Elektryczny układ napędowy jest głęboko osadzony w DNA Porsche.
W 1898 roku Ferdinand Porsche zaprojektował Egger-Lohner C.2 Phaeton. Pojazd był napędzany ośmiokątnym silnikiem elektrycznym, a przy trzech do pięciu PS osiągał prędkość maksymalną 25 km / h. W 1899 r. Porsche dołączył do producenta wagonów w Wiedniu, kuk Hofwagenfabrik Ludwig Lohner & Co.
Ferdinand Porsche, późniejszy założyciel firmy o tej samej nazwie, fascynował się elektrycznością już jako nastolatek. Już w 1893 roku 18-latek zainstalował elektryczne oświetlenie w domu swoich rodziców. W tym samym roku Porsche dołączył do Vereinigte Elektrizitäts-AG Béla Egger w Wiedniu. Po czterech latach przeszedł od mechanika do kierownika działu testowania. Pierwsze zaprojektowane przez niego pojazdy miały również napędy elektryczne – więc historia Porsche zaczyna się od napędu elektrycznego.
Tam opracował elektryczny silnik piasty koła. W 1900 roku pierwszy Lohner-Porsche Electromobile z tą innowacją został zaprezentowany na Expo w Paryżu. Przy 2 x 2,5 PS osiągnęła maksymalną prędkość 37 km / h. Powód Lohnera dla pojazdu z silnikiem elektrycznym brzmi dziś tak samo aktualne, jak wtedy, szczególnie w odniesieniu do epoki masowej motoryzacji: powietrze było „bezwzględnie psowane przez dużą liczbę używanych silników benzynowych”.
Również w 1900 roku Porsche zaprojektowało pierwszy na świecie funkcjonalny samochód hybrydowy, „Semper Vivus” (po łacinie „zawsze żywy”). Technologia, sprzedawana jako system Lohner-Porsche, miała również zastosowania poza sferą pojazdów elektrycznych. Porsche rozszerzył zasięg samochodu, nie wykorzystując akumulatora jako źródła energii, ale zamiast tego wykorzystując silnik spalinowy do napędzania generatora, a tym samym do zasilania piasty koła energią elektryczną. Rok później gotowa do produkcji wersja narodziła się jako „Mixte” Lohnera-Porsche.
Jednak Lohner-Porsche pokazał również, dlaczego mobilność elektryczna zawiodła przez dziesięciolecia: pomimo niewielkiej mocy, samochód ważył prawie dwie tony. Brak infrastruktury i krótki zasięg na długo położyły kres elektromobilności.
Pomysł został wskrzeszony ponad 100 lat później: wraz z rozwojem akumulatorów litowo-jonowych odpowiednich do zastosowania w pojazdach i coraz surowszymi wymogami prawnymi dotyczącymi emisji zanieczyszczeń i dwutlenku węgla, ponownie skupiono się na elektrycznych układach napędowych. Dzięki Cayenne S Hybrid w 2010 roku Porsche utorowało drogę dla elektromobilności w firmie. Jako pierwsza równoległa pełna hybryda w klasie samochodów luksusowych, Panamera S Hybrid była jak dotąd najbardziej ekonomicznym Porsche ze zużyciem paliwa 6,8 l / 100 km (NEDC), pomimo mocy wyjściowej 380 KM. Również w 2011 roku Porsche przetestowało trzy całkowicie elektryczne modele Boxster E.
Źródło: Porsche