Strona poświęcona motoryzacji
  • Nowy model nazywa się MILANO. Alfa Romeo wybrała nazwę o silnej wartości historycznej dla pierwszego miejskiego SUV-a marki, wiernego jej sportowemu DNA, który będzie oferowany również w wersji w 100% elektrycznej. 
  • Wyraźny hołd dla rodzinnego miasta marki, ambasadora Made in Italy na całym świecie, międzynarodowej stolicy designu, symbolu innowacji i zrównoważonego rozwoju oraz lidera w przejściu motoryzacji na napęd elektryczny.
  • Od 1910 roku logo Alfy Romeo składa się z czerwonego krzyża na białym tle, historycznego symbolu stolicy Lombardii, oraz węża Biscione, herbu szlacheckiej rodziny Visconti. Przez ponad 60 lat (od 1910 do 1972) nazwa miasta stanowiła integralną część logo.
  • Alfa Romeo Milano zostanie zaprezentowana prasie międzynarodowej w kwietniu 2024 r., właśnie w Mediolanie.
  • Alfa Romeo wykorzysta tę okazję, aby podsumować powstanie Grupy Stellantis w 2021 roku: solidność i dyscyplina w realizacji ogłoszonego planu, pełna zgodność z procesem przejścia na napęd elektryczny, osiągnięcie celów jakościowych i zdobycie globalnego uznania.
  • Ponadto, skupienie się na roku 2023, który właśnie dobiega końca, a dane wskazują na solidny światowy wzrost: wzrost o 34% w porównaniu z 2022 r. w okresie od początku roku do listopada br.

W kwietniu 2024 roku w Mediolanie, Alfa Romeo zaprezentuje pierwszego w swojej historii miejskiego SUV-a, który będzie dostępny również w wersji w 100% elektrycznej. Nazwa nowego modelu – Milano – to prawdziwy hołd dla miasta, w którym wszystko się zaczęło 24 czerwca 1910 roku.

Wraz z Alfą Romeo Milano, marka powraca do segmentu B, największego w Europie, z nową propozycją, która jest ucieleśnieniem DNA marki i symbolem szlachetnego, włoskiego sportowego stylu. Pierwszy w 100% elektryczny sportowy model miejski stanowiący nową bramę do świata Alfa Romeo dla wszystkich, fanów Alfisti i nie tylko, którzy czekali na powrót marki do tego segmentu.

Jean-Philippe Imparato | dyrektor generalny marki Alfa Romeo

Wraz z wprowadzeniem na rynek Milano w 2024 roku, Alfa Romeo wzbogaca swoją gamę, która jest teraz w stanie zaspokoić pragnienia wszystkich naszych entuzjastów i nie tylko. Milano to symboliczne „witaj z powrotem” dla wszystkich naszych Alfisti. Jako właściciele modeli Giulietta i Mito czekali, aby potwierdzić swoją nieustającą miłość do Alfy Romeo. To również „powitanie” każdego nowego klienta poszukującego wyjątkowych sportowych wrażeń w tym segmencie i charakterystycznego piękna włoskiego designu.
Milano to pierwszy kamień milowy w procesie przejścia marki na napęd elektryczny i, podobnie jak Tonale, ma do spełnienia ważne zadanie, jakim jest dalsze wzmacnianie globalnej obecności Alfy Romeo.

Wybór nazwy „Milano”, wpisanej w historię marki.

Niewiele elementów wskazuje na tożsamość producenta samochodów bardziej niż jego logo.
Od 1910 roku, logo marki Alfy Romeo zawiera dwa symbole identyfikujące Mediolan: czerwony krzyż na białym tle, historyczny symbol stolicy Lombardii, oraz węża Biscione, herb szlacheckiej rodziny Visconti i jeden z najbardziej kultowych emblematów miasta. Przez ponad 60 lat (1910-1972) nazwa MILANO była umieszczona w dolnej części logo. Do 1918 roku towarzyszył jej akronim „A.L.F.A.” (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), zmieniony następnie w 1919 r. na „ALFA ROMEO”.

Mediolan, od zawsze będący symbolem awangardy, to teraz międzynarodowy manifest nowoczesności, innowacji i zrównoważonego rozwoju. Uważany na całym świecie za jedną z ikon sztuki i symbol Made in Italy, Mediolan zawsze odgrywał kluczową rolę kulturową w dziedzinie mody, designu i muzyki.
Alfa Romeo wybrała Mediolan, rodzinne miasto marki, aby rozpocząć nowy, ekscytujący i odważny rozdział w swojej historii: reinterpretację sportowego charakteru na miarę XXI wieku.

Podjęta decyzja wykracza zatem poza kultowe nazwy poprzednich modeli i nazwy przełęczy górskich używane ostatnio, ponownie nawiązując do włoskich korzeni. Jej odważną ambicją jest pragnienie rozpropagowania na cały świat wartości, dzięki którym Alfa Romeo była zawsze marką wyjątkową.

Bilans marki, prawie trzy lata po powstaniu Grupy Stellantis

Wyniki handlowe w 2023 r. stanowią naturalne uznanie dla pracy zespołu, którego solidność i dyscyplina pozwoliły realizować strategie długoterminowego planu produktowego, o którym zdecydowano w momencie założenia Stellantis w 2021 roku. Najważniejszymi celami osiągniętymi w tym okresie były:

  • Przywrócenie rentowności marki. Cel ten osiągnięto już w drugiej połowie 2021 roku.
  • Zatwierdzony i sfinansowany długoterminowy plan produktowy, nazwany przez Alfę Romeo „Od 0 do 0”, z odważnym celem przejścia od „0” liczby zelektryfikowanych pojazdów w 2021 r. do gamy z „0” emisją w 2027 r., aby stać się marką, która najszybciej przejdzie na napęd elektryczny na motoryzacyjnej scenie. Z jednym nowym produktem wprowadzanym na rynek każdego roku:

    2022 – Zadebiutowały modele Tonale Hybrid i Plug-In Hybrid Q4.
    2023 – Alfa Romeo powróciła do świata „samochodów produkowanych na zamówienie”, prezentując 33 Stradale (z napędem elektrycznym i z napędem spalinowym).
    2024 – debiut pierwszej w 100% elektrycznej Alfy Romeo (Alfa Romeo Milano).
    2025 – prezentacja pierwszego pojazdu dostępnego wyłącznie w wersji w 100% elektrycznej.
    2027 – Gama Alfa Romeo będzie w 100% elektryczna.
     
  • Wszystkimi strategicznymi działaniami marki  rygorystycznie kierują bezkompromisowe standardy jakości, a wyniki tego są od razu doceniane na całym świecie. I tak na przykład, w listopadzie 2022 roku Alfa Romeo zajęła pierwsze miejsce wśród marek premium w rankingu J.D. Power Sales Satisfaction Index, awansując o dziewięć pozycji i uzyskując o 25 punktów więcej w porównaniu do roku 2021, co stanowiło największy wzrost w segmencie samochodów premium.
  • Rok później Alfa Romeo stanęła na najwyższym stopniu podium w ogólnym rankingu marek premium i zajęła trzecie miejsce w całej branży, według J.D. Power U.S. Initial Quality Study (IQS). Był to awans o 24 miejsca, co stanowi największy wzrost odnotowany w badaniach IQS dotyczących tej branży.
  • Nastąpił wzrost wartości rezydualnej, możliwy dzięki rygorystycznej polityce zarządzania zapasami i strategii budowania gamy.

Wyraźny wzrost w 2023 roku

Wszystko to zbudowało odpowiedni fundament dla doskonałych wyników handlowych, jakie Alfa Romeo odnotowuje przed końcem tego intensywnego i pełnego wyzwań roku 2023:
wzrost o 34% w porównaniu z okresem od początku roku do listopada 2022 roku, co jest dowodem solidnego rozwoju globalnej sprzedaży.
Europa przyczyniła się do silnego wzrostu o 53%.
Bliski Wschód i Afryka
 potwierdzają, że jest to region o najszybszym tempie wzrostu, odnotowującym wzrost na poziomie 95%. Również region Indii, Azji i Pacyfiku, gdzie Alfa Romeo wzmacnia swoją obecność w Singapurze i Hongkongu, również przyczynił się do 6-procentowego wzrostu.
W Ameryce Północnej, debiutujący tam we wrześniu model Tonale został przyjęty z wielkim entuzjazmem, podobnie jak w Chinach, gdzie oferta samochodów została uzupełniona o model Tonale. Oba te regiony reprezentują obszary o strategicznym znaczeniu, w których Alfa Romeo dokonuje dużych inwestycji, aby stworzyć idealne warunki do rozwoju.

Historia Mediolanu w logo marki Alfa Romeo.

Nic bardziej nie podkreśla tożsamości producenta samochodów niż nazwa marki umieszczona na osłonie chłodnicy. Najpierw w przypadku nazwy A.L.F.A., a później Alfa Romeo, herb miał potwierdzać pochodzenie producenta z Mediolanu. Na przestrzeni lat jego różne formy odzwierciedlały wydarzenia, które miały miejsce w historii firmy i Włoch. Krzyż z flagi miasta Mediolan, wąż z herbu rodu Viscontich oraz napis Alfa Romeo (A.L.F.A. tylko do 1918 roku) zawsze były znakami rozpoznawczymi marki od samego momentu jej powstania.

24 czerwca 1910 roku nowa firma A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) została oficjalnie zarejestrowana, a dyrektor zarządzający Ugo Stella poprosił Giuseppe Merosiego o narysowanie herbu, który będzie zdobił osłonę chłodnicę przyszłych samochodów. Z książek historycznych możemy się dowiedzieć, że młody rysownik Romano Cattaneo powiedział Merosiemu, że został ukąszony przez węża rodu Viscontich, którego zobaczył na Torre della Filarete na Piazza Castello, gdy pewnego ranka czekał na tramwaj nr 14.
Projektant z Piacenzy nie tylko przyjął tą wskazówkę, ale także naszkicował herb dla swojego współpracownika. Oprócz tego, dodał czerwony krzyż na białym tle, otaczając całość niebieską obwódką ze złotymi napisami „A.L.F.A.” i „MILANO”, oddzielone dwoma węzłami sabaudzkimi. Szkic został zatwierdzony przez szlachcica Ugo Stellę, a Cattaneo powierzono zaś ostateczny projekt przeznaczony do produkcji. Pierwsza poważna zmiana herbu nastąpiła w 1919 roku: firma przeszła pod kierownictwo Nicoli Romeo, a na herbie pojawił się napis „ALFA ROMEO”. W 1925 roku GP Tipo P2 wygrało pierwsze Mistrzostwa Świata Grand Prix, a dla uczczenia tego faktu wokół symbolu marki dodano wieniec laurowy. Po II wojnie światowej herb został całkowicie przeprojektowany: wraz z nastaniem Republiki Włoskiej, węzły sabaudzkie zostały zamienione na dwie faliste linie, natomiast herb był stylizowany i wykonany z odlewanego ciśnieniowo metalu, pomalowanego na jeden kolor. Przywrócony w 1950 roku, emaliowany mosiężny branding z 1900 roku został zastąpiony w roku 1960 identyczną wersją, ale wykonaną z tworzywa sztucznego. W 1972 roku, kiedy to w Pomigliano d’Arco otwarto fabrykę, w której produkowano modele Alfasud, napis „MILANO” zniknął. W tym samym czasie wąż został uproszczony i był mniej pozwijany. W 1982 roku dodano kolejną nowość: wieniec laurowy ustąpił miejsca złotej linii. 24 czerwca 2015 roku, podczas premiery modelu Giulia w niedawno otwartym Muzeum Alfy Romeo, zaprezentowano nową wersję logo.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Źródło: Alfa Romeo

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 3
    • 2 479
    • 927
    • 1 281 401
    • 203 652