Od dzisiaj zakłady BMW Group w Lipsku produkują BMW serii 1 i BMW serii 2 Gran Coupé w indywidualnych lakierach • Do wyboru jest około 160 kolorów • BMW Individual pozwala zrealizować ekskluzywne życzenia klientów.
Lipsk. „Samochody tak kolorowe jak my” to motto inicjatywy pracowniczej, która przybliża różnorodność produkcji zakładów BMW Group w Lipsku wszystkim zatrudnionym tam osobom. Teraz hasło to nabiera jeszcze większego znaczenia, ponieważ świat motoryzacji w zakładach w Lipsku staje się jeszcze bardziej kolorowy. Od dzisiaj samochody produkowane są tam w lakierach z palety Individual. Pierwsze BMW serii 1 i BMW serii 2 Gran Coupé wyprodukowane dla klientów, którzy zdecydowali się na niestandardowy lakier, mienią się w kolorach Speed Yellow, niebieskim San Marino, zieleni Verde Ermes i szarym Nardo.
Chociaż najpopularniejsze kolory to nadal czerń i biel, rośnie zapotrzebowanie klientów na wyraziste i indywidualne kolory lakieru. Możliwość zamówienia BMW serii 1 i BMW serii 2 Gran Coupé w około 160 kolorach cieszy się dużą popularnością, mimo dopłaty za kolory matowe i Individual. Książki zamówień w zakładzie w Lipsku dla pojazdów w kolorach Individual do końca roku pękają w szwach. Kolejne duże zamówienie będzie produkowane na rynek japoński: 180 egzemplarzy BMW 118d w kolorze srebrnym Hockenheim, czerwonego rubinu i fioletowej sepii.
Aby można było spełnić specjalne życzenie klienta dotyczące ulubionego koloru Individual, konieczne jest zamówienie z wyprzedzeniem około dziesięciu tygodni. Możliwy jest nawet indywidualny, stworzony przez klienta kolor, który będzie wtedy użyty tylko raz.
Aby móc realizować lakiery Individual także w mniejszych seriach modelowych, przystosowano istniejącą lakiernię do lakierowania tymi specjalnymi lakierami. Ponadto zintegrowano nowe systemy doprowadzania lakieru oraz nową mieszalnię lakierów. Obecnie można wyprodukować dziennie pięć samochodów w lakierach z palety Individual.
Dla pracowników lakierni kolory specjalne wiążą się z większym nakładem prac serwisowych i nadzorczych niż w przypadku modeli w kolorach standardowych. Procesów, takich jak na przykład odbiór, nie można zautomatyzować, ale trzeba je przeprowadzać ręcznie. Dlatego liczba pracowników lakierni wzrosła o dziesięć osób. Szczególnie czasochłonne i wymagające są wykończenia lakierami matowymi, kiedy to nie da się usuwać wad za pomocą zwykłej obróbki powierzchni, jak w przypadku wariantów błyszczących. W przypadku BMW z lakierem matowym na przygotowanie każdego pojazdu trzeba poświęcić około 30 minut więcej. Obecnie oferowane są dwa lakiery matowe: mroźna czerń i mroźny pomarańczowy.
Mimo że lakierowanie w kolorach Individual w zakładach w Lipsku dopiero rusza, już teraz na podstawie zamówień można określić kilka szczególnie popularnych kolorów: największym zainteresowaniem cieszą się odcienie żółci, niebieskiego, czerwieni i fioletu. Zapewnia to większą różnorodność i mnogość kolorów nie tylko na ulicach, ale także w lakierni i na liniach montażowych w zakładach w Lipsku.
Źródło: BMW