Mitsubishi Motors North America, (MMNA), od dwóch lat najszybciej rozwijająca się japońska marka w USA*, przenosi dotychczasową siedzibę w Cypress, California do Franklin (przedmieścia Nashville) w stanie Tennessee. Krok ten jest częścią planu, mającego na celu odnowę marki Mitsubishi Motors w Stanach Zjednoczonych, od przywództwa korporacyjnego do partnerów dealerskich, do każdego punktu kontaktowego w relacji klienta z pojazdem, a także koncentracji firmy na przyszłym wzroście i innowacjach.
Od 1988 r. MMNA działała w Kalifornii – obecnie Cypress, a wcześniej w Fountain Valley. Przeprowadzka rozpocznie się w sierpniu, a zakończy do końca 2019 roku. W biurze MMNA w Cypress pracuje obecnie 200 osób. Przeniesione zostaną wszystkie działy firmy w tym sprzedaży, marketingu, IT, HR, komunikacji, serwisu i części, logistyki, współpracy dealerskiej, finansów i prawny.
Centrum dystrybucji części MMNA (PDC) na Zachodnim Wybrzeżu, obecnie zlokalizowane w istniejącym kampusie, również zostanie przeniesione. MMNA współpracuje z Nissan North America nad stworzeniem wspólnego centrum dystrybucji części w nowo wybudowanym obiekcie w Riverside w Kalifornii – jest to kolejny dowód na optymalizację kosztów i inne korzyści, jakie zyskuje Mitsubishi Motors w ramach udziału w największym na świecie sojuszu motoryzacyjnym.
Inne obiekty MMC w Stanach Zjednoczonych pozostaną w dotychczasowych lokalizacjach, m.in. oddział badawczo-rozwojowy Mitsubishi Research and Development North America (MRDA) w Ann Arbor, w stanie Michigan i MRDA w Waszyngtonie.
Decyzja MMNA podkreśla globalne wysiłki podejmowane przez sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi, aby wspierać kluczowe obszary działalności partnerów sojuszu w zakresie realizacji zamówień, rozwoju, a także optymalizacji kosztów. Wybór Franklin jest dowodem na to, że firma ma nie tylko świeże spojrzenie na każdy aspekt swojej działalności, ale również zacieśnia współpracę z siostrzaną firmą – Nissanem.
„Mitsubishi Motors zmienia sposób działania na rynku motoryzacyjnym w USA, co prowadzi do odrodzenia firmy” – powiedział Fred Diaz, prezes i dyrektor generalny MMNA. „Przeżywamy ekscytujący czas – mamy nowe kierownictwo, zmieniamy wygląd stacji dealerskich, projektujemy i budujemy całkowicie nowe pojazdy. Przeprowadzka do nowego domu, to idealny moment na naszej drodze ku przyszłości”.
* Na podstawie danych sprzedaży z rynku motoryzacyjnego z lat 2017–2018 oraz danych z roku 2018. Nie obejmuje marek segmentu premium.
O Mitsubishi Motors
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagą na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Firma w roku 2009 wprowadziła na rynek pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny – i-MiEV, a następnie w roku 2013 model OUTLANDER PHEV – lidera rynków w Japonii i Europie w segmencie hybryd ładowanych z gniazdka. Mitsubishi Motors jest podmiotem globalnym, dzięki zakładom produkcyjnym w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji, w których zatrudnia łącznie 30 000 pracowników. Modele takie jak PAJERO SPORT / MONTERO SPORT, TRITON / L200 i OUTLANDER mają ważny udział w budowaniu pozycji firmy. Globalna wielkość sprzedaży Mitsubishi Motors w roku fiskalnym 2017 wyniosła 1 101 000 egzemplarzy, a sprzedaż netto 2,19 biliona jenów. Spółka MMC jest notowana na giełdzie w Tokio.
Źródło: Mitsubishi