Strona poświęcona motoryzacji
  • Fiat dopełnia elektryfikację swojej gamy, wprowadzając na rynek nowe modele 500X Hybrid i Tipo Hybrid
  • „Zielony jest tylko wtedy, gdy jest zielony dla wszystkich” – zgodnie ze swoim DNA, marka Fiat robi kolejny ważny krok w kierunku zrównoważonej mobilności dla wszystkich
  • Nowe modele 500X Hybrid i Tipo Hybrid: mniejsze zużycie paliwa i niższa emisja CO2, przyczyniające się do obniżenia całkowitego kosztu posiadania
  • Jeszcze większy wymiar społeczny dzięki współpracy z (RED)
  • 500X Hybrid i Tipo Hybrid są „best in class” w swoich segmentach pod względem technologii 48- woltowej
  • Wysoki poziom bezpieczeństwa gwarantowany przez kompletny zestaw systemów ADAS
  • Na polskim rynku ceny na wersje z napędem hybrydowym zaczynają się od 112 700 złotych dla 500X i od 106 900 złotych dla Tipo.

Marka Fiat przedstawia nowe modele 500X Hybrid i Tipo Hybrid, tym samym uzpełniając elektryfikację swojej gamy.
Droga ku elektryfikacji rozpoczęła się wraz z 500 Hybrid i Pandą Hybrid, następnie przyszedł czas na nowego Fiata 500 z silnikiem elektrycznym.
Teraz na rynku debiutują nowe modele 500X i Tipo, z nowym napędem hybrydowym 48 V. Fiat dotrzymuje w ten sposób danej obietnicy oferowania co najmniej jednej wersji niskoemisyjnej dla każdego modelu i stawia kolejny krok na drodze do transformacji technologii napędowej i zrównoważonej mobilności.

Olivier Franҫois, dyrektor generalny marki Fiat i dyrektor marketingu  Stellantis powiedział: „Droga Fiata w kierunku elektryfikacji nadal trwa. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowych modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid, wyposażonych w nową 48-woltową technologię hybrydową, gama Fiata jest w pełni zelektryfikowana. Możemy teraz zaoferować wszystkim naszym klientom zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności, niezależnie od ich potrzeb w tej dziedzinie, z prostą technologią i w przystępnej cenie. Jestem niezwykle dumny, gdyż jest to zgodne z naszą wizją: „Zielony jest tylko wtedy, gdy jest zielony dla wszystkich”Ale to jeszcze nie koniec. Nasza podróż w kierunku zrównoważonej mobilności dla wszystkich trwa nadal, a naszym celem – jak już wspomniałem wcześniej –  jest, aby co roku wprowadzać na rynek nowy samochód, począwszy już od 2023 roku. Każdy model będzie wyposażony w silnik elektryczny, tak aby od 2027 r. nasza gama była w pełni elektryczna”.

Fiat, zgodnie ze swoim DNA, znacząco przyczynił się do rozpowszechnienia i poznania technologii hybrydowej, oferując proste rozwiązanie technologiczne niestwarzające żadnych barier podczas jego użytkowania, dzięki czemu hybrydowy model prowadzi się jak „zwykły” samochód z tradycyjnym silnikiem. Fiat pokazał w ten sposób jego zalety i dosłownie oddał tę technologię „w ręce ludzi”, rozpoczynając elektryfikację od swoich kultowych modeli, najlepiej sprzedających się samochodów miejskich w Europie. Dzięki ponad 200 000 samochodów 500 Hybrid i Panda Hybrid sprzedanym w 2021 roku, Fiat stał się jednym z głównych graczy na rynku.

Fiat zawsze oferował innowacyjne, proste i przystępne rozwiązania technologiczne, stawiając w centrum uwagi potrzeby klienta i wymierne korzyści jakie dana technologia może mu zaoferować. Dzisiaj, dla nowych modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid podejście to jest jak najbardziej aktualne: rozwiązanie technologiczne przyjazne dla użytkownika, a jednocześnie niezwykle innowacyjne i inteligentne.

500X Hybrid i Tipo Hybrid to kolejny ważny krok na drodze marki do zaspokojenia rosnącego popytu na tę technologię w omawianym i wyższym segmencie (+30% w ostatnim roku).

Kontynuowana jest również współpraca z (RED): premierowe wersje 500X Hybrid i Tipo Hybrid pojawią się w ramach serii specjalnej (RED), konsekwentnie przyczyniając się do rozpowszechniania przesłania, że każdy z nas może wnieść swój wkład w słuszną sprawę i stanąć u boku (RED) w walce z pandemią. 500X Hybrid i Tipo Hybrid, są bardziej zrównoważone i zaangażowane społecznie.

Wszystkie wersje 500X i Tipo wyposażone w napęd hybrydowy zostały oznaczone emblematem „Hybrid” na pokrywie bagażnika, składającym się z dwóch liści z kroplami rosy w kolorze niebieskim,  intensywniejszym niż w przypadku 500 i Pandy, aby podkreślić technologiczną ewolucję napędu.

Nowy 48-woltowy NAPĘD HYBRYDOWY: dodatkowy zastrzyk energii w codziennym życiu
Nowy silnik montowany w modelach 500X Hybrid i Tipo Hybrid jest nie tylko przyjazny dla środowiska i przystępny cenowo, dzięki niskim kosztom eksploatacji, ale jest także przykładem najnowocześniejszych osiągnięć technologii, której celem jest przede wszystkim prostota i skoncentrowanie na człowieku, w myśl hasła „Tech it Easy”, oznaczającego postęp niewymagający skomplikowanych instrukcji obsługi, aby w pełni wykorzystać swój potencjał. „We Plug, You Play”, hasło wprowadzone przez markę Fiat podczas Stellantis Software Day , znajduje teraz praktyczne zastosowanie w silniku, który spełnia potrzeby klientów w zakresie mobilności bez zbędnych zawiłości. 

Tajemnica osiągów modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid tkwi w synergii silnika FireFly Turbo nowej generacji, 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, generującego moc 130 KM i moment obrotowy 240 Nm, oraz 48-woltowego silnika elektrycznego o mocy 15 kW, kontrolowanej przez nową 7-biegową, dwusprzęgłową, skrzynię automatyczną.

Dzięki zaawansowanej technologii hybrydowej, praca silnika FireFly jest wspomagana przez silnik elektryczny BSG, który zapewnia cichy, w 100% elektryczny rozruch, oraz przez silnik elektryczny poprawiający wydajność i dynamikę pojazdu, umożliwiając również jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym.

Zużycie paliwa i emisja CO2
Jest to pierwsza hybryda w gamie Fiata, która wykorzystuje silnik elektryczny, odłączając całkowicie silnik benzynowy, który może pozostać nieaktywny nawet przez 47% czasu w cyklu WLTP. Biorąc pod uwagę jazdę jedynie w cyklu miejskim, wartość ta wzrasta do 62%. W rezultacie, nowa 48-woltowa hybryda to silnik benzynowy, który w cyklu miejskim (WLTP) zużywa mniej paliwa niż diesel.

  • Zalety nowego 48-woltowego silnika 1.5 T4 Hybrid są jeszcze większe niż w przypadku poprzedniego silnika 1.3 T4 (500X) – w nowej wersji niższa emisja CO2 (cykl WLTP). Praktycznie niezauważalne zmiany pomiędzy silnikiem elektrycznym a spalinowym nie wypływają na osiągi i wysoki komfort jazdy.

Osiągi
Są to również najbardziej efektywne modele w gamie, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund (Tipo) i 9,4 sekund (500X), ponieważ silnik elektryczny dostarcza moment obrotowy praktycznie natychmiastowo, wspomagając silnik spalinowy przy ponownym rozruchu i optymalizując jego osiągi, co łagodzi efekt „turbolag” i poprawia reakcję pedału przyspieszenia.

Analogicznie, w przypadku ruszania w trybie czysto elektrycznym, silnik spalinowy jest uruchamiany, aby wspomóc silnik elektryczny przy zwiększonym zapotrzebowaniu na moc.
Na koniec warto wspomnieć, że e-motor zmienia punkt pracy silnika spalinowego, zapewniając mu maksymalną wydajność nawet na zimnym silniku. Funkcja ta przyspiesza proces rozgrzewania katalizatora, co przynosi dodatkowe korzyści pod względem zużycia paliwa i emisji spalin.

Jazda z napędem elektrycznym
Korzyści płynące z zastosowania napędu hybrydowego w obu nowych modelach są wielorakie, począwszy od rozruchu w trybie w 100% elektrycznym, który jest płynny, cichy i bez strat benzyny. Samochód może kontynuować jazdę w trybie całkowicie elektrycznym, w zależności od zapotrzebowania na moc i poziomu naładowania akumulatora („e-launch”). Zasilanie wyłącznie energią elektryczną może być również wykorzystywane do funkcji „e-creeping”, co jest przydatne przy serii krótkich, powtarzających się ruchów do przodu bez naciskania pedału gazu, na przykład w korku („e-queueing”). Samochód można również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym, na pierwszym lub wstecznym biegu („e-parking”). Ponadto, hybrydowy układ napędowy został zaprojektowany tak, aby odzyskiwać energię zarówno podczas hamowania, jak i zwalniania.

Korzyści płynące z tej technologii są natychmiastowe: niższa emisja spalin i lepsza ochrona środowiska, mniejsza emisja hałasu, większy komfort i radość z jazdy, dzięki płynności automatycznej skrzyni biegów i szybkości reakcji układu napędowego, mniejsze zużycie paliwa. Dzięki tym cechom nowa technologia zastosowana w modelach 500X i Tipo, sprawia, że jest to najlepszy napęd hybrydowy 48 V w segmencie B i C stanowi „dodatkowy zastrzyk energii” w codziennym życiu, jest łatwy w obsłudze i może zaspokoić potrzeby każdego w zakresie swobody poruszania się.

Fiat 500X Hybrid, włoski crossover
500X Hybrid to idealny samochód dla młodych ludzi poszukujących niepowtarzalnego stylu, którzy na co dzień poruszają się w mieście, ale lubią też wyjeżdżać poza miasto bez żadnych ograniczeń. Przywiązują oni wagę do technologii, ale przede wszystkim do zrównoważonego rozwoju i zużycia paliwa.

500X Hybrid stanowi idealne dopełnienie gamy modelu, który od momentu wprowadzenia na rynek w 2014 roku przekroczył niedawno liczbę 750 000 sprzedanych egzemplarzy: to globalny sukces, biorąc pod uwagę, że Fiat 500X sprzedawany jest na wszystkich najważniejszych rynkach świata.

Zawsze w pierwszej dziesiątce najliczniejszego i najbardziej wymagającego segmentu, 500X nie boi się konkurencji i może się pochwalić „wskaźnikiem podboju rynku” na poziomie ponad 60% w stosunku do jego rywali. Jedyny samochód użytkowy z miękkim dachem Soft-Top, jedyny model w swoim segmencie o znaczeniu społecznym dzięki współpracy z organizacją (RED), hybrydowa wersja 500X wprowadza teraz nową 7-biegową, dwusprzęgłową, skrzynię automatyczną.

Wraz z wprowadzeniem MY 2022 odświeżono również wygląd nadwozia: na przodzie pojawiło się nowy emblemat „500″, a na tyle dynamiczny napis „FIAT”, synonim przynależności i charakteru. Te dwa elementy stylistyczne, które jeszcze bardziej unowocześniają 500X, to ukłon w stronę stylistyki i charakteru nowej, elektrycznej 500.
Gama 500X, dostępna w wersjach wyposażenia Cult, Club, Cross, (RED), Sport i specjalnej edycji Yacht Club Capri oraz w dwóch wariantach nadwozia (Hatchback i Dolcevita z miękkim dachem), obejmuje silnik 1.0 GSE T3 120 KM FWD. Wraz z nową wersją hybrydową tworzą one ofertę, która pod względem mobilności jest w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby klientów.

Fiat Tipo Hybrid, „rodzinny samochód” zrównoważony z definicji
Tipo Hybrid to idealny samochód dla rodzin poszukujących wszechstronnego i funkcjonalnego pojazdu, który zaspokoi ich codzienne potrzeby w zakresie mobilności, również dzięki ponownemu wprowadzeniu do oferty automatycznej skrzyni biegów. Tipo to samochód, którym można dojechać wszędzie, od centrum miast po wycieczki poza miasto, praktyczny i przestronny, ale nade wszystko szanujący środowisko.

Tipo Hybrid wpisuje się zatem w tę definicję, od momentu wprowadzenia na rynek, sprzedając się w liczbie ponad miliona sztuk, czym zasłużył sobie na miano stricte’ rodzinnego samochodu. Tipo jest dostępne w pięciu wersjach wyposażenia (Tipo, City Life, City Cross, Cross i RED), w wersji nadwozia hatchback oraz w bardzo przestronnej wersji kombi. Gama silników jest nie mniej szeroka: oprócz wersji hybrydowej obejmuje również silnik benzynowy 1.0 T3 o mocy 100 KM oraz najwyższej klasy silnik diesel 1.6 o mocy 130 KM.

Bezpieczna jazda z systemami ADAS
Modele 500X Hybrid i Tipo Hybrid są również liderami w swoich segmentach pod względem zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), które ułatwiają prowadzenie samochodu i zapobiegają potencjalnym zagrożeniom.
Do głównych elementów wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa należą:

  • „Attention Assist” (System wykrywania zmęczenia kierowcy) – nowość w modelu 500X Hybrid choć wcześniej, system w 2020 roku pojawił się w nowym Tipo. Wykrywa wczesne oznaki zmęczenia kierowcy, analizując ruchy boczne samochodu i ostrzega o tym sygnałami akustycznymi i wizualnymi na wyświetlaczu komputera pokładowego, zalecając kierowcy postój
  • „Autonomous Emergency Brake” (System autonomicznego hamowania awaryjnego) hamuje automatycznie, aby uniknąć lub ograniczyć skutki kolizji z pojazdem poprzedzającym, nawet jeśli kierowca nie podejmuje żadnych działań. Zanim system zostanie w pełni uruchomiony, wysyła sygnał dźwiękowy i wizualny na wyświetlacz komputera pokładowego, a następnie delikatnie hamuje w ramach ostrzeżenia
  • „Traffic Sign Recognition” (Funkcja rozpoznawania znaków drogowych) rozpoznaje maksymalną prędkość dozwoloną na drodze, po której porusza się samochód
  • „Intelligent Speed Assist” (Inteligentny ogranicznik prędkości) dostosowuje prędkość do ograniczeń wskazanych przez znaki drogowe
  • „Lane Control”  (System kontroli pasa ruchu) pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu, pod warunkiem, że jego oznaczenia mogą być prawidłowo wykryte
  • „ Adaptive High Beam” (Adaptacyjne światła drogowe) zapewnia lepszą widoczność podczas jazdy nocą, poprzez automatyczne włączanie świateł drogowych, gdy przeciwległa strona jezdni jest pusta
  • „Blind Spot Assist” (System kontroli martwego pola) wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do monitorowania martwego pola i ostrzegania o przeszkodach za pomocą trójkątnego symbolu ostrzegawczego na lusterku bocznym.

Również dostęp bezkluczykowy „Keyless Entry/Go”, kamera cofania i bezprzewodowa ładowarka do smartfonów (dostępna tylko w Tipo) przyczyniają się do tego, że życie za kierownicą samochodu staje się jeszcze bardziej praktyczne i proste. Sama ładowarka zresztą zapewnia prawdziwy zastrzyk energii (trzykrotnie większy niż moc najlepiej sprzedających się smartfonów) i oferuje 15-watowe szybkie ładowanie.
Zamówienia na Fiata 500X Hybrid i Tipo Hybrid, które produkowane są odpowiednio w zakładach w Melfi we Włoszech i w Tofas w Turcji, już ruszyły.

Ceny na rynku polskim
Nowe, zelektryfikowane wersje popularnych modeli Fiata otrzymały atrakcyjne ceny. Crossover 500X z napędem hybrydowym w najtańszej wersji Cross z nadwoziem hatchback kosztuje 112 700 zł. Za wersję Dolcevita z otwieranym dachem również w wersji Cross trzeba zapłacić 124 500 zł. Z kolei wersja hybrydowa lubianego i popularnego w Polsce modelu Tipo City Cross w odmianie hatchback to wydatek 106 900 zł, a w wersji kombi 117 100 zł. W nadwoziu kombi dostępna jest też tańsza wersja City Life za 112 600 zł. Ponadto Tipo Cross oferowany jest w społecznie odpowiedzialnej i unikalnej wersji RED, a jej cena to 115 700 zł dla nadwozia typu hatchback i 121 400 zł w odmianie kombi.

Podany zasięg ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Źródło: Fiat

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 1 662
    • 682
    • 1 280 584
    • 203 407