ngolstadt/Neckarsulm, 4 marca 2025 r. – Nowe Audi A6 Avant* wyznacza standardy designu i jak żaden inny pojazd reprezentuje jakość oraz komfort w wyższej klasie segmentu premium. Zachwyca przemyślaną koncepcją nadwozia i dużą wszechstronnością, oferując mnóstwo przestrzeni zarówno na co dzień, jak i na wymagające aktywności rekreacyjne. Niezależnie od tego, czy mówimy o długich trasach czy jeździe po mieście, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne oraz skrętna oś tylna zapewniają w równym stopniu płynną jazdę i sportowe prowadzenie. Modele Audi A6 Avant* bazują na platformie Premium Platform Combustion (PPC), są napędzane nowoczesnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które dzięki technologii miękkiej hybrydy MHEV plus są bardziej wydajne i dynamiczne. Dodatkowe zalety to intuicyjna obsługa i systemy multimedialne, nowa cyfrowa technologia oświetlenia oraz inteligentne systemy wspomagania kierowcy.
Od 1977 roku nazwa Avant oznacza pojazdy, które łączą sportową i elegancką stylistykę, doskonałą funkcjonalność i wyjątkową dynamikę jazdy. Czterdzieści osiem lat po debiucie Audi 100 Avant, A6 Avant* rozpoczyna nową erę.
Prezes Audi Gernot Döllner: „Piszemy kolejny rozdział w historii naszego Avanta. Nowe Audi A6 łączy elegancki i dynamiczny design z wyjątkową aerodynamiką. Układy napędowe, które są ekonomiczne, a jednocześnie zapewniają wysokie osiągi, oraz najnowocześniejsza technologia zawieszenia łączą sportowy charakter z wysokim poziomem komfortu, sprawiając, że podróżowanie A6 jest doświadczeniem pierwszej klasy”. Wraz z tym modelem firma kontynuuje również swoją główną inicjatywę produktową, która rozpoczęła się w 2024 roku. Modernizacja i odmłodzenie portfolio produktów jest częścią Agendy Audi, dzięki której marka pozycjonuje się na przyszłość w obliczu wzmożonej konkurencji. „Wraz z A6 odnawiamy teraz ważną serię modeli” – powiedział Döllner.
Podobnie jak nowe Q5 i A5, nowe A6 Avant* jest również oparte na platformie Premium Combustion (PPC). Architektura elektroniczna E³ 1.2 zapewnia nowoczesną łączność, aktualizacje i funkcje cyfryzacji we wszystkich nowych modelach.
Elegancki i dynamiczny: wygląd zewnętrzny
Dzięki długiemu rozstawowi osi, dużym kołom i wyrzeźbionej karoserii, nowe Audi A6 Avant* ma idealne proporcje. Współgranie wyrazistych powierzchni i dynamicznych linii nadaje mu wyraz elegancji i sportowego charakteru. Przyczynia się do tego również połączenie szerokiego rozstawu kół i mocnych „ramion” z wydłużoną maską silnika. Zredukowany język projektowy modelu nadaje mu funkcjonalny i ponadczasowy charakter.
Przód charakteryzuje się nisko umieszczoną ramą Singleframe, która rozciąga się do dolnej krawędzi przedniego zderzaka. Wraz z eleganckimi reflektorami i uniesionymi pierścieniami Audi, nadaje A6 Avant* uderzający, skoncentrowany i dystyngowany wyraz. Trójwymiarowo wymodelowane kurtyny powietrzne umieszczone pod reflektorami nadają zderzakowi mocny i sportowy wygląd.
Trzy płynne linie nadają sylwetce dynamiczny charakter, przy czym dwie z nich tworzą wyraźnie zaznaczone muskularne sekcje reprezentujące napęd na wszystkie koła quattro. Mocno wystające z powierzchni ramion nadkola przy przednich i tylnych kołach nawiązują do Audi Ur-quattro i stanowią kluczowy element DNA designu Audi. „Uwidacznianie technologii” jest centralną zasadą projektową marki. Trzecia linia biegnie wzdłuż progu, wizualnie łącząc przód z tyłem i nadając A6 wrażenie ruchu nawet podczas postoju. Mocno napięta linia dachu przechodzi w wyrazisty spojler dachowy, który rozpościera się nad sportową, delikatnie opadającą tylną szybą. Słupki D, które również są mocno pochylone i pewnie osadzone na tylnych nadkolach, podkreślają sportowy charakter A6 Avant* w widoku z boku.
Podobnie jak przód, rzeźbiony tył z wyraźnie wyeksponowanymi pierścieniami Audi również emanuje prestiżem. Dwie smukłe lampy tylne z precyzyjną grafiką oraz ciągła listwa świetlna podkreślają szerokość pojazdu. Nadają one nowemu Audi A6 wrażenie prezencji, podobnie jak pionowe światło hamowania po bokach tyłu. Duży dyfuzor z przyciągającą wzrok listwą ozdobną wieńczy tył, integrując końcówki układu wydechowego z wyraźnie zaprojektowanymi prostokątnymi osłonami.
Cyfrowe i spersonalizowane: technologia oświetlenia
Zaawansowana technologia oświetleniowa znacząco przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa na drodze i jest istotną częścią DNA Audi. Nowe A6 Avant* również w tej dziedzinie odgrywa pionierską rolę w swojej klasie. Konstrukcja reflektorów i tylnych świateł opiera się na cyfryzacji, co daje kierowcom możliwość dostosowania wyglądu A6 Avant* do własnych preferencji. Jednocześnie cyfrowy wyświetlacz oświetlenia zapewnia innowacyjne funkcje, które poprawiają komunikację z innymi użytkownikami dróg. Technologia oświetlenia odzwierciedla przy tym typową dla Audi estetykę.
Opcjonalne wyposażenie A6 Avant* obejmuje cyfrowe światła do jazdy dziennej LED składające się z 48 pojedynczych segmentów LED na reflektor. Opcjonalne reflektory Matrix LED charakteryzują się sześciokątną perforowaną osłoną ze stali nierdzewnej, która ukrywa cyfrowe światła do jazdy dziennej. Ta nowa konstrukcja nadaje reflektorom jeszcze bardziej wyrazisty wygląd.
Dzięki siedmiu cyfrowym sygnaturom świetlnym z przodu i z tyłu (kilka z nich zaprojektowano jako aktywne sygnatury, w których poszczególne segmenty inteligentnie rozjaśniają się i przyciemniają) nowe A6 Avant* oferuje znaczny potencjał personalizacji.
Cyfrowe tylne światła OLED drugiej generacji są dostępne opcjonalnie i w unikalny sposób łączą design oświetlenia z innowacyjną technologią. Dzięki ośmiu cyfrowym panelom OLED tworzą one silną wartość rozpoznawczą, a jednocześnie zwiększają bezpieczeństwo na drodze. Po każdej stronie znajduje się 198 segmentów OLED tworzących cyfrowe sygnatury. Sprawiają one, że światła wydają się żywe dzięki ich ciągłemu ruchowi. Algorytm opracowany specjalnie dla tej funkcji tworzy nowy obraz z 396 segmentów OLED kilka razy na sekundę. Poszczególne segmenty oddziałują na siebie w taki sposób, że ogólna intensywność światła nie zmienia się.
Detekcja zbliżeniowa i światło komunikacyjne w cyfrowym wyświetlaczu OLED 2.0 są niezbędnymi komponentami do dalszego zwiększania bezpieczeństwa na drodze za pomocą światła. Mogą one na przykład ostrzegać innych użytkowników dróg o wypadku lub awarii. W krytycznych sytuacjach podczas jazdy lub w ruchu drogowym, światło komunikacyjne w tylnych światłach cyfrowych OLED wyświetla specjalną sygnaturę tylnego światła: oprócz zwykłej grafiki tylnych świateł, osiem trójkątów na całym tyle służy do ostrzegania kierowców jadących z tyłu.
Estetyka ruchu jest kwintesencją Audi – i zachwyca kierowcę każdym dynamicznym efektem świetlnym podczas odblokowywania lub wysiadania z pojazdu. Dzięki funkcji coming-home i leaving-home poszczególne segmenty LED lub OLED są aktywowane w odstępach zaledwie kilku milisekund jeden po drugim, tworząc nową i futurystycznie wyglądającą sekwencję świetlną nawet podczas postoju.
Duży wybór: dwa nadwozia, jedenaście kolorów, progresywne wzory obręczy kół
W przeciwieństwie do standardowego wyposażenia, w którym A6 Avant* celowo pokazuje dużo koloru nadwozia i aluminium, aby podkreślić swoją elegancję, wygląd zewnętrzny wersji S line podkreśla jej sportowy charakter. Obszar wokół przednich wlotów powietrza, które są większe i podzielone na dwie części, jest wykończony matowym antracytowym chromem, podobnie jak szersze listwy progowe i element wykończeniowy wokół dyfuzora o bardziej sportowym wyglądzie. Czarna osłona Singleframe również ma większą strukturę, a pionowe ramy podkreślają boczne kurtyny powietrzne, aby zoptymalizować przepływ powietrza. Każdy z tych elementów podkreśla dynamiczny charakter A6 Avant* S line.
Opcjonalnie do wersji S line można dodać pakiet czerń. Tutaj pierścienie Audi z przodu i z tyłu są wykończone w kolorze szarym antracytowym. Singleframe, listwa dyfuzora, listwy progowe, klamki drzwi, listwy wokół szyb, obudowy lusterek i relingi dachowe A6 Avant* są wtedy wykończone na czarno. Układ wydechowy jest również wykończony ciemnym chromem.
Kierowcy mogą wybierać spośród jedenastu kolorów A6, w tym jednolitego wykończenia biały Arkona. Kolory biały Glacier, czarny Mythos i szary Chronos są dostępne jako wykończenia metaliczne, a w ofercie są też kolory czerwony Grenadine, srebrny Florett, niebieski Firmament i brązowy Madeira. Wybór uzupełnia zupełnie nowy kolor zielony Midnight, a także niebieski Ascaris Metallic i szary Daytona, które są dostępne wyłącznie dla pojazdów z nadwoziem w wersji S line. Edition One to sportowy, limitowany model specjalny w kolorze Madeira Brown, połączony z czarnym pakietem nadwozia i 21-calowymi kołami, który będzie dostępny w ofercie przez rok.
Jeśli chodzi o koła, Audi oferuje szeroki wybór progresywnych wzorów w rozmiarze od 18 do 21 cali dla A6 Avant*. W wersji S line standardem są koła 19-calowe. Dwa z pięciu 20-calowych kół i wszystkie 21-calowe koła pochodzą z Audi Sport, w tym 21-calowe obręcze o wieloramiennym wzorze w całości w metalicznym kolorze czarnym. Dostępne są również kute, 21-calowe obręcze, które jako jedyne w ofercie mają trójkolorowy wzór.
Ponadto dostępne będą różne ekskluzywne opcje Audi, które umożliwią jeszcze większą personalizację A6 Avant*. Oprócz ekskluzywnych kolorów nadwozia obejmują one również nowe kolory wnętrza i skóry.
Aerodynamika: najlepszy współczynnik oporu powietrza Audi Avant z silnikiem spalinowym
Sportowa stylistyka nowego Audi A6 Avant* przyczynia się do jego wyjątkowej aerodynamiki, zapewniając współczynnik oporu powietrza (wartość Cx) na poziomie 0,25. Jest to najlepsza wartość dla Avanta z silnikiem spalinowym w historii Audi. Kurtyny powietrzne zapewniają płynny przepływ powietrza wokół przednich kół i po bokach pojazdu. Zostały one płynnie zintegrowane z nową stylistyką A6 Avant*. Dwa oddzielnie sterowane wloty chłodnego powietrza za osłoną chłodnicy Singleframe są częścią koncepcji aerodynamicznej. Zapewniają one zoptymalizowany przepływ powietrza wokół komory silnika. Aby w pełni wykorzystać potencjał tej technologii, Audi zoptymalizowało również uszczelnienie między zderzakiem a jednostką chłodzącą, zmniejszając straty przepływu powietrza w tym obszarze nawet o 70 procent.
Aby to osiągnąć, elementy sterowania powietrzem zostały znacznie usztywnione. Ujednolicony interfejs wlotu powietrza i chłodzenia silnika również przyczynia się do poprawy przepływu powietrza wokół nadwozia. Z tyłu aerodynamiczne panele zapewniają zdefiniowany przepływ powietrza, wspomagany przez spojler dachowy. Szeroki i aerodynamicznie zoptymalizowany dyfuzor również przyczynia się do doskonałego współczynnika oporu powietrza. Zapewnia to idealną równowagę między siłą nośną na tylnej osi a oporem powietrza.
Dopełnieniem wyrafinowanej koncepcji aerodynamicznej są zoptymalizowane aerodynamicznie 18- i 19-calowe obręcze kół wykonane z diamentowanego aluminium. Widoczny wzór obręczy jest błyszczący, podczas gdy zamknięte sekcje, zaprojektowane w celu optymalizacji aerodynamiki, są czarne i niepozornie wtapiają się w cień. Aerodynamika i ogólna akustyka nowego A6 Avant* są również na najwyższym poziomie. Na przykład izolacja akustyczna w pojeździe została poprawiona nawet o 30 procent w porównaniu z poprzednim modelem – przy prawie niezmienionej masie materiałów. Bardziej szczelne okna i zoptymalizowane uszczelki drzwi zapewniają przyjemniejsze wrażenia dźwiękowe we wnętrzu, poprawiając tym samym samopoczucie na pokładzie. Opcjonalne szyby akustyczne są teraz dostępne zarówno w tylnych drzwiach, jak i przednich szybach bocznych. Nowo opracowane łożyska mocujące silnik i skrzynię biegów zapewniają płynniejszą i cichszą jazdę. Zoptymalizowano również kształt zębów przekładni, co korzystnie wpływa na akustykę pracy skrzyni S-tronic. Co więcej, wszystkie opony w rozmiarze 19 cali lub większym są wyposażone w tłumiki hałasu. Są to piankowe pierścienie po wewnętrznej stronie opony, które zmniejszają wibracje powietrza, a tym samym mają pozytywny wpływ na poziom hałasu w pojeździe.
Przestronne wnętrze
Przy długości całkowitej wynoszącej 4,99 metra, Audi A6 Avant* jest o 60 milimetrów dłuższe niż poprzedni model. Rozstaw osi wynoszący 2927 milimetrów zapewnia bardziej komfortową jazdę podczas długich podróży i przyczynia się do dużej przestrzeni wewnętrznej. A6 Avant* mierzy niecałe 1,88 metra szerokości bez lusterek.
Nowy panoramiczny szklany dach dodatkowo wzmacnia poczucie przestronności. Rozciąga się niemal na całą przestrzeń kokpitu i tylnej części, pozwalając albo wypełnić wnętrze światłem, albo skutecznie je zaciemnić. Dziewięć segmentów tworzy podstawę dla różnych wzorów z obszarami, które można włączać i wyłączać, aby zapewnić pełną ochronę przed zbyt silnym światłem. „Cyfrowa kurtyna” jest obsługiwana za pomocą przycisku w module dachowym.
Przedział bagażowy nowego A6 Avant* ma pojemność do 503 litrów – w zależności od wybranego silnika. Dzięki szerokości wynoszącej 1050 milimetrów, mogą w nim z łatwością zmieścić się obok siebie dwie duże walizki. Standardowe tylne siedzenia składane w proporcjach 40:20:40 umożliwiają zmienny załadunek przedmiotów takich jak sprzęt narciarski. Po całkowitym złożeniu oparć tylnych siedzeń pojemność bagażowa wzrasta do 1534 litrów. System szyn, pakiet schowków i przestrzeni bagażowej oraz siatka oddzielająca są również częścią standardowego wyposażenia A6 Avant* i dodatkowo zwiększają jego wszechstronność. Opcjonalnie dostępny jest zestaw do mocowania ładunku z drążkiem teleskopowym i paskiem napinającym. Elektrycznie sterowana pokrywa tylna należy do wyposażenia standardowego. Otwiera się i zamyka ruchem stopy, a lampka kontrolna wskazuje miejsce „kopnięcia”.
Salon biznesowy: filozofia projektowania wnętrz
Wnętrze A6 Avant* odzwierciedla cztery charakterystyczne cechy nowej filozofii projektowej Audi. Po pierwsze, wnętrze zostało zaprojektowane jako „skupione na człowieku”, co oznacza, że jest systematycznie dostosowane do potrzeb użytkowników. Drugą szczególną cechą jest „cyfrowa scena”, która rozciąga się przed pasażerami w formie wyświetlacza Audi MMI.
Dzięki „designowi opartemu na materiałach”, nowe Audi A6 spełnia aspiracje do osiągnięcia poczucia przestrzeni przy wysokim poziomie komfortu. Przejrzysta struktura i logiczna koncepcja obsługi zapewniają orientację w każdej sytuacji i reprezentują czwartą cechę – „wizualną przejrzystość”.
Cyfrowa scena złożona jest z panoramicznego wyświetlacza Audi MMI i opcjonalnego wyświetlacza pasażera MMI. Cienki, wolnostojący wyświetlacz panoramiczny Audi MMI ma zakrzywioną konstrukcję i technologię OLED. Składa się z wirtualnego kokpitu Audi o przekątnej 11,9 cala i 14,5-calowego wyświetlacza dotykowego MMI. Audi uzupełnia cyfrową scenę dla pasażerów z przodu opcjonalnym 10,9-calowym wyświetlaczem MMI, który jest również doskonale zintegrowany z deską rozdzielczą. Umożliwia on pasażerowi z przodu przeglądanie stron internetowych i strumieniowe przesyłanie treści wideo, a także pomaga w nawigacji lub wyszukiwaniu najbliższej stacji benzynowej. Dzięki dynamicznemu trybowi prywatności, rozpraszające treści, takie jak filmy, nie mogą być oglądane z fotela kierowcy podczas jazdy. Jeśli wyświetlacz pasażera nie jest używany lub jeśli nie zostanie wykryty żaden pasażer, wyświetlany jest cyfrowy obraz tła.
Nowe Audi A6 Avant* może być opcjonalnie wyposażone w nowy, konfigurowalny wyświetlacz przezierny (HUD). Na wyświetlaczu HUD można wyświetlać szeroki zakres informacji, w tym prędkość, aktywne systemy wspomagania, instrukcje nawigacji i informacje o mediach. Po raz pierwszy kierowcy mają możliwość sterowania pojazdem i funkcjami informacyjno-rozrywkowymi za pośrednictwem wyświetlacza head-up. Dzięki maksymalnemu wykorzystaniu przestrzeni montażowej i dostosowanej technologii wyświetlania, widoczny obszar obrazu jest o ponad 85 procent większy niż wcześniej, a wyświetlacz jest znacznie bardziej precyzyjny.
W przeciwieństwie do obszarów cyfrowych i technicznych, nowe wnętrze Audi A6 Avant* wyposażono w tak zwaną aplikację Softwrap. Rozciąga się ona od drzwi do drzwi na całej szerokości deski rozdzielczej, dzięki czemu wnętrze wydaje się szersze. Wybrane tkaniny, sztuczna skóra lub Dinamica w panelach drzwi i podłokietnikach tworzą komfortową, wyrafinowaną atmosferę.
Kolory i wysokiej jakości materiały we wnętrzu można znaleźć nie tylko w Softwrap, ale także w siedzeniach. Siedzenia, Softwrap, panele drzwi i podłokietniki są opcjonalnie dostępne z ekologicznych materiałów, takich jak tkanina Kaskade i materiał z mikrofibry Dinamica, które są wykonane w dużej mierze z poliestru pochodzącego z recyklingu. Pokrycie tekstylne Kaskade przypomina naturalne materiały (takie jak wełna) i nie jest dodatkowo barwione. Jest częściowo wykonany z materiałów pochodzących z recyklingu, takich jak krajka i poliester z recyklingu. Dinamica wygląda i w dotyku przypomina zamsz, ale w około połowie składa się z poliestru pochodzącego z recyklingu. Naturalny, jabłkowo-brązowy dekor drewniany wykonany jest wyłącznie z europejskiego drewna pochodzącego ze ściętych drzew, które nie rodzą już owoców.
Wyraziste wnętrze A6 Avant* robi wrażenie także w ciemności. Konturowe oświetlenie wzdłuż deski rozdzielczej i w drzwiach podkreśla szerokość wnętrza, a pośrednie światło pod panoramicznym wyświetlaczem Audi MMI i w konsoli środkowej tworzy wizualny efekt unoszenia się. Wysokiej jakości materiały w drzwiach są również stylowo podświetlone. W pojazdach z tą opcją podświetlane jest nawet logo Bang & Olufsen.
Jako część przeprojektowanego wnętrza i kokpitu w celu stworzenia cyfrowej sceny, dynamiczne światło interakcyjne ułatwia komunikację między pojazdem a jego pasażerami. Składające się z 84 diod LED oświetlenie znajduje się pod przednią szybą i jest podświetlane w dużym łuku rozciągającym się od lewego do prawego słupka A. Oprócz funkcji powitalnej, światło interakcyjne posiada również specjalną sekwencję świetlną, która jest aktywowana, gdy pojazd jest zablokowany lub odblokowany. Wspiera również bezpieczeństwo, wyświetlając dynamiczny kierunkowskaz, ale służy on tylko jako dodatkowy wyświetlacz i nie zastępuje kierunkowskazu w wirtualnym kokpicie Audi.
Wyjątkowe funkcje: wyjątkowe wrażenia
Wiele funkcji zwiększających komfort sprawia, że podróżowanie A6 Avant* to po prostu pierwszorzędne doświadczenie. Wyrafinowana aeroakustyka wzbogaca również doznania dźwiękowe, zwłaszcza z opcjonalnym systemem nagłośnienia premium Bang & Olufsen. Najwyższa wersja jest wyposażona w dwa dodatkowe głośniki w każdym z przednich zagłówków, przenosząc doznania dźwiękowe na nowy poziom. Znakomity dźwięk 3D jest generowany przez łącznie 16 lub 20 głośników, w tym wysoce wydajny wzmacniacz i subwoofer o mocy odpowiednio 685 lub 810 watów. Głośniki w zagłówkach zapewniają osobisty dźwięk przestrzenny i jeszcze bardziej wciągające wrażenia muzyczne. Umożliwiają również bardzo precyzyjne odtwarzanie dźwięku: podpowiedzi nawigacyjne i połączenia telefoniczne są kierowane specjalnie do kierowcy. Następujące funkcje na żądanie mogą być dodane później: wzmocnienie basów, automatyczna regulacja poziomu i rewitalizacja muzyki, która poprawia dźwięk skompresowanych plików muzycznych. Funkcja „wirtualnych środowisk” odtwarza przestrzenie dźwiękowe, dzięki czemu można słuchać ulubionej muzyki tak, jakby się było w sali koncertowej, klubie jazzowym lub na koncercie plenerowym.
Opcjonalny czterostrefowy pakiet automatycznej klimatyzacji zapewnia szczególnie wysoki poziom komfortu klimatycznego, ponieważ reguluje temperaturę, głośność i dystrybucję powietrza oddzielnie dla kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów siedzących na zewnętrznych tylnych siedzeniach. Jednocześnie ci ostatni mogą regulować ustawienia za pomocą oddzielnego modułu klimatyzacji w konsoli środkowej. Opcjonalny pakiet jakości powietrza obejmuje jonizator i czujnik drobnego pyłu, znacznie poprawiając jakość powietrza we wnętrzu.
Dostępna jako opcja funkcja wspomagania zamykania drzwi zapewnia ciche zamykanie drzwi pojazdu. W przypadku wspomagania zamykania wystarczy tylko pozwolić drzwiom delikatnie opaść do mechanizmu blokującego. Jeśli zamek nie zatrzaśnie się całkowicie, drzwi zostaną automatycznie całkowicie zamknięte, a następnie zablokowane.
Oszczędność paliwa i wysoka wydajność: Technologia MHEV plus
W momencie premiery nowe A6 Avant* będzie dostępne z trzema różnymi silnikami – dwoma benzynowymi i jednym wysokoprężnym. Dwie z tych trzech jednostek napędowych będą wyposażone w technologię miękkiej hybrydy (MHEV plus), a zatem będą częściowo zelektryfikowane.
System MHEV plus wspomaga pojazd z silnikiem spalinowym, poprawia osiągi i jakość jazdy oraz zmniejsza emisję CO2. Składa się on z trzech głównych komponentów: 48-woltowego akumulatora, rozrusznika z alternatorem paskowym oraz nowego generatora układu napędowego ze zintegrowaną elektroniką mocy.
Akumulator litowo-jonowy, z wykorzystaniem fosforanu litowo-żelazowego, jest zdolny zgromadzić 1,7 kWh energii elektrycznej. Podstawową funkcją rozrusznika z alternatorem paskowym jest uruchamianie silnika i zasilanie akumulatora energią elektryczną. Generator układu napędowego umożliwia częściowo elektryczną jazdę, zapewnia dodatkowy moment obrotowy i dostarcza energię z powrotem do akumulatora podczas zwalniania.
Częściowo elektryczna jazda: Technologia MHEV plus wykorzystuje zalety napędu elektrycznego podczas parkowania i manewrowania. Komponenty napędu elektrycznego mogą być również wykorzystywane podczas powolnej jazdy w mieście, w wolno poruszającym się ruchu ulicznym lub poza granicami miasta, na przykład podczas dojeżdżania i zwalniania przed terenem zabudowanym. W takich sytuacjach A6 Avant* działa wyłącznie na generatorze układu napędowego, dzięki czemu jest wyjątkowo wydajny.
Doładowanie do 18 kW: Technologia MHEV plus wspiera pojazd z silnikiem spalinowym, na przykład podczas ruszania w korku lub podczas wyprzedzania. W tym celu generator układu napędowego wytwarza dodatkowy moment obrotowy do 230 Nm i do 18 kW (24 KM) mocy.
Rekuperacja do 25 kW: Podczas zwalniania generator układu napędowego odzyskuje energię (do 25 kW) i przekazuje ją z powrotem do akumulatora (rekuperacja). Zintegrowany system sterowania hamulcami z możliwością mieszania zapewnia bezciśnieniowe hamowanie i najlepszą możliwą regenerację, w większości przypadków bez użycia hamulca ciernego.
System 48 V umożliwia również zastosowanie elektrycznie napędzanej sprężarki klimatyzacji. Główną zaletą jest to, że nawet gdy silnik jest wyłączony – na przykład podczas toczenia się lub na czerwonym świetle – klimatyzacja nadal działa z pełną mocą, utrzymując komfortową temperaturę we wnętrzu. A6 Avant TDI 150 kW (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 5,7-5,0; łączna emisja CO2 w g/km: 148-130; klasa CO2: E-D), a także A6 Avant TFSI 270 kW (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8-6,9; łączna emisja CO2 w g/km: 178-156; klasa CO2: G-F) są wyposażone w system MHEV plus.
4-cylindrowy 2.0 TFSI o mocy 150 kW: Podstawowy wariant z 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym, A6 Avant TFSI 150 kW (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 8,0-7,1; łączna emisja CO2 w g/km: 181-161; klasa emisji CO2: G-F) jest standardowo wyposażony w system start-stop w celu zmniejszenia zużycia paliwa i jest dostępny tylko z napędem na przednie koła. Osiąga moc 150 kW (204 KM) (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 8,0-7,1; łączna emisja CO2 w g/km: 181-161; klasa CO2: G-F) i generuje maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Liczne modyfikacje przeniosły wydajność nowo zaprojektowanego silnika na wyższy poziom. Silnik 2.0 TFSI wykorzystuje zmodyfikowany proces spalania Millera, który jest szczególnie korzystny podczas pracy przy częściowym obciążeniu. W cyklu Millera zawory dolotowe zamykają się wcześniej, co zwiększa wydajność silnika. 2.0 TFSI wyposażono w również turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny (VTG). Poprawia to szybkość reakcji i wydajność silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa. VTG umożliwia płynniejsze i bardziej zwinne narastanie momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Silnik 2.0 TFSI jest zawsze połączony z siedmiobiegową skrzynią S-tronic, szybką i płynnie zmieniającą biegi przekładnią dwusprzęgłową.
4-cylindrowy 2.0 TDI o mocy 150 kW: 2.0 TDI zapewnia moc 150 kW (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 5,7-5,0; łączna emisja CO2 w g/km: 148-130; klasa CO2: E-D) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Aby zwiększyć wydajność i komfort, silnik jest częściowo zelektryfikowany w technologii MHEV plus i wyposażony w 48-woltowy układ elektryczny. Częściowo elektryczna jazda i wysoki odzysk energii zmniejszają emisję dwutlenku węgla. 48-woltowy rozrusznik z alternatorem paskowym zwiększa również komfort jednostki TDI poprzez cichy rozruch silnika. Pojazd reaguje szybciej podczas ruszania i jest zauważalnie bardziej żwawy. 2.0 TDI jest dostępny z dwusprzęgłową skrzynią biegów w wersji z napędem na przednie koła lub z napędem na wszystkie koła quattro ultra.
6-cylindrowy silnik 3.0 TFSI 270 kW: Trzecia opcja, 3-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem, zapewnia moc 270 kW (367 KM; łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8-6,9; łączna emisja CO2 w g/km: 178-156; klasa CO2: G-F) i generuje maksymalny moment obrotowy 550 Nm. Jest to logiczna ewolucja silnika, który jest produkowany seryjnie od 2015 roku i przeszedł ostatnio szereg modyfikacji: nowo zaprojektowane turbosprężarki spalin ze zmienną geometrią turbiny (VTG), pośrednie chłodzenie międzystopniowe, optymalizacje w zakresie wymiany ładunku, wykorzystanie cyklu Millera i modyfikacje układu wtryskowego. Silnik wytwarza wysoki moment obrotowy nawet przy niskich prędkościach obrotowych. W połączeniu z systemem MHEV plus, dynamika jazdy i komfort są zauważalnie poprawione, a emisja dwutlenku węgla zmniejszona. Silnik V6 TFSI jest zawsze połączony z napędem na wszystkie koła quattro ultra.
Idealne połączenie sportowego charakteru i komfortu: podwozie
Nowy A6 Avant* imponuje niezwykle komfortową jazdą, co jest szczególnie widoczne podczas dłuższych podróży. Jak żaden inny model uosabia doznania klasy biznesowej. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i układ kierowniczy na wszystkie koła w wariantach quattro mają tu kluczowy wkład, znacznie poprawiając zwrotność przy niskich prędkościach i zauważalnie zwiększając precyzję i stabilność przy dużych prędkościach. A6 Avant* bez wysiłku doskonali syntezę sportowego charakteru i komfortu zgodnie z charakterystyką jazdy typową dla Audi: precyzyjną, kontrolowaną, solidną, połączoną i dobrze wyważoną – lub, w skrócie, DNA Audi.
Przednia i tylna oś nowego Audi A6 Avant* ma konstrukcję pięciowahaczową, wykonaną w dużej mierze z aluminium. Dwie ramy pomocnicze – przednia zamontowana na sztywno, a tylna za pomocą hydraulicznych poduszek – łączą wahacze z nadwoziem.
Dostępne są trzy zawieszenia:
– standardowe zawieszenie, zaprojektowane tak, aby było jeszcze bardziej komfortowe niż jego poprzednik
– sportowe zawieszenie, które obniża nadwozie o 20 milimetrów, zapewniając wyraźnie sportowe prowadzenie (standard z pakietem zewnętrznym S line)
– adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z elektronicznie sterowanym tłumieniem, które zapewnia pojazdowi szeroki zakres opcji między bardzo płynną, komfortową jazdą a sportowym prowadzeniem
Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją tłumienia na wszystkich czterech kołach reguluje wysokość nadwozia i siłę pochłaniania wstrząsów. Adaptacyjne zawieszenie automatycznie równoważy obciążenie pojazdu, zapewniając utrzymanie samochodu w poziomie. W porównaniu ze standardowym zawieszeniem, A6 Avant* jest o 20 milimetrów niższy w trybie normalnym (zrównoważonym, komfortowym i ekonomicznym), tak samo jak w przypadku zawieszenia sportowego. W trybie dynamicznym wysokość jazdy obniża się o kolejne 10 milimetrów, zapewniając sportowe wrażenia z jazdy. Aby zmniejszyć opór powietrza, nadwozie jest obniżane do niskiego poziomu przy prędkościach powyżej 120 km/h nawet w trybach zrównoważonym i ekonomicznym. Z kolei funkcja lift podnosi A6 Avant* o 20 milimetrów powyżej normalnego poziomu i może być teraz używana do prędkości 85 km/h. Funkcja ta zapewnia bezpieczeństwo i możliwość poruszania się do przodu nawet w trudnych warunkach jazdy, takich jak zaśnieżone lub nierówne drogi.
System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select służy do regulacji wysokości jazdy pojazdu oraz do sterowania układem kierowniczym i ustawieniami układu napędowego. Różnice między trybami jazdy zostały zwiększone: prowadzenie w trybie dynamicznym jest zauważalnie bardziej precyzyjne i sportowe, podczas gdy tryb komfortowy jest przeznaczony do płynnej, wygodnej jazdy na długich trasach. Dzięki asystentowi Audi, po raz pierwszy w A6, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne może być teraz obsługiwane za pomocą sterowania głosowego i prostych poleceń, takich jak „podnieś pojazd” lub „obniż zawieszenie pneumatyczne”.
Wszystkie opony do A6 Avant* zostały specjalnie dostrojone i zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia. Opcjonalnie dostępne są opony klasy performance w rozmiarach 20 i 21 cali, oferujące imponująco dynamiczne prowadzenie i jeszcze krótszą drogę hamowania.
Progresywny i wydajny: napęd na wszystkie koła quattro
Napęd na wszystkie koła quattro ultra jest dostępny jako opcja dla wielu wariantów silnikowych. Elastycznie rozdziela on moment obrotowy w celu zmaksymalizowania wydajności, zapewniając jednocześnie wszystkie zalety quattro dla jeszcze większego bezpieczeństwa i dynamiki jazdy. Elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną oś w szerokim zakresie, zgodnie z wymaganiami konkretnej sytuacji na drodze. Aby zapewnić doskonałą oszczędność paliwa, tylna oś quattro ultra jest automatycznie odłączana pod częściowym obciążeniem, o ile pozwala na to sytuacja na drodze. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, gwałtownego przyspieszania lub gdy wymaga tego współczynnik tarcia nawierzchni drogi, elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe systemu quattro łączy przednią i tylną oś i elastycznie rozdziela siłę napędową tam, gdzie jest ona potrzebna. Jeśli mocno przyspieszasz na wyjściu z zakrętu, moc jest rozdzielana bardziej w kierunku tyłu. W takiej sytuacji rozkład mocy między przednią i tylną osią wynosi około 30:70.
Kolejnym elementem układu napędowego V6 TFSI jest opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi, który aktywnie i całkowicie zmiennie rozdziela moment obrotowy między tylne koła. W przeciwieństwie do konwencjonalnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, sportowy mechanizm różnicowy może dodatkowo przyspieszyć zewnętrzne koło podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, co oznacza, że przenosi większy moment obrotowy na to koło. Dzięki temu A6 Avant* jest w stanie precyzyjniej wchodzić w zakręt. Sportowy mechanizm różnicowy przeciwdziała tendencji do wczesnej podsterowności i zapewnia większą zwinność. W dynamicznym trybie Audi drive select prowadzenie jest bardziej ukierunkowane na tył.
Udoskonalony: wysoce połączony system sterowania z wektorowaniem momentu hamowania
Niezależnie od tego, czy chodzi o sposób, w jaki samochód pokonuje zakręty, jego dynamikę wzdłużną czy jakość jazdy, zalety wysoce połączonego systemu sterowania można odczuć przez cały czas. W porównaniu do swojego poprzednika, Audi poprawiło współdziałanie systemów kontroli zawieszenia i napędu w nowym A6. Zintegrowany system kontroli hamulców, kontrolowane amortyzatory i system zarządzania silnikiem współpracują ze sobą jeszcze szybciej i precyzyjniej. Rezultatem jest perfekcyjne prowadzenie.
Dzięki wektorowaniu momentu hamowania (selektywnej kontroli pędu kół) nowe A6 Avant* może jeszcze lepiej manewrować na zakrętach. Wektorowanie momentu hamowania stale monitoruje bieżącą sytuację na drodze i przeciwdziała podsterowności. Gdy tylko większa ilość dostępnego tarcia zostanie wykorzystana w kierunku wzdłużnym i poprzecznym, innymi słowy, gdy koła po wewnętrznej stronie zakrętu tracą przyczepność przy niskiej wartości tarcia, są delikatnie hamowane. Ze względu na tę ukierunkowaną interwencję hamowania i wynikającą z niej różnicę w siłach napędowych, układ kierowniczy Audi A6 jest bardziej bezpośredni i natychmiast reaguje na daną sytuację. Prowadzenie jest zatem bardziej precyzyjne, bezpieczniejsze i zwinniejsze.
Ulepszone prowadzenie: progresywny układ kierowniczy i układ czterech skrętnych kół
Zmodyfikowany i bardziej bezpośredni układ kierowniczy znacząco przyczynia się do komfortowego, ale równie dynamicznego prowadzenia nowego A6 Avant*. W porównaniu z poprzednikiem, cała droga od kierownicy do kół została zaprojektowana tak, aby była sztywniejsza. Obejmuje to drążek skrętny na przekładni kierowniczej, sztywno przykręconą przekładnię kierowniczą i sztywniejsze tuleje wahaczy. Nieznacznie zwiększono również pochylenie przedniej osi. Podsumowując, środki te skutkują zauważalnie lepszą reakcją układu kierowniczego i większą informacją zwrotną z drogi, co zapewnia precyzyjne i lekkie prowadzenie pojazdu.
A6 Avant* jest standardowo wyposażony w elektromechaniczny progresywny układ kierowniczy. Przełożenie układu kierowniczego zmienia się w zależności od kąta skrętu kierownicy: przy małym kącie skrętu, na przykład na autostradzie, układ kierowniczy jest bardziej pośredni, aby zapobiec wpływowi nerwowych zachowań na układ kierowniczy. Przy większym kącie, przełożenie jest coraz bardziej bezpośrednie, co zmniejsza wysiłek fizyczny wymagany do kierowania w ruchu miejskim i podczas parkowania. Co więcej, progresywny układ kierowniczy zapewnia sportowe wrażenia z jazdy w ciasnych zakrętach. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select może być używany do zmiany charakterystyki układu kierowniczego – w szczególności oporu pracy kierownicy – w kilku trybach.
Układ czterech skrętnych kół jest opcjonalnie dostępny w połączeniu z napędem na wszystkie koła quattro. Działa on z dynamiczną funkcją, której szybkość reakcji została jeszcze bardziej poprawiona. Przy prędkości do około 60 km/h tylne koła obracają się do pięciu stopni w kierunku przeciwnym do przednich kół. Zmniejsza to promień skrętu nawet o jeden metr, redukując go do 11,3 metra. Dzięki temu samochód jest bardziej zwrotny w ruchu miejskim i na ciasnych zakrętach. Przy średniej i wyższej prędkości tylne koła obracają się w tym samym kierunku, umożliwiając stabilne i jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie.
Nowość w A6: zintegrowany system kontroli hamulców
W A6 zastosowano zintegrowany system sterowania hamulcami (iBRS). Dzięki tej technologii brake-by-wire pedał hamulca i hydraulika hamulca są całkowicie oddzielone. W wariantach z technologią MHEV plus system oblicza, czy pożądany efekt hamowania można osiągnąć poprzez hamowanie rekuperacyjne za pomocą silnika elektrycznego (generatora układu napędowego) czy też należy również aktywować hamulce cierne na przedniej i tylnej osi. W ułamku sekundy jednostka sterująca oblicza, ile siły hamowania muszą wytworzyć hamulce cierne. Następnie tłok w układzie hydraulicznym hamulca wytwarza niezbędne ciśnienie. Odczucie hamowania pozostaje takie samo po wciśnięciu pedału hamulca, przy czym przejście między hamowaniem odzyskowym a ciernym jest niezauważalnie płynne i jednorodne, a siły hamowania pozostają stałe. Dzięki elektrohydraulicznemu uruchamianiu, system bardzo precyzyjnie buduje ciśnienie hamowania dla hamulców kół i około dwa razy szybciej niż konwencjonalny układ hamulcowy. Gdy aktywowane jest automatyczne hamowanie awaryjne, maksymalne ciśnienie hamowania jest osiągane w ciągu zaledwie 150 milisekund.
Connected: system informacyjno-rozrywkowy z ChatGPT
Nowy A6 Avant* wykorzystuje Android Automotive OS jako system operacyjny dla systemu informacyjno-rozrywkowego. Pojazd aktualizuje całą zawartość poprzez aktualizacje over-the-air. W ten sposób Audi zapewnia, że wszystkie usługi connect są zawsze aktualne. Liczne aplikacje innych firm, w tym Spotify, YouTube i serwisy informacyjne, można pobrać ze sklepu z aplikacjami Audi, który, podobnie jak interfejs smartfona, jest standardem. Są one zintegrowane bezpośrednio z MMI A6 Avant* – smartfon nie jest wymagany ani do pobierania, ani do korzystania z interfejsu. Audi smartphone interface przesyła treści ze smartfona bezpośrednio do systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu. Umożliwia to wygodne sterowanie nawigacją, telefonem, muzyką i wybranymi aplikacjami innych firm za pośrednictwem wyświetlacza dotykowego MMI i systemu sterowania głosowego. Smartfony można ładować za pomocą standardowej półki na telefon z ładowaniem indukcyjnym.
Dzięki ulepszonej i bardziej intuicyjnej obsłudze ekranu dotykowego, klienci mogą optymalnie wykorzystać zalety nowo zaprojektowanej koncepcji sterowania i wyświetlania. Alternatywnie, liczne funkcje pojazdu można obsługiwać za pomocą udoskonalonej obsługi głosowej. Asystent głosowy Audi zapewnia wsparcie i uczy się w trakcie użytkowania. Aby jak najpełniej odpowiadać na zapytania, asystent Audi korzysta z dodatkowych treści z internetu, w tym danych pogodowych i informacji ogólnych. Dzięki połączeniu z ChatGPT (dostarczanym przez Microsoft Azure OpenAI Service) klienci mogą uzyskać dostęp do wiedzy opartej na sztucznej inteligencji, używając codziennych poleceń głosowych. Generowane odpowiedzi są dostosowane do każdego pytania i odczytywane indywidualnie. Asystent Audi automatycznie określa, czy powinien wykonać konkretną funkcję pojazdu, czy odpowiedzieć na zapytanie dotyczące innego tematu. Jeśli asystent Audi nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, płynnie łączy się z ChatGPT bez zauważalnej przerwy dla pasażerów.
Większa łatwość i bezpieczeństwo: systemy wspomagania kierowcy
Nowe Audi A6 Avant* jest standardowo wyposażone w liczne nowoczesne systemy wspomagające kierowcę. Systemy te zwiększają wygodę i bezpieczeństwo podczas każdej podróży, ułatwiając pracę kierowcy i przejmując ważne zadania.
Pakiet wspomagania jazdy i parkowania jest standardowym wyposażeniem. Obejmuje on adaptacyjny tempomat, ogranicznik prędkości reagujący na znaki drogowe, rozpoznawanie znaków drogowych, kamerę cofania i asystenta parkowania plus. Inne standardowe funkcje obejmują asystenta parkowania plus z wyświetlaczem odległości, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystenta ruchu poprzecznego, asystenta skrętu, asystenta skrętu przedniego i asystenta hamowania awaryjnego. Klienci mogą również skonfigurować dodatkowe opcjonalne pakiety wspomagające kierowcę.
Adaptacyjny asystent jazdy plus jest jedną z głównych elementów: oprócz różnych czujników, które stale monitorują otoczenie pojazdu, wykorzystuje również dane mapy o wysokiej rozdzielczości i oparte na chmurze dane roju z innych pojazdów. Umożliwia to systemowi optymalizację rozpoznawania znaków drogowych i zapewnienie wsparcia przy przyspieszaniu, utrzymywaniu prędkości i odległości oraz prowadzeniu po pasie ruchu.
W oparciu o zebrane dane system oblicza trasę przed pojazdem i płynnie prowadzi go przez ruch drogowy pośrodku pasa ruchu za pomocą wspomagających interwencji w układzie kierowniczym. Jednocześnie reaguje na pojazdy poprzedzające i włączający się ruch poprzez kontrolę odstępu oraz z wyprzedzeniem dostosowuje prędkość do ograniczeń i sytuacji, takich jak zakręty, skrzyżowania i ronda. W ruchu typu stop-and-go system może wyhamować samochód do całkowitego zatrzymania i, w zależności od czasu postoju, automatycznie ruszyć ponownie. Przy znakach stop prędkość jest redukowana, aby umożliwić kierowcy wygodne przejęcie kontroli nad sytuacją. Dzięki uwzględnianiu wielu parametrów, adaptacyjny asystent jazdy plus poprawia jakość jazdy – w całym zakresie prędkości i w zatłoczonym ruchu.
Produkcja, wprowadzenie na rynek i ceny
Nowe Audi A6 Avant* będzie budowane w fabryce w Neckarsulm, czyli tam, gdzie zjeżdżali z linii produkcyjnej również jego poprzednicy. Pracownicy w Neckarsulm będą montować model obok nowej serii A5, która również oparta jest na platformie Premium Combustion (PPC). Aby procesy produkcyjne były jak najbardziej wydajne, Audi gruntownie zmodernizowało i rozbudowało zakład. Liczne innowacje w zakresie lakierowania, konstrukcji nadwozia i automatyzacji są już wykorzystywane w nowych modelach A5 i A6.
Zamówienia na nowe Audi A6 Avant* można składać od połowy marca 2025 roku. Z podstawowym silnikiem, A6 Avant TFSI 150 kW (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 8,0-7,1; łączna emisja CO2 w g/km: 181-161; klasa CO2: G-F) zaczynać się będzie od 58 000 euro. 2.0 TDI (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 5,7-5,0; łączna emisja CO2 w g/km: 148-130; klasa CO2: E-D) z technologią MHEV plus będą zaczynać się od 61 700 euro. Pierwsze pojazdy zostaną dostarczone klientom pod koniec maja 2025 roku.
Zużycie paliwa/energii elektrycznej i wartości emisji wyżej wymienionych modeli:
Audi A6 Avant TFSI 150 kW
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 8,0-7,1 (29,4-33,1 US mpg);
łączna emisja CO2 w g/km: 181-161 (291,3-259,1 g/mi); klasa CO2: G-F
Audi A6 Avant edition one TFSI 150 kW
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 8,0-7,5 (29,4-31,4 US mpg);
łączna emisja CO(2) w g/km: 181-169 (291,3-272,0 g/mi); klasa CO2: G-F
Audi A6 Avant TFSI quattro 270 kW
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 7,8-6,9 (30,2-34,1 US mpg);
łączna emisja CO2 w g/km: 178-156 (286,5-251,1 g/mi); klasa CO2:
Audi A6 Avant edition one TFSI quattro 270 kW
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 7,9-7,3 (29,8-32,2 US mpg);
łączna emisja CO(2)w g/km: 179-166 (288,1-267,2 g/mi); klasa CO2: G-F
Audi A6 Avant TDI 150 kW
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 5,7-5,0 (41,3-47,0 US mpg);
emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 148-130 (238,2-209,2 g/mi); klasa CO2: E-D
Audi A6 Avant edition one TDI 150 kW
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 5,7-5,3 (41,3-44,4 US mpg);
łączna emisja CO2 w g/km: 148-139 (238,2-223,7 g/mi); klasa CO2: E
Audi A6 Avant TDI quattro 150 kW
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 5,9-5,1 (39,9-46,1 US mpg);
łączna emisja CO2 w g/km: 154-135 (247,8-217,3 g/mi); klasa CO2:
Audi A6 Avant edition one TDI quattro 150 kW
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 5,9-5,5 (39,9-42,8 US mpg);
łączna emisja CO2 w g/km: 155-145 (249,4-233,4 g/mi); klasa CO2: E
Źródło: Audi



