Ekscytująca trasa, w którą wersja specjalna 500 Collezione ruszy, docierając do największych stolic europejskich, rozpoczyna się w Mediolanie. W świetle reflektorów stylowy model, który podobnie jak gwiazdy filmowe, będzie dumnie prezentował się na czerwonym dywanie, by fotografowie, dziennikarze i influencerzy mogli podziwiać go w pełnej okazałości. Oryginalna podróż poświęcona najnowszej premierze marki Fiat nie mogła rozpocząć się gdzie indziej niż we włoskiej stolicy mody, aby następnie kontynuować w Londynie, Berlinie, Madrycie i Paryżu. Każda z tych czarujących i symbolicznych lokalizacji ma wyjątkowe cechy, które czynią je międzynarodowymi stolicami stylu, sztuki i mody.
Nowa 500 Collezione zostanie powitana przez właścicieli Fiatów 500 i licznych członków oficjalnego Klubu 500, do których dołączą miłośnicy kultury włoskiej. Będą oni mogli podziwiać uroczy nowy samochód celebrujący ponadczasowy design i stylistykę modelu 500, jego znany na świecie kultowy wygląd i zawsze modny charakter. Model 500 to ponadczasowa ikona potwierdzona wyjątkowymi wynikami osiągniętymi w świecie motoryzacji. W swoim jedenastym roku życia Fiat 500 zarejestrował najwyższy wynik sprzedaży w historii z ponad 58 000 sprzedanych egzemplarzy w Europie w pierwszym kwartale 2018 roku.
Jej zdolność do przyciągania uwagi odnajdujemy również w reklamie „500 Collezione. Inspiruje się sobą”, która jest obecnie emitowana w Polsce.
Madryt, jeden z przystanków europejskiej trasy, stał się znakomitą scenerią filmu reklamowego w reżyserii Laszlo Kadara, wyprodukowanego przez agencję kreatywną Leo Burnett. Ta ironiczna i oryginalna reklama, która będzie emitowana na całym świecie w internecie i/lub telewizji, w zależności od rynku, przedstawia 500 Collezione, jako „top modelkę” przyzwyczajoną do prezentowania się na najbardziej znanych światowych wybiegach. Widzimy elegancki samochód o stylowym dwubarwnym nadwoziu, wyposażony w smartfon będący nowoczesnym zamiennikiem dawnych kamer filmowych, jadący ulicami hiszpańskiej stolicy i prowadzony przez piękną młodą modelkę, która włączyła funkcję selfie.
Doskonale czująca się w roli „gwiazdy” 500 Collezione powoli zamienia się w reżysera reklamy, podkreślając poszczególne elementy swojego stylu i ostatecznie decydując, że w ostatnim ujęciu może obejść się bez modelki za kierownicą, ponieważ to właśnie ona, 500 Collezione, jest prawdziwą „top model” i gwiazdą tego filmu. Nieprzypadkowo. To idealna rola dla autentycznego włoskiego arcydzieła, które od dziesięcioleci ma wpływ na modę, społeczeństwo i nawyki, jak głosi hasło „Forever cult”.
Wszystko jest zaaranżowane i gotowe na wprowadzenie tego niesamowitego samochodu, który w najlepszym, typowym dla 500 stylu, ukazuje swój „odjazdowy” i modny charakter, wynikający z przemyślanego doboru detali oraz wyjątkowych zestawień kolorów i materiałów.
Pokazana po raz pierwszy podczas niedawno zakończonego Salonu Samochodowego w Genewie, 500 Collezione jest 500 w każdym calu, ponieważ łączy w sobie wszystkie cechy jednej z najsłynniejszych włoskich ikon, która przez ponad 60 lat stale się unowocześnia, pozostając jednocześnie wierna swoim wartościom. To prawdziwe włoskie dzieło, które odcisnęło niezapomniane piętno na świecie motoryzacji, stając się źródłem inspiracji dla sztuki, mody i wzornictwa.
Dostępna zarówno w wersji hatchback, jak i bardziej ekskluzywnej wersji cabrio, edycja specjalna 500 Collezione wyróżnia się stylistycznymi detalami, które tworzą nowoczesną interpretację jej słynnego protoplasty, poprzez specjalne chromowane wykończenia na zderzaku przednim, masce silnika i obudowach lusterek. Samochód dostępny jest w letniej gamie kolorów, w tym w dwukolorowym zestawieniu „Primavera” (biało-szara), dwukolorowym „Acquamarina” (biało-zielona) oraz Avorio Taormina, będącym alternatywą do Bianco Gelato i do Blu dipinto di Blu, wszystkie ozdobione szaro-biało-szarym pasem oraz 16-calowymi felgami aluminiowymi. Wreszcie, elegancję samochodu podkreśla logo „Collezione” pisane kursywą, którego chromowane wykonanie prezentuje się dumnie na tylnej pokrywie.
Ta sama powściągliwa, acz nieodparta elegancja, charakteryzuje też wnętrze samochodu. Deska rozdzielcza nawiązuje do koloru nadwozia: biała w zestawieniu z dwukolorowym lakierem „Primavera” i zielona w połączeniu z dwukolorową „Acquamariną”. Do wnętrza dobrano świeże kolory, dwukolorowe fotele z szarym siedziskiem w paski i górą w kolorze kości słoniowej, z haftowanym na wysokości ramion logo 500. Również dywaniki przyozdobione są wyhaftowanym logo „Collezione”.
Nowa edycja specjalna oferuje wszystko, co najlepsze pod względem łączności i technologii. Na zamówienie dostępne jest radio Uconnect 7” HD LIVE, które umożliwia integrację z Apple CarPlayTM i Android AutoTM oraz wbudowana nawigacja z mapami Tom Tom. Technologiczne opcje samochodu obejmują 7-calowy ekran TFT, a dla fanów słuchania muzyki w samochodzie nagłośnienie Beats Audio Hi-Fi. Edycję specjalną Collezione napędza silnik benzynowy o pojemności 1.2 l i mocy 69 KM.
Wyrafinowana, modna i bogata w technologię, seria specjalna 500 Collezione jest najnowszym wyrazem hołdu dla modelu 500, ikony Fiata, która pojawia się teraz po edycjach specjalnych, które zadebiutowały w zeszłym roku dla uczczenia 60. urodzin samochodu. Trzeba podkreślić, że Fiat 500 zawsze była uznawany za „trendsettera”, który pozostając wierny samemu sobie, pojawiał się w różnych nowych, ale zawsze ekskluzywnych odsłonach. Jest to jedna z tajemnic jego wiecznej młodości. Najpopularniejsze edycje ostatnich 10 lat to: 500C by Gucci, 500 by Diesel, 500 Riva oraz ostatnia 500-60th i Anniversario, wyprodukowane z okazji 60. urodzin tego modelu. Nowy Fiat 500 Collezione jest doskonałym przykładem najlepszej włoskiej tradycji, która do dzisiaj podbija świat swoją elegancją i ponadczasowym stylem.
Źródło: Fiat