum operacyjnym czynnym 24 godziny na dobę. W razie wypadku połączenie nawiązywane jest automatycznie z krajowym numerem alarmowym. W przypadku awarii samochodu, kierowca może wezwać pomoc drogową, podając współrzędne pojazdu, co pozwala na uzyskanie szybkiej pomocy. Pakiet zawiera również usługę raportowania, pozwalającą na przesyłanie do Alfy Romeo informacji o stanie samochodu w comiesięcznej wiadomości e-mail. Dzięki funkcji „My Car” można na bieżąco kontrolować stan i parametry samochodu, korzystając z aplikacji „My Alfa Connect”. Funkcja „My Alert” powiadamia właściciela o próbie kradzieży, a funkcja „My Fleet Manager” jest przeznaczona do zarządzania flotą pojazdów.
Warto podkreślić, że wyżej wymienione funkcje są dostępne w całej gamie Alfy Romeo.

Sportowy kokpit „szyty na miarę” dla kierowcy
Wystarczy wsiąść do samochodu, aby przekonać się, że nowy model jest w całości „skupiony” na kierowcy, jego emocjach i przeżywaniu ekscytujących wrażeń z jazdy. Świadczy o tym fotel kierowcy „skrojony na miarę”, z ukośnym tunelem, lekko ondulowaną deską rozdzielczą i zestawem wskaźników skierowanym w stronę kierowcy. Wszystkie elementy sterujące są na wyciągnięcie ręki i łatwo dostępne zarówno te fizyczne, jak i cyfrowe, z poziomu wyświetlacza centralnego. Dzięki temu klienci, bez rozpraszania uwagi,  mogą cieszyć się ekscytującą jazdą , w której pasja łączy się z bezpieczeństwem. Potwierdza to także  funkcja „Wireless Mirroring” dla Apple CarPlay i Android Auto dostępna w standardzie dla Alfy Tonale.

INNOWACYJNA TECHNOLOGIA W SŁUŻBIE MAKSYMALNEGO BEZPIECZEŃSTWA I KOMFORTU

  • Nowe systemy ADAS potęgują emocje autonomicznej jazdy poziomu 2.
  • Innowacyjne systemy w służbie bezpieczeństwa i komfortu na pokładzie, którymi można się dzielić
  • Rozwój trybów jazdy, zarządzanych przez system Alfa D.N.A.

Nowe systemy ADAS potęgują emocje związane z autonomiczną jazdą poziomu 2.
Alfa Tonale jest wyposażona w nowe, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy Alfa Romeo (ADAS) autonomicznej jazdy poziomu 2., które samodzielnie kontrolują przyspieszenie, hamulec i utrzymywanie się na pasie przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa jazdy i bez uszczerbku dla przyjemności prowadzenia samochodu.
Alfa Romeo Tonale umożliwia autonomiczną jazdę na poziomie 2. dzięki połączeniu kamery skierowanej do przodu, która monitoruje otoczenie samochodu względem osi wzdłużnej i poprzecznej, oraz systemów „Intelligent Adaptive Cruise Control” (IACC) i „Lane Centering” (LC). W szczególności, system IACC wykorzystuje inteligentny tempomat adaptacyjny „Intelligent Adaptive Cruise Control”, który automatycznie dostosowuje prędkość samochodu, aby zachować bezpieczną odległość od pojazdów poprzedzających oraz systemy rozpoznawania znaków drogowych („Traffic Sign Recognition”)” i inteligentnej kontroli prędkości („Intelligent Speed Control”). Pierwszy z nich korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Drugi zaleca kierowcy dostosowanie prędkości do wykrytego limitu. Jeśli kierowca zgadza się, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości. Z kolei system Lane Centering kontroluje ruch boczny samochodu, aby utrzymać pojazd na środku pasa ruchu, nawet przy dużym natężeniu innych pojazdów.

Innowacyjne systemy w służbie bezpieczeństwa
Nowa Alfa Romeo Tonale jest wyposażona w systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, odpowiednie do potrzeb wynikających z codziennej jazdy. Oprócz przednich, bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych, standardowe wyposażenie w całej gamie oferuje innowacyjne systemy i technologie, które udoskonalają interakcję pomiędzy kierowcą, samochodem i drogą. Wśród nich należy wymienić „autonomiczny system awaryjnego hamowania zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi” („Autonomous Emergency Braking with Vulnerable Road Users”), który ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie i zatrzymuje pojazd, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji z pieszym lub rowerzystą, a także system wykrywania znużenia kierowcy „Drowsy Driver Detection”, który śledzi ruch samochodu, by móc określić, czy z zachowania kierowcy nie wynika, że jest on senny lub zmęczony jazdą. Po osiągnięciu określonych progów, system reaguje dźwiękowymi i/lub wizualnymi ostrzeżeniami, informując kierowcę, że powinien się zatrzymać. Bogate wyposażenie Alfy Tonale wzbogaca dodatkowo funkcja „Rear Seat Reminder Alert“, która wykrywa przez klapę bagażnika przedmiot umieszczony na tylnym siedzeniu. Po wyłączeniu samochodu urządzenie ostrzega i przypomina kierowcy, że przedmiot został pozostawiony na tylnym siedzeniu. Na życzenie dostępne są: system „Blind Spot Detection”,który monitoruje tylne martwe pola i informuje o zbliżających się pojazdach; system „Rear Cross Path Detection”, który wykrywa obiekty na drodze cofania; oraz „360° View Camera” oferująca widok 360° na samochód i jego otoczenie, wyświetlany na 10,25” cyfrowym ekranie dotykowym. Cztery kamery o wysokiej rozdzielczości umieszczone są na grillu, lusterkach wstecznych i klapie bagażnika.

Komfort i dobre samopoczucie na pokładzie, którymi można się dzielić
Alfa Romeo Tonale wnosi do świata C-SUV-ów klasy premium sekrety włoskiej gościnności: w istocie, jej wnętrze wyróżniają ekskluzywność, wyrafinowanie i elegancja. Kabina oferuje odpowiednią ilość miejsca dla wszystkich pasażerów, natomiast przód daje wrażenie pełnej kontroli i panowania nad drogą, przede wszystkim dzięki podwyższonej pozycji kierowcy, bez uszczerbku dla przyjemności jazdy typowej dla sportowych samochodów Alfy Romeo. Dwustrefowa klimatyzacja, zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy, wentylowane i podgrzewane fotele przednie, przyjemne oświetlenie wnętrza oraz 14-głośnikowy system dźwiękowy Harman Kardon, to gwarancja dobrego samopoczucia dla wszystkich pasażerów. Komfort podróży wszystkich pasażerów zapewniają także: dwustrefowa klimatyzacja, technologicznie zaawansowany system multimedialno-informacyjny, wentylowane i podgrzewane fotele przednie, przyjemne oświetlenie ambientowe, i system audio marki Harman Kardon wyposażony w 14 głośników.
Alfa Romeo Tonale jest jednym z niewielu modeli w swojej klasie oferującym system „półautomatycznego parkowania” („Semi-Automatic Parking”), który wskazuje miejsce do zaparkowania i sam wykonuje manewry wjeżdżania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego. W trosce o zapewnienie maksymalnego komfortu, nowy model wyposażono w elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika oraz bezprzewodową ładowarkę, umieszczoną przed dźwignią zmiany biegów, aby bezpiecznie i wygodnie położyć i naładować smartfon. Krótko mówiąc, Alfa Tonale jest skierowana do miłośników włoskiego dolce vita w doborowym towarzystwie, komforcie i wysmakowanym stylu

Rozwój trybów jazdy, zarządzanych przez system Alfa D.N.A.
Począwszy od debiutu w modelach Giulietta, Mito i 4C, poprzez kolejne etapy zastosowane w Giulii i Stelvio, dochodzimy do Tonale. Jest to dalszy rozwój zaawansowanego selektora trybów jazdy Alfa D.N.A. o funkcje związane z elektrycznym układem napędowym. W Tonale, tryb ustawień „Dynamic” został zaprojektowany ze specjalną kalibracją pedału przyspieszenia, zapewniającą skuteczniejsze hamowanie i bardziej bezpośrednią reakcję kierownicy. Tryb „Natural” gwarantuje najlepszą optymalizację osiągów i automatycznie zarządza kompromisem między wykorzystaniem silnika elektrycznego a silnika spalinowego. W codziennym użytkowaniu oszczędność energii i zużycia paliwa odbywa się zatem bez uszczerbku dla osiągów. Tryb „Advance Efficiency”jest skalibrowany pod kątem maksymalnej efektywności energetycznej w wersji Hybrid, natomiast tryb AE w konfiguracji PHEV uruchamia model w trybie w pełni elektrycznym.

NAJNOWOCZEŚNIEJSZA ELEKTRYFIKACJA, Z ROZWIĄZANIAMI
ZAPROJEKTOWANYMI W CELU WZMOCNIENIA DNA MARKI

  • Wzorzec Alfy Romeo – elektryfikacja służy marce i jej DNA, a jej misją jest odkrycie na nowo sportowego charakteru na miarę XXI wieku
  • Dwa poziomy elektryfikacji, Hybrid i Plug-in Hybrid, podkreślają sportowy charakter i dynamikę jazdy każdego modelu Alfy Romeo, przy pełnym poszanowaniu środowiska naturalnego
  • Nowy, czterocylindrowy, 1,5-litrowy silnik Hybrid VGT (Variable-Geometry Turbo) o mocy 160 KM, z turbosprężarką o zmiennej geometrii i bezpośrednim wtryskiem benzyny z ciśnieniem sięgającym 350 bar, debiutuje wyłącznie w hybrydowej wersji Tonale
  • Wersje hybrydowe są dostępne w dwóch poziomach mocy, 130 KM i 160 KM, w obu przypadkach z napędem na przednie koła, nową, 7-stopniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem oraz wbudowanym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 48 V i momencie obrotowym 55 Nm, który może napędzać koła nawet przy wyłączonym silniku spalinowym
  • Liczne „funkcje EV” w zaawansowanym systemie hybrydowym Tonale oznaczają, że samochód może ruszać i jechać w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach oraz podczas parkowania i turystycznej jazdy
  • Wersja Plug-in Hybrid Q4 o mocy 275 KM z napędem na wszystkie koła jest najlepsza w swojej klasie, a jej zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 80 km* w cyklu miejskim. Jest to najmocniejsza i najbardziej wydajna wersja w gamie, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy.

Alfa Romeo Tonale jest dostępna z wydajnymi silnikami hybrydowymi, które podkreślają konkretne zaangażowanie marki w budowanie bardziej zrównoważonej mobilności przyszłości. Jest to naturalna ewolucja marki na drodze do synergii napędu, będącego w stanie poprawić osiągi i dynamikę jazdy, przy pełnym poszanowaniu środowiska naturalnego. Bowiem, w przypadku Tonale, marka nie tylko dostosowuje się do nowych standardów, ale na nowo interpretuje własne DNA, aby uchwycić nową ideę energii, harmonii ze środowiskiem, wydajności i intuicyjnego zarządzania trybami jazdy. W istocie, nowa technologia sprawia, że nowy model Alfy Romeo zapewnia autentyczne wrażenia z jazdy hybrydą. Dostępne są dwa poziomy elektryfikacji, Hybrid i Plug-in Hybrid, oznaczające pierwszy krok Alfy Romeo w procesie elektryfikacji całej gamy.
Hybrydowy silnik VGT (Variable-Geometry Turbo) o mocy 160 KM debiutuje wyłącznie dla modelu Tonale.Wersja ta wyposażona jest w napęd na przednie koła i nową technologię hybrydową. Jego turbosprężarka o zmiennej geometrii w połączeniu z siedmiostopniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm sprawiają, że 1,5-litrowy silnik benzynowy może napędzać koła nawet przy wyłączonym silniku spalinowym. Alfa Romeo zdecydowała się na takie rozwiązanie techniczne, aby zaoferować autentyczne wrażenia z jazdy zelektryfikowanej. Skrzynia biegów umożliwia rozruch i jazdę w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach oraz podczas parkowania i turystycznej jazdy, zapewniając typowe osiągi silnika benzynowego, jednakże przy zużyciu paliwa (gaz + prąd) porównywalnym z silnikiem diesla, z liniowym dostarczaniem mocy i stałym przyspieszeniem.
Punktem wejścia do świata Tonale jest wersja Hybrid 130 KMnowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm, w połączeniu z  siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem i wbudowanym 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm.
Najwyższe osiągi gwarantuje Plug-in Hybrid Q4 o mocy 275 KM, najmocniejsza wersja w gamie pod względem osiągów i poziomu elektryfikacji. Zaawansowany układ hybrydowy łączy 1,3-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy MultiAir z rodziny Global Small Engine, zapewniający napęd na przednie koła, z silnikiem elektrycznym napędzającym tylne koła. System jest wyposażony w akumulator o pojemności 15,5 kWh i dostarcza łączną moc 275 KM.
Dzięki temu jest to najbardziej sportowa oferta w swojej klasie, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 6,2 sekundy. Wersja Plug-in Hybrid jest wyposażona w napęd na wszystkie koła Q4, czyli napęd na przednie koła, wykorzystujący silnik spalinowy i napęd na tylne koła dzięki silnikowi elektrycznemu, zapewniając tym samym niezrównany poziom bezpieczeństwa i ogromną przyjemność z jazdy.  Tonale Q4 to również najbardziej wydajny hybrydowy C-SUV typu Plug-in, z zasięgiem w trybie elektrycznym do 80 km* w cyklu miejskim i ponad 60 km* w cyklu mieszanym. Również w imię maksymalnej wydajności, pełne naładowanie akumulatora trwa 2,5 godziny, w przypadku korzystania z szybkiej ładowarki o mocy 7,4 kW.

Pełna specyfikacja wersji hybrydowych
Nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik został zaprojektowany tak, aby jak najlepiej nadawał się do użytku hybrydowego, optymalizował termodynamikę, a tym samym pozwalał na zmniejszenie zużycia paliwa. Pracuje on w cyklu Millera, ma wysoki stopień sprężania (12,5:1), nową głowicę cylindrów z kompaktową komorą spalania, układ podwójnych zmiennych faz rozrządu oraz kanały dolotowe o wysokim współczynniku zawirowań.  Zastosowano w nim również nowy wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego paliwa, pracujący pod ciśnieniem do 350 barów.
Wersja 160-konna, zaprojektowana wyłącznie dla Alfy Romeo, wyposażona jest w nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii, która łączy w sobie doskonałą reakcję przy niższych prędkościach obrotowych z wysoką mocą, zapewniającą sportowy charakter jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu wydajności. Układ napędowy generuje moc 130 KM, a maksymalny moment obrotowy osiąga 240 Nm.
W obu silnikach zamontowany jest również system BSG („Belt Starter Generator”), który gwarantuje szybkie i ciche ponowne uruchamianie silnika. Inteligentny system hamulcowy („Intelligent Brake System”) optymalizuje funkcję „auto-ładowania”; wykorzystuje on mieszane hamowanie odzyskowe, aby zmaksymalizować odzysk energii kinetycznej podczas zwalniania, co zwiększa wydajność.
Dzięki nowej technologii hybrydowej Alfa Romeo Tonale zapewnia klientom autentyczne wrażenia z jazdy hybrydą, w imię najwyższych osiągów i wysokiej wydajności. Wszystko to dzięki połączeniu nowego 1,5-litrowego silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym, co dodatkowo zwiększa szybkość reakcji. Wrażenia z jazdy również stają się prawdziwie wszechstronne i relaksujące, biorąc pod uwagę różne dostępne funkcje, do których należą m.in.:

  • „Silent Start” (cichy rozruch): uruchamianie samochodu bez konieczności włączania silnika benzynowego, wyłącznie w trybie EV
  •  „Energy Recovery” (odzyskiwanie energii): odzyskiwanie energii, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana, podczas gdy samochód zwalnia („e-Coasting”) i hamuje („Regenerative Braking”)
  • „Boost & Load Point Shift”: „e-Boosting” pozwala na zwiększenie momentu obrotowego na kołach dzięki silnikowi elektrycznemu, wspomagającemu silnik benzynowy; ponadto, wykorzystując odpowiednio skalibrowany moment obrotowy (napędowy lub hamujący) generowany przez silnik elektryczny, można zoptymalizować punkt pracy silnika benzynowego
  • „Electric Drive” (napęd elektryczny): samochód może poruszać się cicho i przy zerowej emisji spalin, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego, przy wyłączonym silniku benzynowym.

Nowa Alfa Romeo Tonale może pracować w różnych wariantach jazdy, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego (i przy wyłączonym silniku benzynowym). Jest to możliwe dzięki szerokiej gamie elektrycznych trybów pracy, znanych jako „EV capabilities”, które obejmują:

  • „e-Creeping”: silnik elektryczny zapewnia możliwość ruszania zwykle spotykaną w pojazdach ze skrzynią automatyczną, dla prędkości, która może wahać się od 0 km/h do prędkości uzyskiwanej przy wolnych obrotach silnika benzynowego na pierwszym biegu lub na biegu wstecznym
  • „e-Launch”: uruchamianie samochodu wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego
  • „e-Queueing”: samochód może poruszać się w korku ulicznym, stając i ruszając w trybie całkowicie elektrycznym
  • „e-Parking”: ułatwienie manewrów parkowania, które mogą być wykonywane wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego, aby zapewnić praktyczną i cichą jazdę.

„EV capabilities” są dostępne w zależności od stanu naładowania akumulatora i wymaganej mocy wyjściowej.

NAJLEPSZA W SWOJEJ KLASIE DYNAMIKA JAZDY
AUTENTYCZNA ALFA ROMEO

  • Doskonały rozkład masy, zapewniający niezrównane prowadzenie w zakrętach
  • Najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie (13,6), wyposażony w aluminiowe łopatki do zmiany biegów
  • Jedyny samochód w swojej klasie, w którym zastosowano zintegrowany system hamowania („Integrated Brake System”), system „brake-by-wire”, gwarantujący natychmiastową reakcję i zarządzający hamowaniem rekuperacyjnym. Jest również wyjątkowy ze względu na zastosowanie układu hamulcowego w 4-tłoczkowymi stałymi zaciskami Brembo
  • Niezależne zawieszenie MacPherson z technologią „Frequency Selective Damping” (FSD)
  • Elektroniczne zawieszenie „Alfa Active Suspension”, umożliwiające dostosowanie do wybranego trybu jazdy
  • Hybrydowy napęd Alfa Romeo Q4 na wszystkie koła, zapewniający doskonałe prowadzenie i bezpieczeństwo
  • Elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy Alfa Romeo, zapewniający maksymalną przyczepność.

Idealny rozkład masy
Jednym z głównych celów podczas projektowania Alfy Romeo Tonale było zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy. Ważnym elementem, który pozwolił na osiągnięcie tego celu, był idealny rozkład masy pomiędzy obiema osiami, charakterystyczny dla tradycji konstrukcyjnych Alfy Romeo. Optymalny rozkład  masy pomiędzy dwie osie uzyskany został poprzez specjalne zarządzanie masami i materiałami, do którego przyczynił się układ samochodu oraz umieszczenie w możliwie najbardziej centralnej pozycji elementów o największej masie.
W szczególności wersje Tonale wyposażone w napęd na przednie koła wykorzystują doskonałe wyważenie mas, aby zoptymalizować przekazywanie momentu obrotowego za pośrednictwem kół na nawierzchnię drogi i jazdę na zakrętach; to ostatnie jest dodatkowo podkreślone w wersji Q4 z napędem na wszystkie koła poprzez moment obrotowy dostępny na każdej z osi.

Najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie i ekskluzywne aluminiowe łopatki do zmiany biegów
W każdej sytuacji i przy każdej prędkości, prowadzenie C-SUV-a Tonale jest zawsze naturalne i instynktowne, częściowo dzięki najbardziej bezpośredniemu przełożeniu układu kierowniczego w segmencie (13,6).Precyzyjne i bezpośrednie wyczucie układu kierowniczego, jakiego można oczekiwać od Alfy Romeo zostało podkreślone przez zastosowanie odpowiedniej geometrii niezależnego zawieszenia przedniego. Tłumienie odbicia zawieszenia zredukowano w najbardziej autentyczny sposób, ograniczając stosowanie oprogramowania filtrującego i optymalizując kontrolę nad układem kierowniczym przedniej osi. Sportowy charakter samochodu podkreślają aluminiowe łopatki do zmiany biegów – znak rozpoznawczy marki i prawdziwy unikat w tej klasie.

Zintegrowany system hamowania (IBS)
Nowa Alfa Romeo Tonale jest pierwszym samochodem w swoim segmencie, w którym zastosowano zintegrowany system hamowania (IBS), innowacyjne rozwiązanie elektromechaniczne, łączące funkcje wspomagania układu hamulcowego i elektronicznej kontroli stabilności. Integracja elektroniki i mechaniki, znaczna optymalizacja masy, optymalne wyczucie i całkowity brak wibracji pedału hamulca gwarantują natychmiastową reakcję podczas hamowania. Zastosowanie w systemie hamulcowym stałych zacisków firmy Brembo z 4 tłoczkami i tarczami wentylowanymi z przodu i pełnymi z tyłu znacznie poprawia skuteczność hamowania.

Elektroniczne zawieszenie „Dual Stage Valve”  
Elektroniczne zawieszenie „DualStage Valve” umożliwia wybór pomiędzy sportowymi osiągami a komfortem.Opracowane we współpracy z firmą Marelli, historycznym partnerem technologicznym Alfy Romeo, elektroniczne amortyzatory wyposażone są w specjalny sterowany elektronicznie zawór elektromagnetyczny, zapewniający niezależne krzywe tłumienia. Dostępne są dwa tryby: Comfort i Sport. Pierwszy z nich to kalibracja zaprogramowana w D.N.A. Advanced Efficiency i Normal, zapewniająca płynną jazdę na nierównych drogach. Natomiast tryb Sport dominuje w ustawieniach D.N.A. Dynamic i ESC Off, które ograniczają ruchy nadwozia i zwiększają sztywność pionową w celu poprawy dynamiki pojazdu na zakrętach. Ponadto, naciskając specjalny przycisk na selektorze DNA, można włączyć lub wyłączyć kalibrację trybu Dynamic.

Elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy Alfa Romeo  
W wersjach z napędem hybrydowym (130 KM i 160 KM) oraz z silnikiem diesla o mocy 130 KM, wyposażonych w napęd na przednie koła, elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy Alfa Romeo jest oferowany w standardzie, gwarantując doskonałą przyczepność do jezdni i płynną jazdę, podkreślając zwinność i sportowy charakter samochodu, co przekłada się również na większe bezpieczeństwo. Wbudowany w selektor DNA system wykorzystuje działanie układu hamulcowego, symulując działanie mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. W połączeniu z przednim zawieszeniem MacPhersona zapewnia on sportową i efektywną dynamikę jazdy, kontrolując stabilność pojazdu i przekierowując moc na koła podczas przyspieszania na zakrętach. System zapewnia również lepszą kontrolę na śliskiej nawierzchni, a także znacznie zmniejsza podsterowność, przenosząc moment obrotowy z koła wewnętrznego na zewnętrzne, aby zapewnić przyspieszenie wzdłużne, a tym samym lepszą przyczepność do drogi.

Hybrydowy napęd Alfa Romeo Q4 na wszystkie koła
Wersja Plug-in Hybrid Q4 Tonale wyposażona jest w hybrydowy napęd Alfa Romeo Q4 na wszystkie koła, zapewniający idealną przyczepność i bezpieczną jazdę po śniegu i lodzie. Połączenie silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, na którym opiera się napęd Q4, zapewnia wyższy moment obrotowy niż w przypadku samochodu z tradycyjnym silnikiem spalinowym. Oferuje również możliwość bardzo precyzyjnej regulacji zarówno podczas ruszania, jak i w trybie napędu na cztery koła w bardziej wymagającym terenie, gdy wymagane jest niższe przełożenie skrzyni biegów.
Dlatego też, gdy nawierzchnia staje się mokra, śliska lub oblodzona i potrzebna jest większa przyczepność, Tonale w wersji Plug-in Hybrid Q4 staje się prawdziwym samochodem z napędem 4×4 ze wszystkimi związanymi z nim korzyściami w zakresie bezpieczeństwa. System automatycznie uruchamia silnik spalinowy na przedniej osi, który zaczyna napędzać przednie koła. Jednocześnie uruchamia się silnik elektryczny z tyłu, a całość układu dostarcza maksymalną moc 275 KM, zapewniając wysokie osiągi oraz przyjemną i bezpieczną jazdę.

Niezależne zawieszenie MacPherson z technologią „Frequency Selective Damping” (FSD) – selektywnej częstotliwości tłumienia 
Układ zawieszenia, odpowiednio dostosowany do DNA Alfy Romeo, ma architekturę typu MacPherson. Geometria osi przedniej została zoptymalizowana pod kątem szybkich i precyzyjnych zmian kierunku, podkreślając typowe dla Alfy Romeo wyczucie układu kierowniczego. Dzięki temu zredukowano zniekształcenia układu kierowniczego, ograniczając stosowanie oprogramowania filtrującego i optymalizując kontrolę nad układem kierowniczym przedniej osi. Z tyłu, wyjątkowa trójwahaczowa oś zwiększa precyzję kierowania i zwinność, zapewniając szybką reakcję podczas ruszania i najwyższe przyspieszenie boczne do pokonywania zakrętów. Należy również wspomnieć, że zawieszenie Alfy Tonale wykorzystuje technologię selektywnej częstotliwości tłumienia („Frequency Selective Damping” – FSD), opracowaną we współpracy z firmą Koni, historycznym partnerem technologicznym Alfy Romeo, w celu poprawy osiągów poprzez zapewnienie większej stabilności i lepszej kontroli toru jazdy,  a tym samym zwiększenie komfortu w każdych warunkach jazdy.

* Wartości tymczasowe w trakcie homologacji.  
Podany zasięg ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Źródło: Alfa Romeo

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 2
    • 2 471
    • 648
    • 1 284 384
    • 204 408