Strona poświęcona motoryzacji

 Golf, najpopularniejszy samochód w Europie, skończył 45 lat. 29 marca 1974 roku w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu oficjalnie rozpoczęto produkcję przyszłego bestsellera. Tamtego dnia nikt w Volkswagenie nie przypuszczał, że następca legendarnego Garbusa znajdzie na świecie ponad 35 milionów nabywców, a na tym nie koniec. Od rozpoczęcia produkcji 45 lat temu czysto matematycznie co 41 sekund gdzieś na świecie składano zamówienie na nowego Golfa – daje to średnio około 780.000 aut rocznie.

 

Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer marki Volkswagen, powiedział: „Golf jest sercem naszej marki. To symbol postępu i technologii. Dzięki temu modelowi miliony ludzi mogły po raz pierwszy skorzystać np. z nowych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa, ponieważ stały się one dla nich cenowo dostępne. Golf wywarł w ten sposób wpływ na całe pokolenia kierowców”. Ralf Brandstätter podkreślił następnie: „Od siedmiu pokoleń Golf przyczynia się także do tego, że Volkswagen jako marka i jako koncern stał się jednym z najważniejszych producentów samochodów na świecie”.

Dr Stefan Loth, dyrektor zakładu w Wolfsburgu stwierdził: „W 1974 roku nasi pracownicy stanęli przed wyzwaniem, jakim było zastąpienie Garbusa Golfem. Od tego czasu rozwijaliśmy konsekwentnie nasz główny zakład i oprócz nowego Golfa produkujemy dzisiaj w Wolfsburgu także e-Golfa, Golfa GTE oraz Golfa Sportsvana, a także inne modele”.
Golf należy do nielicznych modeli na światowym rynku, których kierowcy nie są kojarzeni z żadną konkretną klasą społeczną i także w przyszłości będzie jednym z wiodących produktów marki Volkswagen. Wyposażony w najnowocześniejsze rodzaje napędu, systemy asystujące i multimedialne, a także w najnowocześniejsze systemy obsługi model ten będzie dostarczał ważnych impulsów dla rozwoju przyszłej motoryzacji.

Ważne daty związane z debiutem pierwszego Golfa:

29.03.1974 r.: z taśm zjeżdża pierwszy Golf – początek produkcji seryjnej
08.07.1974 r.: Golf trafia do salonów sprzedaży Volkswagena
05.08.1974 r.: pierwsi klienci odbierają nowe modele

Golf I z 1974 roku:

Nadwozie: trzy – i pięciodrzwiowe typu hatchback
Wnętrze: pięciomiejscowe, bagażnik o pojemności 300 l, składana kanapa z tyłu
Silniki: czterocylindrowy, benzynowy 1.1, 37 kW/50 KM
czterocylindrowy, benzynowy 1.5, 51 kW/70 KM
Rodzaj napędu:  na przednie koła, czterobiegowa mechaniczna skrzynia biegów, w opcji trzystopniowa przekładnia automatyczna
Prędkość maks.: 140 km/h (50 KM, przekładnia mechaniczna)
160 km/h (70 KM, przekładnia mechaniczna)
Wersje: Golf i Golf L (każdy o mocy 50 KM)
Golf S i Golf LS (każdy o mocy 70 KM)

Źródło: Volkswagen

Historia motoryzacji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *