Strona poświęcona motoryzacji

• DS Automobiles – czterokrotny zdobywca tytułów mistrzowskich dla zespołów i dla kierowców w Formule E – może poszczycić się kolejnymi osiągnięciami w dziedzinie elektryfikacji. Oto nowe modele DS 9 E-TENSE 4×4 360 i DS 9 E-TENSE 250.
• DS 9 E-TENSE 4×4 360 jest flagowym modelem gamy. Łączy w sobie elegancję, doskonałość i wydajność.
• DS 9 E-TENSE 250 jest wyposażony w nowy akumulator o pojemności 15,6 kWh, ma zasięg do 70 kilometrów w cyklu miejskim WLTP w trybie 100% elektrycznym oraz zwiększoną wydajność. Emisja CO2 jest obniżona do 26 g/km w cyklu WLTP.

DS 9 jest symbolem sztuki podróżowania „à la française”. Prezentuje najwyższy stopień wyrafinowania eleganckiej i sportowej limuzyny, wyposażonej w dwa nowe napędy hybrydowe plug-in.


Dwa nowe napędy dostępne są w wersjach wykończenia PERFORMANCE LINE + i RIVOLI +, charakteryzujących sięszlachetnością materiałów i będących synonimem najlepszego know-how marki.

DS 9 E-TENSE 4×4 360: 360 KM i napęd na wszystkie koła dzięki know-how zaczerpniętemu z DS PERFORMANCE

Dzięki DS Performance – zdobywcy wszystkich tytułów mistrzowskich Formuły E w 2019 i 2020 roku – rozwój i dopracowanie silnika DS 9 E-TENSE 4×4 360 oraz układu zawieszenia pozwoliły na osiągnięcie wyjątkowych właściwości jezdnych. Dynamiczny spokój, doceniany przez klientów DS Automobiles, wspina się na jeszcze wyższy poziom.


DS 9 E-TENSE 4×4 360 ma poszerzony rozstaw kół osi przedniej i tylnej. Wzmocniono układ hamulcowy stosując zaciski z czterema tłoczkami pozwalającymi na lepsze rozłożenie sił przy gwałtownym hamowaniu oraz tarcze 380 mm x 32 mm z przodu (+ 50 mm x 2 mm w porównaniu do DS 9 E-TENSE 225) i 290 x 12 mm z tyłu. Podobnie jak w bolidzie mistrza Formuły E, przejście na układ zasilania silnikiem następuje jedynie w razie konieczności, po zakończeniu fazy odzysku energii. Amortyzatory, sprężyny i stabilizator toru jazdy zostały specjalnie zaprojektowane do tego modelu, podobnie jak mapowanie silnika. We wszystkich wersjach wykończenia w wyposażeniu standardowym dostępny jest system DS ACTIVE SCAN SUSPENSION. To nowoczesne zawieszenie DS sprawia, że jazda jest komfortowa i płynna jak w prestiżowej limuzynie, a zarazem dynamiczna jak w sportowym coupé GT.


Układ napędowy to 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 200 KM i dwa silniki elektryczne – jeden o mocy 110 KM (z przodu, zintegrowany ze skrzynią biegów), a drugi o mocy 113 KM (połączony z tylną osią). Jest on połączony z inteligentną skrzynią biegów z napędem na cztery koła. W akumulatorze o mocy 11,9 kWh wykorzystywane są metody zaawansowanego zarządzania energią, dzięki którym energia jest gromadzona, aby sprostać wielorakiemu zapotrzebowaniu na nią.


W trybie bezemisyjnym DS 9 E-TENSE 4×4 360 pokonuje dystans 52 kilometrów w cyklu miejskim WLTP lub 47 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP.


Zużycie paliwa jest ograniczone do 1,8 litra/100 km, a homologowana emisja CO2 wynosi 41 g/km zgodnie z cyklem WLTP.
Prędkość maksymalna modelu DS 9 E-TENSE 4×4 360 jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Samochód może rozwinąć prędkość 140 km/h przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,6 sekundy.

Źródło: DS

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 1 604
    • 659
    • 1 280 526
    • 203 384