Strona poświęcona motoryzacji

Firma Volvo Cars ogłosiła wyniki sprzedaży po pierwszym półroczu 2019 roku. W tym okresie do klientów trafiła rekordowa liczba aut: 340 826, co oznacza 7,3% wzrost w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku, gdy salony opuściło 317 639 pojazdów.

Po pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku firma Volvo Cars odnotowała wzrost na trzech kluczowych kontynentach: w Chinach, USA i w Europie. Największą dynamiką wzrostu sprzedaży może się pochwalić Państwo Środka, gdzie padł rekord sprzedaży w czerwcu, jak i w całym półroczu. Dynamika wzrostu sprzedaży Volvo była wyższa niż pozostałych graczy segmentu premium w Chinach, USA i Europie. To przekłada się na wzrost udziału rynkowego Volvo w tych regionach.

Dobre wyniki półroczne to zasługa dużego popytu na SUV-y marki Volvo. Największy popyt odnotowały modele: XC60, XC40 oraz XC90. W osiąganiu kolejnych wzrostów pomogły także najnowsze propozycje marki, czyli V60, V60 Cross Country i S60. Ten ostatni jest produkowany w USA i eksportowany do innych krajów na całym świecie, w tym do Polski. Dodatkowy potencjał wzrostu dostarczą marce samochody z „miękkim” napędem hybrydowym, których produkcja ruszyła w kwietniu bieżącego roku.

W czerwcu 2019 firma Volvo Cars sprzedała 62 775 samochodów, o 2% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Spadek nastąpił w Europie, gdzie sprzedaż w tym miesiącu spadła o 9 % osiągając poziom 30 234 samochodów. Ten spadek to efekt zmian podatkowych w Szwecji powiązane z poziomem emisji spalin nowych aut. Na macierzystym rynku Volvo sprzedaż w czerwcu 2019 była aż o 41% niższa niż w czerwcu 2018. Ten chwilowy trend wpłynął na wynik całej sprzedaży w Europie, ponieważ na naszym kontynencie, to właśnie Szwecja jest największym rynkiem zbytu.

Mimo korekty w Szwecji, przez pierwszych sześć miesięcy cała europejska sprzedaż firmy utrzymywała się na stałym poziomie z 6% wzrostem, na czele z SUV-ami XC40 i XC60 oraz nowością: V60. Łączna sprzedaż w okresie od stycznia do czerwca wyniosła 174 398 samochodów, a Wielka Brytania i Niemcy odnotowały wzrost odpowiednio o 29,6% i 32%.

Firma odnotowała najwyższą w historii sprzedaż w pierwszym półroczu w Chinach 67 741 samochodów, co stanowi wzrost o 10,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Silny popyt na produkowane lokalnie modele XC60 i S90 doprowadził do wzrostu wolumenu w okresie sześciu miesięcy. Również w czerwcu Volvo odnotowało najwyższą sprzedaż w Chinach w ciągu jednego miesiąca, sprzedając 13 238 samochodów, co oznacza wzrost o 13,3%.

Sprzedaż Volvo w USA osiągnęła 50.120 samochodów w pierwszej połowie roku, co stanowi wzrost o 5,2 % w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Tutaj listę bestsellerów otwierają modele XC90, XC60 i XC40. W czerwcu sprzedaż w USA osiągnęła 9 934 samochody, co stanowi wzrost o 0,7%. Marka jest na najlepszej drodze, by powrócić na rynku amerykańskim do poziomu sprzedaży sprzed ponad 10 lat.

 Szczegółowy podział sprzedaży regionalnej przedstawiono poniżej.

Czerwiec Pierwsze półrocze
2018 2019 Zmiana 2018 2019 Zmiana
Europa 33,213 30,234 -9% 164,480 174,398 6%
Chiny 11,688 13,238 13.3% 61,480 67,741 10.2%
USA 9,868 9,934 0.7% 47,622 50,120 5.2%
Inne rynki 9,289 9,369 0.9% 44,057 48,567 10.2%
Razem 64,058 62,775 -2% 317,639 340,826 7.3%

Bestsellerem marki pozostaje model XC60, który w pierwszym półroczu bieżącego roku znalazł 97,203 nabywców (2018: 88,786 sztuk). Za nim znalazł się model XC40 z wynikiem 61,864 sztuk (2018: 23,741). Podium zamyka model XC90 z wynikiem 47,818 aut (2018: 47,658).

Źródło: Volvo

 

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 5
    • 745
    • 319
    • 1 282 658
    • 204 079