Strona poświęcona motoryzacji

Trzy lata po rozpoczęciu małoseryjnej produkcji FUSO eCantera, dostawy tego w pełni elektrycznego, lekkiego samochodu ciężarowego Daimler Trucks przekroczyły próg 200 pojazdów.Na tę niezawodną elektryczną ciężarówkę do miejskiego transportu dystrybucyjnego postawili już klienci z jedenastu krajów, z miast takich, jak Nowy Jork, Tokio, Berlin, Londyn, Amsterdam, Paryż, Dublin, Oslo, Kopenhaga, Helsinki czy Lizbona. Sukcesywnie realizowane są kolejne dostawy pojazdu.

Od czasu wprowadzenia modelu eCanter w 2017 roku marka FUSO uchodzi za pioniera i prekursora w dziedzinie elektrycznych samochodów ciężarowych – i konsekwentnie pracuje nad wdrażaniem zrównoważonych, neutralnych pod względem emisji CO2 rozwiązań transportowych. Od lutego 2021 r. klienci eksploatują ponad 40 FUSO eCanterów w Stanach Zjednoczonych, ponad 60 w Japonii i ponad 100 w Europie. Łączny dystans pokonany przez globalną flotę eCanterów z napędem wyłącznie elektrycznym przekracza obecnie trzy miliony kilometrów – co odpowiada około 75 okrążeniom kuli ziemskiej.

Ten pojazd o masie 7,49 tony i zasięgu przekraczającym 100 kilometrów jest przeznaczony w szczególności do lokalnie bezemisyjnego i cichego miejskiego transportu dystrybucyjnego. Ponadto FUSO eCanter wyróżnia się takimi cechami, jak doskonałe obciążenie użytkowe podwozia, wynoszące 4,15 tony, które jest aż nadto wystarczające w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Typowe zastosowania eCantera to dostawy ładunków drobnicowych na krótkich trasach, zamówień e-commerce i poczty, a także transport napojów i gazów przemysłowych. Wśród klientów eksploatujących FUSO eCantera są m.in. znane firmy logistyczne PostNL, Dachser, Deutsche Post DHL, Grupa Rhenus i DB Schenker.

Jako pionier w segmencie samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, FUSO realizuje wizję przyspieszenia elektryfikacji i lokalnej bezemisyjności transportu w branży pojazdów użytkowych. Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Daimler Trucks, FUSO wyznacza przyszłościowy kierunek rozwoju branży pojazdów użytkowych i dąży do tego, aby najpóźniej do roku 2039 wszystkie nowe pojazdy sprzedawane na rynkach tzw. triady (w Europie, Ameryce Północnej i Japonii) były podczas jazdy („tank-to-wheel”) neutralne pod względem emisji CO2. eCanter odegra istotną rolę w urzeczywistnieniu transportu neutralnego dla klimatu, co jest celem wielu rządów w krajach europejskich, a także za oceanem.

Źródło: Mitsubishi

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 2 207
    • 863
    • 1 281 129
    • 203 588