Strona poświęcona motoryzacji
  • Grupa Volkswagen zaprezentowała studium autonomicznego samochodu podczas wydarzenia Chantilly Arts & Elegance
  • Prototyp pokazuje kierunek, w którym będzie rozwijać się mobilność w nadchodzącej dekadzie
  • Modułowa koncepcja wnętrza ułatwia dostosowanie do potrzeb w ramach usług mobilności

Poznań, 26 września 2022 – Podczas wydarzenia Chantilly Arts & Elegance pod Paryżem Grupa Volkswagen zaprezentowała innowacyjny model studyjny pojazdu, który zdefiniuje na nowo mobilność przyszłości na długich trasach. Przedstawiony samochód elektryczny to prototyp Innovation Experience Vehicle (IEV), który jest w stanie jeździć autonomicznie (na poziomie 5) i pokazuje kierunek, w którym mobilność będzie się rozwijać w najbliższej dekadzie. Modułowa koncepcja wnętrza samochodu sprawia, że jest on elastyczną i ekologiczną alternatywą dla lotów na krótkich dystansach. Prototyp Gen.Travel powstał, by sprawdzić reakcje klientów na nowe koncepcje i funkcjonalności. Jeśli będą one pozytywne, poszczególne funkcje mogą później trafić do pojazdów produkowanych seryjnie.Tworząc GEN.TRAVEL, Grupa Volkswagen opracowała pełne innowacji studium, które stanowi zupełnie nową kategorię pojazdów w portfolio premium pomiędzy sedanem a minivanem. „Dzięki strategii NEW AUTO Grupa Volkswagen definiuje mobilność dla przyszłych pokoleń – zrównoważoną i cyfrową” – mówi dr Nikolai Ardey, szef Volkswagen Group Innovation. „W grupowym dziale Volkswagen Innovation Research dalej rozwijamy tę ideę, pokazując, jak nasi klienci będą mogli doświadczać mobilności w przyszłości – na przykład jako usługi. Dzięki GEN.TRAVEL już dziś możemy doświadczyć tego, co będzie możliwe w najbliższej przyszłości dzięki innowacyjnej technologii. Podróż od drzwi do drzwi na nowym poziomie. Bez emisji i bez stresu.”

GEN.TRAVEL jeździ autonomicznie, przemienia kierowcę z zrelaksowanego pasażera, który ma teraz czas na inne czynności: pracę, relaks, rozrywkę czy rodzinę. „GEN.TRAVEL pokazuje przedsmak tego, jak będzie wyglądać mobilność w przyszłości, jak będzie wyglądać jazda autonomiczna. Auto ma niezwykle wyrazisty design. W ten sposób, w dobie technicznej perfekcji i praktycznie nieograniczonych możliwości, ‘forma nie podąża za funkcją’, a staje się raczej ‘formą podążającą za wolnością’. Samochody będą nie tylko lepsze, lecz także bardziej ekscytujące niż kiedykolwiek wcześniej” – mówi Klaus Zyciora, szef designu Grupy Volkswagen.

GEN.TRAVEL ma unikatową, modułową koncepcję wnętrza, dzięki czemu można je szybko dostosować do różnych potrzeb pasażerów. W zależności od konfiguracji, w pojeździe zmieści się do czterech osób. W przypadku podróży służbowych, można fotele ustawić naprzeciw siebie, ze stolikiem pośrodku. Odpowiednie oświetlenie wnętrza tworzy przyjemne środowisko pracy i pozwala uniknąć choroby lokomocyjnej. Konfiguracja w układzie nocnym umożliwia przekształcenie foteli w dwa łóżka, które można rozłożyć do pozycji całkowicie płaskiej.

Innowacyjny system przytrzymywania pasażerów w czasie jazdy zapewnia im maksymalne bezpieczeństwo nawet w pozycji leżącej. System oświetlenia wnętrza GEN.TRAVEL jest opracowany w taki sposób, by zwiększyć produkcję melatoniny, co pozwoli pasażerom zasnąć i obudzić się w naturalny sposób. W przypadku rodzinnych wycieczek, GEN.TRAVEL może być skonfigurowany tak, aby zabawiać dzieci za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR). Wszystkie elementy interfejsu HMI (human-machine interface) są produkowane przy użyciu zrównoważonych materiałów, naturalnych lub pochodzących z recyklingu.

Futurystyczne kształty nadwozia GEN.TRAVEL można podzielić na dwie części – oszklona część łączy się płynnie z dolną partią, która kryje wszystkie technikalia. Dolna krawędź okien znajduje się bardzo nisko, dzięki czemu widoczność z kabiny jest bardzo dobra. Świetne wygłuszenie sprawia, że do pasażerów nie docierają niemal żadne odgłosy z zewnątrz. Unoszone do góry drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.

By zmaksymalizować komfort jazdy, GEN.TRAVEL został wyposażony w aktywne zawieszenie eABC, które podczas jazdy analizuje ruchy pionowe i poprzeczne, pojawiające się podczas przyspieszania, hamowania czy pokonywania zakrętów. Na tej podstawie dopasowuje sposób pracy. Sztuczna inteligencja i w pełni autonomiczna jazda w konwojach są wykorzystywane do zwiększenia zasięgu przy dalekich podróżach.

Źródło: Volkswagen

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 2 571
    • 950
    • 1 281 493
    • 203 675