Stuttgart. Porsche prezentuje nową generację 911 Turbo S – samochód o bezprecedensowym poziomie mocy, dynamiki jazdy i komfortu. Nowy topowy wariant 911 trafia na rynek jako Coupé i Cabriolet. Obie wersje nadwoziowe wprawia w ruch nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG, który generuje moc 478 kW (650 KM), o 51 kW (70 KM) wyższą niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm (wzrost o 50 Nm). Specyficzna dla Turbo 8-biegowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) skraca sprint od 0 do 100 km/h do 2,7 sekundy (to 0,2 sekundy szybciej niż poprzednik). Niezmieniona zostaje prędkość maksymalna, która nadal wynosi 330 km/h.
Stosownie do zwiększonej dynamiki jazdy znacznie wzrosły wymiary zewnętrzne 911 Turbo S: nadwozie samochodu nad przednią osią jest o 45 mm szersze (mierzy 1840 mm), a całkowita szerokość nad tylną osią wynosi 1900 mm (wzrost o 20 mm). Do jego zwinności i sportowego charakteru przyczyniają się zmodyfikowane rozstawy kół, udoskonalona aerodynamika oraz nowe, mieszane ogumienie. Z przodu rozstaw kół wzrósł o 42 mm, a z tyłu – o 10 mm. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano pod kątem uzyskania jeszcze większej siły docisku. Po raz pierwszy 911 Turbo S przenosi swoją siłę napędową na drogę za pomocą opon w dwóch różnych rozmiarach: z przodu ma 20-calowe ogumienie w unikalnym rozmiarze 255/35, a z tyłu – 21-calowe, w rozmiarze 315/30. Nowe opcje wyposażenia podkreślają znacznie bardziej sportowy wizerunek czteronapędowej 911. Należą do nich obniżone o 10 mm, sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami, który zapewnia charakterystyczne brzmienie.
Zupełnie nowy silnik 911 Turbo S bazuje na generacji jednostek 911 Carrera. Otrzymał całkowicie przeprojektowany układ chłodzenia powietrza doładowującego, nowe, większe turbosprężarki VTG w symetrycznej konfiguracji, z elektrycznie regulowanymi klapami wastegate, a także układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, które znacznie poprawiły charakterystykę pod względem responsywności, mocy, momentu obrotowego, emisji i zdolności do wchodzenia na obroty.
Nowy 6-cylindrowy motor ma też nowy układ dolotowy. W tym przypadku zamieniono poprzednie „drogi” powietrza procesowego i chłodzenia powietrza doładowującego: część powietrza procesowego przepływa obecnie przez charakterystyczne dla Turbo wloty powietrza po bokach z tyłu. Przed filtrami powietrza, umieszczonymi teraz w tylnych błotnikach, znajdują się jeszcze dwa inne dopływy powietrza – przez grill tylnej pokrywy. Oznacza to, że nowe 911 Turbo S ma cztery wloty o większym przekroju ogólnym i niższym oporze, co pomaga poprawić efektywność silnika. Dwie symetryczne turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny (VTG) i większych wymiarach zastępują poprzednie komponenty, a wirniki sprężarki i turbiny obracają się teraz w przeciwnych kierunkach. Średnica wirników turbiny wzrosła o 5 mm, do 55 mm, a sprężarki – o 3 mm, do 61 mm. Klapy wastegate są sterowane elektrycznie, za pomocą silników krokowych.
Harmonijna konstrukcja 911 Turbo S, która doskonale balansuje pomiędzy przyjemnością z jazdy, dynamiką i sportowym charakterem, idealnie odpowiada wymaganiom zarówno w zakresie codziennego użytkowania, jak i tym panującym na torze wyścigowym. Skok, jakiego nowa generacja modelu dokonała pod względem osiągów, okazuje się szczególnie zauważalny podczas sprintu od 0 do 200 km/h: wynik 8,9 sekundy jest o całą sekundę lepszy niż w przypadku poprzednika. Po ulepszeniach napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) skrzynia rozdzielcza potrafi przenosić znacznie większy moment obrotowy – do przednich kół może trafiać nawet 500 Nm momentu obrotowego. Jeszcze większy ładunek sportu ma także nowa generacja standardowego zawieszenia PASM. Szybsze i precyzyjniej kontrolowane amortyzatory zapewniają znaczne korzyści w zakresie dynamiki jazdy – pod względem stabilności przechyłów, przyczepności, zachowania przy skręcie i prędkości w zakrętach.
Nowy przedni pas z szerszymi wlotami powietrza ma charakterystyczny dla Turbo wygląd, z podwójnymi modułami świateł, a także standardowymi reflektorami matrycowymi LED z ciemnymi wstawkami. Przeprojektowany, pneumatycznie rozkładany przedni spoiler i większe tylne skrzydło zapewniają o 15% większy docisk. Muskularne sekcje tylnych błotników ze zintegrowanymi wlotami powietrza podkreślają smukłość nadwozia 911 Turbo S. Nowy wygląd tylnej partii nadwozia uzupełniają typowe dla Turbo, prostokątne końcówki układu wydechowego w kolorze czarnym (wysoki połysk).
Wnętrze łączy wysokiej próby wykończenie ze sportową aurą. Lista standardowego wyposażenia obejmuje pełne wykończenie skórą i elementy ozdobne z włókna węglowego w połączeniu z akcentami w tonacji Light Silver. Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną mają przeszycia nawiązujące do pierwszej generacji 911 Turbo (typ 930). Wysokiej jakości elementy graficzne i logo w zestawie wskaźników uzupełniają charakterystyczne dla 911 Turbo S funkcje. Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala, a nowy układ sprawia, że można obsługiwać go szybko i intuicyjnie. Na pokładzie seryjnie jest też sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE®.
Modele 911 Turbo S Coupé można już zamawiać w Porsche Centrach. Wersja Coupé będzie dostępna w cenie 1 077 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł.
Źródło: Porsche