Strona poświęcona motoryzacji

W 2023 roku w Polsce została zarejestrowana rekordowa liczba 3 639 samochodów MINI, czyli o 20% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Najpopularniejszym modelem okazał się MINI Countryman z 1 580 rejestracjami i 45% wzrostem. Rośnie również sieć dealerska MINI, która aktualnie liczy 24 salony. Prawdziwą rewolucją stał się nowy model sprzedaży bezpośredniej wprowadzony od 1 stycznia 2024 roku.

Warszawa. Od 2016 roku MINI sukcesywnie zwiększa swoją sprzedaż w Polsce, ale to właśnie rok 2023 zapisze się jako przełomowy moment w historii marki. Dowodem jest rekordowa liczba 3 639zarejestrowanych pojazdów – o 20% więcej w porównaniu do roku 2022. Najchętniej wybieranym modelem był MINI Countryman, który trafił do 1 580 nowych nabywców i tym samym zanotował 45% wzrost r/r. Polscy klienci polubili także wersje MINI John Cooper Works, które były wybierane o 25% częściej w porównaniu r/r. Wśród najbardziej sportowych odmian MINI najpopularniejszym modelem był MINI Countryman John Cooper Works (+55%). W minionych 12 miesiącach zauważalne było także wyższe niż w 2022 roku zainteresowanie mobilnością premium bez lokalnych emisji spalin – w pełni elektryczny MINI Cooper SE (+33% rejestracji). Największy, aż 101% wzrost popularności zanotował natomiast MINI Cabrio. 

Wydarzenie roku 2023 – nowa rodzina MINI

Szczególnym wydarzeniem minionego roku była premiera nowej rodziny MINI z prezentacją jej nowych członków – MINI Cooper i MINI Countryman.   

– Aktualna oferta MINI obejmuje modele zarówno z napędem w pełni elektrycznym, jak i z silnikami spalinowymi. Zgodnie ze strategią marki konsekwentnie rozszerzamy portfolio modeli BEV. MINI ma ambicję osiągnięcia 50% ich udziału w rynku już w 2025 roku. Od 2030 roku planuje dostarczać wyłącznie pojazdy w pełni elektryczne – podkreśla Rafał Znyk, General Manager MINI. – Nowe MINI zapewniają bezemisyjną mobilność połączoną z unikalną pozycją modeli w swoich kategoriach, która wynika z połączenia charakterystycznej dla marki stylistyki, zaawansowanej technologii napędu oraz fascynujących doznań cyfrowych. Ich purystycznewnętrze nawiązuje do stylu klasycznego Mini, a dodatkowo wyposażone jest m.in. zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, nowego inteligentnego asystenta osobistego MINI czy pierwszy okrągły wyświetlacz centralny OLED.

Za kilka miesięcy do nowej rodziny MINI dołączy MINI Aceman – elektryczny crossover w segmencie małych samochodów premium. Jego światowa premiera zaplanowana jest na kwiecień 2024 roku. W 2024 roku w salonach MINI pojawi się aż 6 zupełnie nowych modeli.

Digitalowa rewolucja sprzedaży MINI

Zapowiadana cyfrowa rewolucja oznacza także nowe podejście do sprzedaży i przede wszystkim doświadczenia zakupowego klientów. Rozwiązania, które znane są z segmentu nowych technologii, mody czy elektroniki użytkowej, teraz dostępne są także przy zakupie samochodu.

– Od 1 stycznia bieżącego roku wprowadziliśmy nowy model sprzedaży bezpośredniej. Teraz klient MINI, poza tradycyjnym zakupem offline w salonie, ma dodatkową możliwość przeprowadzenia całego procesu zakupu w Internecie w zależności od swoich preferencji. Oferta umożliwia także płynne przejście na każdym etapie pomiędzy zakupem u dealera a stroną internetową – dodaje Rafał Znyk, General Manager MINI.

Polska jest jednym z trzech krajów, obok Szwecji i Włoch, gdzie klienci marki jako pierwsi mają możliwość nabyć swoje wymarzone MINI przez Internet. Co więcej, do wyboru mają nie tylko nowe pojazdy, ale także samochody używane krócej niż 18 miesięcy.

Wraz z rosnącym popytem i sukcesem sprzedażowym, niezmiennie rozwija się także sieć dealerska MINI w Polsce. Na koniec 2023 roku liczba salonów wynosiła 24, co oznacza wzrost o 10 nowych lokalizacji w ciągu ostatnich dwóch lat.

Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Dotyczą one pojazdów w Niemczech. Podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranych rozmiarów kół i opon oraz ewentualnego wyposażenia dodatkowego.

Wszystkie wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP. Podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 oraz ewentualne bonifikaty obliczane są na podstawie wartości WLTP. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.de/wltp.

Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.

Źródło: BMW

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 0
    • 53
    • 47
    • 1 181 362
    • 170 997