Strona poświęcona motoryzacji

W pierwszych dwóch miesiącach 2023 roku Ford E-Transit był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Polsce. Nowy samochód dostawczy Forda nie tylko zdominował swój segment elektrycznych samochodów dostawczych, ale także okazał się lepszy od wszystkich osobowych samochodów elektrycznych w Polsce.

  • Ford E-Transit w pierwszych dwóch miesiącach 2023 roku był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym (BEV) w Polsce
  • To wymarzony debiut nowego modelu Forda w Polsce, który ze sprzedażą na poziomie 192 egzemplarzy* wyprzedził wszystkie modele osobowe
  • Konkurencyjną ofertę Forda potwierdzają także dane dot. wartości rezydualnej – E-Transit jest pod tym względem liderem w swoim segmencie

Lider całego rynku samochodów elektrycznych

Elektryczny samochód dostawczy Forda sprzedał się w lutym w 60 egzemplarzach, co razem ze styczniowymi wynikami dało wynik 192 sprzedanych samochodów w ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2023 roku.

Dzięki temu E-Transit był w tym okresie zdecydowanym liderem polskiego rynku samochodów elektrycznych ogółem (zarówno dostawczych jak i osobowych), mając 25 egzemplarzy przewagi nad drugim modelem w zestawieniu. Elektryczny samochód dostawczy Forda miał też 7,67% udziału w tym niezwykle konkurencyjnym i coraz szybciej rozwijającym się segmencie.

Imponujący udział w swoim segmencie

Jeśli chodzi o sprzedaż w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, Ford był zdecydowanym liderem rynku zarówno w lutym, jak i w dwóch pierwszych miesiącach nowego roku.

W lutym nowych nabywców znalazło 60 E-Transitów, co stanowiło aż 37,97% udziału w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych. 192 sprzedane egzemplarze przez pierwsze dwa miesiące to natomiast aż 48,24% udziału w segmencie. Drugi w zestawieniu model może pochwalić się sprzedażą na poziomie 27 sztuk.

Co istotne, konkurencyjność modelu potwierdzają dane. Według Info-Ekspert, E-Transit jest zdecydowanie najlepszym wyborem w swoim segmencie, jeśli chodzi o wartość rezydualną w okresie 36 miesięcy lub przy przebiegu do 90 000 kilometrów. To kluczowe dane dla przedsiębiorców, pozwalające im szacować koszty użytkowania samochodów w firmowych flotach.

– Wprowadzając E-Transita na rynek od razu wiedzieliśmy, że okaże się kolejnym hitem sprzedażowym. Na wewnętrznych spotkaniach porównywaliśmy go z rywalami, a z analiz jasno wychodziło, że mamy bardzo konkurencyjną ofertę. Najbardziej cieszy nas fakt, że po sprzedażowym sukcesie Mustanga Mach-E wprowadziliśmy z powodzeniem kolejny w pełni elektryczny model na rynek i utrzymujemy wiodącą pozycję w zakresie elektromobilności w Polsce – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

*Dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM)

Źródło: Ford

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 2 768
    • 994
    • 1 281 690
    • 203 719