Strona poświęcona motoryzacji

Citroën w tym roku świętuje 40-lecie modelu BX, który miał swoją premierę 23 września 1982 roku pod wieżą Eiffla. BX – samochód rodzinny z lat 80 ubiegłego stulecia o imponującej stylistyce, zaprojektowany przez włoskiego konstruktora nadwozi Bertone – został wyprodukowany w 2,3 miliona egzemplarzy, odniósł ogromny sukces handlowy i przyczynił się do wzrostu Citroëna w segmencie D w latach 1982–1994.

BX zapisał bogatą i niespodziewaną kartę zarówno w historii marki, jak i ogólnie motoryzacji: odniósł niezwykły sukces handlowy w ciągu 12 lat swej obecności na rynku. Oczywiście BX zagościł też w sercach posiadaczy samochodów i kolekcjonerów, którzy z najwyższą radością świętują jego 40. jubileusz.

23 września 1982 roku, gdy zapadała noc, na Polach Marsowych zgromadził się ogromny tłum. Spojrzenia ludzi zwrócone były na pierwszy poziom wieży Eiffla, na którym zawisła gigantyczna drewniana skrzynia z napisem „Voilà la nouvelle Citroën”. Drewniana skrzynia powoli zjeżdżała w dół. Spektaklowi towarzyszyły oszałamiające światła i dźwięki. Gdy w końcu otworzono skrzynię, oczom zebranych ukazał się model BX. Powitano go owacjami na stojąco i w ten sposób rozpoczął swą wyjątkową karierę wśród huku fajerwerków, a wieża Eiffla została na te okazję przyozdobiona kultowym logo marki.

Kilka dni później – 30 września 1982 roku – w centrum wystawienniczym Porte de Versailles otworzył swoje podwoje 69. paryski salon samochodowy, a BX, którego sprzedaż się wówczas rozpoczynała, okazał się być jedną z jego niekwestionowanych gwiazd.  

Źródło: Citroen

Historia motoryzacji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 130
    • 113
    • 1 182 841
    • 171 571