Strona poświęcona motoryzacji

Honda po raz drugi z rzędu znalazła się na szczycie rankingu najmniej usterkowych marek, który powstał w ramach Raportu Jakości przygotowanego przez Auto Świat. Dziennikarze tygodnika ocenili jakość, trwałość oraz niezawodność samochodów oferowanych przez 26 firm motoryzacyjnych, biorąc pod uwagę obiektywne kryteria, własne doświadczenia, a także opinie mechaników. Uwzględniono typowe usterki, warunki gwarancji, akcje naprawcze ogłaszane przez producentów oraz wyniki raportu TÜV i testów na dystansie 100 tys. km. Za najważniejsze kryterium oceny – z punktu widzenia codziennej eksploatacji samochodu – uznano bezusterkowość, za którą marki mogły uzyskać największą ilość punktów.

Dziennikarze tygodnika Auto Świat skomentowali: „Na samochodach Hondy mechanicy dużo nie zarobią! Japończycy od lat znani są z trwałych i niezawodnych produktów i tak też jest w przypadku aut z ostatnich lat.” Zauważyli też, że wielu zwolenników Hondy z dystansem podchodziło do wprowadzania turbodoładowanych silników benzynowych, jednak „okazało się to zupełnie bezpodstawne – wszystkie silniki (a szczególnie R4) zbierają świetne recenzje za trwałość i efektywność. Mechanicy wysoko oceniają też napędy hybrydowe i diesla 1.6.”

Honda rozpoczęła działalność ponad 70 lat temu i obecnie jest największym na świecie producentem silników. Co więcej, firma posiada ponad 20-letnie doświadczenie w rozwoju i produkcji niskoemisyjnych i zeroemisyjnych układów napędowych, takich jak napędy hybrydowe, hybrydowe typu plug-in, akumulatorowo-elektryczne oraz zasilane ogniwami paliwowymi. Honda chce wykorzystać to doświadczenie do realizacji swoich planów na nadchodzące lata.

Widząc jeszcze szybsze tempo zmian w przepisach oraz zachowaniach klientów, Honda umieściła europejski biznes na czele globalnych ambicji firmy w zakresie elektryfikacji. W październiku 2019 roku Honda ogłosiła przyspieszenie swoich planów, deklarując, że do końca 2022 roku wszystkie główne modele Hondy zostaną wyposażone w zelektryfikowane napędy, w tym dwusilnikowy hybrydowy układ napędowy, zwany e: HEV. Honda rozpoczęła proces elektryfikacji, wprowadzając na rynek model CR-V Hybrid, a następnie Jazz e: HEV wraz z wersją Crosstar i całkowicie elektryczną Hondą e. W najbliższych latach na rynku mają pojawić się cztery kolejne modele samochodów, zgodne z ambitnymi planami marki.

Źródło: Honda

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *