Strona poświęcona motoryzacji

Porsche konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku: w 2018 r. w naszym kraju zarejestrowano 1672 nowe samochody sportowe producenta z Zuffenhausen. Blisko co piąty z nich należał do grupy dwudrzwiowych aut sportowych z rodziny 718 oraz 911.

W okresie od stycznia do grudnia 2018 r. na polskim rynku zarejestrowano 1672 nowe samochody sportowe marki Porsche. Tym samym producent kolejny rok z rzędu zwiększył swój wolumen: w porównaniu z wynikami zanotowanymi w 2017 r. liczba zarejestrowanych samochodów wzrosła o około 25%.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że niemal co piąty z pojazdów Porsche nowo zarejestrowanych w Polsce w 2018 r. należał do grupy dwudrzwiowych samochodów sportowych z linii 718 oraz 911 (łącznie 285 sztuk). 718 Cayman i Boxster znalazły 108 nabywców (+72%), a ikona Porsche – model 911 – dostarczono w liczbie 177 egzemplarzy (+29%). Tymczasem w Porsche Centrach trwa już odliczanie do przybycia pierwszych egzemplarzy nowego 911 (typ 992).

Co istotne, w 2018 r. wszystkie modele Porsche cieszyły się nie mniejszym zainteresowaniem polskich klientów niż w 2017. Najchętniej wybierany Macan znalazł 665 nabywców (+3%). Ten sportowy SUV debiutuje właśnie w najnowszej odsłonie, która poza jeszcze bardziej dynamicznym charakterem – w tym na nowo zestrojonym podwoziem z mieszanymi rozmiarami ogumienia – wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami z zakresu łączności.

Wysoki popyt notują również modele Cayenne i Panamera. W obu przypadkach rosnący udział w sprzedaży mają hybrydowe odmiany plug-in, które łączą sportowe osiągi z niezrównaną efektywnością. W 2018 r. na zakup Porsche Cayenne w Polsce zdecydowało się 426 klientów (+84%; po części to efekt „odbicia” sprzedaży po zmianach generacyjnych), a Porsche Panamera wybrało 296 nabywców (+15%).

To dla nas naprawdę udany rok, choć o dobry wynik wcale nie było łatwo – wyzwaniem było m.in. wprowadzenie nowego cyklu pomiarowego WLTP i filtrów cząstek stałych dla silników benzynowych w Europie. Szczególnie cieszy mnie sukces naszego legendarnego modelu – Porsche 911. To świadczy o tym, że Polsce jest dużo prawdziwych entuzjastów motoryzacji, którzy rozumieją, czym jest doświadczenie Porsche i czerpią przyjemność z pokonywania każdego kilometra drogi. A tym, którzy dopiero do tego się przymierzają, będzie teraz łatwiej – właśnie powstały kolejne dwa salony sprzedaży – Porsche Centrum Kraków oraz Porsche Centrum Łódź. To jeszcze jeden dowód na rozwój naszej marki w Polsce” – komentuje Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.

PORSCHE POLSKA
rejestracje nowych aut na polskim rynku
styczeń-grudzień
2017 2018 Różnica
Macan 645 665 +3,1%
Cayenne 231 426 +84,4%
Panamera 258 296 +14,7%
911 137 177 +29,2%
718 63 108 +71,4%
Cayman                               1                               0                     -100%
RAZEM 1335 1672 +25,2%

Źródło: Porsche

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 97
    • 69
    • 1 192 890
    • 173 865