W pełni elektryczny Transit rozpoczyna pracę na europejskich drogach przed wprowadzeniem do sprzedaży seryjnej wiosną 2022 roku. Testy prowadzone będą przez klientów obsługiwanych przez wybranych, największych operatorów flotowych.
- W pełni elektryczny Ford E-Transit rozpoczyna testy w największych europejskich flotach przed wprowadzeniem na rynek wiosną 2022 roku.
- E-Transit będzie sprawdzał się w ramach intensywnych testów w warunkach realnej eksploatacji u kluczowych operatorów flot w sektorze pocztowym, komunalnym, użyteczności publicznej, dostaw na ostatnią milę i artykułów spożywczych.
- Do prób przystępuje pełna gama wariantów E-Transita, w tym podwozia z kabiną, furgony, chłodnie, wywrotki tylnozsypowe i bocznozsypowe
W ramach prób, dziesięć prototypów E-Transita zostanie poddanych intensywnym testom w warunkach realnej eksploatacji w sektorach: pocztowym, komunalnym, użyteczności publicznej, dostaw na ostatnią milę i dostaw artykułów spożywczych w Niemczech, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Wśród partnerów biorących udział w testach są AWB, Balfour Beatty, flota miejska Kolonii, DHL Express w Wielkiej Brytanii, DPD, Norwegian Post, Ocado i Recover Nordic.
Flota prototypów poddanych testom obejmuje pełną gamę wariantów E-Transita, w tym furgony, furgon z podwójną kabiną i podwozia z kabiną, o masie całkowitej od 3,5 do 4,25 tony, ¹ a także różne specjalistyczne konwersje nadwozia, które spełniają złożone wymagania eksploatacyjne, jakie muszą spełniać pojazdy Transit.
„Chcemy pokazać, że ułatwianie klientom ochrony środowiska może iść w parze z podnoszeniem produktywności ich firm – powiedział Dave Petts, szef działu miejskich zelektryfikowanych samochodów dostawczych w Ford of Europe. „Samochody w rękach klientów, którzy wykonują realne przebiegi, pomagają nam przedstawić korzyści biznesowe z posiadania E-Transita, a także dostarczają cennych informacji zwrotnych o sposobach użytkowania i praktykach związanych z ładowaniem, dzięki czemu możemy podnosić satysfakcję klientów. Przywiązujemy dużą wagę do traktowania naszych klientów jak rodzinę, a ten program potwierdza, jak cenna jest dla nas ta bliska współpraca.”
Testy są ostatnim etapem prac rozwojowych Forda nad nowym E-Transitem, po wyczerpującym programie prób na poligonach doświadczalnych Forda i w ośrodkach badawczych. Partnerzy biorący udział w badaniu będą eksploatować prototypy E-Transita przez okres sześciu lub 12 miesięcy.
Różnorodność specjalistycznych konwersji
E-Transit został zaprojektowany w sposób umożliwiający prostą i niekłopotliwą konwersję z wykorzystaniem tych samych podzespołów i elementów wyposażenia, które zostały opracowane dla istniejących modeli Transita. Wybrane pojazdy testowe zostały poddane modyfikacjom – we współpracy z autoryzowaną przez Forda siecią Qualified Vehicle Modifier – co pozwala na zaprezentowanie wszechstronności platformy E-Transita. Przykładowe konwersje to:
- Chłodnia do przewozu artykułów spożywczych, zasilana przez system ProPower Onboard o mocy 2,3 kW
- Bocznozsypowa zabudowa burtowa, wyposażona w oświetlenie i czujniki wagi załadunku
- Wywrotka z burtami klatkowymi do wywozu śmieci
- Furgon dostaw na ostatnią milę, wyposażony w nadwozie skrzyniowe z przejściową przegrodą + pneumatyczne tylne zawieszenie
- Furgon dostaw na ostatnią milę z wewnętrznymi półkami, przejściową przegrodą i składanym przednim siedzeniem typu jump seat
Program testów dla klientów E-Transita jest kontynuacją zakończonego sukcesem wcześniejszego programu z udziałem Transita Custom Plug-In Hybrid, w ramach którego część klientów poruszających się na co dzień w obszarach miejskich przejechała ponad 240 tys. km (150 tys. mil). Okazało się, że w centrum Londynu mogą oni w trybie bezemisyjnym pokonywać 75% swoich tras. ² Dalsze testy w Kolonii pomogły przedstawić korzyści płynące z zastosowania systemu dynamicznego geofencingu, która automatycznie uruchamiała bezemisyjny tryb EV Now w obszarach o szczególnie wysokim zanieczyszczeniu atmosfery, aby wpłynąć na poprawę stanu powietrza na obszarach miejskich.
W 2020 roku Ford po raz szósty z rzędu osiągnął pozycję lidera sprzedaży pojazdów użytkowych w Europie. Tendencja ta nie zmieniła się w roku 2021, a Ford utrzymał w pierwszej połowie bieżącego roku pozycję najlepiej sprzedającej się marki pojazdów użytkowych w regionie. ³
# # #
¹ Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
Źródło: Ford