Strona poświęcona motoryzacji

Dzięki odważnemu wzornictwu, zwinności, osiągom i przełomowym pomysłom, nowy Lexus UX rzuca wyzwanie wszystkiemu, co było przed nim w motoryzacji. Wraz z pierwszymi samochodami, które pojawią się na początku 2019 roku, kierowcy modelu UX odkryją crossovera pełnego nowatorskiej technologii i wyszukanego rzemiosła.

  • Inżynierowie dźwięku współpracują z naukowcami
  • Przeszycia siedzeń wykonane przez mistrzów tradycyjnego rzemiosła Takumi w stosowanym w tradycyjnych strojach judo i kendo stylu sashiko
  • Inspirowane tradycją Omotenashi wycieraczki, które zatrzymują się, by uniknąć ochlapywania pasażerów
  • Najnowocześniejszy sprzęt pomiarowy pomaga rzemieślnikom Lexusa w precyzyjnym montażu

Poniższe cechy i elementy wyposażenia są dowodem na to, jak daleko posunęli się projektanci, inżynierowie i mistrzowie tradycyjnego rzemiosła, tworząc nowego Lexusa UX.

1. Dźwięki opracowane naukowo

Drzwi są pierwszym punktem kontaktu kierowcy z każdym pojazdem. Inżynierowie dźwięku Lexusa współpracowali z naukowcami z dziedziny neurologii, aby uzyskać finalny dźwięk zamykania drzwi crossovera UX. W oparciu o badania fal mózgowych, które powstają w momencie zamykania drzwi luksusowego auta, zespół wybrał zrobione na zamówienie materiały i dopasował kształt drzwi z dokładnością do dziesiątej milimetra, aby uzyskać satysfakcjonujące i uspokajające brzmienie. Na koniec, aby zapewnić właściwy dźwięk zamykania drzwi, Takumi, czyli mistrzowie rzemiosła Lexusa, słuchają – i w razie potrzeby regulują każde drzwi UX-a w specjalnym „cichym pokoju”, zanim samochód opuści bramy fabryki Kyushu.

2. Szwy Sashiko na skórzanych fotelach

Nowego crossovera UX można zamówić ze skórzaną tapicerką, inspirowaną tradycyjną japońską techniką szycia Sashiko, stosowaną do wykonywania ochronnego pikowania na strojach przeznaczonych do judo i kendo. Aby uzyskać wyraźny efekt wizualny, naśladujący wzór z osłony chłodnicy crossovera, rzemieślnicy Lexusa poprowadzili ścieg wzdłuż krzywych matematycznych, dopasowanych do wzoru perforacji i otworów wentylacyjnych w fotelach. Efektem jest wyrafinowane połączenie sztuki i funkcjonalności.

3. Bezprzewodowo podświetlone elementy sterowania wentylacją

Dla ułatwienia obsługi, każda ultracienka dysza nawiewu w nowym Lexusie UX została wyposażona w pojedyncze pokrętło, służące do sterowania zarówno kierunkiem przepływu powietrza, jak i jego intensywnością. W wersji wyposażenia Luxury podświetlane elementy sterujące wentylacją mają wbudowane bezprzewodowe źródło światła LED, zasilane za pomocą indukcji elektrycznej. Ten zaawansowany, a jednocześnie elegancki detal pomaga kierowcy lub pasażerowi na przednim siedzeniu odnaleźć w ciemności element sterowania wentylacją. Dodatkowo tworzy również komfortowe poczucie głębi, mimo że podświetlone pokrętło ma tylko 3 mm średnicy.

4. Zaawansowane elektryczne sterowanie szybami

Otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanych szyb w modelu UX jest delikatnie kontrolowane, by zmniejszyć hałas i drgania. Dodatkowo, by chronić kierowcę i pasażerów, napędy wszystkich elektrycznie sterowanych szyb mają funkcję zapobiegającą zakleszczeniu, która uniemożliwia wkręcenie w mechanizm rękawów koszuli lub przytrzaśnięcie dziecięcych palców.

5. Wycieraczki przedniej szyby, które zatrzymują się dla pasażerów

Napęd wycieraczek w nowym UX jest jednym z najbardziej innowacyjnych w swoim rodzaju, wyposażonym nie tylko w automatyczny czujnik. Ma również możliwość stopniowego spowolnienia działania, by nie rozpraszać uwagi kierowcy. Zgodnie z przyświecającym Lexusowi duchem Omotenashi (co po Japońsku oznacza „gościnność i uprzejmą obsługę”), wycieraczki automatycznie zatrzymują się po otwarciu drzwi, aby zapobiec ochlapywaniu wsiadających lub wysiadających gości.

6. Pomysłowa składana roleta bagażnika

Innowacyjny element, podkreślający zorientowane na klienta podejście w projektach Lexusa, to roleta bagażnika w modelu UX, którą – gdy nie jest używana – można zwinąć jak sieć lub fotograficzną blendę i przechowywać w aucie na minimalnej przestrzeni.

7. Precyzyjnie zamontowana tylna klapa

Montaż każdego crossovera UX jest wykonywany przez wykwalifikowanych rzemieślników Lexusa, z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii. Przed zamontowaniem w aucie każda tylna klapa modelu UX jest mierzona w około 200 różnych punktach referencyjnych, by zagwarantować gładką pracę. Zastosowany do tego celu cyfrowy sprzęt pomiarowy uwzględnia nawet niewielkie, chwilowe różnice temperatury i wilgotności. Na podstawie tych danych rzemieślnicy Lexusa są w stanie dostosować każdą tylną klapę modelu UX, tak by idealnie pasowała, gwarantując jej doskonałe działanie przez lata.

Źródło: Lexus

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 3
    • 2 211
    • 864
    • 1 281 133
    • 203 589