Jeszcze większa pojemność, podwojona od momentu wprowadzenia BMW i3 na rynek – Zasięg dla lokalnie bezemisyjnej mobilności wzrasta do 260 km w warunkach codziennej eksploatacji bez kompromisów w zakresie typowej dla marki radości z jazdy – Ponadto: pakiet sportowy dla BMW i3, nowe kolory karoserii i wnętrza.
W modelach marki BMW i z napędem czysto elektrycznym konsekwentny rozwój technologii BMW eDrive zapewnia jeszcze większą radość z jazdy. Od listopada 2018 r. pojemność ogniw zwiększona do 120 Ah i pojemność energetyczna brutto 42,2 kWh akumulatorów wysokonapięciowych nowej generacji pomogą BMW i3 (120 Ah) (zużycie energii w cyklu mieszanym 13,6 – 13,1 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km)* oraz BMW i3s (120 Ah) (zużycie energii w cyklu mieszanym 14,3 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km)* uzyskać jeszcze większy zasięg. W codziennej eksploatacji oba modele odnotowują wzrost o prawie 30% – do 260 km.
Tym samym BMW i umacnia swoją wiodącą pozycję innowatora i prekursora przyszłościowej mobilności elektrycznej, zachowując przy tym typową dla marki radość z jazdy i doskonałą funkcjonalność w codziennej eksploatacji. Od debiutu rynkowego BMW i3 pojemność jego akumulatora wysokonapięciowego zwiększyła się dwukrotnie, co odpowiednio wpłynęło na zwiększenie zasięgu. Jednocześnie z wprowadzeniem nowego akumulatora w BMW i3 i BMW i3s oferowane są nowe lakiery, nowa kolorystyka opcjonalnej linii stylistycznej wnętrza Loft oraz diodowe reflektory adaptacyjne z funkcją matrycową dla świateł drogowych. W przyszłości w BMW i3 dostępny będzie pakiet sportowy obejmujący czarne obramowanie nadkoli oraz obniżone sportowe zawieszenie ze specjalnymi amortyzatorami, sprężynami i stabilizatorami, zwiększonym rozstawem kół i 20-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich. Zoptymalizowana nawigacja w menu kafelkowym systemu obsługi iDrive jest teraz dostępna także w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym Business. Ponadto w przyszłości w BMW i3 i BMW i3s dostępne będą także opcje systemu telefonicznego z ładowaniem bezprzewodowym oraz hotspot wi-fi.
Konsekwentny postęp w budowie akumulatorów: większa pojemność energetyczna, wymiary bez zmian.
Podobnie jak silniki elektryczne i elektronika mocy także akumulatory wysokonapięciowe dla samochodów BMW i są elementem technologii BMW eDrive opracowywanej autorsko przez BMW Group. Ich ogniwa litowo-jonowe są produkowane wyłącznie na podstawie specyfikacji zdefiniowanej przez BMW Group. Dlatego dzięki solidnej pracy badawczej i rozwojowej i w ramach ścisłej współpracy z producentem ogniw akumulatorowych udaje się zapewnić ich konsekwentną optymalizację pod względem mocy, zasięgu, bezpieczeństwa i żywotności. Aktualny rozwój technologii ogniw pozwala wytwarzanemu w zakładzie BMW w Dingolfing akumulatorowi wysokonapięciowemu, składającemu się z ośmiu modułów po dwanaście ogniw i umieszczonemu nisko w podłodze samochodu, osiągać pojemność 120 Ah i pojemność energetyczną brutto 42,2 kWh przy zachowaniu dotychczasowych rozmiarów. Oznacza to kolejny duży krok w kierunku zwiększenia zasięgu. Dla porównania: w chwili wprowadzenia na rynek BMW i3 w 2013 r. wartości te wynosiły 60 Ah i 22,6 kWh, a w przypadku akumulatora drugiej generacji z 2016 r. odpowiednio 94 Ah i 33 kWh.
Mimo zwiększonego zasięgu ilość miejsca potrzebna do zabudowy akumulatora wysokonapięciowego oraz masa pojazdu niemal wcale się nie zmieniły, podobnie jak osiągi i zużycie energii. BMW i3 napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 125 kW (170 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3, natomiast wyposażone w silnik o mocy 135 kW (184 KM) BMW i3s w 6,9 s. Tym samym oba modele wyznaczają standardy dla sportowych osiągów w swoim segmencie pojazdów. Przy wartościach 5,1 i 4,3 s dla przyspieszenia z 80 do 120 km/h, dzięki typowemu dla silników elektrycznych spontanicznemu rozwojowi mocy, BMW i3 i BMW i3s plasują się nawet na poziomie samochodów sportowych ze znacznie mocniejszymi tradycyjnymi jednostkami z napędem spalinowym.
Zużycie energii w cyklu mieszanym BMW i3 (120 Ah) wynosi między 13,6 a 13,1 kWh na 100 km*, a BMW i3s (120 Ah) 14,3 kWh na 100 km*. Wysoka wydajność silnika elektrycznego oraz większa pojemność akumulatora pozwalają zwiększyć zasięg o prawie 30% w porównaniu z poprzednimi modelami. Zasięg BMW i3 (120 Ah) wynosi 380 do 395 km* (dotychczas 290 do 300 km) wg NEDC oraz 285 do 310 km** (dotychczas 235 – 255 km) wg WLTP. Dla BMW i3s (120 Ah) odnotowano zasięg 360 km* (dotychczas 280 km) wg NEDC oraz 270 do 285 km** (dotychczas 235 – 245 km) wg WLTP. W warunkach codziennej eksploatacji oba modele mogą się teraz pochwalić zasięgiem 260 km*** (dotychczas 200 km).
Wysokiej jakości elektronika ładowania BMW i3 i BMW i3s umożliwia szybkie i elastyczne odświeżenie rezerw energetycznych. Dostępny w standardzie przewód ładowania jest przystosowany do podłączenia do tradycyjnych domowych gniazd zasilających. W taki sposób akumulator o wydajności ładowania 2,4 kW w ciągu ok. 15 godzin może naładować się do 80% swojej pojemności. Podłączenie do stacji BMW i Wallbox umożliwia trójfazowe szybkie ładowanie z mocą 11 kW. Dzięki temu ładowanie akumulatora wysokonapięciowego do 80% jego pojemności skraca się do 3,2 godzin Ponadto elektronika ładowania i akumulator wysokonapięciowy BMW i3 i BMW i3s pozwalają także na korzystanie ze stacji szybkiego ładowania na prąd stały (DC). Moc ładowania osiąga tam 50 kW, dzięki czemu akumulator wysokonapięciowy jest naładowany w 80% już po 42 minutach.
Także najnowsza wersja BMW i3 z akumulatorem o pojemności zwiększonej do 42,2 kWh jest zgodna z obowiązującą od chwili debiutu koncepcją odpowiedzialnego obchodzenia się z zasobami, obejmującą obok lokalnie bezemisyjnego napędu także wybór materiałów, metod produkcyjnych oraz innowacyjne usługi mobilnościowe. BMW i3 (120 Ah) i BMW i3s (120 Ah) w całym cyklu życia pojazdu – od pozyskiwana surowców i produkcji przez użytkowanie po recykling – wykazują znacznie korzystniejszy bilans CO2 i znacznie mniejszy potencjał tworzenia efektu cieplarnianego niż porównywalne samochody z napędem tradycyjnym.
Źródło: BMW