- Zupełnie nowy model w segmencie kompaktowych SUV-ów: ta stylowa, inteligentna, funkcjonalna i przystępna cenowo propozycja spodoba się rodzinom i osobom prowadzącym aktywny tryb życia.
- C3 Aircross został radykalnie odświeżony: nowa platforma techniczna, solidny i wyrazisty styl SUV-a oraz nowy język stylistyczny Citroëna.
- Wyjątkowy komfort na pokładzie: zawieszenie Citroën Advanced Comfort, architektura C-Zen Lounge z wyświetlaczem Head-Up obejmująca systemy informacyjno-rozrywkowe i łączności najnowszej generacji oraz wszystko to, czego można oczekiwać od samochodu z tego segmentu.
- Dłuższe nadwozie: 4,39 m zapewnia zarówno komfort jazdy, jak i większą przestrzeń wewnątrz. C3 Aircross, który już w wersji 5-miejscowej był punktem odniesienia pod względem przestrzeni w drugim rzędzie, oferuje teraz do 7 miejsc – po raz pierwszy w tym segmencie!
- Model odpowiadający wszystkim potrzebom: nowy C3 Aircross po raz pierwszy oferuje praktyczną wersję hybrydową 136 KM, obok doskonałej wersji w pełni elektrycznej (w wersji 5-miejscowej) i przystępnej cenowo wersji benzynowej.
- Nowy Citroën C3 Aircross dostępny w atrakcyjnej cenie już od 82 800 zł1
Poissy, 20 czerwca 2024 r. – Radykalnie zmieniając podejście do rynku kompaktowych SUV-ów, marka Citroën całkowicie odświeżyła swój model C3 Aircross. W swojej europejskiej wersji, nowy model dzieli platformę Smart Car z najnowszym C3, dzięki czemu będzie oferowany w bardzo atrakcyjnej cenie. Do innych wspólnych cech obu modeli należą nowa identyfikacja wizualna marki i ten sam język formalny, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. To prawdziwy SUV, solidny, muskularny, oferujący poczucie bezpieczeństwa i komfort np. przy wsiadaniu do samochodu, a także wyrazistą, muskularną i nowoczesną stylistykę. Sylwetka i wymiary nowego C3 Aircross zmieniły się wraz z jego nowym pozycjonowaniem. Wersja 5-miejscowa, o długości 4,39 m, zapewnia największą w swoim segmencie przestrzeń w drugim rzędzie. Dodatkowo, marka Citroën oferuje także zupełnie nową, 7-miejscową wersję, nowość w tym segmencie: zaprojektowana przy zachowaniu tych samych proporcji, oferuje niezrównaną wszechstronność użytkowania, pozostając jednocześnie kompaktowym i wyjątkowo zwrotnym samochodem.
Przestronny i dobrze wyposażony, nowy C3 Aircross zapewnia komfortową codzienną jazdę, zarówno w mieście, jak i na dłuższych dystansach. Marka Citroën zawsze stara się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów w zakresie komfortu, przestronności i praktyczności. Dlatego też w nowym C3 Aircross zastosowano system C-Zen-Lounge® z wyświetlaczem head-up i kompaktową kierownicą, a także nowe fotele Citroën Advanced Comfort® zaprojektowane z myślą o optymalnym podparciu kręgosłupa. Samochód oferuje pasażerom doskonały komfort dzięki zastosowaniu zawieszenia Citroën Advanced Comfort® z podwójnymi, progresywnymi hydraulicznymi ogranicznikami – po raz pierwszy i we wszystkich wersjach. Dla zapewnienia większego spokoju ducha, C3 Aircross oferuje wszystkie systemy wspomagania kierowcy, jakich można oczekiwać w tym segmencie, wraz z systemem informacyjno-rozrywkowym najnowszej generacji wyposażonym w ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala.
Oprócz silnika benzynowego, nowy C3 Aircross będzie oferował dwie wersje zelektryfikowane: z technologią hybrydową 48 V o mocy 136 KM oraz wersję w pełni elektryczną. Dzięki zasięgowi wynoszącemu ponad 300 km (homologacja w toku) wersja elektryczna znacznie ułatwia codzienne życie: samochód można naładować od 20% do 80% w zaledwie 26 minut, a podczas wyjazdów skorzystać z aplikacji ë-ROUTES – planera podróży, który dostosowuje się do zmian na drodze w czasie rzeczywistym. Wersja o zasięgu ponad 400 km będzie dostępna w 2025 roku.
Po odświeżeniu modelu C3, Citroën powraca z zupełnie nowym C3 Aircross: rodzinnym SUV-em, idealnym dla osób aktywnych, poszukujących modułowych rozwiązań i solidności. Nowy model będzie produkowany w Europie w fabryce w Trnavie. Przystępna cena nowego Citroëna C3 Aircross sprawia, że mobilność elektryczna i zelektryfikowana są teraz dostępne dla wszystkich w cenie zaczynającej się od 120 800 zł dla wersji elektrycznej lub w cenie od 112 300 zł dla wersji Hybrid 136 KM. Nowy model w tradycyjnej wersji benzynowej jest dostępny już od 82 800zł.
1 – RODZINNY SUV O MUSKULARNYM I SOLIDNYM WYGLĄDZIE
Nowy C3 Aircross o długości 4,39 m łączy nowe proporcje z nowym wyglądem. Jego nadwozie wyraża siłę i moc SUV-a. Nowy wygląd jest bardziej wyrazisty, muskularny i solidny – z bardziej pionową sylwetką i ostrzejszymi kątami. Zupełnie nowy C3 Aircross stosuje dla modelu SUV-a nowy język formalny Citroëna.
„Od początku projektu chcieliśmy wzmocnić pozycję C3 Aircross w świecie SUV-ów. Postawiliśmy na solidny i wyrazisty design, który podkreśla jego muskularną sylwetkę i siłę. Z ponad 20 cm prześwitem, wygodną, wysoką pozycją za kierownicą i subtelną grą świateł, podkreślającą jego design, nowy C3 Aircross robi kolejny krok i staje się prawdziwym SUV-em.” – powiedział Boris Reinmoller, kierownik projektu C3 Aircross.
Reinterpretacja nowej identyfikacji wizualnej marki Citroën
Wyrazisty design podkreślony przez szeroki pas przedni zderzaka sprawia, że nowy C3 Aircross to prawdziwy SUV. Na poziomie zderzaka umieszczono pionowe kolorowe klipsy, które klienci mogą dowolnie zmieniać. Stylistyka przodu obejmuje nowe logo zaprezentowane po raz pierwszy w samochodzie koncepcyjnym Oli w 2021 roku i zastosowane ostatnio w modelach ë-C3 i C3. Design reflektorów nawiązuje do nowej trzypunktowej sygnatury świetlnej zainaugurowanej również w Oli. Mocny i wyrazisty charakter SUV-a podkreślają wysoka i pozioma maska oraz pionowe linie przodu. Przy szerokości 1,79 m, dodatkowym podkreśleniem siły i muskularnego wyglądu są poszerzone nadkola, które wieńczą duże koła o średnicy 690 mm. Osłony nadkoli inspirowane kwadratowo-okrągłym wzorem zastosowanym w ë-C3 i C3. Subtelne linie krawędzi ożywiają boki samochodu.
Z drugiej strony, geny SUV-a przekładają się na idealną równowagę samochodu. Prosty dach i wysokość 1,66 m tworzą przestronne wnętrze dla wszystkich pasażerów. Prześwit wynoszący ponad 200 mm oferuje większy spokój podczas prowadzenia, ułatwia wsiadanie do pojazdu, a także zapewnia wyższą i bezpieczniejszą pozycję za kierownicą. Długa tylna szyba – bez owiewek – zapewnia mnóstwo światła w kabinie, a tylny zderzak również zdobią kolorowe klipsy, możliwe do personalizacji, podobnie jak na przednim zderzaku. Tylne nadkola powielają muskularny charakter przodu i podkreślają charakterystyczne tylne światła. Ważnym akcentem jest charakterystyczny wygląd reflektorów i tylnych świateł, po raz pierwszy zaprezentowany w koncepcyjnym modelu Citroën Oli i kontynuowany w ë-C3 i C3, natomiast tylny panel podkreśla solidny wygląd C3 Aircross. Charakterystyczne dla Citroëna dwukolorowe nadwozie z kontrastującym dachem oferowane klientom w standardzie w kolorze czarnym lub białym w wersji Max ułatwia personalizację. Szeroka tylna klapa, na której umieszczono listwę ozdobną w kolorze czarnym i nowe logo wyróżnia się niskim progiem załadunkowym, zapewniającym łatwy dostęp do bagażnika.
„Nowy C3 Aircross jest bardziej dojrzały, a jego proporcje przypominają prawdziwego SUV-a, z poziomą maską i wyraźnie zaznaczonym pionowym przodem. Proporcje są wyważone, z doskonałą kontrolą zwisów i sylwetką, która podkreśla jego siłę. Tworzyliśmy i analizowaliśmy różne projekty poszczególnych sekcji, a przede wszystkim udało nam się uniknąć zaprojektowania bezdusznego, ulepszonego kombi. Projekt wydaje się być wykonany jednym pociągnięciem pióra i jest bardzo spójny” – powiedział Boris Reinmoller.
2 – PRZESTRONNY KOMPAKTOWY SUV, KTÓRY MOŻE POMIEŚCIĆ DO 7 OSÓB
Nowe wymiary zapewniające większą przestrzeń i praktyczność
Mający zaledwie 4,39 m długości, C3 Aircross prowadzi się jak marzenie. Rozstaw osi wynoszący 2,67 m zapewnia wyjątkowo przestronne wnętrze: wersja 5-miejscowa zapewnia pasażerom siedzącym w drugim rzędzie rekordową ilość miejsca i bagażnik o pojemności 460 litrów. Dla klientów poszukujących jeszcze większej wszechstronności, C3 Aircross jest dostępny także w super funkcjonalnej wersji 7-miejscowej.
Nowy C3 Aircross jest oferowany zarówno w wersji 5-miejscowej, jak i 7-miejscowej, przy identycznych wymiarach zewnętrznych i kształcie nadwozia, dzięki czemu klienci mogą wybrać wersję najlepiej odpowiadającą ich potrzebom i pragnieniom. Rozstaw osi wynoszący 2,67 m – największy w tym segmencie – umożliwia zastosowanie drzwi o niespotykanej dotąd długości, ułatwiających wsiadanie do samochodu pasażerom 2. rzędu w wersji 5-miejscowej i 3. rzędu w wersji 7-miejscowej.
„Nowy Citroën C3 Aircross został zaprojektowany z myślą o siedmiu osobach podróżujących w środku. A kiedy projektujesz sylwetkę samochodu, który jest wystarczająco przestronny dla siedmiu osób, to tym bardziej jego wersja 5-miejscowa wysuwa się na sam szczyt w swojej kategorii pod względem przestrzeni w drugim rzędzie i pojemności” – powiedział Thierry Blanchard, kierownik projektu produktu C3 Aircross.
Wersja 7-miejscowa: sprytna i wszechstronna
Citroën oferuje niespotykaną dotąd 7-miejscową wersję nowego C3 Aircross. Konstrukcja panelu tylnego, dzięki której tył samochodu jest dynamiczny i pionowy, zapewnia pasażerom siedzącym w trzecim rzędzie sporo przestrzeni. Duże tylne drzwi i wygodnie składane oparcia siedzeń w drugim rzędzie (40/60) ułatwiają dostęp do trzeciego rzędu, w którym znajdują się dwa wygodne i składane dodatkowe fotele. Dostępne w razie potrzeby, składają się z siedziska i oparcia, które można złożyć w proporcji 50/50, zapewniając, po ich złożeniu płaską powierzchnię bagażową.
W wersji 7-miejscowej C3 Aircross oferuje taką samą wyjątkowo dużą przestrzeń na wysokości kolan w drugim rzędzie co C3 i przestrzeń na łokcie szerszą o 25 mm od średniej w tym segmencie oraz dużo miejsca nad głową. Przestrzeń w trzecim rzędzie jest wyposażona w takim samym standardzie jak pozostałe siedzenia, fotele posiadają zagłówki, podłokietniki, uchwyt na kubki, gniazdo USB, wystarczająco dużo miejsca na nogi i klimatyzację. Nowa 7-miejscowa wersja C3 Aircross stanowi idealne połączenie kompaktowego nadwozia i przestronnego wnętrza. Ponieważ 93% europejskich właścicieli B-SUV-ów pokonuje dziennie dystans poniżej 80 km, dwa tylne siedzenia w wersji 7-miejscowej są idealnym rozwiązaniem. Po rozłożeniu wszystkich foteli pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 40 litrów, a przy złożonych fotelach w trzecim rzędzie – 330 litrów.
Wersja 5-miejscowa: wiodąca w swojej klasie przestrzeń w kabinie
Wersja 5-miejscowa C3 Aircross ma kanapę składaną i dzieloną w proporcji 40/60 cofniętą o 65 mm dalej niż w wersji 7-miejscowej. W efekcie pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie mają wyjątkowo dużo miejsca do dyspozycji, z najlepszą w tej kategorii przestrzenią na kolana (+80 mm w porównaniu ze średnią w segmencie). Trzy osoby siedzące na kanapie mają także najwięcej miejsca na łokcie w całym segmencie (+25 mm w porównaniu ze średnią w tej kategorii). Oparcie składane o 65 mm nie wpływa na pojemność bagażnika wynoszącą 460 litrów, jedną z najlepszych w segmencie.
Bagażnik, łatwo dostępny dzięki niskiemu, kwadratowemu progowi załadunkowemu, ma również podwójną podłogę, zapewniającą całkowicie płaską powierzchnię bagażową po złożeniu oparć tylnej kanapy 40/60. W tej konfiguracji oferuje imponującą pojemność wynoszącą aż 1600 litrów. C3 Aircross posiada wiele asów w rękawie ułatwiających codzienne życie całej rodzinie. Praktyczny, wszechstronny i dający pewność, jest nadal wystarczająco kompaktowy, aby zapewnić bezstresową jazdę po mieście.
3 – PRZYSTĘPNA CENOWO GAMA MULTIENERGETYCZNA
Zgodnie z filozofią marki Citroën polegającą na oferowaniu przystępnych cenowo rozwiązań zorientowanych na użytkowników, nowy kompaktowy SUV oferuje szeroką gamę wielu różnych źródeł napędu w wyjątkowo konkurencyjnej cenie. Nowy C3 Aircross jest zbudowany na platformie Smart Car, zaprojektowanej z myślą o obsłudze szerokiej gamy pojazdów spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Nowy model jest doskonałą odpowiedzią Citroëna na wyzwania związane z transformacją energetyczną, oferując po raz pierwszy, obok tradycyjnej wersji spalinowej, opcję hybrydową ułatwiającą dostęp do elektryfikacji, której wszechstronność jest doskonale dostosowana do tego nadwozia. Co więcej, nowy C3 Aircross będzie po raz pierwszy dostępny jako pojazd w 100% elektryczny.
Hybryda: silnik benzynowy z dostępem do elektryfikacji
Nowy C3 Aircross jest wyposażony nowy system hybrydowy o mocy 136 KM (Hybrid 136) wyposażony w automatyczną skrzynię biegów e-DCT. Technologia hybrydowa 48 V wykorzystuje silnik 1.2 Turbo nowej generacji, opracowany specjalnie do zastosowań hybrydowych i zawierający 40% całkowicie nowych komponentów. Jest to jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1199 cm3, rozwijająca moc 136 KM (100 kW) przy 5500 obr./min i moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min. Zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz łańcucha rozrządu przyczyniło się do polepszenia osiągów i wzmocnienia trwałości silnika. Silnik pracujący w cyklu Millera połączony jest z zelektryfikowaną, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów e-DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM zasilanym akumulatorem litowo-jonowym 48 V umieszczonym pod podłogą.
Układ napędowy jest łatwy w obsłudze i nie wymaga ładowania. Idealny dla rodzin, zmniejsza zarówno zużycie paliwa, jak i emisję spalin, dzięki czemu jest korzystny zarówno dla portfela, jak i planety. Silnik elektryczny (synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi) wspomaga silnik spalinowy w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Podczas jazdy w mieście, samochód może pokonać aż do 50% tras w zeroemisyjnym trybie elektrycznym i ładując akumulator podczas zwalniania. W rezultacie emisję CO2 w wersji hybrydowej ograniczono do zaledwie 121 g CO2/km. Te nowe wrażenia z jazdy będą dostępne dla jak szerokiego grona odbiorców zarówno w wersji 5- miejscowej, jak i 7-miejscowej.
Oprócz zelektryfikowanego układu napędowego Citroën wprowadza na rynek model C3 Aircross z silnikiem benzynowym Turbo o mocy 75 kW/100 KM. Ten 3-cylindrowy silnik Turbo 100 MT6 jest zestawiony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i spełnia normy Euro7. Wersja ta będzie dostępna w najbardziej konkurencyjnej cenie na rynku.
Pierwszy w pełni elektryczny kompaktowy SUV Citroëna
Po raz pierwszy w segmencie rodzinnych SUV-ów segmentu B Citroën oferuje elektryczną wersję swojego 5-miejscowego C3 Aircross. Doskonale dostosowany do stylu jazdy kierowców w tym segmencie, elektryczny C3 Aircross jest napędzany silnikiem o mocy 83 kW/113 KM w połączeniu z akumulatorem LFP (litowo-żelazowo-fosforanowym) o pojemności 44 kWh. Technologia ta oferuje idealny kompromis między wymaganą wydajnością (zasięg ponad 300 km – w oczekiwaniu na homologację) a bardzo przystępną ceną. Silnik samochodu i w pełni automatyczna skrzynia biegów zapewniają liniowe przyspieszenie z natychmiast dostępnym momentem obrotowym oraz maksymalną prędkość 143 km/h. W 100% elektryczna wersja C3 Aircross oferuje wystarczające osiągi, aby z łatwością poruszać się w codziennym ruchu ulicznym.
W pełni elektryczny C3 Aircross ułatwia życie swoim użytkownikom, szczególnie w kwestii ładowania. Dostarczany w standardzie przewód Mode 3 umożliwia ładowanie zarówno w domu, jak i na publicznych stacjach ładowania:
- Standardowe ładowanie prądem zmiennym od 20% do 80% akumulatora zajmuje około 4 godzin i 10 minut przy użyciu 7 kW mocy.
- Standardowe ładowanie prądem zmiennym od 20% do 80% akumulatora zajmuje około 2 godzin 50 minut przy użyciu mocy 11 kW.
Szybkie ładowanie jest również możliwe przy użyciu stałoprądowej ładowarki 100 kW, która potrzebuje zaledwie 26 minut, aby naładować akumulator od 20% do 80%.
W 2025 roku będzie oferowana wersja wyposażona w inny akumulator, zwiększający zasięg do ponad 400 km.
Elektryczny C3 Aircross to odpowiedź na obawy kierowców, którzy wciąż martwią się przejściem na w pełni elektryczny napęd. Nowa aplikacja e-ROUTES – opracowana dla samochodów elektrycznych Citroëna – ułatwia planowanie podróży, monitorowanie poziomu naładowania akumulatora w czasie rzeczywistym i korzystanie z kompleksowych usług nawigacji. Aplikacja pomaga skrócić czas podróży i wskazuje najlepsze dostępne punkty ładowania. Mająca stały dostęp do danych pojazdu (w szczególności monitorująca poziom naładowania akumulatorów), sytuacji na drodze i statusu punktów ładowania na wybranej trasie, zapewnia najbardziej efektywne zarządzanie trasą.
4 – KOMFORT I SPOKÓJ DUCHA
Przestronny i jasny, C3 Aircross posiada wszystkie cechy salonu na czterech kółkach. Podwyższona pozycja za kierownicą i duży prześwit ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, zapewniając jednocześnie lepszą widoczność. Pierwszorzędne poczucie komfortu zapewnia ekskluzywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort®, koncepcja C-Zen Lounge – która łączy solidną deskę rozdzielczą z nowym systemem wyświetlacza head-up – oraz fotele Citroën Advanced Comfort®.
Zawieszenie i fotele Citroën Advanced Comfort®
Nowy C3 Aircross został zaprojektowany tak, aby zapewnić najlepsze połączenie między komfortem a przyjemnością z jazdy, niezależnie od tego, czy w samochodzie znajduje się jedna czy siedem osób. Aby osiągnąć ten wynik, we wszystkich wersjach w standardzie dostępne jest ekskluzywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort®. Ten innowacyjny, opatentowany system gwarantuje wyjątkowe poczucie komfortu dla pasażerów, niezależnie od warunków drogowych.
Twórcy zawieszenia Citroën Advanced Comfort® na nowo wzięli pod lupę dwie podstawowe funkcje układu zawieszenia: zapewnienie optymalnego kontaktu kół z nawierzchnią drogi oraz określenie idealnego poziomu komfortu dla pasażerów. Tradycyjne zawieszenie – obecnie zarzucone przez Citroëna – wykorzystuje sprężynę i amortyzator hydrauliczny do zarządzania tymi dwiema funkcjami. Sprężyna niweluje nierówności drogi, natomiast amortyzator wspiera sprężynę w fazie jej rozluźnienia po uderzeniu: ogranicznik w górnej części amortyzatora tłumi kompresję sprężyny na ostatnich kilku centymetrach. Ogranicznik ten chroni podzespoły mechaniczne pojazdu, ale nie rozprasza całkowicie energii, co negatywnie wpływa na komfort pasażerów.
Inżynierowie Citroëna całkowicie zmienili tę architekturę, tworząc opatentowany system progresywnych odbojników hydraulicznych. Działają one jak drugi, mniejszy amortyzator, umieszczony na końcach głównego amortyzatora. Na każdy amortyzator przypadają dwa progresywne ograniczniki, jeden odpowiada za zakres kompresji, a drugi za zakres odbicia. Taka konstrukcja zawieszenia zapewnia większą elastyczność i komfort na niewielkich nierównościach, bez uszczerbku dla tłumienia wymaganego do utrzymania samochodu w miejscu podczas jazdy po nierównej drodze. W tym drugim przypadku system stopniowo spowalnia ruch na końcu skoku. W przeciwieństwie do mechanicznego ogranicznika w konwencjonalnym amortyzatorze – który pochłania energię i zmniejsza komfort, uwalniając jej część w postaci wstrząsu – progresywny ogranicznik hydrauliczny pochłania i rozprasza tę energię w całości. Tak ważny dla Citroëna, efekt „latającego dywanu”, jest wyraźnie odczuwalny, co zwiększa przyjemności z jazdy Citroenem C3 Aircross.
Nowy C3 Aircross wyposażony jest również w nowe fotele Advanced Comfort®. Oferujące nową powierzchnię siedziska z dodatkową 10-15 mm warstwą pianki, posiadają przeprojektowane podparcie boczne, aby zapewnić komfortową jazdę niezależnie od pokonywanej odległości.
C-Zen Lounge: nowa architektura zapewniająca większy spokój ducha
C3 Aircross wykorzystuje owoce prac przeprowadzonych w nowych modelach ë-C3 i C3. Nowoczesna, przestronna i bogato wyposażona kabina pasażerka Citroëna, C-Zen Lounge, jest logiczną konkluzją tych prac, w których zostały wykorzystane nowe materiały i kolory.
Pozioma deska rozdzielcza – z charakterystycznymi dla Citroëna pionowymi nawiewami powietrza – jest podzielona na dwa poziomy: elementy techniczne znajdują się na górze, a te związane z komfortem – na dole. Część ta wykończona jest miłym w dotyku, przypominającym obicie sofy materiałem i podświetlona na obu końcach ciepłym światłem, co dodatkowo wpływa pozytywnie na samopoczucie. W górnej części nie ma tradycyjnego zestawu wskaźników, co zapewnia lepszą widoczność, a tym samym zwiększa komfort jazdy i bezpieczeństwo. Niezbędne informacje dotyczące jazdy są wyświetlane na wyświetlaczu head-up. Niewielka wielofunkcyjna kierownica z regulacją wysokości i kąta nachylenia jest łatwa w obsłudze. Wyświetlacz z informacjami umieszczony na połączeniu deski rozdzielczej i dolnej części przedniej szyby to pierwsze tego typu rozwiązanie w rodzinnym SUV-ie. Dzięki tej innowacyjnej funkcji nie ma potrzeby stosowania podwójnego wyświetlacza, aby zapewnić kierowcy wszystkie potrzebne informacje, nie rozpraszając jego uwagi podczas jazdy.
5 – SKOMUNIKOWANY ZE ŚWIATEM, DOBRZE WYPOSAŻONY RODZINNY SUV
Bez względu na wybrane źródło energii, C3 Aircross wytycza nowe szlaki dzięki połączeniu designu, przestrzeni, komfortu i wyposażenia – a wszystko to w niezwykle konkurencyjnej cenie.
Skomunikowany ze światem SUV
Nowy C3 Aircross oferuje system informacyjno-rozrywkowy i wszystkie funkcje łączności, jakich można oczekiwać od tego typu pojazdu.
Wersja You nowego C3 Aircross jest wyposażona w stację do smartfona, która obejmuje zintegrowany uchwyt na telefon. Kierowca może automatycznie uruchomić daną aplikację za pomocą bezprzewodowej technologii NFC. Dzięki stacji do smartfona kierowca może korzystać ze skrótów do obsługi swojego smartfona, sterowanych za pomocą funkcji rozpoznawania głosowego. Może również uzyskać dostęp do radia, aplikacji muzycznych i nawigacji. Elementy sterowania na kierownicy C3 Aircross sprawiają, że kierowca nie odrywa rąk od kierownicy, a przycisk Home ułatwia powrót do strony głównej aplikacji.
Wersje Max modelu C3 Aircross są wyposażone w 10,25-calowy kolorowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, skierowany lekko w stronę kierowcy. Bazuje on na architekturze widżetów wzorowanej na smartfonach i zapewnia dostęp za pomocą wirtualnych skrótów do kluczowych funkcji nawigacji, telefonu, radia, aplikacji i multimediów. Bezprzewodowa łączność WiFi umożliwia klonowanie ekranu smartfona i kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto. Komfort w samochodzie zapewniają również dwa gniazda USB-C umieszone z przodu i dwa kolejne dostępne w 2. rzędzie. Podkładka do ładowania bezprzewodowego o mocy 15 W jest zintegrowana ze specjalnym schowkiem w konsoli środkowej.
Łatwiejsze i bezpieczniejsze codzienne życie
Technologia wspomagania jazdy poprawia nie tylko komfort i bezpieczeństwo kierowcy. Korzyści odnoszą wszyscy pasażerowie, a także piesi.
Aktywny system hamowania awaryjnego: jest to system hamowania awaryjnego, który pomaga ograniczyć obrażenia pasażerów, pieszych i rowerzystów. Działa w dzień i w nocy, w zakresie prędkości od 5 km/h do maksymalnej prędkości C3 Aircross wynoszącej 135 km/h.
Aktywny asystent kontroli pasa ruchu: pomaga kierowcy w utrzymaniu prawidłowej pozycji między oznaczeniami pasów ruchu. Jest aktywny od prędkości 60 km/h. Gdy samochód zaczyna zjeżdżać ze swojego pasa ruchu, system ten automatycznie podejmuje działania korygujące.
System kontroli uwagi kierowcy: system ten wykrywa niewłaściwą trajektorię jazdy C3 Aircross, co może oznaczać senność kierowcy. Po wykryciu nieprawidłowości emituje ostrzeżenie wizualne i dźwiękowe. Jeśli sytuacja się utrzymuje, system emituje dłuższy sygnał dźwiękowy i wyświetla komunikat przez 10 sekund.
Funkcja rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości: ten system odczytuje znaki i informuje o nich kierowcę na wyświetlaczu HUD znajdującym się u podstawy przedniej szyby. W ten sposób kierowca jest informowany o wykryciu nowego ograniczenia prędkości lub o jego przekroczeniu. Ten inteligentny system wykorzystuje również dane o ograniczeniach prędkości zapisane w systemie nawigacji. Ostrzeżenia dźwiękowe można aktywować lub dezaktywować na desce rozdzielczej.
Przednie i tylne czujniki parkowania: zbierają dane podczas manewrów i ostrzegają kierowcę o zbliżaniu się do przeszkód, wysyłając sygnały dźwiękowe i wskazówki wizualne. Tylne czujniki parkowania aktywują się po włączeniu biegu wstecznego.
Wykrywanie martwego pola: aby zasygnalizować obecność pojazdu w martwym polu, systemwykorzystuje podświetlany piktogram w lusterkach bocznych. System działa na tej samej zasadzie, co czujniki parkowania, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo. Jest aktywny od prędkości 30 km/h.
Kamera cofania: po włączeniu biegu wstecznego kamera umieszczona w dolnej części pokrywy tylnej wyświetla na ekranie głównym widok z tyłu pojazdu. Widok ten zawiera siatki w różnych kolorach, które pomagają kierowcy ocenić odległość między przeszkodami a pojazdem i ostrzegają przed możliwymi kolizjami.
Gama: dostosowana do każdego
Nowa gama C3 Aircross składa się z dwóch identycznych pod względem budowy i wymiarów sylwetek nadwozi: 5-osobowej dostępnej w wersji benzynowej, hybrydowej i elektrycznej oraz 7-osobowej dostępnej w wersji benzynowej i hybrydowej. C3 Aircross będzie oferowany w sześciu wyrazistych kolorach lakieru: Black Perla Nera, Mercury Grey, Elixir Red, Monte Carlo Blue, Polar White i Montana Green, w połączeniu z dwoma dostępnymi kolorami dachu – białym i czarnym. Można go będzie spersonalizować za pomocą kolorowych klipsów w trzech różnych kolorach, z których każdy jest dopasowany do koloru nadwozia. Ponadto, jako akcesoria Citroën będzie oferował dodatkowe kolorowe klipsy w postaci 4-elementowych zestawów, co umożliwi jeszcze większą personalizację.
Uproszczenie całkowicie nowej gamy C3 Aircross idzie w parze z bogatym wyposażeniem standardowym, dostępnym w wersji You. Obejmuje ono zawieszenie Citroën Advanced Comfort®, 6 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, stację na smartfona, system hamowania awaryjnego, aktywny asystent kontroli pasa ruchu, system kontroli uwagi kierowcy, tempomat z ograniczeniem prędkości, funkcję rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, tylne czujniki parkowania, automatyczne oświetlenie, regulację wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane szyby przednie, składaną tylną kanapę 40/60, reflektory LED i światła do jazdy dziennej oraz 16-calowe koła.
Wyższy poziom wyposażenia, MAX, oferuje dodatkowo 17-calowe diamentowane obręcze ze stopów lekkich, tylne światła 3D LED, biały lub czarny dach w zależności od koloru nadwozia, nawigację 3D, bezprzewodowe ładowanie smartfonów, lusterka boczne z funkcją wykrywania martwego pola, przednie czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne oraz dostęp do 7-miejscowej wersji z silnikiem Mild Hybrid 136 KM eDCT.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
Źródło:Citroen