Strona poświęcona motoryzacji

Spectre przechodzi obecnie testy w ekstremalnych warunkach pogodowych w dwóch lokalizacjach w RPA. Definiujące gatunek w pełni elektryczne supercoupé Rolls-Royce’a przejechało już prawie dwa miliony kilometrów, kończąc trzecią fazę najbardziej rygorystycznego programu testów, jaki kiedykolwiek opracowano w 118-letniej historii marki.

  • Rolls-Royce kontynuuje program testowania w pełni elektrycznego Spectre na dystansie 2,5 miliona kilometrów
  • Prawie 2 miliony kilometrów testów na całym świecie
  • Testy w ekstremalnych warunkach pogodowych przeprowadzane obecnie w RPA w temperaturze 50°C
  • Teoria „zysków krańcowych” wykorzystana do wprowadzenia znacznych ogólnych ulepszeń
  • Widmo zostanie poddane cyklowi przez „ostatnie cztery sezony” warunków ratyfikacji wyników
  • Końcowy proces „Analizy stylu życia” zakończy testy Spectre


„Spectre już zapewnił sobie miejsce jako najbardziej oczekiwany Rolls-Royce w historii. Ten niezwykły i rewolucyjny samochód reprezentuje początek śmiałej ery elektrycznej marki, a także nasze niekwestionowane przywództwo technologiczne w segmencie superluksusowych przestrzeni. Jednocześnie ten rozległy, ambitny i wymagający proces testowania symbolizuje naszą obietnicę zapewnienia, że ​​Spectre będzie bez wątpienia pierwszym Rolls-Royce’em. Głębokim aspektem naszego podejścia do tej drogocennej marki jest inspirowanie wielkości we wszystkim, co robimy, a dzięki Spectre wznosimy doświadczenie motoryzacyjne na niezrównane wyżyny, tworząc nowy punkt odniesienia. To spełnienie tej obietnicy leży u podstaw ciągłego sukcesu marki i napędza nasze ciągłe skupienie się na spełnianiu i przekraczaniu
Torsten Müller-Ötvös, dyrektor generalny Rolls-Royce Motor Cars

„Powód naszego niezwykłego i niespokojnego globalnego procesu testowania jest prosty: nigdy wcześniej nie było samochodu takiego jak Spectre. Jako pierwszy w pełni elektryczny Rolls-Royce, Spectre reprezentuje nie tylko nowy paradygmat w naszej technologii, ale cały przyszły kierunek naszej marki. Tylko inżynierowie Rolls-Royce’a mogli wymyślić tę zdumiewającą podróż i tylko inżynierowie Rolls-Royce’a mogli ją podjąć: zadaniem nie jest testowanie samochodu, ale podniesienie poziomu doskonałości motoryzacyjnej.
Dr Mihiar Ayoubi, dyrektor ds. inżynierii, Rolls-Royce Motor Cars

ROLLS-ROYCE SPECTRE: TESTY W CIEPŁEJ POGODZIE

Spectre, w pełni elektryczne super coupé Rolls-Royce’a, które definiuje gatunek, przejechało już prawie dwa miliony kilometrów, kończąc trzecią fazę najbardziej rygorystycznego programu testów, jaki kiedykolwiek opracowano w 118-letniej historii marki. To przewyższyło już każdy wcześniejszy program testowy Rolls-Royce’a – i wciąż jest daleki od zakończenia.

Spectre przechodzi obecnie testy ekstremalnych upałów w dwóch miejscach w Afryce Południowej: Augrabies w Przylądku Północnym; i Franschhoek, „French Corner” na terenach winiarskich Western Cape. Stabilny, ale kontrastujący klimat zapewnia jedne z najlepszych letnich warunków jazdy na świecie, z suchymi i ekstremalnie gorącymi warunkami na północy i bardziej wilgotnymi warunkami w stylu śródziemnomorskim na południu. W najgorętszych temperaturach może przekraczać 50°C, podczas gdy w południowym regionie występują różnorodne powierzchnie i tereny, w tym kręte wiejskie drogi pełne żwiru, kurzu i brudu. Naprawdę testowe warunki, pod każdym względem.

Na tym etapie inżynierowie obserwują i udoskonalają każdy system, element sprzętowy i protokół oprogramowania, które zostały opracowane w ciągu prawie dwóch milionów kilometrów ciągłych testów. Tylko dzięki tak skrupulatnym ocenom eksperci techniczni Rolls-Royce’a mogą osiągnąć wymagający poziom wyrafinowania jazdy, który jest tak kluczowy dla doznań uwielbianych przez klientów, i z powodzeniem przełożyć definiujący markę „Magic Carpet Ride” na nowy paradygmat w pełni elektryczny.

Podczas testów Spectre każda z 25 000 oddzielnych funkcji związanych z osiągami samochodu została skrupulatnie dostosowana, aby zapewnić kwintesencję wrażeń Rolls-Royce’a. Wprowadzane obecnie udoskonalenia są zgodne z zasadami „zysków krańcowych”, w których indywidualne, bardzo małe i przyrostowe korekty łącznie dają znaczną ogólną poprawę. Chociaż teoria ta jest szeroko stosowana i sprawdzona w sporcie elitarnym i biznesie wysokiego szczebla, jest wykorzystywana podczas testów Spectre w niespotykanym dotąd stopniu, jako część szerszego procesu walidacji określanego wewnętrznie jako Rolls-Royce Finishing School.

Przykłady skrupulatnej dbałości o szczegóły, której poddawane są prototypy Spectre, są różnorodne, ale często niemożliwe do oszacowania, ponieważ odzwierciedlają osąd i instynkt niezrównanej i wieloletniej elity inżynierów marki. Na przykład ponad 1500 godzin poświęcono już na dopracowanie hamowania regeneracyjnego samochodu, aby zapewnić, że jest ono bezwysiłkowe, ale obecne. Sprzęt do rejestrowania danych przetwarza dane wejściowe czujników generowane przez tę siłę hamowania, aby zapewnić, że regulacje nie zagrożą ogólnemu spokojowi Spectre w każdych warunkach jazdy. Jednak tylko doświadczenie i ocena długoletnich inżynierów Rolls-Royce’a mogą zapewnić, że po zakończeniu testów samochód będzie spełniał niepowtarzalne standardy wymagane do zapewnienia wzniosłego wyrazu doświadczeń Rolls-Royce’a.

Podobnie, stabilizacja zapobiegająca przechylaniu jest dostosowywana tak, aby odzwierciedlała dynamiczną obietnicę dramatycznej konstrukcji super-coupé Spectre, a jednocześnie zapewniała charakterystyczne dla marki właściwości „Magic Carpet Ride”. W Afryce Południowej testy te mają szczególne znaczenie, ponieważ wysokie temperatury mogą zmienić twardość gumowych elementów zawieszenia, zapewniając parametr, który jest zarezerwowany na podstawie wyników testów w ekstremalnie niskich temperaturach.

To wyczerpujące podejście zostało również zastosowane w celu zapewnienia odpowiedniej jakości kolorów i jasności dla teatru światła, który pojawia się po otwarciu drzwi autokaru Spectre. Aby zapewnić poczucie harmonii w kabinie, niezależnie od zewnętrznych warunków oświetleniowych, wszystkie oświetlenie wewnętrzne, w tym słynna podsufitka Bespoke Starlight, zestaw wskaźników i interfejs SPIRIT, muszą być idealnie skoordynowane. Wymaga to szczegółowej analizy globalnego zakresu i rodzajów ekspozycji na światło słoneczne, aby zapewnić spójność jakości kolorów w każdym miejscu na świecie, w którym znajduje się Spectre.

Gdy samochód zbliża się do późniejszych faz wyczerpującego programu testów, zostaną wprowadzone dalsze poprawki w materiałach uszczelniających, aby zapewnić słynne właściwości aerodynamiczne Rolls-Royce’a. Ten proces jest niezbędny, ponieważ gumowe materiały uszczelniające zachowują się inaczej w różnych temperaturach. Na przykład podczas fazy testowania Spectre w Arjeplog w Szwecji uszczelki twardniały w temperaturach poniżej zera. Z kolei w Afryce Południowej inżynierowie Rolls-Royce’a będą oceniać właściwości akustyczne uszczelek zmiękczonych w wyższych temperaturach. Dlatego ich praca polega na znalezieniu optymalnej równowagi, aby zapewnić izolację kabiny we wszystkich ekstremalnych warunkach klimatycznych.

W Afryce Południowej iw całym pozostałym programie system audio zostanie również dostrojony i dopracowany, aby uzyskać ułamkową poprawę jakości dźwięku oferowanego przez 17 głośników Spectre. Po wstępnych testach i kalibracji w warunkach laboratoryjnych system jest obecnie poddawany wyczerpującym testom w rzeczywistych warunkach. Stosowana jest specjalnie dobrana lista odtwarzania prezentująca szeroki zakres gatunków reprezentujących pełne spektrum wymagań dźwiękowych.

To zaangażowanie w zapewnienie doskonałych parametrów akustycznych rozciąga się na kluczowe funkcje samochodu. Badano nawet prędkość, z jaką zamykają się samozamykające się drzwi autokaru, aby upewnić się, że podczas zamykania generowany jest doskonały poziom pozytywnego hałasu.

ROLLS-ROYCE SPECTRE: NIEZWYKŁE PRZEDSIĘWZIĘCIE BLISKO ZAKOŃCZENIA

Po pełnej analizie doświadczeń i danych zebranych w Republice Południowej Afryki oraz wdrożeniu odpowiednich działań i środków program testowania Spectre będzie ukończony w około 80% i rozpocznie się ostateczna faza ratyfikacji. Obejmuje to poddanie samochodu skondensowanemu programowi testów „przez cały sezon”, w tym ponowne wizyty w arktycznych krańcach Arjeplog i bardziej umiarkowanych warunkach na Lazurowym Wybrzeżu.

Ostatnie 500 000 kilometrów testów Spectre skupi się na analizie stylu życia. W tym zastrzeżonym procesie testowym Spectre będzie testowany w sytuacjach superluksusowych i przypadkach użycia specyficznych dla klientów Rolls-Royce, aby upewnić się, że Spectre działa zgodnie z wymaganiami w centrach globalnych megamiast, wokół nowych i historycznych luksusowych destynacji oraz w innych ustawieniach współmiernych do potrzeb, przyzwyczajeń i stylu życia właścicieli.

ROLLS-ROYCE SPECTRE: PODSTAWY TESTOWANIA

Przed dostawą pierwszych samochodów do klientów, zaplanowaną na czwarty kwartał 2023 r., Spectre przeszedł wyczerpujące testy mające na celu odtworzenie prawie 400 lat normalnego użytkowania w niektórych z najbardziej ekstremalnych warunków na Ziemi. W sumie samochód pokona ponad 2,5 miliona kilometrów – odpowiednik 62-krotnego okrążenia kuli ziemskiej.

Testy rozpoczęły się zimą 2021 roku w specjalnym ośrodku testowym w Arjeplog w Szwecji, zaledwie 55 kilometrów od koła podbiegunowego. W temperaturach sięgających -40°C inżynierowie Rolls-Royce’a zbadali i udoskonalili każdy aspekt osiągów i prowadzenia Spectre na śniegu i lodzie, a także wszelkie skutki długotrwałego ekstremalnego mrozu na akumulatory samochodu i inne układy elektroniczne.

Po pomyślnym zakończeniu tego badania Spectre spędził lato 2022 roku w bardziej słonecznych, ale nie mniej wymagających klimatach Riwiery Francuskiej i wokół Lazurowego Wybrzeża. Obejmowało to testy na historycznym poligonie Autodrome de Miramas, dawnym torze Grand Prix, który obecnie oferuje ponad 60 kilometrów zamkniętych tras i 20 najnowocześniejszych torów testowych. Większość testów przeprowadzono jednak na prowansalskich terenach wiejskich, oceniając możliwości Spectre w rzeczywistych warunkach w obszarze, w którym wiele samochodów produkcyjnych prawdopodobnie spędzi swoje życie.

EMISJE I ZUŻYCIE CO2.

WLTP: Zużycie energii: 2,9 mil/kWh. / 21,5 kWh/100 km*. Zasięg w trybie elektrycznym: 323 mile / 520 kilometrów*. Emisja CO2 0 g/km.

*Wstępne dane jeszcze niepotwierdzone, mogą ulec zmianie.

Źródło: Rolls-Royce

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 2 845
    • 1 014
    • 1 281 767
    • 203 739