Nowe rynki zbytu w Azji ilustrują rosnące na całym świecie zainteresowanie frajdą z jazdy w stylu MINI. W swojej brytyjskiej ojczyźnie marka premium ustanowiła nowy rekord sprzedaży z liczbą ponad 46 tysięcy nowo zarejestrowanych pojazdów. W sumie sprzedaż nowych MINI na całym świecie wyniosła 292 923 egzemplarze.
Monachium. Boom na zelektryfikowane modele MINI utrzymał się w 2022 roku. Zdecydowanie najpopularniejszym modelem MINI poruszającym się bez lokalnej emisji spalin jest w pełni elektryczne MINI Cooper SE (zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 17,6–15,2 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km), którego sprzedaż na całym świecie wzrosła o 25,5 procent w porównaniu z rokiem 2021 i wyniosła 43 744 egzemplarze.
Modele w pełni elektryczne stanowią już 15 procent całkowitej globalnej sprzedaży i ponownie wzrosły w Europie – w 2022 roku sprzedano ponad 27 tysięcy sztuk MINI Electric. Tym samym MINI Cooper SE stanowi już 22 procent całkowitej sprzedaży.
Duży wzrost sprzedaży MINI Electric odnotowano szczególnie w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii. Najwięcej w pełni elektrycznych 3-drzwiowych MINI – 45 procent całej sprzedaży – trafiło do klientów w Skandynawii.
W 2022 roku MINI rozszerzyło swoją globalną ofertę mobilności premium bez lokalnej emisji spalin, dzięki wprowadzeniu na rynek w Korei całkowicie elektrycznego MINI Cooper SE. Te trendy są dowodem na niezmiennie duże zainteresowanie światowej społeczności MINI elektromobilnością.
— Utrzymująca się popularność modeli MINI z napędem elektrycznym jest potwierdzeniem obranej przez markę drogi ku elektrycznej przyszłości. Wyraźne nastawienie na zrównoważony rozwój przy minimalnym wpływie na środowisko sprawia, że MINI zdobywa na całym świecie coraz więcej klientów czerpiących frajdę z elektrycznej gokartowej jazdy — mówi Stefanie Wurst, szefowa marki MINI.
Udana orientacja na nowe rynki i grupy docelowe.
Strategiczny rozwój zorientowany na nowe rynki i grupy docelowe przyniósł MINI mocny wzrost w 2022 roku. Na przykład w Japonii sprzedaż wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 7 procent i wyniosła 19 530 sztuk. Również rynki w Indiach, Tajlandii, Malezji, Indonezji, Wietnamie i Nowej Zelandii odnotowały duży wzrost sprzedaży i zakończyły rok 2022 z rekordowymi wynikami.
MINI prowadzi też swoją inicjatywę „BIG LOVE for the Planet” i rozszerza swoje zaangażowanie społeczne na całym świecie. W ubiegłym roku pod hasłem „we help to spread BIG LOVE” MINI przekazało wraz ze swoimi dealerami i społecznością MINI ponad 680 tysięcy euro na rzecz organizacji charytatywnych w Wielkiej Brytanii.
Marka John Cooper Works po raz kolejny z rekordową sprzedażą.
Miniony rok przyniósł sportowej marce John Cooper Works kolejny rekord. 23 005 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie stanowi wzrost o 8,9 procent w stosunku do i tak już mocnego ubiegłego roku. Największe tempo wzrostu odnotowano na rynku amerykańskim, gdzie sprzedaż wzrosła o 52 procent. Również w Niemczech, Japonii i Korei usportowione modele MINI uzyskały najwyższe jak dotąd wyniki sprzedaży.
Z łączną liczbą 10 372 sprzedanych egzemplarzy 3-drzwiowe MINI JCW pozostaje najpopularniejszym modelem wśród topowych sportowych modeli firmy. 4639 egzemplarzy przypadło MINI John Cooper Works Countryman (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,3‑7,6 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 188–173 g/km), 4220 szt. na MINI John Cooper Works Cabrio (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4–7,1 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 168–161 g/km), a 3750 szt. na MINI John Cooper Works Clubman (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,9–7,4 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 180–168 g/km).
Najwyższy dotąd udział rynkowy MINI w Wielkiej Brytanii.
Wielka Brytania pozostaje w 2022 roku najważniejszym rynkiem zbytu MINI z 46 757 sprzedanymi egzemplarzami i udziałem w rynku na poziomie 2,84 procent. W tym przypadku najlepsze wyniki odnotowały w pełni elektryczne modele MINI – 7500 nowych rejestracji i 11‑procentowy wzrost sprzedaży. Niemcy pozostają drugim największym rynkiem zbytu MINI z liczbą 40 251 sprzedanych egzemplarzy, a na kolejnym miejscu plasują się Stany Zjednoczone (29 504 sztuki). W Europie wzrost odnotowano również w Austrii (+7,6 procent), we Włoszech (+1,7 procent) i we Francji (+1,0 procent).
Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Dotyczą one pojazdów w Niemczech. Podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranych rozmiarów kół i opon oraz ewentualnego wyposażenia dodatkowego.
Wszystkie wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP. Podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 oraz ewentualne bonifikaty obliczane są na podstawie wartości WLTP. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.de/wltp.
Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.
Źródło: BMW