Boulogne-Billancourt, 23 kwietnia 2018 r. Organizatorzy Festiwalu Filmowego w Cannes po raz kolejny łączą siły z marką Renault podczas 71. edycji tego wielkiego święta filmu, zaplanowanego na 8-19 maja 2018 r. Oficjalna festiwalowa flota składa się z 300 samochodów marki Renault: 170 modeli Renault Espace i 130 Renault Talisman. Podczas festiwalowych imprez zobaczymy także samochody, które budują wizerunek marki, czyli Renault Trafic SpaceClass, Nowe Renault Koleos oraz elektryczne modele Zoé i Twizy. Przez dwa tygodnie kierowcy będą wozić VIP-ów na pokazy filmowe i wywiady z promenady Croisette na czerwony dywan. Podczas festiwalu pokonają tę trasę aż 20 tys. razy.
Renault jest oficjalnym partnerem Festiwalu Filmowego w Cannes od 1983 roku
Na początku goście i gwiazdy festiwalu szły pieszo do schodów Festiwalowego Pałacu, ale Festiwal Filmowy w Cannes bardzo szybko stał się jednym z najbardziej prestiżowych międzynarodowych wydarzeń w filmowym kalendarzu, co sprawiło, że przewóz gości i gwiazd stał okazał się kluczową sprawą. Renault, francuska marka obecna na całym świecie, została wybrana na partnera wydarzenia w 1983 roku.
Renault jest jednym z najstarszych partnerów Festiwalu Filmowego w Cannes. Nasza współpraca rozpoczęła się w 1983 roku. W latach 80. największe gwiazdy były dowożone pod słynne schody Pałacu Festiwalowego modelem R25 – wspomina Claude Hugot, dyrektor public relations Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i dodaje: Rok 1983 był dla nas symboliczny, bo właśnie wtedy Złotą Palmę zdobył japoński film Ballada o Narayamie w reżyserii Shōhei Imamury.
Renault świętuje 120-lecie współpracy z branżą filmową
Współpraca marki Renault z przemysłem filmowym rozpoczęła się w 1898 roku, kiedy bracia Lumière otworzyli swoją pierwszą wytwórnię filmową w pobliżu fabryki Renault na wyspie Île Seguin w Boulogne-Billancourt. Bliskie kontakty nawiązane przez obie rodziny sprawiły, że Renault stało się marką najchętniej wybieraną przez aktorów i reżyserów. Stylowe automobile Renault zaczęły pojawiać się na pierwszych plakatach filmowych, a niedługo potem zadebiutowały na srebrnym ekranie w filmach wyreżyserowanych przez takie sławy, jak Jacques Tati, Claude Sautet, Claude Lelouch, Steven Spielberg, James Cameron, Wim Wenders czy Xavier Dolan.
Każdego roku samochody marki Renault możemy zobaczyć w 200 produkcjach telewizyjnych i filmowych.
Obecnie koncern Renault jest partnerem takich wydarzeń jak: Unifrance, Złote Globy, warsztaty Ateliers de Beaune, gala rozdania Cezarów, czyli francuskich nagród filmowych oraz festiwal filmowy Lyon Lumière i podobne imprezy w Deaville, Alpe d’Huez, Cabourgu i Angoulême.
Festiwal Filmowy Cannes w 2018 r. – w programie pokazy filmów Jeana-Luca Godarda, Spike’a Lee i Asghara Farhadiego
71. edycja Festiwalu Filmowego w Cannes po raz kolejny stoi pod znakiem stylu i elegancji – przewodniczącą festiwalowego jury jest Cate Blanchett. Nie zabraknie też elementów humorystycznych, ponieważ gospodarzem imprezy będzie aktor Édouard Baer. Kolejnym motywem przewodnim jest miłość, co najlepiej obrazuje oficjalny plakat reklamujący festiwal. Zobaczymy na nim scenę z Szalonego Piotrusia w reżyserii Jeana-Luca Godarda, w której Anna Karina i Jean-Paul Belmondo namiętnie całują się, wychylając się ze swoich samochodów.
W tym roku o Złotą Palmę w Cannes walczy 18 filmów z Francji, Włoch i Azji. Swoje najnowsze filmy zaprezentują znani reżyserzy – Jean-Luc Godard, Christophe Honoré, Spike Lee, Jafar Panahi, Lee Chang-Dong i Kore-Eda Hirokazu, którzy wracają w wielkim stylu. Festiwal otworzy 8 maja obraz Todos lo Saben (Everybody Knows) w reżyserii Asghara Farhadiego z Penelope Cruz i Javierem Bardemem w rolach głównych, a już następnego dnia film wejdzie do kin!
Kino pomaga nam budować reputację marki w międzynarodowych mediach – począwszy od Chin, Brazylii, przez Amerykę Południową po Rosję. Festiwal Filmowy w Cannes jest szeroko relacjonowany w prasie, co przekłada się na wartość reklamową ponad 40 milionów euro. Ma to niezwykle korzystny wpływ na markę i nasze produkty – podkreśla Claude Hugot.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2017 roku blisko 3,76 mln pojazdów w 127 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 120 tys. pracowników i posiada 36 zakładów oraz 12 700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w e-Formułę i Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
Źródło: Renault