Strona poświęcona motoryzacji
  • Model CUPRA Born z akumulatorem 77 kWh oferuje zasięg do 552 km oraz maksymalną moc silnika do 231 KM, co sprawia, że samochód ten będzie idealny nawet na dłuższe, pozamiejskie trasy.
  • Barcelońska marka oferuje w swoim pierwszym w 100% elektrycznym pojeździe system nawigacyjny planujący trasę i uwzględniający punkty ładowania.
  • Dzięki współpracy CUPRA z marką Elli dla klientów dostępna jest karta do ładowania Elli oraz aplikacja CUPRA Easy Charging, które umożliwiają dostęp do jednej z największych sieci ładowania w Europie.

Według danych Barometru Nowej Mobilności 2022/23 zainteresowanie Polaków samochodami elektrycznymi rośnie. Jednak mimo tej zmiany, wokół elektryków powstało wiele mitów. Niekorzystne opinie na temat pojazdów elektrycznych mogą wynikać z powielania nieprawdziwych stereotypów oraz nieaktualnych danych. Eksperci marki CUPRA obalają 3 najczęściej powtarzające się mity na temat samochodów elektrycznych.

Elektryki są dobre tylko do miasta

Samochody elektryczne są bardzo przydatne w miejskich warunkach m.in. ze względu na nowoczesny napęd, który nie emituje spalin i hałasu oraz możliwość korzystania z buspasów i darmowych postojów w strefie płatnego parkowania. Jednakże nowoczesne samochody elektryczne oferują już coraz większy zasięg, a technologia baterii stale się rozwija, co pozwala na pokonywanie dłuższych dystansów na jednym ładowaniu. Na przykład model CUPRA Born z akumulatorem 77 kWh oferuje zasięg do 552 km oraz maksymalną moc silnika do 231 KM, co sprawia, że samochód ten będzie idealny nawet na dłuższe, pozamiejskie trasy. Co więcej, pierwszy w 100% elektryczny model barcelońskiej marki na ładowarkach typu AC przyjmie maksymalnie 11 kW, a na szybkich DC 135 kW w przypadku większego akumulatora. Dzięki temu czas spędzony przy ładowarkach może się znacznie skrócić.

Czasochłonne planowanie trasy

Mit, że jazda samochodem elektrycznym wymaga czasochłonnego planowania trasy, nie jest całkowicie uzasadniony. W rzeczywistości jazda samochodem elektrycznym może być wygodna i praktyczna, a planowanie trasy nie musi być bardziej uciążliwe niż w przypadku pojazdów spalinowych. Barcelońska marka oferuje w swoim pierwszym pojeździe elektrycznym system nawigacyjny planujący trasę i uwzględniający punkty ładowania. Kierowca CUPRY Born ma możliwość ustawienia wielu parametrów tj.: sieci preferowanych ładowarek, minimalny zasięg przy ładowarce na trasie oraz minimalny zasięg w miejscu docelowym. Dodatkowo nawigacja w dynamiczny sposób zmienia plan ładowania, uwzględniając aktualne zużycie energii, korki oraz dostępne objazdy. System ten zapewnia wszystkie potrzebne informacje w zasięgu ręki oraz sprawia, że kierowca nie musi spędzać  czasu na bardzo dokładnym planowaniu trasy.

Brakuje niezbędnej infrastruktury

W ciągu ostatnich kilku lat infrastruktura ładowania samochodów elektrycznych znacząco się rozwinęła i nadal rośnie. Według przewidywań PSPA do 2030 roku ogólnodostępna sieć ładowarek wzrośnie do 99,7 tys. Firmy motoryzacyjne i dostawcy energii elektrycznej współpracują, aby rozwijać infrastrukturę ładowania. Dzięki współpracy CUPRA z marką Elli dla klientów dostępna jest karta do ładowania Elli oraz aplikacja CUPRA Easy Charging, które umożliwiają dostęp do jednej z największych sieci ładowania w Europie. Dzięki temu klienci mogą pokonać nawet duże odległości w krótkim czasie i bez większych utrudnień.

Źródło: Seat

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 5
    • 2 674
    • 665
    • 1 284 587
    • 204 425