Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie, 5marca 2018 roku: Dacia przekroczyła właśnie liczbępięciu milionów sprzedanych samochodów od 2004 roku na wszystkich rynkach imiliona we Francji. W ciągu 15 lat Dacia przeszła od jednego modelu do gamy sześciumodeli. Jest wierna swojej zasadzie i nadal oferuje najlepszy stosunekparametrów użytkowych do ceny.
Przełomowy 2017 rok doskonale odzwierciedla dynamikę wzrostu:
- Sandero jest ulubionym samochodem w Europie. Zajmuje pierwsze miejsce w rankingach sprzedaży wśród klientów indywidualnych.
- Wzrost sprzedaży o 12% do 655000 sztuk.
- Dacia pobiła rekord sprzedaży lub udziału w rynku w 25 krajach.
Udało się stworzyć silną i trwałą więź pomiędzy marką a klientami, którzy stali się fanami Dacii.
Od 2004 roku marka wypracowała własną pozycję, która jest odmienna od pozostałych producentów w branży motoryzacyjnej. Zamiast walki o stałe wzbogacanie wyposażenia samochodów, Dacia koncentruje się na oferowaniu klientom dokładnie tego, co potrzebne.
François Mariotte, dyrektor sprzedaży i marketingu powiedział – „Dacia doskonale wpisuje się w nowy model konsumpcji, w którym klienci decydują się na „mniej i lepiej”. Wybierają bardziej wytrzymałe produkty dobrej jakości za rozsądną cenę, które są jednocześnie komfortowe i estetyczne. Jest to główna tendencja widoczna na przykład w branży meblarskiej, lotniczej czy odzieżowej. Dacia jako jedyny producent samochodów reaguje na tę tendencję i oferuje milionom klientów zakup nowego i niezawodnego samochodu w bezkonkurencyjnej cenie”.
Nowością w 2018 roku jest Lodgy wyposażone w modułowe siedzenia Smart Seats w trzecim rzędzie, aby lepiej sprostać rodzinnym potrzebom i komfortowo przewieźć nawet siedem osób. Trzeci rząd składa się z dwóch przestronnych i komfortowych siedzeń dla dzieci lub dorosłych i jest podzielony na dwie części. Każde z siedzeń można złożyć, kładąc oparcie na siedzeniu lub ustawiając złożone siedzenie pionowo za drugim rzędem, lub wyjąć. W razie potrzeby samochód można zmienić w wersję sześcio- lub pięciomiejscową z dużą lub bardzo dużą przestrzenią ładunkową. Nowe możliwości aranżacji kabiny Lodgy oznaczają dużo przestrzeni dla całej rodziny i większy komfort na co dzień.
Nowa rodzina Stepway
Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Dacia zaprezentuje serie limitowane modeli Stepway Sandero, Lodgy, Dokker i Logan MCV (dostępne w zależności od kraju). Limitowana edycja ma całkowicie nowy wygląd a modele Sandero oraz Logan MCV zostały po raz pierwszy wyposażone w automatyczną klimatyzację.
Nowa seria wyróżnia się z zewnątrz następującymi elementami:
– Nowym lakierem Beżowy Dune, który będzie dostępny w nowym Dusterze.
– Wyjątkowymi 16-calowymi, dwukolorowymi kołpakami łączącymi odcień Sparkling Silver i Glossy Black (dostępne w zależności od rynku). Dzięki temu powstaje efekt diamentowanej felgi aluminiowej, która ma atrakcyjny wygląd i jest łatwa w utrzymaniu.
– Czarnym elementem ozdobnym z oznakowaniem Stepway na słupkach drzwi.
– Obudowami lusterek bocznych w błyszczącym czarnym kolorze z podobnym elementem ozdobnym w dolnej części jak na słupkach drzwi.
Pasażerowie mogą cieszyć się oryginalnym wnętrzem:
– klimatyzacja w Sandero i Logan MCV w serii limitowanej,
– ekskluzywna czarna i jasnoszara tapicerka podkreślona kontrastującymi przeszyciami i wyhaftowaną na środku przednich siedzeń nazwą Stepway,
– wloty powietrza i deska rozdzielcza z satynowymi chromowanymi detalami i elementami ozdobnymi,
– przednie i tylne dywaniki z szarymi przeszyciami.
Źródło: Renault