Strona poświęcona motoryzacji

Odważny design i awangardowa technologia

Niezależnie od tego, czy jest to dzieło sztuki, gwiazda filmowa czy pojazd prezydencki, dziedzictwo DS jest obecnie zakorzenione w ponadczasowym DNA marki, które inspiruje ją do tworzenia samochodów ucieleśniających francuską sztukę podróżowania. Prawdziwa rewolucja w branży motoryzacyjnej, napędzana odważnym designem i awangardową technologią, szybko stała się globalnym symbolem francuskiej elegancji i wiedzy oraz legendą dzięki swojej charyzmie, która wykracza daleko poza sferę samochodów..

Kultowy model uosabia znacznie więcej niż tylko samochód

OJCOWIE DS

Zapoczątkowany w 1938 r. przez szefa Citroëna Pierre’a Boulangera i kontynuowany przez Pierre’a Bercota, jego następcę od 1950 r., projekt VGD (VGD od „Véhicule à Grande Diffusion” lub pojazdu produkowanego masowo) został zrealizowany dopiero 17 lat później, wraz z wprowadzeniem DS 19 w październiku 1955 roku. W jego projekt i rozwój zaangażowanych było trzech mężczyzn. Pierwszy z nich, André Lefèbvre, z wykształcenia inżynier lotnictwa, jest zagorzałym zwolennikiem napędu na przednie koła, a także aerodynamiki, lekkiej konstrukcji i centrowania masy. Drugi, inżynier samouk Paul Magès, tworzy układ hydrauliczny. To on wynalazł słynne hydropneumatyczne zawieszenie, a także hydrauliczny układ kierowniczy, sprzęgło i układ hamulcowy w DS. Wreszcie, utalentowany stylista, rzeźbiarz i malarz Flaminio Bertoni wraz ze swoim zespołem projektantów nadaje DS rewolucyjne i eleganckie linie.

1955 MOTOR SHOW: DS DEBIUTUJE W PARYŻU

W czwartek 6 października 1955 roku DS 19 zadebiutował na Paris Motor Show. Pod okazałym sklepieniem Grand Palais, odsłonięcie tego dotychczas tajnego samochodu wywołało zarówno zdumienie, jak i podziw. Jego awangardowe, a zarazem eleganckie linie natychmiast wyznaczyły nowy punkt odniesienia. Odwiedzający i dziennikarze byli dosłownie oczarowani. Konkurenci mogli tylko przyklasnąć geniuszowi nowicjusza. Legenda głosi, że do końca dnia sprzedano 12 000 egzemplarzy DS 19, a gdy 10 dni później targi zostały zamknięte, złożono około 80 000 zamówień!

LATA PIĘĆDZIESIĄTE: DS STARTUJE!

Produkcja DS rozpoczyna się 7 października 1955 r. w fabryce na Quai de Javel w Paryżu (Francja), dzień po debiucie na Paris Motor Show. Innowacyjny wygląd pierwszych modeli pojawiających się na drogach sprawia, że często gromadzą się na nich tłumy. Pionierskie rozwiązania techniczne i estetyczne samochodu wzbudzają niekończącą się ciekawość, ponieważ DS jest nie tylko prawdziwą rzeźbą motoryzacyjną, ale także centrum zaawansowanej technologii. Na przykład, jego niezwykłe hydropneumatyczne zawieszenie zapewnia niespotykany dotąd poziom przyczepności i komfortu. Kolejna nowa funkcja bezpieczeństwa, niezwykle wydajny hydraulicznie wspomagany układ hamulcowy z przednimi hamulcami tarczowymi, zapewnia tak krótką drogę hamowania, że naprawdę dezorientuje niektórych doświadczonych kierowców, gdy po raz pierwszy doświadczają DS.

W latach 50. wprowadzono na rynek kilka wersji DS 19. Pierwszym z nich jest ID 19 wprowadzony w październiku 1956 roku, a następnie wersje kombi, rodzinne i komercyjne, które pojawiają się w 1958 roku, w tym samym czasie co DS 19 Prestige. W 1958 roku DS 19 otwiera nowe możliwości, oferując wybór lakierów nadwozia od czterech do niespotykanych ośmiu kolorów! Pierwsze modernizacje stylistyczne pojawiły się w 1959 roku, wraz z udoskonaleniem kształtu nadwozia poprzez wydłużenie tylnych błotników i dodanie dużych otworów wentylacyjnych w stylu „popielniczki” na przednich błotnikach.

Od samego początku DS 19 cieszył się międzynarodową karierą. Od 1956 roku jest montowany w Wielkiej Brytanii i Belgii, a od 1959 roku także w RPA. Jako symbol francuskiej elegancji i awangardy, samochód jest eksportowany do całej Europy Zachodniej, do prawie wszystkich krajów Wspólnoty Narodów, w tym Kanady i Australii, a także do Stanów Zjednoczonych, gdzie szybko zdobywa rzeszę zagorzałych fanów.



ZBUDOWANO MILION DS!

Milionowy DS, zupełnie nowy DS 21 Pallas Electronic Injection, zostaje wyprodukowany w fabryce Javel 7 października 1969 roku. W kolorze Metallic Sable łącznie z dachem, trafia na Paris Motor Show, otwarty od 2 października, gdzie jego miejsce zostało zarezerwowane. Tam bierze udział w losowaniu i wygrywa go Gilles Delègue, 22-letni student drugiego roku inżynierii w Ecole Centrale.2014: WPROWADZENIE MARKI DS AUTOMOBILES

DS Automobiles, założona w Paryżu 1 czerwca 2014 roku, staje się marką samą w sobie. Jej celem jest rozwijanie wartości innowacji i odmienności odziedziczonych po DS z 1955 roku, aby uosabiać francuską sztukę podróżowania. W 2025 roku DS Automobiles oferuje globalną i zróżnicowaną gamę modeli DS 3, DS 4, DS 7 i N°8.

Zaprojektowane dla klientów poszukujących czegoś innego, którzy chcą podróżować po świecie i cieszyć się każdą chwilą, kreacje DS wyróżniają się charyzmatycznym designem, wyrafinowanym wnętrzem, zaawansowaną technologią i pierwszorzędnym komfortem. W połączeniu z pakietem usług szytych na miarę, oferują wyjątkowe doświadczenie marki przed, w trakcie i po każdej podróży.

Dzięki licznym rekordom od czasu wejścia do Formuły E w 2015 roku, w tym dwóm podwójnym tytułom dla zespołów i kierowców, DS Automobiles jest liderem elektryfikacji i sprzedaje każdy ze swoich modeli w wersji zelektryfikowanej. Marka oferuje również w 100% elektryczne układy napędowe, a także samoładujące się hybrydy plug-in o mocy do 360 KM i napędzie na cztery koła. W 2025 r. DS Automobiles przyspieszy przejście na napęd całkowicie elektryczny wraz z pojawieniem się N°8, nowego modelu oferującego zasięg do 750 km.

Marka DS jest obecna w 40 krajach i posiada ekskluzywną sieć dystrybucji, która obejmuje prawie 450 salonów DS na całym świecie.


2025, DS N°8: ZAPROSZENIE DO ELEKTRYCZNEJ PODRÓŻY

Zainspirowany koncepcją DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 cieszy się nienaganną jakością, zwiększonym zasięgiem i całkowitym komfortem, czyniąc go najbardziej spokojnym z samochodów elektrycznych. DS N°8 uosabia dynamiczny spokój bardziej niż kiedykolwiek dzięki nowemu rodzajowi SUV-a Coupé. DS N°8, pierwszy w 100% elektryczny projekt DS Automobiles, ma łączny zasięg 750 km (cykl WLTP) i ponad 500 km na autostradzie dzięki wyjątkowemu współczynnikowi Cx wynoszącemu 0,24. Z mocą do 350 KM, dostępny z napędem na dwa lub cztery koła, DS N°8 na nowo definiuje standardy komfortu i uosabia nową francuską sztukę podróżowania z napędem elektrycznym.

Źródło: DS


Historia motoryzacji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 61
    • 23
    • 1 344 275
    • 222 061