Rocznica urodzin Berthy Benz
W tym roku w maju przypadają aż dwie rocznice związane z żoną wynalazcy samochodu, Karla Benza: mija 170 lat od jej narodzin i 75 lat od jej śmierci. W czasie swojego życia Bertha Benz otrzymała szereg wyróżnień.
Czas na krótką lekcję historii: Mannheim, styczeń 1886 roku. W gospodarstwie Benzów panuje prawdziwie pionierski duch, na miarę współczesnych start-upowców. Mąż Berthy Benz, wynalazca Karl Benz, złożył patent na swój trzykołowy pojazd silnikowy i jest gotowy do seryjnej produkcji pierwszego samochodu na świecie. Ale świat jeszcze nie jest gotowy. Maszyna spotyka się z poważnymi obawami, a konstruktor nie otrzymuje żadnych zamówień. W związku z tym w sierpniu 1888 roku jego żona Bertha potajemnie udaje się ulepszonym, opatentowanym pojazdem w najdłuższą wówczas podróż samochodem na świecie: liczącą około 200 km, z Mannheim do Pforzheim i z powrotem. Dzięki swojej legendarnej wyprawie demonstruje, jak niezawodne i proste jest użytkowanie pojazdu oraz że może on pokonywać znaczne odległości. Na trwałe wpływa to na rozwój samochodu oraz jego akceptację, rozwiewając wątpliwości potencjalnych nabywców, i stanowi znaczący wkład w powstanie firmy Benz.
Bertha Benz
Pionierka mobilności urodziła się 170 lat temu, 3 maja 1849 r. w Pforzheim, jako Bertha Ringer. W wieku 23 lat wyszła za Karla Benz i wkrótce stała się główną zwolenniczką jego zawodowych aktywności. Legendarna dalekobieżna podróż w sierpniu 1888 roku już za życia przyniosła Bercie Benz światową sławę. Kobieta zmarła 75 lat temu – 2 dni po swoich 95. urodzinach, 5 maja 1944 r. Jako pionierka mobilności otrzymała wiele wyróżnień, także pośmiertnych. Na przykład w 2016 r. trafiła do „Motoryzacyjnej galerii sław”.
W Międzynarodowym Dniu Kobiet, 8 marca 2019 r., na YouTube’owym kanale Mercedes-Benz firma zaprezentowała inspirujący krótkometrażowy film pt. „Bertha Benz: podróż, która zmieniła wszystko”. W ciągu zaledwie kilku dni awansował on do grona najpopularniejszych internetowych filmów Mercedesa i jak dotąd został wyświetlony ponad 4,3 miliona razy.
She’s Mercedes: sztuka kobiet
She’s Mercedes – tak nazywa się inicjatywa marki Mercedes-Benz skierowana do kobiet. Jej głównym zadaniem jest stworzenie przestrzeni do dialogu silnych kobiet, a jednocześnie kształtowanie kobiecego „głosu” w ofercie Mercedes-Benz. Na co dzień projekt bazuje na aktywnościach w serwisach internetowych (na stronach Mercedes-Benz, na Facebooku i na YouTubie), gdzie publikowane są wywiady, sylwetki oraz historie kobiet, które aktywnie wpływają na otaczającą rzeczywistość, walczą ze stereotypami i realizują pionierskie projekty. Stały cykl She’s Mercedes jest też obecny na łamach magazynu „Mercedes me” – prezentowane są w nim m.in. kobiety w sztuce oraz w świecie technologii i biznesu.
Ale She’s Mercedes to nie tylko projekt internetowy – Mercedes-Benz regularnie organizuje bowiem adresowane do kobiet wydarzenia, które promują aktywne postawy, motywują i otwierają nowe pola samorealizacji. Tylko w ubiegłym roku w ramach takich aktywności odbyły się: She’s Mercedes III Zlot Miłośniczek Zabytkowych Mercedesów, GirlsGo Technology (seria spotkań dla uczennic z regionu Jawora, mająca na celu zapoznanie ich z nowymi technologiami i profesjonalistami z branży) oraz Kobiece Twarze (konkurs promujący profesjonalistki, które są zaangażowane w swoją prace, stanowiąc wzór do naśladowania, i konsekwentnie rozwijają swoje pasje).
Równocześnie Mercedes-Benz angażuje się w imprezy kulturalne, konkursy oraz warsztaty wspierające kobiety i promujące inspirujące postacie. Marka była m.in. partnerem premiery filmu „Siłaczki” (pierwszy w historii polskiego kina film o sufrażystkach, których trud, wysiłek i poświęcenie doprowadził do nadania Polkom praw wyborczych w 1918 r.) oraz festiwalu filmowego „Dwa Brzegi”, a także organizatorem warsztatów „Mów za siebie. Siła komunikacji niewerbalnej”, prowadzonych przez dr Ewę Łabno-Falęcką i Maciej Orłosia. Piosenkarka Natalia Nykiel, laureatka tytułu Olśnienia – plebiscytu kulturalnego Onetu – w nagrodę otrzymała w ubiegłym roku nową Klasę A.
Przy okazji Mercedes-Benz pracuje nad umożliwieniem dealerom pełnego wykorzystania potencjału tkwiącego w kobiecej grupie docelowej – prowadzi kampanie związane z Dniem Kobiet czy Europejskim Dniem Równości Wynagrodzeń, organizuje szkolenia z zakresu bezpiecznej jazdy i przygotowuje specjalne oferty dla kobiet z zakresu obsługi posprzedażnej.
Źródło: Mercedes