Porsche konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku: w 2018 r. w naszym kraju zarejestrowano 1672 nowe samochody sportowe producenta z Zuffenhausen. Blisko co piąty z nich należał do grupy dwudrzwiowych aut sportowych z rodziny 718 oraz 911.
W okresie od stycznia do grudnia 2018 r. na polskim rynku zarejestrowano 1672 nowe samochody sportowe marki Porsche. Tym samym producent kolejny rok z rzędu zwiększył swój wolumen: w porównaniu z wynikami zanotowanymi w 2017 r. liczba zarejestrowanych samochodów wzrosła o około 25%.
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że niemal co piąty z pojazdów Porsche nowo zarejestrowanych w Polsce w 2018 r. należał do grupy dwudrzwiowych samochodów sportowych z linii 718 oraz 911 (łącznie 285 sztuk). 718 Cayman i Boxster znalazły 108 nabywców (+72%), a ikona Porsche – model 911 – dostarczono w liczbie 177 egzemplarzy (+29%). Tymczasem w Porsche Centrach trwa już odliczanie do przybycia pierwszych egzemplarzy nowego 911 (typ 992).
Co istotne, w 2018 r. wszystkie modele Porsche cieszyły się nie mniejszym zainteresowaniem polskich klientów niż w 2017. Najchętniej wybierany Macan znalazł 665 nabywców (+3%). Ten sportowy SUV debiutuje właśnie w najnowszej odsłonie, która poza jeszcze bardziej dynamicznym charakterem – w tym na nowo zestrojonym podwoziem z mieszanymi rozmiarami ogumienia – wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami z zakresu łączności.
Wysoki popyt notują również modele Cayenne i Panamera. W obu przypadkach rosnący udział w sprzedaży mają hybrydowe odmiany plug-in, które łączą sportowe osiągi z niezrównaną efektywnością. W 2018 r. na zakup Porsche Cayenne w Polsce zdecydowało się 426 klientów (+84%; po części to efekt „odbicia” sprzedaży po zmianach generacyjnych), a Porsche Panamera wybrało 296 nabywców (+15%).
„To dla nas naprawdę udany rok, choć o dobry wynik wcale nie było łatwo – wyzwaniem było m.in. wprowadzenie nowego cyklu pomiarowego WLTP i filtrów cząstek stałych dla silników benzynowych w Europie. Szczególnie cieszy mnie sukces naszego legendarnego modelu – Porsche 911. To świadczy o tym, że Polsce jest dużo prawdziwych entuzjastów motoryzacji, którzy rozumieją, czym jest doświadczenie Porsche i czerpią przyjemność z pokonywania każdego kilometra drogi. A tym, którzy dopiero do tego się przymierzają, będzie teraz łatwiej – właśnie powstały kolejne dwa salony sprzedaży – Porsche Centrum Kraków oraz Porsche Centrum Łódź. To jeszcze jeden dowód na rozwój naszej marki w Polsce” – komentuje Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.
PORSCHE POLSKA rejestracje nowych aut na polskim rynku |
styczeń-grudzień | ||
---|---|---|---|
2017 | 2018 | Różnica | |
Macan | 645 | 665 | +3,1% |
Cayenne | 231 | 426 | +84,4% |
Panamera | 258 | 296 | +14,7% |
911 | 137 | 177 | +29,2% |
718 | 63 | 108 | +71,4% |
Cayman | 1 | 0 | -100% |
RAZEM | 1335 | 1672 | +25,2% |
Źródło: Porsche