Firma Volvo Cars ogłosiła wyniki sprzedaży po pierwszym półroczu 2019 roku. W tym okresie do klientów trafiła rekordowa liczba aut: 340 826, co oznacza 7,3% wzrost w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku, gdy salony opuściło 317 639 pojazdów.
Po pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku firma Volvo Cars odnotowała wzrost na trzech kluczowych kontynentach: w Chinach, USA i w Europie. Największą dynamiką wzrostu sprzedaży może się pochwalić Państwo Środka, gdzie padł rekord sprzedaży w czerwcu, jak i w całym półroczu. Dynamika wzrostu sprzedaży Volvo była wyższa niż pozostałych graczy segmentu premium w Chinach, USA i Europie. To przekłada się na wzrost udziału rynkowego Volvo w tych regionach.
Dobre wyniki półroczne to zasługa dużego popytu na SUV-y marki Volvo. Największy popyt odnotowały modele: XC60, XC40 oraz XC90. W osiąganiu kolejnych wzrostów pomogły także najnowsze propozycje marki, czyli V60, V60 Cross Country i S60. Ten ostatni jest produkowany w USA i eksportowany do innych krajów na całym świecie, w tym do Polski. Dodatkowy potencjał wzrostu dostarczą marce samochody z „miękkim” napędem hybrydowym, których produkcja ruszyła w kwietniu bieżącego roku.
W czerwcu 2019 firma Volvo Cars sprzedała 62 775 samochodów, o 2% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Spadek nastąpił w Europie, gdzie sprzedaż w tym miesiącu spadła o 9 % osiągając poziom 30 234 samochodów. Ten spadek to efekt zmian podatkowych w Szwecji powiązane z poziomem emisji spalin nowych aut. Na macierzystym rynku Volvo sprzedaż w czerwcu 2019 była aż o 41% niższa niż w czerwcu 2018. Ten chwilowy trend wpłynął na wynik całej sprzedaży w Europie, ponieważ na naszym kontynencie, to właśnie Szwecja jest największym rynkiem zbytu.
Mimo korekty w Szwecji, przez pierwszych sześć miesięcy cała europejska sprzedaż firmy utrzymywała się na stałym poziomie z 6% wzrostem, na czele z SUV-ami XC40 i XC60 oraz nowością: V60. Łączna sprzedaż w okresie od stycznia do czerwca wyniosła 174 398 samochodów, a Wielka Brytania i Niemcy odnotowały wzrost odpowiednio o 29,6% i 32%.
Firma odnotowała najwyższą w historii sprzedaż w pierwszym półroczu w Chinach 67 741 samochodów, co stanowi wzrost o 10,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Silny popyt na produkowane lokalnie modele XC60 i S90 doprowadził do wzrostu wolumenu w okresie sześciu miesięcy. Również w czerwcu Volvo odnotowało najwyższą sprzedaż w Chinach w ciągu jednego miesiąca, sprzedając 13 238 samochodów, co oznacza wzrost o 13,3%.
Sprzedaż Volvo w USA osiągnęła 50.120 samochodów w pierwszej połowie roku, co stanowi wzrost o 5,2 % w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Tutaj listę bestsellerów otwierają modele XC90, XC60 i XC40. W czerwcu sprzedaż w USA osiągnęła 9 934 samochody, co stanowi wzrost o 0,7%. Marka jest na najlepszej drodze, by powrócić na rynku amerykańskim do poziomu sprzedaży sprzed ponad 10 lat.
Szczegółowy podział sprzedaży regionalnej przedstawiono poniżej.
Czerwiec | Pierwsze półrocze | |||||
2018 | 2019 | Zmiana | 2018 | 2019 | Zmiana | |
Europa | 33,213 | 30,234 | -9% | 164,480 | 174,398 | 6% |
Chiny | 11,688 | 13,238 | 13.3% | 61,480 | 67,741 | 10.2% |
USA | 9,868 | 9,934 | 0.7% | 47,622 | 50,120 | 5.2% |
Inne rynki | 9,289 | 9,369 | 0.9% | 44,057 | 48,567 | 10.2% |
Razem | 64,058 | 62,775 | -2% | 317,639 | 340,826 | 7.3% |
Bestsellerem marki pozostaje model XC60, który w pierwszym półroczu bieżącego roku znalazł 97,203 nabywców (2018: 88,786 sztuk). Za nim znalazł się model XC40 z wynikiem 61,864 sztuk (2018: 23,741). Podium zamyka model XC90 z wynikiem 47,818 aut (2018: 47,658).
Źródło: Volvo