Silniki elektryczne, wykorzystywane przez nielicznych producentów już w początkach motoryzacji, ale szybko zarzucone na rzecz silników spalinowych, były testowane w PEUGEOT już w 1902 r. jako napęd w pojazdach dostawczych. Wyprodukowano kilka egzemplarzy takich samochodów, ale projekt nie doczekał się dalszego ciągu. Jednak marka nadal śledziła rozwój nowych technologii…
Pierwszym elektrycznym modelem PEUGEOT, wprowadzonym do sprzedaży w 1941 roku, był VLV: Véhicule Léger de Ville, czyli Lekki Pojazd Miejski. Podczas drugiej wojny światowej szukano zastępczych źródeł energii ze względu na racjonowanie benzyny. PEUGEOT jako jedyny liczący się w tamtych czasach producent zainteresował się tym rodzajem napędu. VLV był produkowany w Paryżu od czerwca 1941 do lutego 1943 roku (w łącznej liczbie 377 egzemplarzy).
W latach 70. i 80., w poszukiwaniu nowych technologii, PEUGEOT nawiązał współpracę z firmami Alstom i EDF (Electricité de France) w celu opracowania napędu elektrycznego dla prototypowych modeli PEUGEOT 104 (cztery coupé i trzy furgonetki), a następnie dla modeli dostawczych PEUGEOT J5 i J9. W 1983 roku rozpoczął się nowy program na bazie modelu PEUGEOT 205, we współpracy PSA z producentem akumulatorów SAFT. PEUGEOT 205 zapoczątkował „seryjny program” PEUGEOT 106. Spróbowano wówczas realizacji unikatowego pomysłu w warunkach rzeczywistych: udostępniono klientom flotę elektrycznych PEUGEOT 106 na zasadach samoobsługi. Tak rozpoczęła się w grudniu 1993 roku operacja „50 samochodów elektrycznych w La Rochelle”.
W latach 1990-2010 powstało kilka modeli koncepcyjnych świadczących o stałym zainteresowaniu PEUGEOT napędem elektrycznym: ION (pierwszy z serii) w 1994 roku, TULIP i TOUAREG w 1996 roku, oryginalny model koncepcyjny BB1 zaprezentowany we Frankfurcie w 2009 roku, a w 2010 roku EX1, zdobywca sześciu światowych rekordów przyspieszania uzyskanych na torze wyścigowym w Montlhéry i w Chinach.
Źródło: Peugeot