- Model ZR-V to najnowszy, zelektryfikowany SUV Hondy, oferujący idealne połączenie oszczędności z wysokimi osiągami
- SUV segmentu C wypełnia lukę pomiędzy modelami HR-V i CR-V
- Stylowy, wyrazisty i współgrający z obecną gamą marki design, jest kontynuacją ewolucji języka stylistycznego Hondy
Nowa Honda ZR-V wyróżnia się w segmencie C-SUV, dzięki atrakcyjnemu połączeniu wyrafinowanej stylistyki, wnętrza wykonanego z materiałów wysokiej jakości oraz ekscytującego, ale i zarazem komfortowego prowadzenia. Nowy ZR-V został zaprojektowany, aby wzbudzać zaufanie, cieszyć wszechstronnością i przemawiać do szerokiego grona europejskich klientów.
Wypełniając lukę pomiędzy modelami HR-V i CR-V, nowy ZR-V jest najnowszym SUV-em Hondy, wyposażonym standardowo w wysoko ceniony, hybrydowy układ napędowy e:HEV. Dopasowany pod kątem funkcjonowania w tym modelu napęd zapewnia niepowtarzalne połączenie osiągów i oszczędności na wszystkich typach dróg, od autostrad po pozamiejskie trasy. Ekologiczny, a zarazem mocny, 2-litrowy, czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, zapewniając ekscytujące osiągi, kojarzone zazwyczaj ze sportowymi hatchbackami.
Elegancka stylistyka nadwozia ZR-V’a charakteryzuje się ponadczasowym połączeniem sylwetki o łagodnym kształcie, wraz z wyraźniej zaznaczonymi detalami, dodającymi całości charakteru. Estetyczny wygląd, zainicjowany z przodu poprzez wąskie reflektory z wyraźnie zaznaczoną sygnaturą świetlną i dużym grillem, idealnie współgra z opływowym kształtem nadwozia, połączonym z wyrazistą linią bagażnika i tylnymi światłami.
Wymiary ZR-V’a plasują go w centrum europejskiej gamy SUV-ów Hondy i sprawiają, że model wyróżnia się wyjątkową przestronnością, praktycznością i komfortem, pomimo kompaktowego nadwozia. Podczas procesu projektowania inżynierowie Hondy skupili się na stworzeniu stylowego i eleganckiego wnętrza, które subtelnie łączy walory estetyczne wraz z wysoką, codzienną funkcjonalnością, cechując się m.in. takimi elementami wyposażenia jak liczne schowki czy też wygodnie usytuowane gniazda ładowania USB.
Całość dopełnia użycie materiałów najwyższej jakości, staranne spasowanie i wykończenie elementów oraz subtelne oświetlenie, które tworzy atmosferę typową dla klasy premium. Nisko poprowadzona deska rozdzielcza, podniesiona konsola centralna oraz miękkie elementy ochraniające kolana i podłokietniki podnoszą komfort podróżowania, a zaawansowane rozwiązania HMI zapewniają kierowcy i pasażerom bezproblemową łączność z multimediami, w tym z funkcją Android Auto i bezprzewodowym Apple CarPlay.
ZR-V to najnowszy pojazd Hondy, który standardowo wyposażony jest w zaawansowany pakiet systemów Honda SENSING. Dodatkowo, dzięki rozbudowanemu systemowi poduszek powietrznych oraz imponującej odporności kolizyjnej, ZR-V prezentuje najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno aktywnego, jak i biernego.
„Nowy ZR-V został zaprojektowany z myślą o stworzeniu SUV-a, który znacząco wyróżnia się na tle konkurencji, oferując jednocześnie niezrównane w tym segmencie walory praktyczne, użytkowe i komfort, a także śmiałe, wyraziste wzornictwo oraz piękne, dopracowane w najdrobniejszych szczegółach wnętrze. Ponadto chcieliśmy stworzyć ekscytującego SUV-a, który zapewni wysoce pozytywne reakcje i satysfakcjonujące wrażenia z jazdy” – mówi Yutaka Kato, lider projektu ZR-V. „Wierzymy, że ZR-V stanowi idealną odpowiedź na wyjątkowe wymagania klientów z całej Europy, którzy oczekują doskonałych osiągów i dynamiki, codziennej wszechstronności, pięknej, eleganckiej stylistyki i oszczędnego hybrydowego układu napędowego, będącego wizytówką Hondy.”
- Sportowa sylwetka SUV-a o śmiałej, przyciągającej wzrok stylistyce
- Eleganckie proporcje odpowiadają za sportową sylwetkę SUV-a i znakomitą prezencję
- Jednolita stylistyka nadwozia, od zintegrowanych reflektorów i odważnego, przedniego grilla, po wysublimowany tył pojazdu
- Aerodynamiczne elementy stylistyczne łączą się z gładkimi powierzchniami nadwozia, przejmując kontrolę przepływu powietrza nad i wokół pojazdu
Śmiała, imponująca sylwetka nowej Hondy ZR-V z gładko poprowadzonymi liniami nadwozia, nadającymi jej eleganckiego wyglądu, połączona z nietuzinkowym, wyróżniającym się przodem spodoba się klientom, którzy szukają sportowego, wyrafinowanego SUV-a. Funkcjonalność projektu była kluczowym zadaniem inżynierów Hondy, którzy wszystkie elementy składowe dopracowywali pod kątem poprawy widoczności i sprawności aerodynamicznej.
Harmonijną sylwetkę nadwozia osiągnięto także dzięki zastosowaniu lutowania laserowego panelu dachowego, co pozwoliło zredukować linie łączenia i uzyskać jednolite powierzchnie większych partii karoserii. Dążenie do uzyskania niezakłóconych linii dotyczy również projektu klamek, w których wyeliminowano linię podziału pomiędzy klamką a zamkiem.
Przód SUV-a jest zdominowany przez stylizowaną kratę chłodnicy w kolorze połyskującej czerni, która w wersjach Elegance i Advance składa się z wyraźnych, pionowych listew, zaś wersję Sport wyróżnia unikalna struktura plastra miodu. Wąskie reflektory są podkreślone przez oryginalny, przedni zderzak, dzięki czemu front zyskuje solidny kształt z charakterystycznymi liniami, które rozciągają się od maski pod reflektorami, dodając całości wyrazu i głębi.
Pod światłami w przednim zderzaku, tuż przed przednim kołem umiejscowiony został pionowy otwór, który służy wytwarzaniu kurtyny powietrznej, zmniejszającej opory aerodynamiczne pojazdu. Wersja Sport otrzymuje zderzak wraz z błyszczącą, czarną nakładką wokół wlotu powietrza, podkreślającą sportowy charakter ZR-V’a.
Solidny wygląd nadwozia ZR-V’a wzmacniają stylizowane nakładki w dolnej części nadwozia, które biegną wzdłuż najniższych partii samochodu – przedniego i tylnego zderzaka, progów i nadkoli. W wersji Elegance elementy te mają teksturowane wykończenie, natomiast w wersjach Sport i Advance są wykończone w kolorze błyszczącej czerni.
Podwójne nadkola podkreślają, że samochód mocno trzyma się nawierzchni i nadają Hondzie ZR-V pewną, zdecydowaną postawę. Na bokach pojazdu z kolei widoczne są listwy, zaś wyraźna linia przetłoczenia pomiędzy kołami uwidacznia szerokość nadkoli. Boki natomiast pozbawione są zbędnych detali i przetłoczeń, co przekłada się na wyrafinowany, klasyczny wygląd, którego cechą jest mocno zarysowana linia przewężenia, biegnąca przez całą długość samochodu. Dzięki temu, że większość masy pojazdu znajduje się poniżej tej linii, a rozległa, przeszklona kabina powyżej, ZR-V emanuje pewnością siebie i stabilnością.
Idea ta została zachowana również w tylnej części ZR-V’a, z linią detali biegnącą w poprzek samochodu, aby dodać mu wyrazistości i szerokości, co potęgują dodatkowo smukłe, poziome klosze tylnych świateł. Ich sygnatura wewnętrzna została zaprojektowana w unikatowy sposób, aby nadać modelowi ZR-V wyrazisty i łatwo rozpoznawalny – nawet w nocy – wygląd.
Wersje Sport i Advance są także wyposażone w podwójne, chromowane końcówki układu wydechowego, dzięki czemu tył pojazdu zyskuje na wyrazistości.
Aerodynamiczne elementy stylistyczne są zintegrowane w całym modelu ZR-V i łączą się z regularnymi powierzchniami nadwozia, optymalizując przepływ powietrza wokół pojazdu. Spojler tylnej klapy współdziała z konstrukcją tylnych świateł, pomagając uzyskać jak najlepszą aerodynamikę. Dostosowano odpowiednio kąt docisku spojlera przez strugę powietrza, uzyskano też korzystne parametry oderwania strumienia od tylnych krawędzi bocznych. Dzięki tym rozwiązaniom, wraz z kurtyną powietrzną i dopracowanymi sekcjami podpodłogowymi, w ZR-V osiągnięto minimalny rozmiar obszarów hamowania przepływu powietrza, co pozwoliło uzyskać wiodącą w tej klasie skuteczność aerodynamiczną*.
Przy wysokości 1 620 mm bez obciążenia, szerokości 1 840 mm i długości 4 568 mm z rozstawem osi 2 657 mm, ZR-V idealnie dopasowuje się do obecnej linii SUV-ów Hondy. Model jest o 50 mm szerszy niż HR-V i o 59 mm niższy niż CR-V, dzięki czemu jest kompaktowy, ale jednocześnie przestronny – łączy w sobie doskonałe właściwości, przestrzeń i wszechstronność.
Klienci mogą wybrać jeden z pięciu kolorów nadwozia: Diamond Dust Pearl, Ruse Black Metallic, Radiant Red Metallic, Platinum White Pearl i Still Night Blue Pearl.
Gama ZR-V jest standardowo wyposażona w 18-calowe, aluminiowe felgi, wykończone w kolorze Pewter Grey dla wersji Elegance i Matt Berlina Black dla wersji Sport, podczas gdy wersja Advance oferuje diamentowy szlif i wykończenie Berlina Black, dla podkreślenia luksusowego wyglądu.
* Wynik badania wewnętrznego
- Wyrafinowane wnętrze zapewnia najwyższy komfort i funkcjonalność
- Wnętrze klasy premium o wysokim standardzie i funkcjonalności, zarówno z perspektywy kierowcy, jak i pasażerów
- Skoncentrowany na kierowcy kokpit, łączący praktyczne, fizyczne przyciski i łatwe w obsłudze systemy
- Projektując układ kabiny postawiono na użyteczność, uwzględniając praktyczne schowki i funkcjonalność, służącą wszystkim pasażerom
Kierowca i pasażerowie odnajdą w nowej Hondzie ZR-V poczucie luksusu, a to wszystko dzięki wyrafinowanej stylistyce wnętrza, łączącej wysokiej jakości, przyjemne w dotyku materiały, praktyczność, funkcjonalność i najwyższe w tej klasie poczucie komfortu.
Projektanci Hondy za priorytet uznali wykorzystanie w całym wnętrzu miękkich materiałów wysokiej jakości, w tym szczególne dopracowanie tych miejsc, z którymi kierowca ma częsty kontakt. Duży, dziewięciocalowy ekran dotykowy umieszczono pośrodku górnego panelu deski rozdzielczej, co dodatkowo wzmacnia poczucie dużej szerokości wnętrza. Kokpit, który otula kierowcę wraz z dużą konsolą środkową, miękkie poduszki chroniące kolana oraz podłokietniki zapewniają pasażerom wyjątkowy komfort jazdy, typowy dla klasy premium.
Wielokrotne modelowanie cyfrowe, realizowane na etapie projektowania i prac rozwojowych nad wnętrzem zaowocowało stworzeniem unikalnej, prążkowanej faktury dla wszystkich okładzin drzwi i wewnętrza bagażnika. To ujednolicone wykończenie gwarantuje trwałość oraz skutecznie ogranicza powstawanie otarć i zadrapań w obszarach najbardziej narażonych na uszkodzenia w pojeździe.
Dzielona konsola środkowa jest unikalna dla modelu ZR-V i została zaprojektowana tak, aby zgrabnie wkomponować przyciski zmiany biegów i przycisk hamulca postojowego w wygodnym dla kierowcy miejscu. Ponadto przyciski zmiany biegów typu shift-by-wire zostały przeprojektowane pod kątem nadania im indywidualnego kształtu i ergonomii korzystania z każdego z osobna, dzięki czemu obsługa jest intuicyjna i nie wymaga odrywania wzroku od drogi.
Trójramienna kierownica z gładkim, skórzanym wykończeniem i błyszczącymi, czarnymi akcentami zapewnia kierowcy poczucie klasy premium. Dodatkową wygodę zapewniają fizyczne przyciski do sterowania dźwiękiem, obsługi telefonu i konfiguracji ustawień po lewej stronie kierownicy oraz tempomatu i wyboru informacji o pojeździe po prawej. Wyższe wersje wyposażenia zyskują podgrzewaną kierownicę, sterowaną za pomocą dyskretnie umiejscowionego przycisku w jej dolnej części. Z kolei oryginalne, metalowe manetki montowane są we wszystkich wersjach modelu i zapewniają pełną kontrolę nad stopniem hamowania regeneracyjnego e:HEV.
Konstrukcja przednich foteli sprzyja stabilizacji sylwetki pasażerów i zapewnia wyższy komfort, dzięki lepszemu podparciu odcinka lędźwiowego oraz miednicy. Fotele wyposażono w grubą, amortyzującą matę o strukturze formowanej z drutu i żywicy, którą zaprojektowano z uwzględnieniem ergonomii – wszystko to służy zmniejszeniu uczucia zmęczenia kierowcy i pasażerów podczas długich podróży. Fotele tylne zostały udoskonalone pod kątem uzyskania relaksującej pozycji pasażerów, zbliżonej do ustawienia w hatchbacku.
W zależności od wersji wyposażenia, fotele mogą być pokryte tkaniną albo skórą – częściowo lub w całości – wykończoną wysokiej jakości detalami i pikowaniami. Samochody w wersji Elegance otrzymują tapicerkę z czarnej tkaniny Mélange, z tłoczonym wzorem, uzupełnioną podobnymi detalami na desce rozdzielczej.
Wersja Sport oferuje stylową kombinację skóry syntetycznej, tkaniny z haftowanymi akcentami i żywymi, srebrnymi detalami na bocznych podparciach. Kolorystyka wprowadza weselszy ton do wnętrza, a dopełniają ją wykończenia o wysokim połysku na konsoli środkowej oraz drzwiach.
W wersji Advance wnętrze jest już bardziej ekskluzywne. Wyróżnia się spokojną kombinacją syntetycznej i prawdziwej, perforowanej skóry z pikowaniem, a całość podkreślają kontrastowe, srebrne akcenty. Oparcie i siedzisko fotela pokryte są prawdziwą skórą, co zapewnia większy komfort, podczas gdy bardziej wytrzymały materiał syntetyczny wykorzystano na podłokietnikach, gwarantując tym trwałość i utrzymanie w doskonałej formie przez wiele lat.
Inżynierowie Hondy skupili się na jak najlepszym rozplanowaniu elementów i ergonomii, by uzyskać doskonałą widoczność dookoła pojazdu i porywające wrażenia z prowadzenia samochodu. Wysoka pozycja i – co za tym idzie – znajdujący się wysoko poziom wzroku kierowcy zapewnia szeroki, niezakłócony widok zarówno przez szybę przednią, jak i szyby boczne. Pole widzenia przed samochodem zwiększono poprzez maksymalne przesunięcie w tył słupków A, zamontowanie ramion wycieraczek ze zintegrowanymi dyszami spryskiwaczy poniżej linii maski, a także gładkie linie paneli na masce. Lusterka zewnętrzne umiejscowiono na poszyciu drzwi, z dala od słupka A, co minimalizuje martwe pole widzenia i poprawia pole widzenia w lusterkach obszarów wzdłuż samochodu, wpływając tym samym na większą pewność kierowcy podczas cofania lub zmiany pasa ruchu.
Pomimo wysokiego punktu widzenia, ZR-V dostarcza kierowcom wrażeń z prowadzenia, przypominających jazdę hatchbackiem i poczucie bezpośredniego zespolenia z samochodem, dzięki doskonałej pozycji za kierownicą. Osiągnięto to poprzez niewielkie odsunięcie punktu pięty od punktu biodrowego sylwetki kierowcy – podobnie jak w hatchbacku Civic’a e:HEV – dzięki czemu uzyskano doskonałe podparcie, a zarazem naturalną i relaksującą pozycję siedzącą.
Walory praktyczne
ZR-V’a wyposażono w liczne schowki i kieszenie, zaprojektowane z myślą o ułatwieniu życia pasażerom. Z przodu znajdują się dwa uchwyty na kubki i panel o płaskiej powierzchni, który od wersji Sport zyskuje funkcję ładowarki indukcyjnej telefonu komórkowego, natomiast wysoka konsola środkowa mieści poniżej przycisków zmiany biegów schowki dla kierowcy i pasażera. W zintegrowanym panelu pomiędzy fotelami znalazło się miejsce na telefony, zaś obok, w pojemnym schowku pod podłokietnikiem jest wystarczająco dużo miejsca, aby zmieścił się tam tablet.
Wszechstronna, tylna przestrzeń bagażowa zwiększa się za sprawą składanych na płasko siedzeń i oferuje przegrodę ładunkową, chowaną pokrywę bagażnika i schowek pod podłogą. ZR-V dysponuje przestrzenią bagażową od 370 litrów przy pełnej liczbie pasażerów (to o 20% więcej niż HR-V) oraz dodatkowymi 921 litrami (łącznie 1291 litrów), po złożeniu tylnych siedzeń. Niski, szeroki otwór bagażnika i płaska podłoga pomagają użytkownikom przy załadunku ciężkich przedmiotów.
Automatyczna, elektrycznie sterowana klapa bagażnika jest standardem w wersji Sport i wyższych, co ułatwia załadunek i rozładunek w przypadku, gdy właściciel ma właśnie zajęte ręce. System reaguje na ruch wsunięcia stopy pod tylny zderzak samochodu, który jest sygnałem do otwarcia bagażnika, a funkcja „walk-away-close” automatycznie go zamyka i blokuje po oddaleniu się właściciela.
- Innowacyjne systemy w łatwym w obsłudze pakiecie informacyjno-rozrywkowym
- Zorientowany na użytkownika interfejs komunikacji z pojazdem HMI i łatwe w obsłudze systemy zapewniają użytkownikom łączność z samochodem i światem zewnętrznym
- Wyświetlacze cyfrowe najwyższej jakości i intuicyjne sterowanie ekranem dotykowym gwarantują naturalne interakcje i satysfakcję z obsługi
- Wersja Advance oferuje bogatą listę wyposażenia, w tym wyświetlacz przezierny HUD, system audio Bose Premium oraz 10,2-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników
Nowy ZR-V został wyposażony w pakiet innowacyjnych systemów, zaprojektowanych tak, aby użytkownicy mieli łączność z samochodem i światem zewnętrznym. Proste elementy sterowania i czytelne wyświetlacze mają za zadanie ułatwić naturalną i intuicyjną obsługę.
W wersjach Elegance i Sport, przed kierowcą znajduje się wysokiej jakości, siedmiocalowy, cyfrowy ekran TFT, prezentujący kluczowe informacje w wyrafinowanym, ale czytelnym dla kierowcy formacie. Jego uzupełnieniem jest analogowy prędkościomierz. Status systemu informacyjno-rozrywkowego jest wyświetlany po lewej stronie, a informacje o pojeździe i systemach wspomagania jazdy na środku. Z cyfrowym kokpitem zintegrowano nowy, prosty w odczycie miernik mocy, który uwzględnia również silnik spalinowy, dzięki czemu przekazuje bardziej atrakcyjny i angażujący obraz prędkości podczas przyśpieszania.
Samochody w wersji Advance otrzymały w pełni cyfrowy, inteligentny wyświetlacz TFT o przekątnej 10,2 cala, który został zaprojektowany z myślą o przekazywaniu wielu istotnych danych o pojeździe i informacji o codziennej eksploatacji, w sposób jak najbardziej przejrzysty i zwięzły. Świadome dążenie Hondy do ograniczania czynników rozpraszających uwagę i przekazania kierowcy pełnej kontroli, znajduje odzwierciedlenie w projekcie elementów sterowania na kierownicy – pokrętło po lewej stronie steruje systemem informacyjno-rozrywkowym, umożliwiając wybór funkcji audio, telefonu lub jego ustawień, podczas gdy pokrętło po prawej stronie steruje funkcjami pojazdu i systemami wspomagania kierowcy.
Dziewięciocalowy ekran dotykowy, umieszczony na szczycie deski rozdzielczej zapewnia natychmiastowy, wyraźny odczyt informacji ważnych dla kierowcy i pasażera, wraz z kluczowymi informacjami – takimi, jak parametry audio, godzina i status pojazdu. Kierowca ma też do dyspozycji funkcję rejestracji skrótów, która zapamiętuje do sześciu aplikacji i pozwala przyśpieszyć poruszanie po menu. Co ważne, zachowano fizyczne przyciski i pokrętła dla funkcji Home, powrotu i ustawiania głośności, by ułatwić obsługę i zwiększyć bezpieczeństwo podczas jazdy. Dostęp do codziennie używanych aplikacji można uzyskać za pośrednictwem ekranu dotykowego ZR-V, a także poprzez funkcje Apple CarPlay i Android Auto.
Wersja Advance otrzymuje nowy, pięciocalowy wyświetlacz przezierny HUD, prezentujący przed kierowcą na wewnętrznej stronie przedniej szyby priorytetowe informacje, takie jak: prędkość, wskazówki nawigacji, dane z systemów Honda SENSING i połączenia przychodzące – wszystkie znajdują się obecnie na linii wzroku prowadzącego.
Aby zapewnić nieprzerwaną łączność wszystkim pasażerom, wewnątrz ZR-V dostępnych jest aż pięć indywidualnych portów do ładowania urządzeń mobilnych. W przedniej części wnętrza znajduje się 15-watowa ładowarka indukcyjna do smartfonów, a także podświetlane porty szybkiego ładowania USB-A i USB-C, ulokowane pod przyciskami zmiany biegów w konsoli środkowej. Z myślą o pasażerach drugiego rzędu foteli przygotowano dwa podświetlane gniazda szybkiego ładowania USB-C, które znajdują się przy otworach wentylacyjnych w tylnej części konsoli środkowej.
W wersjach Elegance i Sport standardem jest ośmiogłośnikowy system audio. Wersja Advance korzysta z udoskonalonego, 12-głośnikowego systemu nagłośnienia klasy premium, wyposażonego w subwoofer o dużej mocy, który został opracowany wspólnie z firmą BOSE, by wypełnić kabinę realistycznym dźwiękiem Sali koncertowej.
- Wyjątkowe połączenie wysokich osiągów i oszczędności
- Sprawdzony, hybrydowy układ napędowy gwarantuje nadzwyczajne osiągi przy imponującej oszczędności paliwa
- Model ZR-V e:HEV wyposażono w najnowszą wersję 2,0-litrowego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracującego w cyklu Atkinsona, oraz dwa silniki elektryczne, generujące moment obrotowy porównywalny z 3,0-litrowym silnikiem spalinowym
Najnowszy model ZR-V napędza uznana technologia hybrydowa Hondy e:HEV, korzystająca z udoskonalonej wersji układu dwóch silników elektrycznych. Podobnie jak w modelu Civic e:HEV, układ napędowy generuje obecnie łączną moc 184 KM (135 kW) i 315 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie od zera do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy.
Niezależnie od wysokich osiągów, ZR-V wyróżnia się również oszczędnością w warunkach codziennej eksploatacji, gdzie zmodernizowany e:HEV emituje 130 g/km CO2 (WLTP) i osiąga zużycie paliwa na poziomie zaledwie 5,7 l/100 km (WLTP w cyklu mieszanym).
Układ napędowy pełnej hybrydy wykorzystuje akumulator litowo-jonowy do zasilania dwóch kompaktowych, mocnych silników elektrycznych, współpracujących z nowo opracowanym, 2,0-litrowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem, pracującym w cyklu Atkinsona, przełączając się między napędem elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez udziału kierowcy.
Podczas jazdy w przestrzeni miejskiej, pojazd przez większość czasu pracuje w trybie elektrycznym – EV Drive, nie emitując żadnych zanieczyszczeń, wykorzystując jednocześnie płynność i szybkość reakcji napędu elektrycznego. W chwili, gdy kierowca uzna, że potrzebuje mocniejszego przyspieszenia, samochód przełączy się w tryb hybrydowy, aby przekazywać napęd na koła przy wykorzystaniu wydajnego silnika elektrycznego, podczas gdy silnik spalinowy będzie spełniał funkcję generatora wymaganej mocy elektrycznej.
Podczas jazdy ze stałą, wysoką prędkością, np. na autostradzie, układ przełącza się w tryb silnika spalinowego (Engine Drive) i korzysta z mocy generowanej bezpośrednio przez silnik benzynowy – przy minimalnych stratach, a w razie potrzeby jest wspomagany przez silnik elektryczny. Dzieje się tak wtedy, kiedy zapotrzebowanie na energię napędową wzrośnie przy prędkości maksymalnej – układ przełącza się z powrotem na napęd hybrydowy, aby uwolnić pełną moc silnika elektrycznego.
We wszystkich trybach jazdy energia hamowania i wytracania prędkości jest odzyskiwana dla zwiększenia ogólnej wydajności, co przekłada się na wyjątkowo niskie zużycie paliwa, zwłaszcza w ruchu miejskim. Dzięki dużej sztywności wału korbowego i zastosowaniu drugiego wałka wyrównoważającego, silnik charakteryzuje się mniejszymi drganiami w całym zakresie prędkości obrotowych, niż w poprzednich generacjach układu napędowego e:HEV, co umożliwia płynną jazdę we wszystkich trybach napędu.
Ewolucja podzespołów e:HEV Hondy na przestrzeni ponad 20 lat zaowocowała stworzeniem wyrafinowanego, a jednocześnie kompaktowego i wydajnego zespołu napędowego, który łączy w sobie szybkość reakcji i moc silnika elektrycznego z zaletami silnika benzynowego, zarówno na drogach miejskich, jak i podczas pokonywania dłuższej trasy. Zapewnia nie tylko natychmiastową reakcję podczas przyspieszania przy niskich prędkościach, ale także przy tych wysokich, podczas jazdy autostradowej.
Pracujący liniowo układ wirtualnej symulacji zmiany biegów koreluje dźwięk silnika ze wzrostem jego prędkości obrotowej, zapewniając lepsze odczuwanie przyspieszenia, co jest istotną zmianą w stosunku do poprzednich pojazdów hybrydowych Hondy.
Za pomocą przełącznika wyboru trybu jazdy, użytkownicy mogą płynnie przełączać pomiędzy czterema trybami: ‘Normal’, ‘Sport’, ‘Eco’ i ‘Snow’. Tryb ‘Sport’ przestawia przepustnicę na żywsze reakcje i poprawia osiągi, podczas gdy tryb ‘Eco’ łagodzi jej reakcję, kładąc nacisk na oszczędność paliwa. Nowy tryb ‘Snow’ (śnieg) dostosowuje charakterystykę reakcji przepustnicy do jazdy po nawierzchniach o niskim współczynniku tarcia, aby zmniejszyć wysiłek kierowcy w trudnych warunkach.
Udoskonalony silnik benzynowy oferuje wiodącą w swojej klasie efektywność cieplną i niski poziom emisji spalin
Układ bezpośredniego wtrysku paliwa umożliwia wielokrotne wtryskiwanie dawki paliwa do silnika podczas prostej fazy spalania, zwanej jako wtrysk wielostopniowy, co zmniejsza emisję zanieczyszczeń w szerokim zakresie roboczym. Udoskonalona konstrukcja silnika, zoptymalizowana pod kątem szybszego i bardziej efektywnego spalania oraz wyższego momentu obrotowego, pomaga nowemu modelowi ZR-V radzić sobie z wyższym stopniem sprężania, dzięki lepszej wydajności chłodzenia kolektora wydechowego, a wraz z cyklem pracy Atkinsona osiąga wiodącą w branży sprawność energetyczną na poziomie 41%.
Inżynierowie Hondy opracowali nowy silnik tak, aby spełniał przyszłe limity emisji spalin, stosując niskotemperaturowy katalizator aktywujący, zoptymalizowany kształt portów dolotowych, zapewniający wydajny przepływ powietrza, oraz zawory wypełnione sodem. Modernizacje przyczyniają się zarówno do poprawy emisji, jak i oszczędności paliwa.
Najnowsza wersja inteligentnego zespołu akumulatorów (IPU) Hondy została umieszczona pod przedziałem bagażowym, aby uzyskać jak najlepsze rozplanowanie podzespołów pojazdu, kompaktowe rozmiary i redukcję masy. Nowa jednostka sterująca mocą (PCU), która kontroluje zasilaniem zespołu napędowego z instalacji wysokiego napięcia, została umieszczona pod maską silnika, celem zaoszczędzenie przestrzeni we wnętrzu.
Zwiększenie gęstości energii inteligentnego zespołu akumulatorów (IPU) i mocy wyjściowej jednostki PCU ma wpływ na podniesienie obciążenia silnika elektrycznego w szerszym zakresie scenariuszy jazdy. Dzięki temu silnik spalinowy może pracować z niższą prędkością obrotową, co zmniejsza zużycie paliwa i pozwala uzyskać większy moment obrotowy przy wyższych prędkościach.
- Bezpośrednie reakcje układu kierowniczego i udoskonalone właściwości jezdne odpowiadają za bardzo dobre i łatwe prowadzenie
- Zawieszenie wielowahaczowe i wykorzystanie wysoko wytrzymałych materiałów konstrukcyjnych, skutkuje przewidywalnym i precyzyjnym zachowaniem układu kierowniczego
- Zmniejszone współczynniki tarcia elementów przedniego zawieszenia i układu kierowniczego ułatwiają wyczucie toru jazdy i kontrolę nad kierownicą
- Tylne zawieszenie wielowahaczowe i elementy stalowo-gumowe o poprawionej charakterystyce gwarantują doskonałe trzymanie się drogi
Nowy ZR-V wzmacnia pewność kierowcy, zachowując imponującą przyczepność i kontrolę we wszystkich sytuacjach i warunkach drogowych – od obszarów miejskich, gdzie wymagane jest żwawe przyspieszenie, po szybkie, kręte drogi lokalne, gdzie stabilność pojazdu ma kluczowe znaczenie. Dzięki podwoziu, które jest zarówno lekkie, jak i sztywne, a także elastycznemu, hybrydowemu układowi napędowemu, najnowszy SUV Hondy zapewnia właściwości jezdne zbliżone do sportowych hatchbacków.
Rama nowego ZR-V’a ma zasadniczy wpływ na wyrazisty styl i linie samochodu, jak i na jego dynamiczne zachowanie. Model jest niższy o 59 mm od CR-V (na 18-calowych oponach) i szerszy o 50 mm od HR-V, zatem niska i szeroka sylwetka zapewniła mu imponujący zarys i solidną podstawę konstrukcyjną.
Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, umocowane do lekkiej, aluminiowej, przedniej ramy pomocniczej z wytrzymałą strukturą kratownicowo-żebrową, która gwarantuje sztywność i stabilność.
Dolne przeguby kulowe przedniego zawieszenia poddano procesom hartowania, by zredukować nacisk powierzchniowy pomiędzy kulą, a kompozytowym gniazdem kuli. Dodatkowe rozwiązania redukujące tarcie obejmują: zastosowanie gniazda o niskim współczynniku tarcia w łożyskach mocowania przedniego amortyzatora, oraz optymalizację kątów osi sprężyn i amortyzatorów.
Tylne zawieszenie wielowahaczowe i pływająca rama pomocnicza odpowiadają za przewidywalne i precyzyjnym reakcje układu kierowniczego, natomiast niska masa ramy pomocniczej i poprawione tuleje zapewniają doskonałe tłumienie wibracji, drgań i hałasu. Taka konfiguracja podwozia, w połączeniu z układem kierowniczym wyposażonym w dwuzębnikowe, elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) z kontrolą sprzężenia zwrotnego i przeguby kulowe o niskim współczynniku tarcia, powoduje że prowadzenie samochodu odbywa się bez wysiłku, ale z wyjątkową reaktywnością, co pozwala kierowcy czuć się pewnie i podróżować komfortowo przy każdej prędkości. Strategiczne rozmieszczenie materiałów o ultrawysokiej wytrzymałości i klejów strukturalnych zwiększa sztywność podwozia, a w efekcie poprawia stabilność samochodu podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, zmniejszając znacznie przechyły nadwozia.
Dwuzębnikowe, elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS) jest wyposażone w łożyskowanie kolumny kierownicy zmniejszające tarcie i poprawiające wyczucie układu kierowniczego. Ponadto EPS został dostrojony, aby przekazywać doskonałe sprzężenie zwrotne i zapewnić lepszą stabilność podczas jazdy po linii prostej. Bezstykowy sensor momentu obrotowego mierzy wysiłek kierowcy włożony w używanie kierownicy, a moduł ECU określa, jaki stopień wspomagania silnika elektrycznego jest niezbędny, w wyniku czego działanie układu kierowniczego jest odczuwane jako płynne i naturalne.
Kontrolę sprzężenia zwrotnego zyskał też układ elektronicznego wspomaganie układu kierowniczego (EPS), co skutkuje bardziej precyzyjnym działaniem podczas zmiany układu kierowniczego z pozycji skrętu do linii prostej. Wpływa to na płynność prowadzenia i podnosi odporność na negatywne siły działające na układ kierowniczy, a także poprawia stabilność podczas jazdy na wprost.
- Zaawansowany zestaw systemów Honda SENSING, zwiększający bezpieczeństwo
- Imponująca odporność na zderzenia bez względu na kierunek, dzięki połączeniu materiałów o wysokiej wytrzymałości
- Najnowszy pakiet systemów wspomagających kierowcę Honda SENSING gwarantuje aktywną, stałą ochronę
- Kamera szerokokątna i szybki układ przetwarzania obrazu zwiększają zakres i dokładność rozpoznawania zagrożenia kolizją
Bezpieczeństwo na drodze od dawna ma dla Hondy ogromne znaczenie, a nowy model ZR-V jest najnowszym pojazdem wyposażonym standardowo w zaawansowany pakiet systemów Honda SENSING. Dzięki systemom bezpieczeństwa aktywnego, rozbudowanemu systemowi poduszek powietrznych i imponującej odporności kolizyjnej, najnowszy SUV Hondy dba o najwyższy poziom ochrony wszystkich pasażerów.
Wzmocnienia nadwozia łączą miękkie i sztywne elementy konstrukcyjne, w tym ramę wykonaną ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, co gwarantuje wyjątkową ochronę przed kolizją z przodu, z tyłu i z boków. Strategiczne rozmieszczenie stali o wysokiej wytrzymałości, pozwoliło uzyskać ścieżki deformacji kierujące energię kinetyczną zderzenia z dala od pasażerów.
Kompleksowa rama zbudowana jest zgodnie z technologią ACE™ Hondy. Wykorzystuje innowacyjny model konstrukcyjny nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ w przedniej ramie, składającej się z siatki połączonych ze sobą elementów strukturalnych, mających za zadanie pochłanianie i rozprowadzanie energii zderzenia czołowego. Struktura pomaga zredukować działania sił przenoszonych na przedział pasażerski i bardziej równomiernie rozdzielać energię kinetyczną przenoszoną na inne pojazdy, uczestniczące w kolizji.
W wyposażeniu znajduje się 11 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna z przodu, która w przypadku zderzenia bocznego zapobiega kolizjom pomiędzy kierowcą, a siedzącym obok pasażerem oraz przeznaczona dla tego pasażera kolanowa poduszka powietrzna. Wszystkie poduszki powietrzne w ZR-V wykorzystują opracowaną przez Hondę technologię i-SRS, dzięki czemu równomierne ciśnienie na obwodzie poduszki jest osiągane szybciej, niż w konwencjonalnym systemie.
Aby zapewnić odpowiednią dokładność i skuteczność działania systemów bezpieczeństwa aktywnego, w modelu ZR-V zastosowano najnowsze z opracowanych przez Hondę układów kamer i czujników ultradźwiękowych. Przedni układ stanowi kamera z obiektywem szerokokątnym o efektywnym kącie widzenia w poziomie wynoszącym 100 stopni, która w połączeniu z szybkim procesorem przetwarzania obrazu zwiększa precyzję wykrywania obiektów na potrzeby systemu autonomicznego hamowania, minimalizującego skutki kolizji (CMBS) oraz innych systemów.
Bezpieczeństwo w standardzie
Honda SENSING to jeden z najbardziej rozbudowanych zestawów zaawansowanych systemów bezpieczeństwa w swojej klasie, wykorzystujący dane z kamery, a także liczne, zaawansowane technologicznie sensory, by ostrzegać i wspierać kierowcę w sytuacjach stwarzających potencjalne zagrożenie.
System autonomicznego hamowania, minimalizujący skutki kolizji pomaga zatrzymać samochód, jeśli układ oceni scenariusz najechania na pojazd jadący z przodu jako nieunikniony. Układ emituje akustyczny sygnał ostrzegawczy, oraz – w razie konieczności – automatycznie wyzwala ciśnienie uruchamiające układ hamulcowy.
System zapobiegający zjeżdżaniu z pasa ruchu (RDMS) jest w ZR-V systemem bezpieczeństwa działającym w tle. Stale aktywny system ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia opuszczania pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu. Uzupełnieniem jest system utrzymywania na pasie ruchu (LKAS), który zmniejsza wysiłek za kierownicą i pozwala na utrzymanie właściwej pozycji pojazdu poprzez delikatne ingerencje w pracę układu kierowniczego, nie dopuszczające do zjechania z wybranego pasa.
ZR-V został również wyposażony w najnowszego asystenta jazdy w korku, który zmniejsza zmęczenie kierowcy podczas jazdy z niską prędkością w zatłoczonym ruchu ulicznym, pomagając utrzymać pojazd na pasie ruchu od prędkości 0 km/h. Po wyjechaniu ze strefy zatorów drogowych, system płynnie przełącza się na System utrzymania na pasie ruchu (LKAS) od prędkości około 72 km/h – jest to niższa prędkość, niż w przypadku systemów konwencjonalnych.
Niedawno zaktualizowany system rozpoznawania znaków drogowych wykrywa i automatycznie rozpoznaje ponad 90% znaków drogowych i wyświetla je na tablicy wskaźników za kierownicą. Przykładowo, system może błyskawicznie powiadomić kierowcę o zbliżaniu się lub mijaniu konkretnego znaku drogowego, jak ograniczenie prędkości lub innych znaków zakazu. System wyświetla również wstępne powiadomienia o zbliżających się znakach, aby jak najszybciej poinformować kierowcę i ułatwić mu przygotowanie się do wjazdu na skrzyżowanie.
Adaptacyjne światła przełączają automatycznie światła drogowe na światła mijania, po wykryciu pojazdu jadącego z przeciwka lub na wprost – w tym samym kierunku. Automatyczne światła drogowe są aktywowane przez przedni sensor, który automatycznie włącza reflektory podczas jazdy w nocy lub w złych warunkach, takich jak mgła.
System monitorowania uwagi kierowcy pomaga kontrolować stan zmęczenia prowadzącego, zwiększając jego koncentrację podczas długich podróży. System ten wykorzystuje czujnik kąta do pomiaru stopnia korygowania pozycji kierownicy przez kierowcę, dla utrzymania prawidłowej pozycji na pasie ruchu. Jeśli system wykryje nietypowe i utrzymujące się działanie korekcyjne, powiadomi kierowcę o konieczności zrobienia przerwy. System monitorowania uwagi kierowcy pozostaje aktywny, działając w tle, jednak użytkownicy mogą dostosować ostrzeżenia w menu ustawień na głównym wyświetlaczu ekranu audio.
- Dane techniczne
Elegance | Sport | Advance | |
SILNIK | |||
Typ silnika | i-MMD | ||
Rodzaj napędu | Inteligentny wybór trybów jazdy | ||
Pojemność skokowa (cm<sup>3</sup>) | 1993 | ||
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 81,0 x 96,7 | ||
Stopień sprężania | 13.9 ±0.26 | ||
Układ rozrządu | Łańcuch rozrządu DOHC Podwójna regulacja zmiennych faz rozrządu (VTC) | ||
Norma emisji | Euro6d ostatnia | ||
Wymagane paliwo | Benzyna (95) | ||
OSIĄGI | |||
Moc maksymalna (kW/obr.min.) | 105 przy 6000 | ||
Moc maksymalna (KM/obr.min.) | 143 przy 6000 | ||
Maksymalny moment obrotowy(Nm/obr.min.) | 186 przy 4500 | ||
Moc maksymalna silnika elektrycznego (kW [KM]) | 135 [184] | ||
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego (Nm) | 315 | ||
0-100 km/h (s) | 7,8 | 7,9 | 8,0 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 173 | ||
Poziom hałasu: mierzony w ruchu, z zewnątrz (dB) | 67.0 | ||
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA | |||
WLTC * | |||
Niska emisja CO2 g/km | 108 | 109 | 111 |
Średnia emisja CO2 g/km | 102 | 103 | 104 |
Wysoka emisja CO2 g/km | 119 | 120 | 121 |
Bardzo wysoka emisja CO2 g/km | 164 | 164 | 165 |
Uśredniona emisja CO2 g/km | 130 | 131 | 132 |
Niskie zużycie l/100 km | 4,8 | 4,8 | 4,9 |
Średnie zużycie l/100 km | 4,5 | 4,5 | 4,6 |
Wysokie zużycie l/100 km | 5,2 | 5,3 | 5,3 |
Bardzo wysokie zużycie l/100 km | 7,2 | 7,3 | 7,3 |
Uśrednione zużycie l/100 km | 5,7 | 5,8 | 5,8 |
WVTA | |||
Tlenek węgla CO (mg/km) | 144,3 | ||
Węglowodory ogółem HC (mg/km) | 14,3 | ||
Węglowodory niemetanowe NMHC (mg/km) | 11,6 | ||
Tlenki azotu NOx (mg/km) | 9,7 | ||
Cząstki stałe (mg/km) | 0,08 | ||
* Obowiązujące rozporządzenie = Emisja z układu wydechowego: Numer podstawowego aktu prawnego i najnowszego, mającego zastosowanie zmieniającego aktu prawnego: EC 715/2007, EU 2017/1347 | |||
WYMIARY | |||
Długość (mm) | 4568 | ||
Szerokość (mm) | 1840 | ||
Szerokość całkowita (mm) ze złożonymi lusterkami | 1898 | ||
Szerokość z lusterkami (mm) | 2093 | ||
Wysokość bez obciążenia (mm) | 1613 przy MRO / 1620 (nieobciążony) | ||
Rozstaw osi (mm) | 2657 | ||
Rozstaw kół przednich (mm) | 1595 | ||
Rozstaw kół tylnych (mm) | 1615 | ||
Prześwit bez obciążenia (mm) | 180 przy masie pojazdu przygotowanego do jazdy | ||
Minimalny prześwit – z pełnym obciążeniem (mm) | 129,93 przy MPW | ||
Średnica zawracania – między ścianami (m) | 11,3 (opona zewnętrzna) między krawężnikami | ||
Promień skrętu między krawężnikami (m) | 5,5 | ||
Liczba obrotów kołem kierownicy (pomiędzy skrajnymi położeniami) | 2,4 | ||
POJEMNOŚCI | |||
Zbiornik paliwa (litry) | 57 | 57 | 57 |
Liczba miejsc (osób) | 5 | 5 | 5 |
Pojemność bagażnika – podniesione tylne siedzenia (litry, VDA) | 380 | 380 | 370 |
– podniesione tylne siedzenia (litry, VDA) łącznie z bagażnikiem pod podłogą | 390 | 390 | 380 |
Pojemność bagażnika – opuszczone tylne siedzenia, do dachu (litry, VDA) | 1312 | 1312 | 1291 |
Pojemność bagażnika – opuszczone tylne siedzenia, do dachu, (litry, VDA) łącznie z bagażnikiem pod podłogą | 1322 | 1322 | 1301 |
Pojemność bagażnika – opuszczone tylne siedzenia, do linii okien (litry, VDA) | 876 | 876 | 866 |
Pojemność bagażnika – opuszczone tylne siedzenia, do linii okien, (litry, VDA) łącznie z bagażnikiem pod podłogą | 886 | 886 | 876 |
MASY | |||
Masa własna samochodu (kg) | 1589 | 1604 | 1639 |
Dopuszczalna masa samochodu gotowego do jazdy (kg) | 2100 | 2130 | 2155 |
Ładowność (kg) | 511 | 526 | 516 |
Dopuszczalny nacisk na oś – przód/tył (kg) | Przód:1120 Tył:1030 | Przód:1145 Tył:1045 | Przód:1155 Tył:1060 |
Zdolność holowania przyczepy z hamulcem (kg) | 750 | 750 | 750 |
Zdolność holowania przyczepy bez hamulca (kg) | 700 | 700 | 700 |
Dopuszczalny nacisk na hak holowniczy (kg) | 75 | 75 | 75 |
Dopuszczalne obciążenie dachu (kg) | 65 | 65 | 65 |
PRZEKŁADNIA | |||
Typ skrzyni biegów | Automatyczna | Automatyczna | Automatyczna |
Przełożenie 1. (do przodu dla CVT) | Dla silnika spalinowego: 0,806 Dla silnika elektr.: 2,455 | Dla silnika spalinowego: 0,806 Dla silnika elektr.: 2,455 | Dla silnika spalinowego: 0,806 Dla silnika elektr.: 2,455 |
Przełożenie końcowe | 3,889 | 3,889 | 3,889 |
BEZPIECZEŃSTWO | |||
Układ ABS | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – Przednia centralna | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – kierowca i pasażer z przodu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – kolanowa kierowcy | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – kolanowa pasażera | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – Poduszka powietrzna pasażera SRS z wyłącznikiem | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – boczne tył | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – boczne (przód) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Poduszki powietrzne – kurtyna boczna (przód i tył) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Wspomaganie awaryjne hamowania (BA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Redukujący skutki kolizji system autonomicznego hamowania (CMBS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Redukujący skutki kolizji system autonomicznego sterowania pedałem przyspieszenia | ⬤(Tył i Przód) | ⬤(Tył i Przód) | ⬤(Tył i Przód) |
Monitorowanie ciśnienia w oponach (DWS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Poduszka powietrzna kierowcy SRS (napełnianie jednostopniowe) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
eCall (w Europie) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
System ostrzegania o nagłym hamowaniu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
System ostrzegania przed kolizją czołową | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Pasy bezpieczeństwa z automatycznymi napinaczami (ELR) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Regulowany ogranicznik prędkości | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Inteligentny ogranicznik prędkości | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFix / I-SIZE | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Ostrzeżenie o niepożądanej zmianie pasa ruchu (LKAS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
System hamowania podczas jazdy z niską prędkością | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
System poruszania się z niską prędkością | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
System przeciwdziałający zjechaniu z drogi | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Asystent jazdy w korku | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
System rozpoznawania znaków drogowych | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
System stabilizacji toru jazdy (VSA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Aktywne zagłówki foteli z przodu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
ZABEZPIECZENIA | |||
Immobilizer | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Centralny zamek z 2 zdalnymi kluczykami | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
System alarmowy | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Funkcja odblokowania wybranych drzwi | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Roleta bagażnika | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
MATERIAŁY WNĘTRZA | |||
Panele wewnętrzne | Skóra miękka (syntetyczna) ze srebrnym wzorem | Skóra miękka (syntetyczna) ze srebrnym wzorem | Skóra miękka (syntetyczna) ze srebrnym wzorem |
Klamki wewnętrzne | CHROMOWANE W ODCIENIU PLATYNOWYM | CHROMOWANE W ODCIENIU PLATYNOWYM | CHROMOWANE W ODCIENIU PLATYNOWYM |
Pedały | Normalne | Sportowe nakładki | Sportowe nakładki |
Kierownica obszyta skórą | ⬤ Gładka | ⬤ Gładka | ⬤ Gładka |
Tapicerka | Tkanina | Łączona(materiał i skóra syntetyczna) | Pełna tapicerka skórzana z perforacją i srebrnymi przeszyciami (boki/zagłówek syntetyczne, pozostałe elementy z naturalnej skóry) |
Ekskluzywna stylizacja (zależne od rynku) | Wykończenia paneli wskaźników (kierowcy/centr.) / Wykończenia przedniej konsoli / Podłokietnik w drzwiach: z obszyciem Nawiew wentylacji/pokrętło nawiewu: Nie lakierowane | Wykończenia paneli wskaźników (kierowcy/centr.) / Wykończenia przedniej konsoli / Podłokietnik w drzwiach: z obszyciem, perłowy Nawiew wentylacji/pokrętło nawiewu: lakier czarny połysk | Wykończenia paneli wskaźników (kierowcy/centr.) / Wykończenia przedniej konsoli / Podłokietnik w drzwiach: z obszyciem, perłowy Nawiew wentylacji/pokrętło nawiewu: lakier czarny połysk |
SYSTEMY – ROZWIĄZANIA TECHNICZNE – OSIĄGI | |||
System stabilizacji toru jazdy (AHA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Asystent trybu ECON | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Tryb jazdy | ECON / NORMAL / SNOW / SPORT | ECON / NORMAL / SNOW / SPORT | ECON / NORMAL / SNOW / SPORT |
Elektryczny hamulec parkingowy z automatycznym załączaniem | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Automatyczna blokada hamulca. | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Wyświetlacz przezierny head-up | – | – | ⬤ |
Asystent ruszania na wzniesieniu (HSA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
System kontroli zjazdu ze wzniesienia | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
System Idle Stop(benzynowy) / HEV (wersje hybrydowe) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Wyświetlacz wielofunkcyjny | ⬤7 cali | ⬤7 cali | ⬤10,2 cala |
Manetki do regulacji rekuperacji | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Wskaźnik przepływu mocy | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Hamowanie regeneracyjne/System sterowania stopniem opóźnienia | – | – | – |
KOMFORT | |||
Lokalizacja gniazd ładowania akcesoriów | Przód | Przód i bagażnik | Przód i bagażnik |
Klimatyzacja | Dwustrefowa | Dwustrefowa | Dwustrefowa |
Klimatyzacja – tylne nawiewy | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Sensor wycieraczek szyb | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Haki siatki bagażnika | ⬤4 | ⬤4 | ⬤4 |
Tempomat | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Adaptacyjny tempomat | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Lusterka zewnętrzne automatycznie ustawiane na biegu wstecznym | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Podłokietnik fotela kierowcy i pasażera z przodu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektryczne sterowanie okien – przód i tył | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Fotel przedni – Elektryczna regulacja fotela kierowcy (8-kierunkowa) | Manualna 6-kierunkowa | ⬤8-kierunkowa, bez pamięci | ⬤ 8-kierunkowa, z pamięcią |
Fotel przedni – Elektryczna regulacja fotela pasażera (4-kierunkowa) | Manualna 6-kierunkowa | ⬤ 4-kierunkowa, elektryczna | ⬤ 4-kierunkowa, elektryczna |
Kieszenie foteli przednich | Pasażer | Kierowca i pasażer | Kierowca i pasażer |
Podgrzewane przednie fotele | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Podgrzewane fotele – tył | – | – | ⬤ |
Podgrzewana kierownica | – | – | ⬤ |
Działanie pilota obejmuje | Lusterka i szyby | Lusterka i szyby | Lusterka i szyby |
Schowek pod podłogą bagażnika | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Czujniki parkowania (przód 4: tył 4) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Klapa bagażnika otwierana bezdotykowo | – | ⬤ (z funkcją otwierania bagażnika ruchem nogi i samoczynnego zamykania po odejściu) | ⬤ (z funkcją otwierania bagażnika ruchem nogi i samoczynnego zamykania po odejściu) |
Dzielenie kanapy | 60/40 łatwe składanie One Touch | 60/40 łatwe składanie One Touch | 60/40 łatwe składanie One Touch |
Podłokietnik środkowy z tyłu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Kamera cofania | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Schowek na okulary | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Regulacja wzdłużna i pionowa kolumny kierownicy | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE | |||
Oświetlenie wnętrza (klamki) | – | – | ⬤ Przód/Tył linia drzwi |
Oświetlenie przestrzeni na nogi (kierowcy/pasażera) | – | ⬤ Przód tylko na linii stóp | ⬤ Przód tylko na linii stóp |
Oświetlenie wnętrza (sufitowe) | – | ⬤ Przód na linii sufitu | ⬤ Przód na linii sufitu |
Lampki oświetlenia wewnętrznego | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Lampki punktowe (z przodu) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Oświetleni punktowe z tyłu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Oświetlenie lusterka w osłonach przeciwsłonecznych | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Oświetlenie bagażnika | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
SYSTEM AUDIO I KOMUNIKACJA | |||
System głośnomówiący (HFT) BluetoothTM | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Radio cyfrowe (DAB+) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Honda CONNECT z nawigacją GARMIN (9-calowy ekran dotykowy, AM/FM/DAB, Apple Carplay i Android Auto, informacje drogowe w czasie rzeczywistym) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Głośniki | 8 | 8 | 12 |
Głośniki – System audio premium | – | – | ⬤ (BOSE) |
Głośniki – wysokotonowe z przodu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Głośniki – centralne | – | – | ⬤ |
Subwoofer | – | – | ⬤ |
Przyciski sterowania systemem audio na kierownicy | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Liczba gniazd USB z przodu | 1 gniazdo danych USB (A/2.5A) i 1 gniazdo ładujące (C/3A) | 1 gniazdo danych USB (A/2.5A) i 1 gniazdo ładujące (C/3A) | 1 gniazdo danych USB (A/2.5A) i 1 gniazdo ładujące (C/3A) |
Liczba gniazd USB z tyłu | – | 2 gniazda ładujące (C/3A) | 2 gniazda ładujące (C/3A) |
Bezprzewodowy Apple CarPlay | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Ładowanie bezprzewodowe | – | ⬤ | ⬤ |
NADWOZIE | |||
Antena | W kształcie płetwy rekina | W kształcie płetwy rekina | W kształcie płetwy rekina |
Emblemat | e:HEV | e:HEV | e:HEV |
Końcówka wydechu | – | ⬤Końcówka rury wydechowej | ⬤Końcówka rury wydechowej |
Klamki zewnętrzne | W kolorze nadwozia | W kolorze nadwozia | W kolorze nadwozia |
Osłona chłodnicy | Lakier Black-pionowe | Lakier Black-w kształcie plastra miodu | Lakier Black-pionowe |
Obudowy lusterek | W kolorze nadwozia | Czarny lakier | W kolorze nadwozia |
Typ dachu szklanego | – | – | Panoramiczny |
Przyciemniane szyby | – | ⬤ | ⬤ |
Spoiler | ⬤W kolorze nadwozia | ⬤W kolorze nadwozia | ⬤W kolorze nadwozia |
Ekskluzywna stylizacja (zależne od rynku) | Zderzak przedni: Standardowy Dolny zderzak przedni/tylny: czarny nie lakierowany Płyta ochronna zderzaka czarna nie lakierowana Zderzak tylny: Standardowy | Zderzak przedni: Sport Dolny zderzak przedni/tylny: czarny lakierowany Płyta ochronna zderzaka lakierowana – metaliczna ciemnoszara Zderzak tylny: zintegrowane wykończenie | Zderzak przedni: Standardowy Dolny zderzak przedni/tylny: czarny lakierowany Płyta ochronna zderzaka lakierowana – metaliczna jasnoszara Zderzak tylny: zintegrowane wykończenie |
Dekoracyjne ramki okien | Czarny o niskim połysku | Czerń fortepianowa | Czerń fortepianowa |
OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE | |||
Aktywne doświetlanie zakrętów | – | – | ⬤ |
Adaptacyjne światła drogowe | – | – | ⬤ |
Autonomiczne reflektory | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Reflektory samopoziomujące | – | – | ⬤ |
Światła do jazdy dziennej LED | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Reflektory z funkcją powitania/pożegnania (funkcje Coming Home/Leaving Home) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Typ reflektorów | LED | LED | LED |
System wspomagania świateł drogowych (HSS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Światła tylne | LED | LED | LED |
Przedni kierunkowskaz | LED | LED | LED |
KOŁA I OPONY | |||
Koło dojazdowe/Zestaw naprawczy przebitej opony | Zestaw naprawczy do opon | Zestaw naprawczy do opon | Zestaw naprawczy do opon |
Rozmiar opon Przód/Tył | 225/55 R18 | 225/55 R18 | 225/55 R18 |
Felgi aluminiowe (“-” stalowe) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Rozmiar i kolor felg | 18-calowe aluminiowe ciemnoszare | 18-calowe aluminiowe czarne matowe | 18-calowe aluminiowe błyszczące czarne, z diamentowo szlifowaną powierzchnią |
Źródło: Honda