Podczas imprezy R.S. Days na kultowym torze w Spa-Francorchamps MÉGANE R.S. TROPHY-R ustanowiło nowy rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem, po kolejnym, wzorcowym czasie uzyskanym na słynnej Nordschleife na torze Nürburgring. Bicie nowego rekordu wynoszącego 2’48’’338 (czas o ponad 5 s lepszy niż poprzedni rekord) było relacjonowane na żywo na portalach społecznościowych Renault Sport, co jest zupełnie wyjątkowe. MÉGANE R.S. TROPHY-R jest kolejną wersją samochodu z rodziny zapoczątkowanej 15 lat temu. Podobnie jak jego znamienici poprzednicy ustanawia nowe rekordy na torze w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Wyraża nieustające zamiłowanie działu Renault Sport do wyzwań i najwyższych osiągów. Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R wyposażone w ten sam silnik o mocy 300 KM co Mégane R.S. Trophy wyższe osiągi zawdzięcza masie obniżonej aż o 130 kg, dopracowanej aerodynamice oraz bardziej radykalnym zmianom w układzie jezdnym. Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R pojawi się na rynku pod koniec 2019 roku w limitowanej serii 500 egzemplarzy.
Patrice RATTI, dyrektor generalny Renault Sport Cars:
Nowe MÉGANE R.S. TROPHY-R pobiło kolejny rekord w swojej kategorii. Tym razem w Spa-Francorchamps, na jednym z najbardziej wymagających torów na świecie. Wyczyn jest tym bardziej piękny, że wydarzył się podczas R.S. Days, na oczach rzeszy miłośników sportu samochodowego. Sportowa jazda w pełnej krasie, bliski kontakt kierowcy z fanami w trakcie zmagań, wspaniałe, wspólne doznania sportowe. Oto cechy, które są siłą napędową w naszej pracy nad nowymi samochodami i charakteryzują nasze relacje z publiczności.
Zgodnie z tradycją Renault Sport nowa generacja MÉGANE R.S. TROPHY-R zawdzięcza swoje osiągi nie tylko mocy. Zastosowano w niej ten sam co w Mégane R.S. Trophy 300-konny silnik, wprowadzony na rynek na początku 2019 roku. Wyścigowe MÉGANE R.S. TROPHY-R stworzył wyselekcjonowany zespół inżynierów, którzy skupili się na trzech założeniach projektu: maksymalnym zmniejszeniu masy (aż o 130 kg w porównaniu do Mégane R.S. Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i bardziej radykalnym zmianom w układzie jezdnym.
Zamiłowanie Renault Sport do wyczynów, takich jak rekord ustanowiony na torze Nürburgring, prowadzi zespół do nowych wyzwań, jak to na torze w Spa-Francorchamps przed startem prestiżowego wyścigu 24-godzinnego w Spa. Nowe MÉGANE R.S. TROPHY-R ustanowiło tu nowy oficjalny rekord, uzyskując najlepszy czas w kategorii seryjnych samochodów kompaktowych. Rekord na belgijskim torze został pobity 24 lipca 2019 roku o 11:55 podczas imprezy R.S. Days, w obecności wielu fanów.
Za kierownicą MÉGANE R.S. TROPHY-R zasiadł Laurent Hurgon, legitymujący się wieloma rekordami pobitymi na torze Nürburgring, za kierownicą wielu generacji samochodów: Kolejny raz jestem zachwycony i dumny zarazem. Spa-Francorchamps należy do europejskich torów, które lubią kierowcy. Jest bardzo szybki i trudny, a ten samochód jest doskonały do takich warunków. Tutaj można w pełni docenić dopracowanie balansu aerodynamicznego. Wrażenia przy pokonywaniu zakrętów Raidillon, Pouhon i Blanchimont są naprawdę niesamowite. Co za przyjemność!
Poza kibicami bicie rekordu na torze mogli oglądać na żywo w mediach społecznościowych wszyscy fani Renault Sport. Była to wyjątkowa inicjatywa, niemalże bez precedensu.
Impreza R.S. Days odbyła się podczas prywatnych jazd testowych Europejskiej Formuły Renault na torze w Ardenach. To jeden z najpiękniejszych torów wyścigowych na świecie, z serią kultowych zakrętów, jak Raidillon czy Eau Rouge. Była to okazja do poznania lub przypomnienia dawnych i współczesnych modeli samochodów z gamy Renault Sport, a także do spotkania z ekspertami i kierowcami, którzy uczestniczyli w wielu mistrzostwach. Impreza wpisuje się w zasadę from track to road i obejmowała atrakcje dla klientów, które dodatkowo wzbogaciły weekend na wyścigach samochodowych. Na przykład właściciele modeli R.S. mogli wyjechać na tor pomiędzy dwiema sesjami treningowymi. Mogli również spotkać się z Laurentem Hurgonem, który zawsze z przyjemnością dzieli się z uczestnikami imprezy swoją pasją. Ponadto w specjalnej ofercie sprzedaży Renault Sport znalazła się wyjątkowa kolekcja ubrań TROPHY-R dostępna również na stronie www.renaultsport.com
Historia bicia rekordów przez Mégane R.S. trwa od ponad 10 lat, w szczególności na torze Nürburgring. Zapoczątkował ją rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem pobity w 2008 roku. Wówczas Mégane R.S. R26.R pokonało okrążenie na Nordschleife w czasie 8’17’’. Rekord poprawił trzy lata później samochód drugiej generacji Mégane R.S. w wersji Trophy prowadzony przez kierowcę testowego Laurenta Hurgona (8’07’’97). W 2014 roku po raz pierwszy uzyskał on czas poniżej 8 minut (7’54’’36) w wersji Trophy-R modelu Mégane III R.S. Natomiast w Nowym MÉGANE R.S. TROPHY-R uzyskał nowy, wzorcowy czas 07’40’’100 na trasie 20,6 km pętli Nordschleife (07’45’’389 na pełnym okrążeniu liczącym 20,832 km), po walce o kolejny rekord, gdy coraz trudniej jest zyskać każdą sekundę. Dziś Laurent Hurgon pobił nowy rekord, tym razem na torze w Spa-Francorchamps.
MÉGANE R.S. TROPHY-R wejdzie do sprzedaży przed końcem 2019 roku w limitowanej serii 500 egzemplarzy.
Pierwsza publiczna prezentacja MÉGANE R.S. TROPHY-R odbyła się 24 maja 2019 roku podczas otwarcia zawodów GRAND PRIX MONAKO FORMUŁY 1. Wówczas samochód poprowadzili kierowcy Renault F1® Team, Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg.
Przy opracowywaniu Nowego Mégane R.S. TROPHY-R Renault Sport współpracowało z renomowanymi partnerami technicznymi: firmą Akrapovič przy konstrukcji układu wydechowego, Brembo przy hamulcach, Bridgestone – oponach, Öhlins – amortyzatorach i Sabelt – przy fotelach kubełkowych.
Zobacz film z bicia rekordu na YouTube: https://youtu.be/2ogVI3iWAVo
Zobacz Mégane R.S. Trophy-R na stronie https://www.renaultsport.com/-megane-rs-trophy-r-300-2019-.html
Źródło: Renault