Opel Classic weźmie udział w imprezie Olympia Rally ’72 Revival, która odbyła się w Niemczech w dniach 8-13 sierpnia. Sto dziewięćdziesiąt siedem zespołów z dziewięciu krajów rywalizowało w sześciu etapach między Kilonią na północy a Monachium na południu, na trasie liczącej w sumie 2252 kilometry. Wśród uczestników jest legenda rajdów i dwukrotny mistrz świata Walter Röhrl, który rozpoczynał karierę dokładnie 50 lat temu w oryginalnym Olympia Rally.
„Cieszymy się, że możemy zaprezentować prawdziwe klejnoty w tej wspaniałej rekonstrukcji, w tym takie modele jak Rallye Kadett z 1971 r. i Commodore GS/E Coupé. Wobec nazwy rajdu nie może w nim oczywiście także zabraknąć Opla Olympii. Będzie też nasza nowa Astra w wersji hybrydowej plug-in. Ten przyciągający uwagę swoją przejrzystą i śmiałą stylistyką oraz wyposażony w pionierskie technologie model będzie wykorzystywany jako samochód pilotujący i środek transportu dla ekip” – powiedział Harald Hamprecht, wiceprezes ds. komunikacji.
„Rajd Olympia w 1972 roku był wyjątkowy, a jego rekonstrukcja wzbudzi emocje fanów” – powiedział dyrektor Opel Classics, Leif Rohwedder. „Nasze legendarne samochody marki Opel z pewnością ożywią wiele wspomnień uczestników i widzów”.
Walter Röhrl za kierownicą Opli Commodore GS/E i Ascona 400
Walter Röhrl wspomina Olympia Rally z 1972 r. jako „rajd stulecia, po którym nic już nie było takie jak przedtem”. Po nim podpisał swój pierwszy kontrakt z fabrycznym zespołem Opla. „Pod kierunkiem tunera Opla, Güntera Irmschera, przygotowywałem się do mojego pierwszego Rajdu Monte Carlo oraz do wspaniałego sezonu 1973 roku z nowym pilotem Jochenem Bergerem”. Później Bawarczyk wygrał Rajdowe Mistrzostwa Europy w 1974 r. w fabrycznym Oplu Asconie A oraz zdobył tytuł mistrzowski w klasyfikacji kierowców (po raz drugi) w 1982 r. Asconą 400.
W czwartek 11 sierpnia Walter Röhrl wyjedzie na trasę rajdu Oplem Commodore GS/E udostępnionym przez Opel Classic. Dokładnie takim samochodem Röhrl i Berger debiutowali w barwach Irmscher/Opel w Rajdzie Monte Carlo w 1973 r. Następnie Röhrl przejedzie drugi odcinek z Pferdsfeld samochodem Opel Ascona 400 – takim, jakim odnosił liczne sukcesy, w tym zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w 1982 r. Metę na ten dzień wyznaczono przed Muzeum Techniki w Spirze, szczycącym się największą w Europie ekspozycją statków powietrznych i kosmicznych.
Oprócz klasycznych samochodów marki Opel z Walterem Röhrlem jako kierowcą na Olympia Rally ’72 Revival można będzie zobaczyć także specjalnego Opla Kadetta B z prezesem ADAC sport Hermannem Tomczykiem oraz weteranem sportów motorowych Güntherem Holzerem. Wspólnie pojadą oni Rallye Kadettem, którym w latach 70. ścigali się Szwedzi Anders Kulläng i Bruno Berglund.
Oczywiście „Rajd Olympii” trudno sobie wyobrazić bez Opla o tej samej nazwie. W tegorocznej rekonstrukcji udział weźmie Olympia 1100 SR z 1967 r. Ten konkretny egzemplarz jest wyposażony w silnik 1100 SR o mocy 44 kW/60 KM. Mocniejsza Olympia 1900 mogła rozwijać prędkość do 170 km/h – w jej czasach były to osiągi godne samochodów sportowych.
Opel Astra Plug-in Hybrid jako samochód bezpieczeństwa
Firma Opel zadbała o to, by organizatorzy rekonstrukcji Olympia Rally mieli do dyspozycji równie odważnie zaprojektowany samochód jak klasyczne modele z Rüsselsheim i oddała im do dyspozycji Astrę Plug-in Hybrid. Zelektryfikowana Astra wpisuje się w koncepcję klimatycznej neutralności rajdu. Łączna moc systemowa napędu wynosi 133 kW/180 KM, a maksymalny moment obrotowy to 360 Nm (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP1: 1,1 l/100 km; emisja CO2 26–24 g/km). W trybie wyłącznie elektrycznym pięciodrzwiowy kompakt może przejechać do 60 km bez emisji spalin (WLTP1).
Źródło: Opel