Strona poświęcona motoryzacji
  • Nowy Ranger Raptor – najtwardsza, najlepiej działająca wersja najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie – zaczyna docierać do klientów od połowy 2019 roku
  • Stworzony przez Forda Performance, niesamowity Ranger Raptor wspiera ekscytujący styl życia na świeżym powietrzu i może poradzić sobie z najtrudniejszym terenem terenowym z dużą prędkością
  • Niezwykle mocna obudowa zapewniająca wszechstronność; specjalne zawieszenie i opony; Silnik EcoBlue o mocy 213 PS, 500 Nm; 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów; System zarządzania terenem

Nowy Ford Ranger Raptor – najtrudniejsza i najbardziej wydajna wersja kiedykolwiek sprzedanego najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie – wkracza do Europy, a pierwsze dostawy spodziewane są w połowie roku.

Opracowany przez Ford Performance dla prawdziwego entuzjasty terenowego, pierwszy w historii Ranger Raptor jest napędzany przez wersję Bi-turbo 2.0-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue Forda, który dostarcza 213 KM i moment obrotowy 500 Nm; i nowa 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda.

Znakomita obecność, jaką zapewnia imponujące wymiary Ranger i ekstremalna stylistyka, jest wspierana przez unikalne podwozie Ford Performance zoptymalizowane pod kątem szybkiej jazdy terenowej i możliwości w dowolnym miejscu.

„Zapomnij o wszystkim, co wiesz o pick-upach” – powiedział Leo Roeks, dyrektor ds. Wydajności Forda w Europie. „Nasz nowy Ranger Raptor to inna rasa – rasowy zawodnik pustynny i ekstremalny styl życia, który potrafi radzić sobie z najlepszymi w najtrudniejszych warunkach”.

Ford Ranger to najlepiej sprzedający się pickup w Europie. Ford sprzedał 13 600 sztuk w pierwszym kwartale 2019 r., Co stanowi wzrost o 15 procent w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

Wytrzymały, ale wyrafinowany

Wyjątkowo mocna, wzmocniona rama podwozia Ranger Raptor, stworzona z myślą o trudnych wydarzeniach terenowych, wykorzystuje wysokowytrzymałą stal niskostopową, aby wytrzymać karę, jaką zapewniają wyścigi terenowe.

Zawieszenie wyścigowe Raptor zostało specjalnie zaprojektowane, aby poradzić sobie z przerażającym terenem przy dużej prędkości, pozostając w pełnej kontroli i komforcie, używając szerszego o 150 mm toru i 51 mm wyższej wysokości jazdy w porównaniu z Rangerem XLT.

Amortyzatory FOX z tłumieniem wrażliwym na położenie zapewniają wyższe siły tłumienia w ekstremalnych warunkach, co zapewnia niezrównaną zdolność jazdy w terenie i mniejsze siły tłumienia w bardziej umiarkowanych warunkach, co zapewnia płynniejszą jazdę po drodze. Przednia amortyzacja zwiększa się o 32 procent, a podróż z tyłu o 18 procent.

Wysokowydajne amortyzatory o średnicy 2,5 cala (63,5 mm) są obsługiwane przez aluminiowe ramiona sterujące z wystającymi wieżami amortyzującymi z przodu. Zaprojektowane na zamówienie nowe zawieszenie tylnego zawieszenia typu Coilover jest wyposażone w zintegrowany układ zawieszenia Watt, który umożliwia ruch osi w górę iw dół przy bardzo niewielkim ruchu bocznym.

Hamowanie przednie odbywa się za pomocą podwójnych tłokowych przednich zacisków, zwiększonych średnic tłoków o ponad 20% w porównaniu ze standardowym podbieraczem Ranger do 51 mm i tarcz wentylowanych o średnicy 332 mm na 32 mm. Skuteczność hamowania tylnego jest również zwiększona dzięki tylnemu zaciskowi o średnicy 54 mm i wentylowanym tarczom o średnicy 332 mm na 24 mm.

Opony terenowe BF Goodrich 285/70 R17 zostały opracowane specjalnie dla Ranger Raptor. 33-calowe (838 mm) na 11-calowe (285 mm) opony oferują twardą ścianę boczną, która z pewnością poradzi sobie w najbardziej niesamowitych warunkach, a także agresywny wzór bieżnika terenowego, który zapewnia żelazną przyczepność na mokrej, błotnistej i piaszczystej nawierzchni i warunki śniegowe.

„Wyjątkowe doświadczenie Rangera Raptora, z daleka, to jak daleko możesz go odepchnąć i nadal jeździć jak milioner na drodze”, powiedział Damien Ross, główny inżynier programu, Ranger Raptor, Ford Motor Company. „Wszystko w Ranger Raptor opiera się na wyjątkowym wyrafinowanym dotyku i funkcjonalności Rangera, a następnie idzie dalej. Z punktu widzenia dynamicznej zabawy to naprawdę wyjątkowy pojazd. ”

Unikalna konstrukcja podwozia jest połączona ze zoptymalizowaną geometrią off-road, która zapewnia prześwit nad podłożem 283 mm i głębokość brodzenia 850 mm. Kąt podejścia 32,5 stopnia oraz kąty nachylenia i odejścia 24 stopni zapewniają imponujące możliwości w dowolnym miejscu.

Ranger Raptor posiada również unikalną ochronę podwozia, aby odchylać przeszkody terenowe. Nowa płyta bash wykonana jest z wysokowytrzymałej stali o grubości 2,3 mm – ponad 60 procent grubszej niż standardowa płyta bashowa – oprócz standardowego silnika i skrzyni rozdzielczej Ranger pod osłonami.

Dostrojony dla wszystkich terenów

Ranger Raptor umożliwia kierowcom wybór spośród sześciu trybów systemu zarządzania terenem, aby poradzić sobie z szerokim zakresem scenariuszy terenowych i jazdy, w tym:

  • Tryb normalny – podkreślając komfort, oszczędność paliwa i właściwości jezdne
  • Tryb sportowy – bardziej czuły na dynamiczną jazdę po drodze
  • Tryb trawa / żwir / śnieg – zaprojektowany, aby inspirować bezpieczną i pewną jazdę po śliskich i nierównych nawierzchniach terenowych
  • Tryb błoto / piasek – dostrajanie reakcji pojazdu w celu uzyskania optymalnej trakcji i pędu w głębokich, odkształcalnych powierzchniach, takich jak luźny piasek i błoto
  • Tryb rockowy – specjalnie dla terenów kamienistych o niskiej prędkości, w których kluczowa jest płynność sterowania
  • Tryb Baja – reakcje tuningowe dla szybkich osiągów terenowych, podobnie jak w przypadku słynnego rajdu na pustyni Baja

Inżynierowie Forda przeprowadzili szeroko zakrojone testy nowego, potężnego Bi-turbo 2.0-litrowego EcoBlue Ranger Raptora i 10-biegowego automatycznego układu napędowego, aby udowodnić wytrzymałość w najbardziej męczących warunkach, w tym uruchomić turbosprężarki wysokociśnieniowe i niskociśnieniowe, aż do momentu, gdy będą świecić na czerwono przez 200 godziny non-stop. Dwie turbosprężarki pracują szeregowo przy niższych obrotach silnika, co zwiększa moment obrotowy i szybkość reakcji. Przy wyższych obrotach większa turbosprężarka niskociśnieniowa zapewnia maksymalną moc.

10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda jest wspólna z Raptorem F-150 i została stworzona ze stali o wysokiej wytrzymałości, stopów aluminium i kompozytów, aby zoptymalizować trwałość i wagę. Szerszy zakres przełożeń skutkuje lepszym przyspieszeniem, krótszym czasem reakcji i przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa o 8,9 l / 100 km i emisji CO 2 o 233 g / km . czas. Unikalna kalibracja skrzyni biegów obejmuje również funkcję Live in Drive, przy czym manetki łopatkowe są zawsze dostępne do ręcznej zmiany biegów.

Pomoc kierowcy i technologie bezpieczeństwa, które zwiększają pewność siebie kierowców stojących przed nieznanymi wyzwaniami terenowymi lub wymagającymi środowiskami pracy, obejmują ulepszoną wersję Ford Stability Control z funkcją Roll Mitigation i elektroniczną kontrolą stabilności; Kontrola kołysania przyczepy; Asystent ruszania pod górę; Kontrola zjazdu ze wzniesienia i kontrola adaptacyjna obciążenia.

Praktyczna technologia pod ręką

Wyrafinowane technologie zaprojektowane, aby nowy Ranger Raptor był wygodny i wygodny w terenie, obejmują system łączności i rozrywki Ford SYNC 3, który umożliwia kierowcom sterowanie dźwiękiem, nawigacją i podłączonymi smartfonami za pomocą prostych, konwersacyjnych poleceń głosowych. System zapewnia Apple CarPlay i Android Auto ™ bez dodatkowych kosztów oraz funkcje SYNC AppLink do aktywacji głosowej wielu aplikacji na smartfony.

Centralny, 8-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu może być obsługiwany za pomocą gestów szczypania i przesuwania, a także wyposażony w technologię nawigacji satelitarnej, która pojawia się podczas jazdy off-road w odległych miejscach, oferując nawet funkcję „breadcrumb”, aby pozostawić ślad podczas odkrywania nieznanego obszary. Wbudowana technologia modemu FordPass Connect zapewnia łączność w podróży.

Imponująca forma i funkcja

Dostępny w kolorach Ford Performance Blue, Colorado Red, Shadow Black, Frozen White i Conquer Grey z kontrastowymi akcentami Dyno Grey, nowy agresywny design Ranger Raptor jest napędzany przez wydajność i funkcjonalność.

Dramatyczna nowa krata zainspirowana pierwszym na świecie produkowanym fabrycznie wysokowydajnym pojazdem terenowym – Ford F-150 Raptor – dominuje w przestrzeni między reflektorami ksenonowymi o dużej intensywności i nad ramowym systemem zderzaka przedniego. Przedni zderzak, oferujący wytrzymałość na pustynię, zawiera również nowe światła przeciwmgielne LED z funkcjonalnymi kanałami kurtyny powietrznej, które poprawiają przepływ powietrza wokół ciała.

Uderzające, rozkloszowane przednie błotniki kompozytowe mają na celu wyeliminowanie szkód wynikających z użytkowania w terenie i pozwalają na dłuższą jazdę zawieszenia i zbyt duże opony. Boczne deski progowe zostały zaprojektowane specjalnie, aby zapobiegać uderzeniom rozprysku skalnego w tył ciężarówki i wyposażone w punkty spustowe piasku, błota i śniegu.

Raptor Ranger pozostaje prawdziwym koniem roboczym. Zmodyfikowany tylny zderzak posiada zintegrowany hak holowniczy o pojemności 2500 kg. Dwa przednie haki odzyskujące są w stanie przesunąć się do 4635 kg, a dwa z tyłu mają 3 863 kg. Skrzynia ładunkowa o wymiarach 1,560 mm na 1,575 mm została zaprojektowana z myślą o weekendowym odkrywcy, który jest w stanie pomieścić rowery brudne lub narty wodne, a także narzędzia i materiały eksploatacyjne. Aby zapewnić wygodny dostęp, klapa tylna Lift Assist wykorzystuje nowy zespół drążka skrętnego, aby zapewnić właścicielowi 66-procentową redukcję siły potrzebnej do jego zamknięcia.

Ford Performance DNA jest obecny w całym wnętrzu, co zapewnia wysoką jakość wykonania, harmonijne kolory i trwałe materiały do ​​prowadzenia scenariuszy od dużych ulic po duże wysokości. Skórzane fotele premium i zamszowe wzmocnienia są specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić lepszą przyczepność i szybkie wsparcie terenowe z podwójną poduszką zapewniającą najwyższy komfort.

Niebieskie szwy i skórzane akcenty. Lekkie, wyścigowe manetki magnezowe z łopatkami do zmiany przełożeń są łatwo dostępne w pobliżu perforowanych skórzanych uchwytów na kierownicy na zamówienie, która wykorzystuje znacznik na środku, aby pomóc kierowcom śledzić pozycję kół w terenie i jest wytłoczony z logo Raptor.

„Nowy Ranger Raptor dostarcza wszystkich narzędzi, o które może prosić poszukiwacz dreszczyku” – powiedział Roeks. „Niczym rower motocrossowy, skuter śnieżny i ATV w jednym – jest to najlepszy pick-up”.

Pustynne dziedzictwo wyścigowe

Tryb Baja Ford Ranger Raptor jest nawiązaniem do Baja 1000; wyczerpujący rajd wytrzymałościowy na półwyspie Baja California w Meksyku i jedna z najbardziej prestiżowych imprez off-roadowych na świecie.

Nowy Ranger Raptor pozostaje wierny DNA swojego poprzednika, oryginalnego Forda F-150 SVT Raptor, który zajął trzecie miejsce w Baja 1000 w 2008 roku, zanim trafił do sprzedaży klientom w USA w 2010 roku.

Podobnie jak jego poprzednik i Ford F-150 Raptor najnowszej generacji, Ranger Raptor był testowany na torturach w trudnych pustynnych krajobrazach wokół Borrego Springs w USA

Źródło: Ford

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 3
    • 2 839
    • 1 013
    • 1 281 761
    • 203 738