- Bardziej wyrazisty design podkreślony nowym, charakterystycznym układem świateł.
- Zmodyfikowana wersja INITIALE PARIS z najbogatszym wyposażeniem.
- System multimedialny Renault EASY LINK sterowany z centralnego ekranu dotykowego 9,3” oraz ekranu cyfrowego 10,2” na tablicy rozdzielczej.
- Nowe systemy wspomagania prowadzenia Renault EASY DRIVE, w tym asystent jazdy po autostradzie i w korkach, informacje o ruchu drogowym oraz reflektory LED MATRIX Vision wraz z unikatowym układem jezdnym 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi i elektrycznie regulowaną siłą tłumienia amortyzatorów.
- Nowa gama mocnych i niezawodnych silników zjednostkami TCe 160 EDC FAP oraz Blue dCi 200 EDC.
- Nowe Renault Talisman będzie w sprzedaży od czerwca 2020 roku.
WYRAZISTA STYLISTYKA NADWOZIA
Od momentu premiery stylistyka jest najważniejszym kryterium zakupu Talismana. Wprowadzone zmiany jeszcze mocniej akcentują jego styl i podnoszą atrakcyjność.
Wyrafinowany styl przodu nadwozia podkreśla nowy grill z poprzeczną, chromowaną listwą oraz zmodyfikowany kształt zderzaka. Nowe Renault Talisman ma teraz w całej gamie oświetlenie w 100% LED. Adaptacyjne reflektory wykorzystują technologię LED MATRIX Vision i mają również sekwencyjne ledowe kierunkowskazy. Bardziej elegancki wygląd samochodu podkreślają światła dzienne w kształcie litery C („C-Shape”), charakterystyczne dla całej gamy Renault.
Z tyłu nadwozia światła w 100% LED są ozdobione chromowaną listwą, a sekwencyjne kierunkowskazy podkreślają czystą i wysmakowaną stylistykę nowego Talismana. Sportowym akcentem, który dodatkowo poprawia jakość systemu multimedialnego, jest antena w kształcie płetwy rekina zamontowana w tylnej części dachu nowego Talismana.
Nowy Talisman wyróżnia się nowymi kolorami nadwozia: Szary Baltique, Czerwony Millésime i Szary Highland. Ewolucję stylistyczną uzupełniają nowe modele felg: Pierre (17’’), Stellar (18’’) i Sato (19’’).
Gdy kierowca
zbliża się do samochodu, Talisman uruchamia sekwencję powitalną ― włącza światła reflektorów i podświetla klamki drzwi.
Ciąg dalszy sekwencji powitalnej ma miejsce
w kabinie.
STARANNIE DOPRACOWANA STYLISTYKA WNĘTRZA
Kabina nowego Talismana jest starannie wykończona w najdrobniejszych szczegółach. Nowa, chromowana listwa ozdobna podkreśla kształt nowej konsoli centralnej, wyposażonej w oświetlenie ambientowe, a nowe wykończenie z rozbielanego drewna na tablicy rozdzielczej i drzwiach dodaje elegancji wersji INITIALE PARIS. Dla pełniejszej personalizacji kabiny kierowca i pasażerowie mogą teraz wybrać jeden z ośmiu rodzajów oświetlenia ambientowego za pośrednictwem systemu MULTI-SENSE.
Dla lepszego komfortu odczytywania danych na tablicy rozdzielczej nowego Talismana została ona wyposażona w pełni konfigurowany ekran cyfrowy 10,2”, który jest elementem wyposażenia od poziomu Intens. Możliwa jest personalizacja wrażeń z jazdy za pomocą trybu wybranego w systemie MULTI-SENSE łącznie z informacjami z systemu nawigacji GPS, które pojawiają się na wyświetlaczu.
Bardziej komfortowy i ergonomiczny, nowy Talisman ma elektrochromatyczne bezramkowe wewnętrzne lusterko wsteczne oraz większe uchwyty na kubki, ozdobione chromowanymi elementami i podświetlane. Na konsoli centralnej pojawia się indukcyjna ładowarka do telefonów, a elementy sterujące wentylacją mają cyfrowy wyświetlacz wybranej temperatury. Ponadto nowy przycisk „Auto-Hold” unieruchamia samochód, nawet jeśli hamulec ręczny nie został zaciągnięty. Przełączniki regulatora prędkości są przeniesione na kierownicę, aby polepszyć ergonomię.
Nowy Talisman łączy komfort i wyrafinowanie. Od pierwszego poziomu wyposażenia są oferowane nowe rodzaje tapicerki, a skóra we wnętrzu pojawia się już od drugiego poziomu Intens. Oferta obejmuje trzy kolory tapicerki skórzanej Riviera: Jasnoszary Piaskowy, Brąz Castenyera i Czarny Titane. W wersji INITIALE PARIS w skład standardowego wyposażenia wchodzi nowa tapicerka ze skóry pikowanej nappa w kolorze Czarny Titane lub Jasnoszary Piaskowy z nowymi koniakowymi przeszyciami. Od poziomu Intens klient ma zaś do wyboru czarną lub jasnoszarą kolorystykę wnętrza.
INNOWACJE TECHNOLOGICZNE, KTÓRE PODNOSZĄ KOMFORT
I BEZPIECZEŃSTWO
Nowy Talisman jest wyposażony w najnowsze technologie Renault, które zapewniają kierowcy i pasażerom doświadczenie porównywalne z podróżowaniem pierwszą klasą.
Większy komfort i bezpieczeństwo jazdy nocą
Nowy Talisman jest drugim modelem
w gamie Renault po nowym Espace, który wyposażono w technologię LED MATRIX
Vision. Te inteligentne i adaptacyjne reflektory podnoszą bezpieczeństwo jazdy
dzięki lepszemu niż tradycyjne światła LED oświetleniu drogi. W porównaniu
ze światłami LED jasność świecenia reflektorów jest wyższa o 50%,
a zasięg sięga 220 m zamiast 175 m. Stałe dostosowywanie wiązki światła do
warunków drogowych i obecności innych użytkowników zapewnia bezpieczną i spokojną
jazdę.
Lepszy dostęp do mobilnych technologii w czasie jazdy
Nowy Talisman korzysta z systemu Renault EASY CONNECT, który obejmuje wiele aplikacji, takich jak MY Renault, nowy system multimedialny Renault EASY LINK oraz usługi mobilne, np. automatyczne aktualizacje i zdalne sterowanie funkcjami samochodu.
System multimedialny Renault EASY LINK ma łatwy w
obsłudze i personalizowany interfejs. Poziomo
ustawiony ekran 9,3” wprowadza dodatkowo nowoczesny akcent do kabiny. Renault
EASY LINK obejmuje cyfrowe radio DAB, multimedia, zestaw telefoniczny kompatybilny
z systemem Android Auto i Apple CarPlay, a także nawigację z funkcją
wyszukiwania adresów Google, informacją o cenach paliw oraz o ruchu drogowym w
czasie rzeczywistym. System Renault EASY LINK z ekranem 7”, kompatybilny z
Android Auto
i Apple CarPlay, jest oferowany od pierwszego poziomu wyposażenia Zen.
System audio premium Bose® z 13 głośnikami, dostępny w standardzie w wersji INITIALE PARIS, został również zmodyfikowany, aby uzyskać pełniejsze wrażenia dźwiękowe dzięki pięciu zaprogramowanym trybom odsłuchu.
Wyższy poziom bezpieczeństwa na drodze
Nowy Talisman wzbogaca ofertę zaawansowanych technologii o nowe systemy wspomagania prowadzenia samochodu najnowszej generacji łącznie z systemami jazdy autonomicznej poziomu 2.
Asystent jazdy po autostradzie i w korkach łączy dwa systemy wspomagające kierowcę: aktywny regulator prędkości oraz funkcję utrzymywania samochodu w osi pasa ruchu, nawet podczas pokonywania zakrętów.
System jest aktywny od 0 do 160 km/h, reguluje prędkość samochodu i pozwala na zachowanie bezpiecznej odległości od samochodu jadącego z przodu. Umożliwia automatyczne zatrzymywanie się i ponowne ruszanie z miejsca po trzech sekundach, bez ingerencji kierowcy.
Aktywny system wspomagania nagłego hamowania AEBS ma obecnie funkcję wykrywania pieszych i rowerzystów.
Oprócz nowych funkcji nowy Talisman jest nadal wyposażony w pełną gamę systemów wspomagających, które zapewniają bezpieczną i wygodną jazdę. Należą do nich system kontroli pasa ruchu (Lane Departure Warning), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist), system kontroli czujności kierowcy i system monitorowania martwego pola, który teraz wykorzystuje dwa radary umieszczone z tyłu samochodu (Rear Cross Trafic Alert).
Bardziej dynamiczny i komfortowy
Nowy Talisman jest jedynym
samochodem w swojej kategorii wyposażonym w układ jezdny 4CONTROL (w
standardzie w wersji INITIALE PARIS). Stale aktywny układ z czterema kołami
skrętnymi automatycznie steruje skrętem kół w obie strony. Zapewnia wyjątkową
precyzję prowadzenia samochodu o tak dużych gabarytach, a także wysoki komfort
jazdy
w mieście.
Układ jezdny 4CONTROL w nowym Talismanie współpracuje
z systemem elektrycznie regulowanej siły tłumienia amortyzatorów, zapewniając
stabilne zachowanie na drodze
i optymalny komfort jazdy dzięki stałemu dostosowywaniu parametrów pracy amortyzatorów.
System został zoptymalizowany pod kątem lepszej stabilności nadwozia podczas
pokonywania przeszkód.
SILNIKI NAJNOWSZEJ GENERACJI
Nowy Talisman jest wyposażony w silniki benzynowe i
wysokoprężne Renault najnowszej generacji, które spełniają normy WLTP. Silniki
te są bardziej oszczędne i sprawne. Z myślą
o środowisku silniki TCe wyposażono w filtry cząstek stałych, a jednostki
wysokoprężne Blue dCi wykorzystują technologię oczyszczania spalin SCR
(Selective Catalytic Reduction) z układem wtrysku AdBlue® , aby zredukować
emisję NOx.
TCe 160 EDC FAP
Silnik TCe 160 EDC FAP, wprowadzony niedawno do modelu Talisman, jest 4-cylindrową jednostką benzynową o pojemności 1.3 litra, z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Osiąga moc 160 KM i moment obrotowy 270 Nm przy 1800 obr./min.
Jest oferowany z 7-biegową,
automatyczną skrzynią biegów dwusprzęgłową EDC. Jest cichy i bardzo elastyczny
w pracy, wykazuje ograniczone zużycie paliwa (6,2 l/100 km),
co odpowiada emisji CO2 wynoszącej zaledwie 140 g/km w cyklu
WLTP. To interesująca alternatywa dla silników wysokoprężnych w przypadku
klientów flotowych i firm.
TCe 225 EDC FAP
Silnik TCe 225 EDC FAP swoją mocą spełni oczekiwania
najbardziej wymagających klientów. 4-cylindrowa jednostka benzynowa o
pojemności 1.8 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, jest wyposażona w
turbosprężarkę z podwójnym kanałem wlotowym i układem zmiennej geometrii w
trzech położeniach. Osiąga moc 225 KM. Silnik współpracuje również
z 7-biegową, automatyczną skrzynią z podwójnym sprzęgłem EDC. Moment obrotowy
300 Nm dostępny już od 2000 obr./min zapewnia wysokie osiągi i prawdziwą
przyjemność
z jazdy. Silnik zużywa jedynie 7,4 l/100 km w cyklu mieszanym, co
przekłada się na emisję 166 g CO2/km.
Blue dCi 120 i 150 z 6-biegową skrzynią mechaniczną oraz Blue dCi 160 i 200 EDC
Oferta silników wysokoprężnych jest jedną z najbardziej kompletnych na rynku. Nowy Talisman oferuje 4-cylindrowy silnik wysokoprężny 1.7 Blue dCi o mocy 120 i 150 KM (zależnie od kraju) wraz z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Bardzo niskie zużycie paliwa od 4,9 l/100km (128 g CO2/km) czyni z nich wyjątkowo atrakcyjną ofertę dla klientów flotowych. Gamę uzupełnia silnik 2.0 Blue dCi o mocy 160 lub 200 KM. Silnik jest dostępny z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów dwusprzęgłową EDC. Wersja o mocy 200 KM gwarantuje dynamiczne przyspieszenia. Spełnia oczekiwania szczególnie tych klientów, którzy poszukują wysokich osiągów przy umiarkowanym zużyciu paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 5,6 l/100 km (146 g CO2/km).
Źródło: Renault