BMW iX, nowy technologiczny flagowiec BMW Group, jest gotowy do produkcji seryjnej. Pierwszy pojazd typu Sports Activity Vehicle zaprojektowany od podstaw z myślą o mobilności wyłącznie elektrycznej oferuje pionierskie podejście do designu, zrównoważonego rozwoju, radości jazdy bez lokalnej emisji spalin, wszechstronności i luksusu.
- BMW iX, nowy technologiczny flagowiec BMW Group, jest gotowy do produkcji seryjnej. Pierwszy pojazd typu Sports Activity Vehicle zaprojektowany od podstaw z myślą o mobilności wyłącznie elektrycznej oferuje pionierskie podejście do designu, zrównoważonego rozwoju, radości jazdy bez lokalnej emisji spalin, wszechstronności i luksusu w oparciu o nowy system modułowy. Wprowadzenie na rynki na całym świecie rozpocznie się w listopadzie 2021 roku.
- Doskonale wyważone właściwości jezdne: solidne, komfortowe i zwinne, elektryczny napęd na wszystkie koła, ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora, seryjne amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku, pneumatyczne zawieszenie obu osi, elektronicznie sterowane amortyzatory, zintegrowany aktywny układ kierowniczy, opcjonalnie koła Air Performance i opony o obniżonym poziomie hałasu.
- Sprzedaż rozpocznie się od dwóch wariantów modelowych: BMW iX xDrive50 o mocy 385 kW/523 KM, zużyciu energii 23,0 -19,8 kWh/100 km, emisji CO2 0 g/km i zasięgu do 630 km (WLTP) oraz BMW iX xDrive40 o mocy 240 kW/326 KM, zużyciu energii 22,5 -19,4 kWh/100 km, emisji CO2 0 g/km i zasięgu do 425 km (WLTP). W późniejszym terminie pojawi się BMW iX M60 o mocy ponad 440 kW (600 KM) ze szczególnie dynamicznym napędem na wszystkie koła, o zużyciu energii w cyklu mieszanym 21,6 kWh/100 km i emisji CO2 0 g/km (prognozy na podstawie aktualnego stanu rozwoju).
- Technologia napędów BMW eDrive piątej generacji obejmująca wysoce zintegrowaną jednostkę napędową z silnikiem elektrycznym, elektroniką mocy i skrzynią biegów oraz najnowszymi ogniwami akumulatorowymi. Układ napędowy generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 765 Nm w BMW iX xDrive50 i 630 Nm w BMW iX xDrive40. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,6 s (BMW iX xDrive50), 6,1 s (BMW iX xDrive40). Akumulator wysokonapięciowy o pojemności brutto 111,5 kWh w BMW iX xDrive50 i 76,6 kWh w BMW iX xDrive40.
- Dostępne do wyboru adaptacyjna lub indywidualnie regulowana rekuperacja energii hamowania zwiększa wydajność i umożliwia jazdę „na jednym pedale”, a także korzystanie z funkcji swobodnego toczenia w zależności od zapotrzebowania i sytuacji na drodze.
- Zintegrowany system ogrzewania i chłodzenia z funkcją pompy ciepła dla wnętrza, akumulatora wysokonapięciowego i napędu. Inteligentne zarządzanie termiczne dla akumulatora wysokonapięciowego optymalizuje wydajność ładowania.
- Combined Charging Unit umożliwia korzystanie ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 200 kW (BMW iX xDrive50) lub 150 kW (BMW iX xDrive40).
- Konsekwentnie zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne, współczynnik Cx: 0,25. Opcjonalnie dostępne koła Air Performance w rozmiarach 21 i 22 cali. Redukcja masy dzięki aluminiowej ramie przestrzennej i karbonowej klatce.
- Premiera nowej generacji systemu obsługi BMW iDrive. Wyraźny nacisk na funkcję dotykową nowego zakrzywionego ekranu BMW i naturalna komunikacja głosowa z unowocześnionym inteligentnym asystentem osobistym BMW. W pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmujący wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz centralny o przekątnej 14,9 cala. Nowoczesny interfejs graficzny i wydajne oprogramowanie oparte na systemie operacyjnym BMW 8.
- Nowe tryby My Model rozszerzające opcje wyboru ustawień pojazdu. Zdalne aktualizacje oprogramowania i „funkcje na żądanie” (Functions on Demand) umożliwiające bieżące aktualizowanie oprogramowania pojazdu. Nawigacja BMW Maps oparta na chmurze i wideo Augmented Reality na wyświetlaczu centralnym. Planowanie tras z uwzględnieniem przerw na ładowanie poprzez Connected Charging. Wewnętrzna kamera umożliwia robienie zdjęć. BMW iX jako pionier w dziedzinie transmisji danych za pośrednictwem 5G. Integracja osobistego konta komórkowego w pojeździe z Personal eSIM.
- Nowy moduł technologiczny BMW iX o wyjątkowym potencjale dla konsekwentnego dalszego rozwoju funkcji automatyzacji jazdy i parkowania. Wyjątkowa inteligencja dzięki nowej generacji czujników, nowemu oprogramowaniu i potężnej platformie obliczeniowej. Pięć kamer, pięć radarów i dwanaście czujników ultradźwiękowych do monitorowania otoczenia pojazdu.
- Najszerszy zakres standardowych systemów wspomagających kierowcę, jaki kiedykolwiek był montowany w modelach BMW. Zastosowane po raz pierwszy ostrzeganie przed kolizją czołową wykrywające nadjeżdżające pojazdy podczas skrętu w lewo oraz rowerzystów i pieszych podczas skrętu w prawo. Ostrzeganie przed skrzyżowaniem z miejską funkcją hamowania. Asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu o znacznie szerszej funkcjonalności. Aktywny regulator prędkości z automatycznym asystentem ograniczeń prędkości.
- Asystent parkowania z kamerą cofania i asystentem cofania w standardzie. W wyposażeniu dodatkowym dostępny po raz pierwszy asystent parkowania Plus z funkcją zdalnego rejestrowania kradzieży.
- Klarowne nastawienie na zrównoważony rozwój i luksus wyznaczający wzorce na przyszłość przy minimalistycznym wyglądzie zewnętrznym. Nowoczesny charakter premium z monolitycznym wyglądem zewnętrznym i precyzyjnie zaprojektowanymi detalami.
- BMW iX jako nowa definicja cieszącej się popularnością kategorii Sports Activity Vehicle. Mocne proporcje przy zewnętrznej długości i szerokości BMW X5, wysokości BMW X6 i rozmiarach kół BMW X7.
- Wyraziste, pionowe i niemal zamknięte nerki BMW służące jako „inteligentna” powierzchnia z wbudowaną kamerą i radarem. Wyjątkowo płaskie reflektory i lampy tylne w technologii LED, elektrycznie klamki ukryte w płaszczyźnie drzwi, kamera cofania z systemem czyszczenia zintegrowana z emblematem BMW na klapie tylnej. Opcjonalnie dostępny pakiet sportowy i BMW Individual Exterior Line Titanium Bronze.
- Zupełnie nowa architektura wnętrza. Cały samochód zaprojektowany od wewnątrz na zewnątrz. Luksusowa atmosfera dzięki dużej ilości miejsca, płaskiej desce rozdzielczej, nowo zaprojektowanym fotelom ze zintegrowanymi zagłówkami, wyjątkowo dużemu opcjonalnemu szklanemu dachowi panoramicznemu z elektrochromatycznym zaciemnianiem. Eliminacja tunelu środkowego daje dodatkowe miejsce na nogi, a także miejsce na schowki oraz konsolę środkową w stylu szlachetnego mebla.
- Nowo zaprojektowany panel obsługi z wyczuwalnym dotykowym podziałem i aktywną czułością na dotyk, przełącznik wyboru biegów i kontroler dotykowy w imitacji szkła. Sześciokątna kierownica zastosowana po raz pierwszy w produkcyjnym modelu BMW. Wyświetlacz BMW Head-Up z bezramkowym projektorem.
- Do wyboru trzy warianty wykończenia wnętrza: standardowe wyposażenie Atelier z powierzchniami Sensatec. Wariant Loft z wysokiej jakości tkaninami i mikrowłóknami oraz deską rozdzielczą z gradientowym nadrukiem kolorystycznym. Wyposażenie Suite z powierzchniami z naturalnej skóry.
- Klimatyzacja automatyczna z nowatorskim układem sterowania za pomocą ekranu dotykowego i zintegrowanym filtrem z nanowłókien. Inteligentna regulacja temperatury poprzez nawiew powietrza i ogrzewanie powierzchniowe.
- System nagłośnienia surround marki Harman Kardon z głośnikami w niewidoczny sposób wbudowanymi w zagłówki. System nagłośnienia Diamond Surround marki Bowers & Wilkins z dodatkową funkcją Audio 4D z niskotonowymi shakerami w fotelach kierowcy i pasażera.
- Charakterystyczny dla tego modelu dźwięk napędu z dynamiczną reakcją na obciążenie i prędkość. Standardowy system BMW IconicSounds Electric, umożliwiający integrację nowych wariantów brzmieniowych, powstały w wyniku współpracy z kompozytorem muzyki filmowej Hansem Zimmerem.
- Niezwykle konsekwentny nacisk na zrównoważony rozwój poprzez odpowiedzialne wykorzystanie zasobów w całym łańcuchu wartości i maksymalne ograniczenie śladu CO2 w całym cyklu życia produktu. Produkcja pojazdów w zakładach BMW Group w Dingolfing, produkcja ogniw akumulatorowych przy użyciu wyłącznie ekologicznej energii elektrycznej z certyfikowanych źródeł, produkcja aluminium z wykorzystaniem energii słonecznej.
- Specjalna zasada konstrukcyjna silników elektrycznych umożliwiająca rezygnację z metali ziem rzadkich. Kontrolowane, transparentne i zrównoważone wydobycie kobaltu i litu do akumulatorów wysokonapięciowych.
- Szerokie zastosowanie surowców wtórnych, materiałów naturalnych i pochodzących z recyklingu: wysoki udział wtórnego aluminium i tworzyw sztucznych z recyklingu, niemal całkowite wyeliminowanie chromu, drewno z certyfikatem FSC, skóra garbowana ekstraktem z liści oliwnych, wykładzina podłogowa i dywaniki podłogowe z odzyskanych sieci rybackich.
- Konfigurator i cenniki dla nowego BMW iX dostępne są pod tym linkiem: http://configure.bmw.pl/pl_PL/configure/I20
Źródło: BMW