UAZ powstał w czasie II wojny światowej. W 1941 roku, kiedy niemieckie wojska zbliżały się do Moskwy, ze stolicy ewakuowano zakłady produkcyjne, w tym fabrykę ciężarówek ZiS. Maszyny stamtąd przetransportowano do odległego o niemal 1000 kilometrów Uljanowska gdzie w 1942 roku rozpoczęto produkcję samochodów ciężarowych przeznaczonych dla wojska. Po zakończeniu wojny fabrykę samochodów pozostawiono w Uljanowsku by produkować na potrzeby odbudowy zniszczonego wojną państwa. Dlatego pierwszym powojennym samochodem produkcji UAZ była uniwersalna półtoratonowa ciężarówka. W 1954 roku rozpoczęto w Uljanowsku produkcję samochodów terenowych GAZ-69 oznaczonych UAZ-69. W 1958 roku rozpoczęto produkcję terenowych samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek UAZ 450, a od 1965 r. popularnych UAZów 452, produkowanych do dziś. W 1970 roku rozpoczęto produkcję najsłynniejszego samochodu z Uljanowska – modelu 469B. UAZ produkował samochody terenowe głównie na potrzeby wojska, przez lata stanowiły one podstawowe pojazdy armii Układu Warszawskiego. Aktualnie fabryka zatrudnia około 20 tysięcy osób i produkuje kilkaset tysięcy samochodów rocznie, głównie na rynek rosyjski. W ostatnich latach UAZ dynamicznie modernizuje swoje produkty i wprowadza samochody o wyższym standardzie, przede wszystkim z myślą o użytkownikach cywilnych, jak UAZ Patriot. 1941 W lipcu, 1941 Państwowy Komitet Obrony ZSRR podjął decyzję o ewakuacji największych przedsiębiorstw z Moskwy. Produkcja Zakładu Imienia Stalina (ZIS) została przeniesiona do Uljanowska. Decyzją rządu ZSRR, w październiku 1941 roku, do Uljanowska oprócz wyposażenia ewakuowano także część załogi moskiewskich zakładów. 1942 Do maja 1942 roku zostało zmontowanych pierwsze pięć ciężarówek ZIS-5. W lutym 1942 rozpoczął się montaż samochodów dla armii. W lipcu produkcja osiągnęła poziom 20-30 samochodów dziennie. Oddział Nr 4 zakładów ZIS w Uljanowsku został oficjalnie wyznaczony do produkcji ciężarówek ZIS-5. Dziesiątki samochodów były wytwarzane i wysyłane na linię frontu. Jesienią rozpoczęto także wytwarzanie silników L3/2 na potrzeby armii. W końcu 1942 roku, w zakładach zatrudnionych było około 4 tysięcy pracowników. 1943 22 czerwca 1943, Państwowy Komitet Obrony podjął decyzję o budowie fabryki samochodów w Uljanowsku. Na ten cel miasto przekazało 200 hektarów terenów za rzeką Swijagą. Budowa fabryki dała początek jednej z największych dzielnic Uljanowska. 1944 Do maja 1943, gotowy był pierwszy prototyp z Uljanowskiego Zakładu Samochodowego, ciężarówka ULZIS-253. Pod koniec 1944 roku, produkcja ZIS-5 została przeniesiona do Uralskiego Zakładu Samochodowego (UralAZ) w mieście Miass. W Uljanowsku pozostawiono produkcję samochodów ciężarowych marki GAZ-AA. 1947 We 26 października pierwszy GAZ-AA, półtoratonowa ciężarówka zjechała z linii montażowej. 1949 13 marca z linii montażowej zjechała 10-tys. ciężarówka. Dziennie w systemie dwuzmianowym produkowano 140 aut. Podczas październikowego pochodu w 1949 po raz pierwszy pokazano prototyp jednotonowej ciężarówki UAZ-300. W 1950 samochód przeszedł testy drogowe ale ostatecznie nie został skierowany do produkcji. 1954 W 1954 w zakładach UAZ utworzono Biuro Głównego Projektanta. Początkowo była to mała grupa pod kierownictwem I.A. Davidova., która badała i akceptowała dokumentację związaną z przeniesieniem do zakładu produkcji samochodów GAZ. Wraz z przyjazdem nowych ekspertów rozpoczął się proces tworzenia nowych samochodów z rodziny UAZ. Pod koniec roku seria przedprodukcyjna GAZ-69 zjechała z linii montażowej. 1956 Zakładom UAZ powierzono produkcję modeli GAZ-69 i GAZ-69A. Od tego roku UAZ już oficjalnie specjalizował się w produkcji lekkich samochodów o podwyższonych właściwościach jezdnych. Wiosną, fabryka otrzymała zadanie zaprojektowania m.in. ambulansu, samochodu dostawczego, furgonetki i minibusa. Na te potrzeby przyjęto nową konfigurację z kabiną nad silnikiem, która nie była dotąd stosowana w samochodach z napędem 4×4. 1956 UAZ zainaugurował eksport samochodów. W 1959 samochody z Uljanowska pojechały do 22 państw na całym świecie. Dzięki swej prostocie i niezawodności samochody z Uljanowskiego Zakładu Samochodowego zyskały dobrą reputację. Nad zagranicznymi konkurentami UAZ górował właściwościami drogowymi i tym zdobywał serca kierowców. 1960 Grupa fabrycznych projektantów otrzymała patent na produkcję taśmową. 1961 Pod koniec roku rozpoczęła się seryjna produkcja ciężarówki UAZ-451D i vana UAZ-451. 12 grudnia pierwsze samochody zjechały z nowej linii montażowej. Zmodyfikowane wersje tych samochodów są produkowane do dziś. 1965 Na początku roku z taśmy produkcyjnej zjechał 250-tys. GAZ-69. Ukończono projekt UAZa-469, następcy GAZa-69, który przekazano do działu przygotowującego produkcję. 1966 W maju tego roku w Moskwie odbyła się międzynarodowa wystawa sprzętu rolniczego z udziałem reprezentantów 20 państw. Decyzją jury ciężarówka UAZ-452D otrzymała złoty medal. Samochód okazał się niezastąpiony w pracy rolników. Szczególnie chwalono jego zwrotność, zdolności jezdne i prostotę obsługi. 20 sierpnia UAZ został nagrodzony orderem Czerwonego Sztandaru Pracy. 1967 W styczniu 1967 Ministerstwo Przemysłu Samochodowego ZSRR i Państwowy Komitet Planowania zaaprobowały plan rozbudowy fabryki. Po zakończeniu modernizacji przewidywano 3,5 krotny wzrost produkcji i wprowadzenie nowych modeli. 1971 2 listopada, rada techniczna fabryki podjęła decyzję o zastąpieniu modeli GAZ-69 i GAZ-69A przez nowe konstrukcje: UAZ-469 i UAZ-469B. 1972 UAZ-469 przeszedł testy państwowe. 4 sierpnia zakończono rozbudowę głównej linii produkcyjnej. 15 grudnia — partia przedprodukcyjna UAZ-469 zjechała z linii montażowej. 1974 18 lutego z linii produkcyjnej zjechał milionowy UAZ. Jubileuszowym pojazdem okazał się UAZ-452 (van), bardzo wówczas popularny. W sierpniu 1974 trzy samochody UAZ-469B dotarły na wysokość 4000 metrów nad poziomem morza, u podnóży góry Elbrus. 1976 16 lutego — fabryka została nagrodzona drugim orderem Czerwonego Sztandaru Pracy. 27 grudnia państwowy certyfikat jakości uzyskał silnik UMZ-451M. 1977 Listopad — UAZ-452 (van) otrzymał państwowy certyfikat jakości. 1983 Grupa projektantów UAZ-a otrzymała rządowe nagrody za projekt pływającego samochodu “Jaguar”. Ten model został zaprojektowany z myślą o armii, a w szczególności o straży granicznej. Samochód, który dotąd nie ma na świecie odpowiednika, osiąga na wodzie prędkość 8-10 km/h. 1989 Jesienią, z inicjatywy programu telewizyjnego “Klub podróżników”, ekipa Uljanowskiego Zakładu Samochodowego wzięła udział w międzynarodowej ekspedycji projektu “Jedwabnym szlakiem” pod auspicjami UNESCO. Po przejechaniu ponad 10 tys. km po piaskach i górach Centralnej Azji i Kazachstanu, samochody UAZ okazały się tak samo dobre pod względem prędkości i właściwości jezdnych jak auta Mercedes-Benz, a nawet wykazywały się przewagą podczas górskiej wspinaczki. 1992 UAZ zmienia nazwę na PJSC Uljanowski Zakład Samochodowy (PJSC UAZ). 1993 Zakład rozpoczął produkcję nowej wersji modelu UAZ-31514. Ta modyfikacja UAZ-469 oferowała m.in., metalowy dach, regulowane siedzenia i nowe zamki drzwi. Wzrost liczby wersji doprowadził do powstania nowej wersji modelu UAZ-31514 z bardziej oszczędnym silnikiem i sprężynami przedniego zawieszenia. 1994 W październiku UAZ otrzymał nagrodę “Złoty Glob”, za szczególny wkład w rozwój krajowej ekonomii i integrację z ekonomią światową, jak również konkurencyjność i wysoką jakość produkcji. 1996 Przedsiębiorstwo zostało nagrodzone europejską nagrodą “Gold Mercury”. 1997 UAZ-3160 został nagrodzony małym złotym medalem i dyplomem na międzynarodowych targach “Tranzyt – Europa – Azja” w Jekaterinburgu. Zorganizowano produkcję krótkich serii samochodów. Pierwszym modelem, który tak powstał był UAZ-3153 będący lekką modyfikacją UAZ-31514. 5 sierpnia z linii montażowej zjechała pierwsza próbna seria modelu UAZ-3160. Samochód stał się podstawą dla modelu Simbir i UAZ-3163. 1998 W czerwcu UAZ rozpoczął montaż samochodów wyposażonych w silnik diesla UAZ-31604. W długoterminowej perspektywie UAZ uruchomienie produkcji gamy samochodów opartych o nowe nadwozie Cargo, m.in.: bus, samochód dostawczy i model dla rolników. 1999 UAZ rozpoczął produkcję nowych nisko tonażowych modeli opartych na UAZ-39094 z 5-miejscową kabiną i metalową skrzynią ładunkową. 2000 27 kwietnia z linii produkcyjnej zjechał pierwszy UAZ-3162. 12 października PJSC Severstal nabył duży pakiet udziałów Zakładu. Zakończono opracowywanie modelu “Multivan”, który mógł przewozić 12 osób. 2001 We wrześniu na VII Moskiewskich Targach Przemysłowych UAZ Simbir otrzymał złoty medal. podczas rajdu na trasie “Uljanowsk — Zavolzhye — Cherepovets — Uljanowsk” zaprezentowano m.in. modele testowe minivana UAZ-3165 oraz pickupa UAZ-2362. Zgodnie z Programem rozwoju sieci dealerskiej PJSC UAZ w 2001 stworzono sieć “dealerów” obejmującą ponad 100 punktów w Rosji i krajach ościennych. 2002 W sierpniu, linia produkcyjna modelu Cargo świętowała 30 rocznicę działalności. W tym samym miesiącu podczas VII rosyjskich Międzynarodowych pokazów samochodowych pickup UAZ-23632 został uznany “najlepszym pickupem” MIMS-2002 i nagrodzony “Grand Prix”. 2003 W marcu w Wietnamie rozpoczął się montaż samochodów UAZ. 26 marca UAZ Simbir został jednym ze zwycięzców krajowego konkursu “100 najlepszych dóbr Rosji” i uzyskał prawo do srebrnej odznaki na okres dwóch lat. W kwietniu model Simbir z silnikiem ZMZ-409 zaprezentowano na międzynarodowej wystawie w Szanghaju. 20 listopada, z linii produkcyjnej zjechał ostatni UAZ-31512 (modyfikacja UAZ-469), jego następcą został UAZ Hunter. 2004 Pod koniec roku 2003, linie montażowa i produkcji karoserii UAZ uzyskały międzynarodowy certyfikat jakości ISO 9001 w wersji 2000. 16 stycznia 2004 przedstawiciele niemieckiej firmy “TUV Management Service” przekazali Zakładowi certyfikat zgodności z systemem jakości ISO 9001:2000. 4 marca z głównej linii produkcyjnej zjechał pierwszy UAZ-2360 (ciężarówka oparta na modelu 3160) Od 17 kwietnia do 30 maja samochody UAZ Hunter, Simbir i UAZ-2360 wzięły udział w rajdzie z Krasnojarska do St. Petersburga. Trasa rajdu liczyła ponad 5000 km, a w jego trakcie, w największych miastach Rosji, zorganizowano zawody “off-road”. 2005 17 sierpnia UAZ rozpoczął produkcję modelu Patriot. UAZ Patriot to pierwszy model komfortowego SUV-a zaprojektowany przez UAZ-a w ciągu ostatnich 30 lat. Został stworzony z myślą ludziach aktywnych, którzy potrzebują samochodu zarówno do miasta jak i w teren. UAZ Patriot łączy wszystkie najlepsze rozwiązania techniczne rozwijane przez UAZ-a na przestrzeni ostatnich 10 lat. Nowe zawieszenie, skrzynia biegów, układ kierowniczy, wygodna kabina i nowoczesny wygląd nadwozia. Duża część istotnych elementów została zapożyczona od dobrze znanych producentów (importowane komponenty to ponad 20% nowego samochodu). Przed uruchomieniem produkcji zainwestowano w nową linię spawalniczą i lakiernię oraz zmodernizowano linię montażową. Poza tym, wprowadzono nowy “system produkcji” podobny do stosowanego w zakładach japońskich, a personel przeszedł specjalne szkolenia. 2006 3 września uruchomiono nową halę kontroli i testów. Inwestycja kosztowała 2 miliony euro. Nowa hali mierzy 2800 m2 i jest w stanie obsłużyć do 90 tys. samochodów rocznie. Hala jest przeznaczona dla całej obecnej rodziny samochodów marki UAZ, jak również przyszłych modeli. W sierpniu, na moskiewskich międzynarodowych pokazach samochodów UAZ zaprezentował 4 nowości. Koncepcyjny SUV UAZ-3163M był najbardziej interesującym elementem ekspozycji zakładu UAZ. Drugą nowość stanowił UAZ-a Patriot. Do tego pokazano dwa pickupy powstałe na bazie modelu UAZ Patriot — z dwu- i pięcioosobową kabiną. 2007 W sierpniu do produkcji wszedł UAZ Patriot wyposażony w klimatyzację, usprawnione ogrzewanie i wentylację kabiny oraz zmodyfikowany układ chłodzenia silnika. UAZ Hunter Classic wszedł do produkcji w marcu. Classic idealnie wpasowywał się w rodzinę Hunter, będąc praktycznym i przyjaznym w obsłudze SUV-em doskonale sprawdzającym się w najtrudniejszych warunkach klimatycznych i terenowych. 2008 W lutym rozpoczęto seryjną produkcję samochodu na bazie modelu Patriot. UAZ Cargo jest dostępny w kilku wersjach: z otwartą skrzynią ładunkową, z plandeką o wysokości 1,4 metra i z jednolitym nadwoziem. W sierpniu rozpoczęto wytwarzanie modelu UAZ Patriot z silnikiem diesla produkcji włoskiego Iveco. Rozpoczęła się produkcja nowego modelu UAZ Pickup. 2009 13 września fabryczny zespół Uljanowskiego Zakładu Samochodowego ukończył rajd Dakar. Zespół startował samochodem UAZ Patriot w klasie T1.1. i zajął 21. miejsce w klasyfikacji samochodów, wyprzedzając 13 rywali. W klasyfikacji generalnej był 34. pozostawiając w pokonanym polu 36 innych SUV-ów i ciężarówek. UAZ Patriot i UAZ Pickup zostały wybrane jako oficjalne pojazdy rajdu “Wielką drogą rosyjskiej cywilizacji” zorganizowanego przez partię “Zjednoczona Rosja”. Ekspedycja wyruszyła 13 października z St. Petersburga i dotarła do Władywostoku 16 listopada. UAZ Pickup otrzymał nowe opcje wyposażenia: pokrywę i wykończenie skrzyni ładunkowej. 2010 W marcu wprowadzono nowy model SUV 469 oparty na legendarnym modelu UAZ Hunter wyposażony w przegubowe osie, metalowy zderzak, 4-biegową skrzynię i drzwi przedziału ładunkowego. W maju zjechał z linii montażowej pierwszy samochód wyposażony w fabryczną instalację gazową. W czerwcu UAZ 469 ustanowił rekord pojemności samochodu. We wnętrzu zmieściły się 32 osoby, czyli tyle, ile miejsc siedzących ma autobus. Ogólna waga pasażerów razem z kierowcą wyniosła 1900 kg co dopowiada wadze afrykańskiego słonia. Na międzynarodowych pokazach samochodowych w Moskwie zaprezentowano nowy model UAZ Patriot Sport SUV. We wrześniu ekipa UAZ Sport została “Najlepszym rosyjskim teamem w SUV-ach” w rajdzie “Jedwabnym szlakiem”. Benjamin Dzhepajew na UAZ-ie Pickup zajął 5. miejsce w klasyfikacji generalnej SUV-ów. To pierwsza rosyjska załoga, która z powodzeniem konkurowała z zagranicznymi zespołami fabrycznymi. W listopadzie UAZ Patriot i UAZ Pickup napędzane silnikami benzynowymi ZMZ pozytywnie przeszły testy certyfikacyjne na spełnienie norm środowiskowych “Euro-4” we Włoszech. 2011 W tym roku Uljanowski Zakład Samochodowy świętował 70. urodziny. Od stycznia UAZ wprowadził do produkcji modeli Patriot ochronę antykorozyjną podwozia. Od początku roku UAZ rozszerzył okres gwarancji do 3 lat lub 100 tys. km dla modeli UAZ Patriot, UAZ Patriot Sport, UAZ Pickup. Uljanowski Zakład Samochodowy przeprowadził akcję serwisową dla modeli wyprodukowanych pomiędzy 17 stycznia a 17 lutego 2011 roku z powodu wykrycia wady systemu hamulcowego. W marcu UAZ Patriot SUV zajął pierwsze miejsce w kategorii “Samochód krajowy” w konkursie “Najlepszy samochód wg. Runet”, organizowanym przez Avto@mail.Ru. W kwietniu Uljanowski Zakład Samochodowy ogłosił rezultaty weryfikacji podwykonawców. Wśród wyróżnionych znaleźli się “AGC Borsky Glassworks”, dostarczający szyby przednie i samochodowe szyby hartowane, koproducent Delphi wytwarzający wiązki kabli, firma “East Polymeric Company” dostarczająca wyposażenie wnętrza oraz Bosch. W czerwcu skierowano do produkcji modele użytkowe M2G spełniające normę EURO-4 i wyposażone w ABS. W ramach uświetnienia rocznicy 70 lecia rozpoczęcia produkcji, od 6 do 18 sierpnia 2011 roku UAZ zorganizował “UAZ off-road park przygody nad Bajkałem” odwiedzany przez dyrekcję oraz właścicieli głównych centrów dilerskich w Rosji, dostawców, kluczowych klientów i dziennikarzy motoryzacyjnych. We wrześniu Uljanowski Zakład Samochodowy wypuścił limitowaną rocznicową serię modelu Hunter na rynki zagraniczne i modelu UAZ Patriot na terytorium Federacji Rosyjskiej. We wrześniu w modelu UAZ Patriot zadebiutował system bezpiecznego parkowania (parktronic), wprowadzono też możliwość fabrycznego montażu haka holowniczego. 10 samochodów UAZ brało udział w uroczystej paradzie 7 listopada 2011 roku na Placu Czerwonym w Moskwie. Parada odbyła się w 70. rocznicę legendarnego przemarszu żołnierzy Armii Czerwonej, który miał miejsce w oblężonej przez Niemców stolicy w 1941 roku. W listopadzie model UAZ Patriot otrzymał dyplom w krajowym konkursie “100 najważniejszych dóbr Rosji”. W listopadzie wyeksportowano 50 samochodów Patriot do Republiki Gwinei w ramach rosyjskiej pomocy humanitarnej. W dniach 15 sierpnia – 15 listopada w Moskwie miała miejsce wystawa “Era odkryć off-roadu” zorganizowana dla uczczenia 70. rocznicy powstania Uljanowskiego Zakładu Samochodowego. W grudniu dla uczczenia rocznicy powstania Uljanowskiego Zakładu Samochodowego opublikowano zbiór opowiadań “Towarzysze podróży” oraz krótki film oparty na prawdziwych historiach współczesnych właścicieli samochodów UAZ. 2012 Na początku lutego, niedaleko Nowosybirska, samochody UAZ przeszły testy laboratoryjne i drogowe pod kątem spełnienia norm środowiskowych Euro-4 w warunkach niskich temperatur. W marcu UAZ Patriot SUV zajął pierwsze miejsce w kategorii “Samochód krajowy” w krajowym konkursie “Najlepszy samochód wg. Runet”, organizowanym przez Avto@mail.Ru. W sierpniu podczas Międzynarodowych Pokazów Samochodowych w Moskwie Uljanowski Zakład Samochodowy zaprezentował dwie premiery — nowy UAZ Patriot i UAZ Pickup. W listopadzie Uljanowski Zakład Samochodowy uruchomił produkcję nowych wersji popularnych modeli SUV-ów UAZ Patriot i UAZ Pickup z silnikiem diesla ZMZ Euro-4 wyposażonego w nowoczesny system firmy Bosch — Common Rail CRS2-14, a także Europejski system diagnostyki pokładowej (EOBD). To pierwszy rosyjski silnik diesla, który spełnia wszystkie normy standardu ochrony środowiska Euro-4, który wchodzi w życie na terytorium Rosji w 2013 roku. 2013 W maju UAZ Patriot SUV po raz piąty z rzędu zwyciężył w kategorii “Samochód krajowy” krajowym konkursie “Najlepszy samochód wg. Runet”, organizowanym przez Avto@mail.Ru. W okresie od stycznia 2013 do czerwca samochody UAZ osiągnęły rekordową sprzedaż na rynkach zagranicznych — 5182 szt. o 38% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Od lipca, UAZ ogłasza start nowego dotowanego programu kredytowego “Twoje marzenie — My płacimy” rozwijanego wspólnie z VTB24. 6 sierpnia 2013 roku z taśm montażowych zjechał pierwszy oficjalny model UAZ Patriot 2014, Zmiany dotyczyły głównie skrzyni biegów, materiałów wykończeniowych i dodatkowego wyposażenia. Pomiędzy 17 a 19 września nowy UAZ Patriot i UAZ Pickup przeszły pomyślnie testy w górach Abchazji. Punktem docelowym ekspedycji była daleka górska wioska Pskhu. Od września rodzina modeli UAZ została uzupełniona o specjalną serię Trophy. W tej specjalnej wersji można kupić modele Patriot, Pickup, Hunter oraz użytkowy model UAZ 390995. W listopadzie, wspólnie z naftowym koncernem Łukoil, wprowadzono do sprzedaży linię wyrobów olejowych dedykowanych dla samochodów UAZ. W listopadzie UAZ ogłasza kampanię serwisową wymiany przekaźnika podgrzewania przedniej szyby w UAZ-ach Patriot wyprodukowanych pomiędzy 1 lipca a 9 września 2013 roku. W grudniu UAZ wypuszcza limitowaną serię samochodów Patriot Arctic w specjalnym “zimowym” kolorze “Królowa śniegu (Snow Queen)” wyposażonych w programowalny podgrzewacz silnika firmy Eberspacher HYDRONIC (moc 5 kW). 2014 W całym 2013 roku UAZ ustanowił rekord sprzedaży samochodów na rynkach zagranicznych. Sprzedano 10 421 samochodów, o 37% więcej niż w 2012 roku. Samochody UAZ eksportowano do 20 krajów. W lutym oficjalnie otwarto centrum dilerskie UAZ-a w Naberezhnye Chelny w Republice Tatarstanu. Pod koniec marca wyprawa korzystająca z UAZów PATRIOT dotarła do najbardziej wysuniętego na północ rosyjskiego portu Tiksi położonego nad Oceanem Arktycznym. Po raz pierwszy UAZ Patriot przebył Jakucję pokonując drogi prowadzące przez zamarzniętą tundrę, dotarł do jakuckiej osady Yuryung-Huy i po raz pierwszy przez Taymylyr, dotarł od strony zachodniej do Tiksi jednego z najbardziej na północ położonych portów rosyjskich, stając się tym samym pierwszym samochodem, który przekroczył 73 równoleżnik. 4 kwietnia Premier Rosji D. A. Medvedev odwiedził Uljanowsk. Zwiedził część produkcyjną oraz zapoznał się z planami modernizacji i rozwoju przedsiębiorstwa. W połowie kwietnia UAZ zaprezentował nową stronę firmową www.uaz.ru: poprawiono układ oraz dodano elementy interaktywne pozwalające np. na wybór koloru samochodu czy porównanie wersji wyposażenia. W Krasnojarsku zakończyła się ekspedycja UAZ Polar. W ciągu 38 dni UAZ PATRIOT pokonał ponad 21 000 km pętli prowadzącej przez zamarzniętą Tundrę i lody Morza Łaptiewów, kończąc w punkcie startu w Krasnojarsku. Na początku czerwca do modelu PATRIOT wprowadzono nowe rozwiązania techniczne: system ABS Bosch 9. generacji z funkcją EBD (elektroniczny system rozdziału sił hamowania) i CPC. W połowie czerwca 2014 roku rodzina modelu UAZ PATRIOT została uzupełniona o trzy wersje specjalne: UnLimited, Expedition i Trophy. W drugiej połowie miesiąca do modeli PATRIOT i PICKUP wprowadzono unowocześniony układ wspomagania. 7 października ruszyła produkcja zmodernizowanego modelu UAZ PATRIOT. Pierwsze trzy PATRIOTY, które zjechały z taśmociągu zostały symbolicznie pomalowane na kolory biały, niebieski i czerwony, występujące na fladze rosyjskiej. Od 22 listopada do 7 grudnia 2014 roku w rajdzie na Półwyspie Krymskim wzięło udział osiem nowych UAZów Patriot wyposażonych w silnik benzynowy ZMZ .
Źródło: UAZ