• C5 X w wersji plug-in hybrid ma unikatowe w motoryzacji aktywne zawieszenie Advanced Comfort® Citroëna, które łączy w sobie Progresywne ograniczniki hydrauliczne (PHC)® z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Wspomniane progresywne ograniczniki hydrauliczne były już montowane w modelach C4, C5 Aircross oraz C5 X (z silnikiem spalinowym).
• System zapewnia niezależne sterowanie zawieszeniem każdego koła, aby kompensować napotkane nierówności drogi i zapewnić jeszcze większy komfort podróżowania. Amortyzacja drgań jest jeszcze płynniejsza i nadal zapewnia doskonałą stabilizację nadwozia dzięki ciągłemu elektronicznemu sterowaniu pracą amortyzatorów.
• Aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort® stanowi kolejny krok marki w realizacji programu Citroën Advanced Comfort®, zapewniając w modelu C5 X plug-in hybrid bezkonkurencyjny w tym segmencie poziom komfortu, który będzie sprzyjał długim podróżom w atmosferze całkowitego spokoju.
• Film wideo: https://youtu.be/3WWhTlX3BzY
Wersja C5 X plug-in hybrid jako pierwsza na świecie oferuje aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort®, które łączy w sobie progresywne ograniczniki hydrauliczne® z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. System umożliwia indywidualne sterowanie pracą zawieszenia każdego koła i zwiększa lub zmniejsza jego miękkość w zależności od sytuacji.
01. NAJWYŻSZY KOMFORT JAZDY DZIĘKI AKTYWNEMU ZAWIESZENIU CITROËN ADVANCED COMFORT®
Czujniki, które wchodzą w skład systemu, wykrywają w ciągu kilku milisekund wszelkie nierówności drogi, a generowane dzięki nim informacje są przesyłane do modułu elektronicznego, który w czasie rzeczywistym dobiera właściwe parametry pracy zawieszenia, aby zapewnić maksymalny komfort wszystkim pasażerom.
Oprócz czujników układu ESP, aktywne zawieszenie jest wyposażone również w 4 czujniki położenia w pionie i 3 czujniki prędkości obrotowej kół, które umożliwiają analizowanie ruchów nadwozia i rytmu jazdy: przyspieszenia wzdłużne i poprzeczne, prędkość wężykowania (obrotu samochodu wokół osi pionowej), kąt i prędkość obrotu kierownicy, położenie pedału gazu, ciśnienie w układzie hamulcowym czy obciążenie samochodu. Wszystkie te informacje pozwalają modułowi elektronicznemu w sposób ciągły sterować zawieszeniem.
Aktywne sterowanie zawieszeniem zwiększa skuteczność działania progresywnych ograniczników hydraulicznych® poprzez dodatkowe zwiększenie miękkości zawieszenia podczas jazdy na prostych odcinkach drogi oraz stabilizację nadwozia podczas jazdy po dużych nierównościach, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa w kabinie.
„Przy pracach nad projektem C5 X musieliśmy przestrzegać ściśle określonej specyfikacji technicznej: zapewnić jeszcze większą miękkość zawieszenia Citroëna, znaną już z innych modeli, przy jednoczesnym zapewnieniu stabilizacji nadwozia na najwyższym poziomie. Cztery lata pracowaliśmy nad opracowaniem tego unikatowego rozwiązania pozwalającego uzyskać najwyższy poziom komfortu, jaki zapewnia aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort®” – mówi Denis Mineret, kierownik działu ds. rozwoju układów jezdnych C5 X.
Źródło: Citroen