Strona poświęcona motoryzacji

Produkcja modelu ŠKODA FELICIA rozpoczęła się w Mladá Boleslav 17 października 1994 r. Następca modelu FAVORIT był pierwszym, który został opracowany pod patronatem Grupy Volkswagen. FELICIA została bardzo dobrze przyjęta przez klientów. Do 2001 roku fabryki w Mladá Boleslav, Kvasinach i Vrchlabí wyprodukowały ponad 1,4 miliona egzemplarzy w różnych wersjach nadwozia. FELICIA odniosła także sukces w motorsporcie.  Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej stworzono 50 prototypów ŠKODY FELICIA. Doświadczenie zdobyte przy budowie tych pojazdów pomogło zoptymalizować proces seryjnej produkcji nowego modelu. Pierwsze trzy egzemplarze nowego hatchbacka ŠKODY zostały pomalowane w kolory czeskiej flagi i zaprezentowane publicznie na Moście Karola w Pradze. Na przestrzeni lat FELICIA stała się bestsellerem marki dzięki połączeniu nowoczesnej technologii, świeżego designu z przestronnym wnętrzem i atrakcyjnej ceny. W lutym 1998 r. ŠKODA wprowadziła face lifting FELICII. Odświeżony model został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem designu wprowadzonym w modelu OCTAVIA. Ostatnie egzemplarze ŠKODY FELICIA zjechały z linii produkcyjnej w czerwcu 2001 r. zamykając ogólną liczbę wyprodukowanych modeli na liczbie 1 401 489 sztuk. Jej sukces kontynuuje zaprezentowana w 1999 roku FABIA. Surowe normy jakości i bezpieczeństwa Pięciodrzwiowy hatchback FELICIA był o 40 milimetrów dłuższy i 15 milimetrów szerszy niż jego poprzednik, ŠKODA FAVORIT. Pojemność bagażnika wzrosła o 21 litrów, poprawiono także zawieszenie oraz wyciszono wnętrze. ŠKODA zadbała również o bezpieczeństwo nowego modelu, które zostało potwierdzone testem zderzeniowym TÜV. Produkcja i montaż nowego modelu spełniały również rygorystyczne normy jakości, o czym świadczy przyznany certyfikat ISO 9002. Podstawową jednostką napędową serii ŠKODA FELICIA był czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1289 cm3, zapewniający moc 40 kW (54 KM) lub 50 kW (68 KM) w zależności od wariantu. Mocniejszy silnik 1.6 MPI o mocy 55 kW (75 KM) i 1,9-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 47 kW (64 KM) zostały dodane do gamy w 1995 roku. Kolejne warianty pojazdów użytkowych   W 1995 roku ŠKODA rozszerzyła rodzinę modeli o jeszcze bardziej przestronną FELICIĘ COMBI oraz dostawcze wersje: VANPLUS i PICKUP. Ponadto zbudowano około 4000 pickupów o nazwie FELICIA FUN, które charakteryzowały się żółtym nadwoziem oraz żółtymi elementami we wnętrzu. W gamie modeli FELICIA wprowadzono wiele nowoczesnych opcji wyposażenia, na przykład: ABS, cztery poduszki powietrzne, klimatyzację, wspomaganie kierownicy, regulowane i podgrzewane przednie fotele i komputer pokładowy. Aby uczcić 100. rocznicę założenia firmy, SKODA zaprezentowała także w 1995 r. luksusową edycję FELICIA LAURIN & KLEMENT oraz limitowaną edycję FELICIA ATLANTA z okazji letnich igrzysk olimpijskich. FELICIA w Rajdowych Mistrzostwach Świata Wszechstronna ŠKODA FELICIA powstała również w wersji rajdowej. Już w pierwszym sezonie, w 1996 r., szwedzka załoga, w składzie Stiq Blomqvist i Benny Melander, zajęła trzecie miejsce w Rajdzie Wielkiej Brytanii oraz pierwsze w klasie samochodów o pojemności do 2 litrów. W 1997 roku ŠKODA zajęła drugie miejsce w swojej klasie Rajdowych Mistrzostw Świata.

Źródło: Skoda


Historia motoryzacji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *