- W związku z premierą nowej Lancii Ypsilon, w 2024 r. planowane jest otwarcie ponad 70 salonów dealerskich poza Włochami, w 70 największych miastach we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Belgii i Holandii, czyli w 6 krajach, do których powróci marka Lancia.
- W wyżej wymienionych 6 krajach podpisano już 100% listów intencyjnych.
- Lancia Pu+Ra HPE była gościem honorowym wydarzenia „opening event” na rynkach zagranicznych z udziałem władz, dziennikarzy i inwestorów.
- Odrodzenie marki Lancia opiera się na kilku ważnych filarach: wprowadzeniu na rynek 3 nowych produktów, jednego co dwa lata, począwszy od 2024 r., ambitnej strategii elektryfikacji, nowej sieci sprzedaży, nowej tożsamości korporacyjnej i nowym modelu dystrybucji.
„Odrodzenie marki Lancia postępuje w szybkim tempie i staje się coraz bardziej konkretne, również poza Włochami. Na każdym z 6 europejskich rynków, na które powraca Lancia, podjęto już w tym celu liczne działania. Stworzyliśmy specjalne zespoły, które pracują nad tym, aby Lancia ponownie stała się pożądaną, szanowaną i wiarygodną marką w segmencie premium w Europie. 100% listów intencyjnych jest już podpisanych, dzięki czemu ponad 70 dealerów w 70 najważniejszych miastach jest gotowych na pojawienie się nowego Ypsilona. Wszystko jest gotowe na premierę” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
Kierunek działania Lancii
Europejska trasa samochodu koncepcyjnego Lancia Pu+Ra HPE Concept to kolejny krok w odrodzeniu marki i jej podróży w kierunku internacjonalizacji. Jest ona częścią solidnego i ambitnego planu działania, którego wdrażanie postępuje w szybkim tempie, zgodnie z planem strategicznym „Dare Forward” Grupy Stellantis. Przed końcem pierwszej połowy 2024 roku marka będzie obecna w Europie z siecią ponad 70 nowych salonów dealerskich w 70 najważniejszych miastach europejskich, w których mieszkają przyszli klienci Lancii.
Przy wyborze krajów kierowano się trzema kryteriami. Pierwszym z nich jest zamiłowanie i pasja do produktów „Made in Italy”, i tutaj na czele listy znalazły się Hiszpania, Portugalia, Belgia i Francja.
Drugim kryterium jest znaczenie sprzedaży online, w której czołowe miejsca zajmują Holandia i Niemcy. Trzecim kryterium jest wielkość segmentu premium B, w którym pięć pierwszych miejsc zajmują Niemcy, Hiszpania, Francja, Holandia i Belgia. Sześć krajów stanowi pierwszy krok w procesie internacjonalizacji marki, która wejdzie do ponad 70 głównych miast w Europie z siecią 70 dealerów. Strategia obejmuje nowy, wydajny i innowacyjny model dystrybucji oraz określoną liczbę dealerów, którym przyświeca jedno hasło: bezkompromisowa jakość.
W swoim 10-letnim planie strategicznym Lancia przewiduje wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli, jednego co dwa lata, począwszy od 2024 roku, kiedy to zostanie wprowadzona nowa Lancia Ypsilon. Od 2026 roku Lancia będzie wprowadzać na rynek wyłącznie modele w 100% elektryczne, a od roku 2028 będzie sprzedawać wyłącznie samochody w 100% elektryczne. Jest to plan strategiczny, który będzie przywiązywał dużą wagę do zrównoważonego rozwoju, czego dowodem jest zastosowanie innowacyjnych materiałów: 50% powierzchni których można dotknąć będzie wykonane z materiałów ekologicznych.
Nowa tożsamość marki Lancia
Nowa tożsamość marki odzwierciedla cztery filary leżące u podstaw 10-letniego planu strategicznego Lancii: jakość, elektryfikację, zrównoważony rozwój oraz innowacyjny model sprzedaży.Nowe „Brand Experience” będzie coraz bardziej ekskluzywne oraz premium i jak tylko klient wejdzie do salonu zabierze go w podróż odkrywania świata Lancii. Nowe salony zaoferują klientom w pełni wciągające doświadczenie, zarówno online, jak i offline, odtwarzając niemal domową atmosferą poprzez materiały, kolory oraz dbałość o szczegóły, które są inspirowane włoską architekturą wnętrz i włoskim wzornictwem. „Customer experience” rozpoczyna się już na zewnątrz nowych punktów sprzedaży, prawdziwych butików, które wyróżnia jasny i harmonijny język architektoniczny oraz obecność eleganckiego totemu z włoskiego marmuru. Wszystko to pod szyldem włoskiej elegancji, o której przypomina również wnętrze salonu: klienci są witani w recepcji Lancii nazwanej „SALA”, gdzie do ich pełnej dyspozycji oddaje się jeden z ekspertów marki. Nowe showroomy Lancii to zatem prawdziwe domowe salony, eleganckie i przytulne, zaprojektowane w doskonałym włoskim stylu, z myślą o dobrym samopoczuciu tych, którzy w nich przebywają.
Źródło: Lancia