Strona poświęcona motoryzacji

BMW M Hybrid V8 pomyślnie przeszło pierwsze testy w Europie i jedzie dobrze przygotowane do USA. Liczni kierowcy fabryczni BMW M mieli już okazję testować BMW M Hybrid V8 – wkrótce dołączą kolejni. Andreas Roos: „W europejskich testach stworzyliśmy dobrą podstawę. Teraz ruszamy do kolejnej intensywnej fazy rozwoju w USA”.

Od momentu rolloutu 25 lipca w Varano de’ Melegari (Włochy) BMW M Hybrid V8 pokonało podczas licznych testów na europejskich torach wyścigowych wiele istotnych kilometrów. Inżynierowie BMW M Motorsport uzyskali cenne dane i wyeliminowali pierwsze „choroby wieku dziecięcego”. W ten sposób powstał dobry fundament dla prowadzonych od września w USA dalszych intensywnych przygotowań do rozpoczęcia sezonu IMSA WeatherTech SportsCar Championship w Daytonie (USA) w styczniu 2023 roku. Nowy odcinek „MBEDDED” przedstawia pierwszą fazę testową BMW M Hybrid V8 i oferuje m.in. ekskluzywny wgląd za kulisy przygotowań: https://youtu.be/BV1Zzr4wPSw .

— Pierwsze tygodnie testów BMW M Hybrid V8 przebiegły pomyślnie — mówi Andreas Roos, szef BMW M Motorsport. — Udało nam się już pokonać sporo kilometrów, odkrywając pierwsze niedoskonałości, które są zupełnie normalne dla nowego samochodu, i niektóre z nich już wyeliminowaliśmy. Ważne było dla nas też uzyskanie informacji od jak największej liczby kierowców, aby już na wczesnym etapie wyrobić sobie dobry obraz właściwości jezdnych naszego prototypu. Ich opinie są jak dotąd bardzo pozytywne – wszyscy są zachwyceni potencjałem, który już teraz zapowiada nasz samochód LMDh. W europejskich testach stworzyliśmy dobrą podstawę. Teraz ruszamy do kolejnej intensywnej fazy rozwoju w USA.

Dotychczasowe testy we Włoszech i Hiszpanii skupiały się na sprawdzeniu systemu, ale także na pierwszych kwestiach związanych z osiągami. BMW M Hybrid V8 jeździło już w upale w suchych warunkach, w deszczu, a także w ciemności, gdzie po raz pierwszy można było zobaczyć jego imponujące oświetlenie przednie i tylne. Ogólnie nie pojawiły się żadne zasadnicze problemy. Typowe dla nowego pojazdu „choroby wieku dziecięcego” zostały już zidentyfikowane i poprawione z myślą o kolejnych testach. Do tej pory w kokpicie zasiadali kierowcy fabryczni BMW M: Connor De Phillippi (USA), Sheldon van der Linde (RSA), Marco Wittmann (GER), Augusto Farfus (BRA), Nick Yelloly (GBR) i Philipp Eng (AUT). Również zespół BMW Junior Team z Danem Harperem (GBR), Maxem Hesse (GER) i Neilem Verhagenem (USA) miał okazję posmakować LMDh. Kilka okrążeń w BMW M Hybrid V8 przejechał też nowy kierowca w zespole, René Rast (GER).

Od września BMW M Motorsport i BMW M Team RLL będą kontynuować testy na różnych torach wyścigowych w USA, gdzie ważniejsze będą osiągi i niezawodność w perspektywie 24-godzinnego wyścigu w Daytona w styczniu 2023 roku. Również w tych testach uczestniczyć będzie wielu różnych kierowców.

22 września podczas imprezy w Peterson Museum w Los Angeles (USA) BMW M Motorsport zaprezentował wyścigowy design BMW M Hybrid V8 .

Źródło: BMW

Sport

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 3 254
    • 709
    • 1 285 167
    • 204 469