Strona poświęcona motoryzacji
  • Rozszerzona oferta Nissana Micra obejmuje teraz zupełnie nową jednostkę benzynową 1,0 IG-T o mocy 100 KM z przekładnią manualną lub automatyczną Xtronic

  • Wersja z silnikiem benzynowym DIG-T o mocy 117 KM to nowa, najmocniejsza odmiana modelu Micra, ze zmodyfikowanym i obniżonym zawieszeniem oraz bardziej bezpośrednio zestrojonym układem kierowniczym
  • Nowa wersja specjalna N-Sport wyróżnia się atrakcyjnymi modyfikacjami stylistycznymi
  • Wszystkie wspomniane wersje są dostępne u dealerów Nissana w całej Europie

Nissan Micra jest teraz atrakcyjniejszy niż kiedykolwiek dzięki odświeżonej ofercie jednostek napędowych.

Do oferty modelu Micra dodano trzy nowe elementy: zupełnie nowy, bardziej wydajny, turbodoładowany silnik benzynowy, oferowaną po raz pierwszy automatyczną przekładnię Xtronic (zestawioną z tym samym silnikiem), a także mocniejszą, flagową odmianę typu „warm hatch”, ze zmodyfikowanym i obniżonym zawieszeniem oraz bardziej bezpośrednio zestrojonym układem kierowniczym.

Dodatkowo Nissan wprowadził nową wersję specjalną – N-Sport – z atrakcyjnymi modyfikacjami stylistycznymi zarówno nadwozia, jak i wnętrza.

Poza realizacją wizji „więcej Micry”, każda z nowych wersji silnikowych miejskiego hatchbacka Nissana zapewnia wyższą kulturę pracy jednostki napędowej oraz lepsze właściwości jezdne na każdej nawierzchni i w każdych warunkach jazdy.

Helen Perry, dyrektor generalna ds. małych samochodów w Nissan Europe, powiedziała: „Nowe wersje jeszcze bardziej zwiększają atrakcyjność Nissana Micra za sprawą większej koncentracji na wydajności i osiągach. Teraz w jeszcze większym stopniu spełniamy potrzeby nabywców miejskich hatchbacków w Europie”.

Trzy nowe jednostki napędowe powstały w ramach sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Wykorzystując mocne strony i zasoby członków Sojuszu, Nissan może tworzyć synergie, które przesuwają granice potencjału trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego. Każda z nowych jednostek napędowych oferuje najwyższy poziom osiągów i kultury pracy, spełnia najwyższe standardy niezawodności i trwałości oraz emituje mniej CO2.

 

Nowe jednostki napędowe dla modelu Micra są dostępne w sprzedaży w europejskiej sieci dealerskiej Nissana, uzupełniając dotychczasową benzynową 1,0-litrową jednostkę wolnossącą o mocy 71 KM.

Szczegółowe dane nowych silników Nissana Micra

1,0 l IG-T 100 KM, manualna skrzynia biegów

Zupełnie nowy turbodoładowany silnik IG-T o pojemności 1,0 litra rozwija moc 100 KM i jest dostępny z 5-biegową przekładnią manualną. Jego premiera w ofercie Nissana Micra jest jednocześnie debiutem wśród marek Sojuszu, ponadto zastosowano w nim premierowe dla 1,0‑litrowej jednostki technologie. Silnik spełnia normę Euro 6d-Temp i zastępuje w ofercie modelu Micra benzynową jednostkę o pojemności 0,9 l i mocy 90 KM. Korzyścią dla klienta jest większa moc (+10 KM) i wyższy moment obrotowy (+20 Nm) w pełnej skali obrotów, przy obniżonej emisji CO2 (-13 do -15 g/km w zależności od wersji wyposażenia) oraz mniejszym zużyciu paliwa (-0,6 do -0,7 l/100 km w zależności od wersji wyposażenia), co przekłada się na niższe koszty eksploatacji.

W porównaniu z najważniejszymi konkurentami w segmencie B nowa jednostka plasuje się wśród najlepszych w swojej klasie.

Parametry silnika:

Silnik

Skrzynia biegów

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy
(Nm)

Emisja CO2(g/km)
wg WLTP

Zużycie paliwa (l/100km)
wg WLTP

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
5MT

100

przy 5000 obr./min

160

przy 2750 obr./min

123–133

5,5–5,9

Klienci, którzy wybiorą nową jednostkę o pojemności 1,0 l i mocy 100 KM z przekładnią manualną, odczują większą elastyczność i dynamikę. Jest to zauważalne już od chwili ruszenia z miejsca – które odbywa się płynniej – a także podczas przyspieszania na tym samym biegu. W udoskonalonej jednostce napędowej poprawiła się też kultura pracy mierzona poziomem hałasu, wibracji i drgań. W kabinie jest ciszej także dzięki lepszej izolacji od hałasu z drogi.

W nowym silniku 1,0 l IG-T 100 KM z przekładnią manualną wprowadzono wiele udoskonaleń technicznych w stosunku do jednostki o pojemności 0,9 litra. Ich połączenie spowodowało poprawę procesu spalania i obniżyło masę całkowitą pojazdu, zmniejszając zużycie paliwa i poziom emisji CO2. Wśród udoskonaleń warto wymienić:

Chłodzenie dzielone: przepływ płynu chłodzącego został zoptymalizowany poprzez podział na dwa strumienie w głowicy silnika w celu maksymalizacji rozpraszania energii. Rozwiązanie to poprawia gospodarkę cieplną i proces spalania, zmniejszając zużycie paliwa i poziom emisji CO2.

Elektryczne sterowanie turbosprężarki: zapewnia szybką i precyzyjną odpowiedź turbosprężarki, poprawiając charakterystykę mocy silnika.

Powłoka gładzi cylindrów: dla silnika benzynowego o pojemności 1,0 l technologię tę zastosowano po raz pierwszy na świecie. Powłoka gładzi cylindrów została opracowana dla supersamochodu Nissana, modelu GT-R, i już wcześniej stosowano ją w jednostkach napędowych innych modeli sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi, w tym w silniku benzynowym o pojemności 1,3 litra niedawno wprowadzonym do oferty crossovera Nissana Qashqai. Zmniejszając tarcie współpracy tłoka z cylindrem, powłoka ta poprawia gospodarkę cieplną i proces spalania, a także pozwala obniżyć masę silnika, a w konsekwencji zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji CO2.

Głowica silnika ze zintegrowanym kolektorem wylotowym i pokrywą z tworzywa sztucznego:bardziej kompaktowa forma umożliwiła lepszą aranżację elementów silnika i zmniejszyła liczbę przewodów, dzięki czemu katalizator nagrzewa się szybciej i skuteczniej oczyszcza spaliny.

Elastyczny pasek napędu osprzętu: pasek wykonano ze specjalnego materiału, który umożliwia jego pracę bez napinacza, co przyczyniło się do zmniejszenia masy i tarcia, a w konsekwencji do obniżenia zużycia paliwa i poziomu emisji CO2.

Wał korbowy odkuty ze stali: rozwiązanie to pozwala na zmniejszenie wymiarów wału, a zastosowanie superpowłok zmniejsza tarcie, prowadząc do obniżenia zużycia paliwa i poziomu emisji CO2.

1,0 l IG-T 100 KM, przekładnia Xtronic

Nissan Micra jest teraz dostępny — po raz pierwszy od premiery piątej generacji modelu w 2016 roku — z automatyczną przekładnią Xtronic. Przekładnia ta jest dostępna z opisanym wyżej nowym silnikiem benzynowym IG-T o pojemności 1,0 l i mocy 100 KM.

Ważnym krokiem w realizacji wizji „więcej Micry” jest wprowadzenie do oferty przekładni automatycznej. To opcja często wybierana przez miejskich kierowców, którzy przez większość czasu poruszają się w korkach ulicznych, a jej popularność stale rośnie: w 2016 roku, gdy Nissan wprowadził na rynek obecną generację modelu Micra, wersje z przekładnią automatyczną stanowiły 12% ogólnej sprzedaży w segmencie. Szacuje się, że w 2020 roku odsetek ten wzrośnie dwukrotnie, a w 2022 roku osiągnie ponad 30%.

Xtronic to zaawansowana przekładnia bezstopniowa (CVT). Zastosowana w niej technologia D‑step zapewnia wyższą kulturę przeniesienia napędu oraz lepsze wrażenia z jazdy w porównaniu z konwencjonalnymi przekładniami tego typu. Jest to zauważalne zwłaszcza przy dynamicznym operowaniu pedałem przyspieszenia. Technologia D-step pozwala zarówno na szybsze redukcje przełożenia, jak i obniżenie zużycia paliwa.

Micra z przekładnią Xtronic doskonale sprawdza się w intensywnym ruchu miejskim dzięki wyjątkowej poręczności. Płynne działanie przekładni zapewnia bardzo przyjemną i odprężającą jazdę, co można docenić szczególnie w trakcie jazdy wymagającej częstego zatrzymywania się i ruszania.

Pod kątem mechanicznym zestawiony z przekładnią Xtronic silnik nie różni się niczym od jednostki IG-T 100 KM z manualną skrzynią biegów, zatem udoskonalenia techniczne są takie same, jak te opisane wyżej.

Parametry silnika:

Silnik

Skrzynia biegów

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy
(Nm)

Emisja CO2(g/km)
wg WLTP

Zużycie paliwa (l/100km)
wg WLTP

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
Xtronic

100

przy 5000 obr./min

144

przy 2000 obr./min

142–149

6,3–6,7

1,0 DIG-T 117 KM, manualna skrzynia biegów

Nową flagową wersję Micry napędza 1-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy DIG-T o mocy 117 KM, zestawiony z 6‑biegową skrzynią manualną o nieco bardziej sportowej charakterystyce.

Nie jest to zmodyfikowana i wzmocniona wersja 100-konnej jednostki IG-T, ale zupełnie inna konstrukcja. Powstała w ramach sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi we współpracy z koncernem Daimler, wraz z 1,3-litrowym silnikiem benzynowym wprowadzonym niedawno do oferty crossovera Nissan Qashqai.

Silnik DIG-T o mocy 117 KM — również trzycylindrowy — został zaprojektowany z myślą o klientach preferujących bardziej dynamiczny styl jazdy. Maksymalny moment obrotowy o wartości 180 Nm można chwilowo zwiększyć o dodatkowe 20 Nm dzięki funkcji overboost.

Porównując obie nowe jednostki — 100-konną i 117-konną — ta druga zapewnia o wiele lepsze przyspieszenie, również w wyższych zakresach obrotów. Oczywiście silniki różnią się także mocą, ale też momentem obrotowym i prędkością obrotową, przy której dostępna jest maksymalna moc (180 Nm przy 1750 obr./min w przypadku jednostki 117-konnej i 160 Nm przy 2750 Nm w wersji 100-konnej). W efekcie silnik 117-konny rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, czyli o całą sekundę szybciej niż jednostka 100-konna z manualną skrzynią biegów (10,9 sekundy).

Różnice nie ograniczają się do samego silnika: samochód z jednostką o mocy 117 KM jest bardziej dynamiczny na drodze także dzięki licznym zmianom konstrukcji.

Wersje wyposażone w ten silnik mają obniżone zawieszenie (-10 mm), które zostało również specjalnie zestrojone pod kątem tej modyfikacji. Układ kierowniczy także działa tu inaczej —zębatkowa przekładnia kierownicza pracuje lżej i wydajniej, przez co pojazd stał się zauważalnie przyjemniejszy w prowadzeniu.

Micra z tym zespołem napędowym przyciąga uwagę nową chromowaną końcówką rury wydechowej oraz 17-calowymi kołami ze stopów metali lekkich (we wszystkich wersjach wyposażenia oferowanych z tym silnikiem).

Parametry silnika:

Silnik

Skrzynia biegów

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy
(Nm)

Emisja CO2(g/km)
wg WLTP

Zużycie paliwa (l/100km)
wg WLTP

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
6MT

117

przy 5250 obr./min

180

przy 1750 obr./min

(+20 Nm z overboost)

133

5,9

W nowej jednostce napędowej DIG-T 117 KM zastosowano szereg innowacji technicznych, zapewniających dynamiczne osiągi przy niskim zużyciu paliwa i poziomie emisji CO2. Są to:

Głowica silnika o przekroju trójkątnym: dla silnika benzynowego o pojemności 1,0 l technologię tę zastosowano po raz pierwszy na świecie. To innowacyjne rozwiązanie zmniejsza rozmiar i masę silnika.

Powłoka gładzi cylindrów: dla silnika benzynowego o pojemności 1,0 l technologię tę zastosowano po raz pierwszy na świecie. Powłoka gładzi cylindra została opracowana dla supersamochodu Nissana, modelu GT-R, i już wcześniej stosowano ją w jednostkach napędowych innych modeli sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi, w tym w silniku benzynowym o pojemności 1,3 litra niedawno wprowadzonym do oferty crossovera Nissana Qashqai. Zmniejszając tarcie współpracy tłoka z cylindrem, powłoka ta poprawia gospodarkę cieplną i proces spalania, a także pozwala obniżyć masę silnika, a w konsekwencji zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji CO2.

Centralnie usytuowany wtryskiwacz: podobnie jak w niedawno wprowadzonym na rynek silniku benzynowym o pojemności 1,3 litra, dostępnym w Nissanie Qashqai, nowa jednostka w modelu Micra ma wtryskiwacz zamontowany centralnie w komorze spalania. Lepiej ukierunkowany wtrysk paliwa zapobiega osadzaniu się paliwa na zaworach i świecach, co poprawia parametry emisji spalin. Paliwo dostarczane jest pod ciśnieniem 250 barów za pomocą pompy wysokociśnieniowej.

Turbosprężarka z elektronicznie sterowanym zaworem kontrolującym ciśnienie doładowania:technologia ta zapewnia większą kontrolę nad turbosprężarką, maksymalizując reakcje silnika i jego wydajność.

Elektryczne sterowanie turbosprężarki: zapewnia szybką i precyzyjną odpowiedź turbosprężarki, poprawiając charakterystykę mocy silnika.

Układ zmiany chwili otwarcia zaworów dolotowych i wylotowych: zoptymalizowane sterowanie maksymalizuje osiągi i zmniejsza emisję spalin.

Filtr cząstek stałych silnika benzynowego (GPF): obecnie obowiązkowy element wszystkich silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Filtr GPF zapewnia zgodność z przepisami dotyczącymi emisji spalin.

Podsumowanie nowej oferty silników

Trzy nowe turbodoładowane silniki benzynowe w ofercie Nissana Micra są najnowszym osiągnięciem techniki. Zaprojektowano je, aby zaoferować klientom optymalną mieszankę osiągów i efektywności, pozwalającą ograniczyć do minimum koszty eksploatacji pojazdu. Wszystkie mają bardzo konkurencyjne parametry w stosunku do kluczowych modeli w segmencie B.

Silnik

Skrzynia biegów

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy
(Nm)

Emisja CO2(g/km)
wg WLTP

Zużycie paliwa (l/100km)
wg WLTP

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
5MT

100

przy 5000 obr./min

160

przy 2750 obr./min

123–133

5,5–5,9

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
Xtronic

100

przy 5000 obr./min

144

przy 2000 obr./min

142–149

6,3–6,7

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
6MT

117

przy 5250 obr./min

180

przy 1750 obr./min

(+20 Nm z overboost)

133

5,9

Nowe jednostki napędowe dla modelu Micra uzupełniają dotychczasową ofertę, czyli 1,0‑litrowy wolnossący silnik benzynowy o mocy 71 KM.

Nowy Nissan Micra N-Sport

Nissan Micra N-Sport to nowa wersja specjalna na 2019 rok, wykorzystująca dwa ważne atuty modelu: stylistykę podkreślającą dynamiczne osiągi oraz charakter pojazdu zapewniający niezrównaną przyjemność z jazdy. Model jest pozycjonowany w samym sercu kategorii „warm hatch” w segmencie B, do którego należą takie samochody jak Ford Fiesta ST Line, VW Polo R‑Line, Peugeot 208 GT Line i SEAT Ibiza FR.

W wyróżnianiu się na drodze pomagają atrakcyjne elementy stylistyczne:

MODYFIKACJE NADWOZIA

  • Wykończenie obręczy kół wykonanych ze stopów metali lekkich oraz nakładki lusterek bocznych stylizowane na włókno węglowe
  • Błyszczące czarne listwy boczne oraz listwy na przednim i tylnym zderzaku
  • Emblemat N-Sport z tyłu pojazdu
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Halogenowe przednie światła przeciwmgłowe
  • 17” felgi ze stopów metali lekkich

    MODYFIKACJE WNĘTRZA

  • Tapicerka z połączenia skóry i alcantary
  • Białe oprawy nawiewów
  • Podłokietnik z przodu
  • Czarna podsufitka
  • Dywaniki ze specjalnym „sportowym” wzorem
  • Kamera cofania i tylne czujniki parkowania
  • I-Key (zdalne odblokowanie drzwi i przycisk uruchamiania silnika)

Wyposażenie opcjonalne obejmuje pakiet zimowy (podgrzewane przednie fotele i lusterka boczne) oraz reflektory i światła przeciwmgłowe w technologii LED.

Nowy Nissan Micra N-Sport jest dostępny z wszystkimi trzema nowymi silnikami – 1,0 l IG-T 100 KM z przekładnią manualną lub automatyczną Xtronic oraz DIG-T 117 KM z przekładnią manualną. Model jest oferowany w czterech wyrazistych kolorach nadwozia: czerwonym Passion, białym Solid, grafitowym Gunmetal i czarnym Enigma.

To druga seria specjalna piątej generacji modelu Micra, po popularnej wersji Micra BOSE Personal Edition, która weszła na rynek we wrześniu 2017 roku.

Nissan Micra: sukces pięciu generacji

Od czasu premiery Nissana Micra piątej generacji podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2016 roku, model ten często pojawiał się na pierwszych stronach prasy motoryzacyjnej. Media pokochały jego ekspresyjną stylistykę, nowoczesne wnętrze i zaawansowane technologie wspomagające kierowcę. W ciągu kilku tygodni znalazł się wśród siedmiu pretendentów do tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2017.

Micra cieszy się popularnością również wśród klientów, którzy pokochali nietuzinkowy kształt nadwozia, dwukolorowe wnętrze wykonane z przyjemnych w dotyku materiałów, kompleksowe możliwości personalizacji oraz osiągi.

Docenili też bogate wyposażenie nowego modelu Micra, a w szczególności technologie inteligentnej mobilności Nissana, takie jak inteligentny system interwencji przy niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu czy inteligentny system hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych. Dane niezależnej organizacji Reevoo pokazują, że zadowolenie klientów z użytkowania Nissana Micra wynosi średnio 8,9/10.

Każdy Nissan Micra ma bogate wyposażenie standardowe, w tym inteligentny system hamowania awaryjnego, system aktywnej kontroli toru jazdy, ogranicznik prędkości, klimatyzację, trzy mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX (w tym jedno na przednim fotelu pasażera), system wspomagania ruszania pod górę oraz system monitorowania ciśnienia w oponach.

W wersji Acenta oferowanych jest wiele dodatkowych elementów stylistyki i technologii, w tym system Display Audio obsługujący aplikacje Apple CarPlay i Android Auto, tempomat oraz 5‑calowy wyświetlacz TFT pomiędzy wskaźnikami.

Wyposażenie w wersji N-Connecta obejmuje 16-calowe obręcze ze stopów metali lekkich, przyciemniane szyby, automatyczną klimatyzację, przednie reflektory przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania oraz dyskretne oświetlenie wnętrza.

Najwyższa wersja Nissana Micra, Tekna, obejmuje 16-calowe obręcze ze stopów metali lekkich wykończone szlifem diamentowym, system inteligentnego kluczyka, podgrzewane przednie fotele, tylną kamerę ułatwiającą parkowanie oraz system audio BOSE Personal z głośnikami w zagłówku kierowcy.

Źródło: Nissan

 

 

 

 

 

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 1 571
    • 646
    • 1 280 493
    • 203 371