Elektrycznie napędzane Audi e-tron GT będzie począwszy od roku 2020 produkowane w zakładach produkcyjnych Audi Sport GmbH w Böllinger Höfe. Produkcja odbywać się będzie na tej samej linii, na której wytwarzane jest Audi R8. Na terenie zakładu prowadzone są teraz prace modernizacyjne i budowlane, które pozwolą zintegrować produkcję R8 z produkcją nowego, czysto elektrycznego samochodu sportowego. Obecnie powstają nowe hale na potrzeby logistyki, a na wydziałach montażu nadwozia oraz blacharni montowane są najnowocześniejsze narzędzia. Prace modyfikacyjne trwają bez przerywania bieżącej produkcji, a ich zakończenie planowane jest na jesień tego roku.
Najpóźniej jesienią br. na terenie zakładu w Böllinger Höfe zostaną oddane do użytku dwie nowe hale o lekkiej konstrukcji o łącznej powierzchni ok. 10 000 m2, które posłużą potrzebom logistyki. Zbudowane po zachodniej stronie terenu zakładów, przylegać będą bezpośrednio do istniejących już budynków wydziału montażu nadwozia. „Böllinger Höfe zostało zaprojektowane jako niewielki zakład produkcyjny, jednak uwzględniający innowacje i elastyczne procesy produkcyjne. Daje to nam idealne warunki do produkcji dwóch różniących się od siebie modeli: Audi e-tron GT i Audi R8” – podkreśla dyrektor ds. produkcji Wolfgang Schanz. „Powstaje tu wyjątkowe połączenie inteligentnej fabryki z niemal manufakturowymi metodami produkcji.”
Audi e-tron GT i Audi R8 powstawać będą osobno, ale na tym samym wydziale montażu nadwozi. Podczas gdy R8 montowane jest w dużej mierze ręcznie, na potrzeby produkcji e-tron GT tworzy się obecnie osobne, w pełni zautomatyzowane narzędzia produkcji. Drugi poziom hali z systemem przenośników zajmuje obecnie około 4000 metrów kwadratowych. Częstotliwość pracy linii montażowej została zwiększona o 20 cykli, co daje w sumie 36 cykli do wspólnej produkcji R8 i e-tron GT. W ramach modernizacji montuje się tu również nowe systemy przenośników, ponieważ w przyszłości montaż nie będzie już zależny wyłącznie od pojazdów transportowych bez kierowcy (DTV), ale też od zelektryfikowanego systemu transportowego odbywającego się ponad głowami pracowników (EMS).
W przyszłości również pomieszczenia piwniczne hal w Böllinger Höfe będą wykorzystane na potrzeby produkcji. W nich właśnie przechowywane będą polakierowane już nadwozia R8 i e-tron GT. W tym celu istniejące już pomieszczenia zostały powiększone o 800 m2. Stąd bezzałogowy, autonomiczny system transportowy przenosić będzie całe nadwozia R8 i e-tron GT do windy, a ta dostarczy je bezpośrednio na zlokalizowaną powyżej linię produkcyjną.
Źródło: Audi